Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Dyskusje o olejach zastosowanych w X-gen

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Zamieszczone przez Stach13 Zobacz posta
    Bardzo fajny artykuł, dzięki Stach, że to wrzuciłeś. Potwierdza on moją całą teorię, którą to wypisywałem wręcz, przez ostatnie lata, na temat VM w olejach, a ten fragment, że tak powiem to "umacnia":

    "Metoda pierwsza polega na precyzyjnym zmieszaniu kilku lepkości oleju bazowego PAO w takich proporcjach, aby uzyskać stabilność lepkości w pełnej rozpiętości temperatur, co pozwala na wykluczenie z formulacji takiego oleju polimerowych modyfikatorów lepkości. Daje to takiemu produktowi olbrzymią przewagę w odporności na zużycie i utlenianie. "

    A więc, to o czym pisałem od dawna, najlepiej jest używać olei które mają jak najmniej VM, a takimi, są właśnie oleje o wąskim zakresie SAE Ale o tym Ravenol nie napisze, bo to by było niekorzystne dla nich marketingowo.. oleje typu 0W40 i 5W50 sprzedawałby się słabiej, one mają najwięcej VM, duużoo więcej niż 0W20 (są 0W20 które praktycznie nie mają w ogóle VM - w przypadku takich olei, można pisać o precyzyjnym mieszaniu baz).
    Last edited by Grzechu; 18-01-2023, 13:47.
    Moja łódka Civic..
    Mój "klekocik" Ceed..
    New... "Japończyk" e:Hev 2.0
    Coś na temat olejów..

    Comment


    • Dodam tylko Grzechu, że ten tekst jest z motofaktor.pl, lecz całość jest skopiowana ze strony producenta dlatego opis jest fachowy i wiarygodny.. Kiedyś Ravenol miał to na stronie, ale zmienili szatę graficzną i gdzieś mi to uciekło.

      Comment


      • Witam.
        Temat już ponad 300 stron więc ciężko go przekopać. Ale mam prośbę o podpowiedz odnośnie oleju do silnika K20C2 to jest 2.0 civic z kanady. Muszę zmienić olej i czy oryginalny hondy (HONDA 0W-20 TYPE2.0) będzie do tego silnika ok?? A może polecicie mi coś innego.

        Comment


        • Zamieszczone przez interside Zobacz posta
          Muszę zmienić olej i czy oryginalny hondy (HONDA 0W-20 TYPE2.0) będzie do tego silnika ok?? A może polecicie mi coś innego.
          Jeśli masz instrukcję, to możesz zerknąć co zaleca producent, ale z tego co wiem, to olej oem 0W20, jest zalecany jako "najlepszy" do Hond. W twoim aucie zapewne nie ma GPF, a więc możesz zalać każdy olej z normami europejskimi ACEA A5/A3. Co do lepkości SAE to do wyboru, do koloru, ale moim zdaniem najbardziej optymalna to 5W30.
          Moja łódka Civic..
          Mój "klekocik" Ceed..
          New... "Japończyk" e:Hev 2.0
          Coś na temat olejów..

          Comment


          • możesz nie czytać dyskusji, a poczytać to samo w "pigułce tutaj"
            Instrukcja Obsługi Honda Civic - Oleje zalecane IX-gen, X-gen, R-Type: FK2, FK8.

            Kanada to częściowo Koło Podbiegunowe, czyli sugerowane oleje o niskiej lepkości jak 0W-20 bo taki przy mrozach -20stC się po prostu sprawdzi. Pytanie czy w Polsce masz gdzieś od ost. 15 lat -15stC? przez 2 miesiące? NO to jedyne uzasadnienie dla niskiej lepkości to oszczędzanie paliwa. W Instrukcji Obsługi jak i całe 300str kazdego tematu jest o tym samym, czyli: czy chcesz oszczędzać paliwo, jazda na kropelkę? to niska lepkość czyli to co sugeruje Honda, to będzie bdb wybór. Jeśli nie planujesz jeździć w mrozy i na kropelkę to po co? w jakim celu niska lepkość? do czego jest ona potrzebna? to jest wybór SAE czyli lepkość do temperatury otoczenia - sam zdecyduj, bo nie piszesz nic gdzie mieszkasz? w Zakopanym? czy w Wrocławiu? Czyli w Zakopcu oleju5W-40 bym nie zalewał tak samo jak w Wrocku 0W-20 bym nie zalewał. Jarzysz? to proste. Natomiast ACEA jest kluczowe i Kanada i PL to to same normy, w treści "pigułki" opisane do czego są dane Normy ACEA.
            Więc ACEA - dowolny byle by nie do diesla z DPF. SAE dowolny, zgodny z warunkami w jakich będzie bolid użytkowany i odpowiednio do stylu jazdy.
            Będzie wyśmienity jeśli zastosujesz się do wymagania Instrukcji obsługi (poczytaj IO tam pisze! ) tzn, do wymagania o treści: "olej 0W-20 zaprojektowany w celu ograniczenia zużycia paliwa" więc, jak się zastosujesz to bdb olej, jak się nie zastosujesz to max na tym oleju 6 tys km i wymiana, jeśli będziesz przeciągał interwał wymiany, odbije się to na kondycji silnika.
            Last edited by rambo7; 10-02-2023, 08:54.
            Kierownik Działu Diesla

            Comment


            • Przestańcie już pisać bzdury pod tytułem olej 0w20 wymiana max co 6 tys.km bo inaczej odbije to się na kondycji silnika. Serwisuje różne hondy m.in jedna z silnikiem R20, od początku tylko 0w20 pod koniec tamtego roku robiłem kolejna wymianę oleju jak dobrze pamiętam 330 tys.km. Nic kompletnie się nie dzieje, żadnych problemów z poborem itp. Trzymajcie się poprostu regularnej wymiany oleju, dobranej według zaleceń producenta i nie słuchajcie że 0w20 to proszenie się o kłopot, bo to bzdury.

              Comment


              • Dokładnie tak. Kiedyś też w te bzdury wierzyłem, po dziś dzień kupuję olej na własną rękę przed wizytą w aso - ale robię to już tylko z oszczędności. Nie zliczę osób z którymi rozmawiałem z przebiegami kilkaset tysięcy zrobionymi Hondami, którzy na pytanie o olej mówili, że aso zalewa 0w20 a ich reszta nie interesuje. W pracy mam dziewczynę z którą nie raz jechałem cifem 1.5 z 2017r. zalewanym 0w20 i nie raz przy mnie pałowała na zimnym silniku(!), dziś ma 197 tysięcy i zero poboru oleju.
                Last edited by bravossi; 10-02-2023, 09:45.

                Comment


                • Zamieszczone przez Michal_honda Zobacz posta
                  Przestańcie już pisać bzdury pod tytułem olej 0w20 wymiana max co 6 tys.km bo inaczej odbije to się na kondycji silnika.
                  A czy ktoś tak pisze? Można zalewać 0W20 nikt nikomu nie broni. Bardziej chodzi o to, że olej NIE OEM, kupisz w sklepie za połowę jego ceny i tak samo będziesz jeździł. Jak ktoś chce niech zalewa oem 0W20, a co do interwału wymian to raczej było pisane, że najlepiej wymieniać do max. 15tys.km. U nas na forum większość wymienia w przedziale 10-15tys.km... to wszystko zresztą podyktowane jest tym, w jakich warunkach porusza się auto, każdy o tym dobrze wie.
                  Last edited by Grzechu; 10-02-2023, 10:07.
                  Moja łódka Civic..
                  Mój "klekocik" Ceed..
                  New... "Japończyk" e:Hev 2.0
                  Coś na temat olejów..

                  Comment


                  • Zamieszczone przez Michal_honda Zobacz posta
                    Przestańcie już pisać bzdury pod tytułem olej 0w20 wymiana max co 6 tys.km bo inaczej odbije to się na kondycji silnika.
                    ale to nie jest bzdura. Byłeś na torze? jeździłeś agresywnie w lato przy +30stC? nie mów mi że jeździsz tak regularnie? masz komputer czuwający nad kondycją oleju? ... i co? pokazuje Ci po jeździe na torze interwał 15 tys km? ...nie opowiadaj bzdur.
                    Czytaj przekaz ze zrozumieniem i nie pisz prowokacyjnie, bo nie ma sensu spinać się 1600 razy na ten temat.
                    Kierownik Działu Diesla

                    Comment


                    • Tak kupiłem auto rodzinne i wraz z dziećmi jeżdżę na tor. Oczywiście zmiana biegów tylko przy odcince. A tak na serio albo rozmawiamy o jeździe cywilnej i normalnej eksploatacji naszych aut, albo się wygłupiamy i porównujemy cywilne auta w ekstremalnych warunkach na torze. Podałem poprostu jeden z wielu przykładów jakie do mnie przyjeżdżają i po ponad 10 latach jazdy na oleju 0w20 auto jest w doskonałej kondycji. Kolejny przykład Civic ix r18 tak samo tylko olej 0w20 OEM, nie pamiętam dokładnie ale w styczniu robiłem przegląd olejowy przy przebiegu 210albo 230 tys km. Zero wycieków, dolewka między wymiana oleju 0.3l. Podaje konkretne przykłady, nie wiem wkleić jeszcze zdjecia? Nie wiem o jakie prowokacje masz na myśli, poprostu po paru latach, sam widzę że nic się nie dzieje i tylko tyle napisałem

                      Comment


                      • Cześć,

                        Strona producena RAVENOL poleca: RAVENOL FO SAE 5W‑30. Będzie ok czy szukać czegoś innego do 1,5 wersja przed liftem.

                        Krzysiek

                        Comment


                        • Wersja z gpf czy bez?

                          Comment


                          • Zamieszczone przez Michal_honda Zobacz posta
                            Wersja z gpf czy bez?
                            Jeszcze bez GPF

                            Comment


                            • Olej spełnia wymogi producenta, możesz śmiało zalać Poczytaj jeszcze o oleju o lepkości 0w30...

                              Comment


                              • Zamieszczone przez zulak Zobacz posta
                                Strona producena RAVENOL poleca: RAVENOL FO SAE 5W‑30. Będzie ok czy szukać czegoś innego do 1,5 wersja przed liftem.
                                Nie sugeruj się samą marką.. akurat ten olej jest słaby na tle innych olejów tegoż producenta. Poziom taniego Shella, Valvolina czy Motula.
                                Moja łódka Civic..
                                Mój "klekocik" Ceed..
                                New... "Japończyk" e:Hev 2.0
                                Coś na temat olejów..

                                Comment

                                Working...
                                X