Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Dyskusje o olejach zastosowanych w X-gen

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Zamieszczone przez TH_omek Zobacz posta
    Szanowni, pomóżcie proszę z wyborem, bo próbuję zgłębić temat, ale im więcej czytam o tych olejach tym głupszy jestem.

    Jestem 2-im właścicielem Hondy 1,5 CVT r. 2018. Jeżdzę raczej spokojnie ale głównie po mieście do 15 km.
    Poprzednia wymiana była robiona jeszcze w ASO, przez poprzedniego właściciela.
    Nadchodzi czas na moją pierwszą wymianę i po lekturze tego wątku dojrzałem do decyzji, żeby odejść od hondowskiego oleju.

    Czy LiqiMoly Synthoil Longtime 0W-30 ACEA A3/B4 to będzie dobry wybór do mojego silnika?

    Czy to B4 ma znaczenie? W instrukcji napisane, ze alternatywą może być A3/B3, więc już nie wiem.
    Gwarancji mechanicznej już nie mam, ale chcę dokonać najlepszego (jakościowo i ekonomicznie) wyboru.
    Będę wdzięczny za konkretną odpowiedź, ewentualnie jakąś sugestię innej marki oleju (rozważałem Shell Helix Ultra 0W30 A5/B6 - znacznie tańszy)
    Akurat wymieniony olej w tabelce Grzecha stoi dość wysoko. Ja osobiście używam go od prawie 3 lat. Jestem z niego mega zadowolony i tym bardziej silnik mojej Hanki Nie patrz, że nie masz gwarancji mechanicznej, bo ja jeszcze przed jej upływem zmieniałem go w ASO i sami mechanicy mówili, że bardzo dobry wybór. Masz wersji bez GPF więc parametr A3 pasuje jak lala.
    Last edited by marart; 16-01-2023, 21:47.
    Moja Hania
    http://www.civicforum.pl/showthread....-MT-Rallye-Red

    Comment


    • Zamieszczone przez TH_omek Zobacz posta
      Szanowni, pomóżcie proszę z wyborem, bo próbuję zgłębić temat, ale im więcej czytam o tych olejach tym głupszy jestem
      Nie ma się co stresować. Postąpisz słusznie wybierając olej zgodnie z opisem w instrukcji obsługi. A więc norma ACEA A (na ACEA B nie patrz bo masz silnik benzynowy) i SAE jakie dopuszcza producent. Ten Twój upatrzony LiqiMoly Synthoil Longtime 0W-30 ACEA A3 spełnia wymagania producenta (ACEA i SAE) więc Ty i Twój silnik (zakładam że bez GPF) będziecie zadowoleni Z wad o ile pamiętam ma słaby NOACK, ale wszyscy tu na forum co go używają są szczęśliwi.
      Zamieszczone przez marart Zobacz posta
      Masz wersji bez GPF więc parametr A4 pasuje jak lala.
      ACEA A3 aby się nie namieszało
      Last edited by Stach13; 16-01-2023, 17:28.

      Comment


      • Zamieszczone przez Stach13 Zobacz posta
        .....ACEA A3 aby się nie namieszało
        Już poprawiłem bo zapatrzyłem się na pytanie o B4 i tak z rozpędu poszło
        Dzięki za czujność

        Zamieszczone przez Stach13 Zobacz posta
        ..... Z wad o ile pamiętam ma słaby NOACK, ale wszyscy tu na forum co go używają są szczęśliwi......
        Ale nie zauważyłem ani razu, żeby cokolwiek go ubyło, więc może na papierze NOACK wygląda, że nie jest w czołówce ale "na żywo" nie ubywa go ani ani
        Last edited by marart; 16-01-2023, 21:50.
        Moja Hania
        http://www.civicforum.pl/showthread....-MT-Rallye-Red

        Comment


        • Zamieszczone przez marart Zobacz posta
          na żywo" nie ubywa go ani ani
          To bardzo dobrze. Oczywiście ja posiłkowałem się tym co na popierze a nie z użytkowania.

          Comment


          • Zamieszczone przez marart Zobacz posta
            nie zauważyłem ani razu, żeby cokolwiek go ubyło, więc może na papierze NOACK wygląda, że nie jest w czołówce
            Tu jedna uwaga, nie nie dopisujemy "magicznych" własności parametrom oleju. Im niższy Noack tym lepszy olej, no nie zupełnie tak jest, to nie jest reguła!
            To, że nie ubywa danego oleju nie zależy zupełnie od Noack. Oczywiście daje nam on (parametr ten) pewne pojęcie o własności oleju ale ...
            Nie jest to tak, że w silniku zmęczonym - o słabej kondycji, ten parametr coś nam da, wniesie i polepszy, i nagle zacznie brać mniej oleju, lub będzie miało to wpływ, że go mniej ubywa, lub po prostu mniej znika. Niekoniecznie!
            Jeśli ktoś ma silnik w bardzo dobrej / dobrej kondycji to większa odparowalność (bo tak został skomponowany dany lej) nie będzie miało wspływu na szybszą degradację oleju, a tym samym kondycji silnika z powodu że go więcej odparowało.
            Jak słaba kondycją silnika to sadzą że ratunkiem może być niski parametr Noak, że coś poprawi, - nie nie poprawi. (odparuje go tyle samo % co w silniku o dobrej kondycji, natomiast ilościowe większe znikanie w słabej kondycji silniku w dalszym ciągu wynika z jego kondycji.
            Dla tych co sadzą że słaby Noack coś im pogorszy, nie nie pogorszy, lub myślą że jak odparowuje to przekłada się na słabą jakość oleju. Może się zdarzyć że Noack jest niski ale sam olej (kompozycja) jest dobrej jakości.
            Noack nie jest kluczową sprawą, nie można widzieć w tym parametrze wyznacznika lepszości oleju.

            Pewniej się czuję jak oleje tzw. lekkiego biegu i o niskiej lepkości jak wspomniany
            Zamieszczone przez marart Zobacz posta
            LiqiMoly Synthoil Longtime 0W-30 ACEA A3/B4
            ma niski Noack, bo to świadczy że "kompozytor" co dobierał parametry przemyślał to, zadbał o to, by dla tak niskiej lepkości zabezpieczyć zbytnią odparowalność, bo wie że dla tak niskich SAE ma to znaczenie.
            Last edited by rambo7; 17-01-2023, 10:20.
            Kierownik Działu Diesla

            Comment


            • Zamieszczone przez bravossi Zobacz posta
              Ja też nie zalewam oleju Hondy, choć gwarancję jeszcze mam.
              Ale zalewam zgodny z tym co jest wpisane w książce obsługi - więc gwary nie tracę, przywożę do aso swój olej zgodny z wymaganiami Hondy. (mam już niestety gpf)
              https://www.petrostar.pl/oleje/oleje...vo#w1922748636

              ja również używam Ravenola ale takiego https://motostacja.com/p/RAVENOL-RAV...caApoKEALw_wcB


              i tak się już gubię mnogości tych olejów Ravenol, typów i skrótów cała masa i w sumie nie wiem czym się różni ten Twój olej od tego mojego, ceny też delikatnie inne. Jak tu ocenić, który z nich jest, powiedzmy to skrótowo, lepszy ? (silnik z gpf)

              Comment


              • Niestety, nie pomogę bo sam tego nie wiem
                Podejrzewam, że różnice byłyby jakieś duperelne, niewarte uwagi.
                Trzeba było by pojeździć rok na tym i rok na drugim.
                Jeden i drugi zgodny z wymaganiami Hondy, gwarancja zachowana, olej z najwyższej półki.
                Nie za bardzo mam ochotę jakoś bardziej temat zgłębiać.

                Comment


                • Zamieszczone przez bravossi Zobacz posta
                  Niestety, nie pomogę bo sam tego nie wiem
                  Podejrzewam, że różnice byłyby jakieś duperelne, niewarte uwagi.
                  Trzeba było by pojeździć rok na tym i rok na drugim.
                  Jeden i drugi zgodny z wymaganiami Hondy, gwarancja zachowana, olej z najwyższej półki.
                  Nie za bardzo mam ochotę jakoś bardziej temat zgłębiać.
                  po cichu liczyłem, że Grzechu w skrócie nam to rozjaśni

                  Comment


                  • Obecnie mam zalanego Ravenol DXG 5W-30 ale co raz bardziej myślę o przejściu na fuchs titan race pro s 5w40.
                    Co jest wyznacznikiem? ten fuchs jest wg tabelki na PAO+ESTR
                    FC1 by Frędzel

                    Pomorskie

                    Władysławowo

                    LwG!

                    Comment


                    • A ja mam zalany Ravenol 0w30c2 fes i nie zmieniam na inny podobny bo niby w jakim celu
                      Każdy z nas zalewa inny olej a silniki nadal chodzą jak złoto - jaki z tego wniosek …………………………….

                      Comment


                      • Zamieszczone przez krzychoo Zobacz posta
                        ja również używam Ravenola ale takiego https://motostacja.com/p/RAVENOL-RAV...caApoKEALw_wcB

                        i tak się już gubię mnogości tych olejów Ravenol, typów i skrótów cała masa i w sumie nie wiem czym się różni ten Twój olej od tego mojego, ceny też delikatnie inne. Jak tu ocenić, który z nich jest, powiedzmy to skrótowo, lepszy ? (silnik z gpf)
                        Rzucając okiem na parametry Twój będzie lepszy Oczywiście to już tak wchodząc w szczegóły.. bo zarówno na jednym jak i drugim silnik zrobi bezproblemowo te 300tys.km.. no ale jak już wchodzimy w szczegóły to Twój jest lepszy ze względu na niższy parametr CCS, wyższą temp. zapłonu, oraz niższą wartość noack, no i jeszcze będzie ciut mniejsza zawartość modyfikatora lepkości.

                        Panowie, oleje Ravenol wg. specyfikacji producenta cechują się bardzo dobrym składem, szczególnie te w technologii USVO, tak więc Ci co ten olej wybrali już nie ważne SAE itp.. mają zalane bdb oleje. Fuchs titan race pro s 5w40 jest również olejem z podobnej półki, to samo oleje Motul z serii "V300".
                        Last edited by Grzechu; 17-01-2023, 20:43.
                        Moja łódka Civic..
                        Mój "klekocik" Ceed..
                        New... "Japończyk" e:Hev 2.0
                        Coś na temat olejów..

                        Comment


                        • Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
                          Dla tych co sadzą że słaby Noack coś im pogorszy, nie nie pogorszy, lub myślą że jak odparowuje to przekłada się na słabą jakość oleju. Może się zdarzyć że Noack jest niski ale sam olej (kompozycja) jest dobrej jakości.
                          Noack nie jest kluczową sprawą, nie można widzieć w tym parametrze wyznacznika lepszości oleju.
                          Jeszcze odnośnie tegoż "noacku", to trochę temat rzeka, po części jest tak jak Rambo pisze, to, że coś tam odparuje, to w sumie nic złego, ale wiadomo, że jak coś odparowuje bardziej, to znaczy, że jest to po prostu mniej lepkie, lepkość jest niska i tutaj musimy umieć dobrze to interpretować, bo np. mamy dwa oleje o lepkości kinematycznej np. 12cSt w 100st.C, jeden olej ma noack 6%, drugi 10%, niby lepkość kinematyczna jest ta sama, ale jednak różnica w czymś jest, a w czym ? A no w lepkości użytej bazy olejowej. W tym 6% użyto bazy bardziej lepkiej, olej będzie mniej podatny na utratę lepkości podczas ścinania, a to przekłada się również, na to, że olej będzie mniej oszczędzał paliwo, ale za to ciut wyższa lepkość bazy, będzie lepiej chroniła części trące poruszające się z bardzo dużymi prędkościami (np. pierścienie tłokowe, łańcuch), tak to można tłumaczyć czysto teoretycznie. W oleju gdzie użyta baza do mieszania, miała wyższą lepkość czyli w tym o noack 6%, będzie również mniej dodatku VM, lub VM o mniejszym współczynniku podbicia lepkości, co również przekłada się na to, że olej będzie wolniej wytracał swoją lepkość podczas długotrwałego użytkowania... i jeszcze druga rzecz, niski noack + niski CCS, świadczy o bardzo dobrej jakości bazy, użytej do produkcji oleju silnikowego. Zwróćcie uwagę, że nie każdy producent olejów podaje parametr noack. Tak więc niby noack, ale np. w aucie typowo sportowym, gdzie ktoś na prawdę piłuje silnik, to taki parametr jednak ma znaczenie w doborze oleju.
                          Moja łódka Civic..
                          Mój "klekocik" Ceed..
                          New... "Japończyk" e:Hev 2.0
                          Coś na temat olejów..

                          Comment


                          • Zamieszczone przez Grzechu Zobacz posta
                            Tak więc niby noack, ale np. w aucie typowo sportowym, gdzie ktoś na prawdę piłuje silnik, to taki parametr jednak ma znaczenie w doborze oleju.
                            Z pewnością tak, zresztą Ty Grzechu o ile pamiętam dość długo stosowałeś olej LiqiMoly 0W30 ACEA A3, chwaląc go i wysoki NOACK na papierze nie miał tu żadnego znaczenia.

                            Comment


                            • Zamieszczone przez Stach13 Zobacz posta
                              Z pewnością tak, zresztą Ty Grzechu o ile pamiętam dość długo stosowałeś olej LiqiMoly 0W30 ACEA A3, chwaląc go i wysoki NOACK na papierze nie miał tu żadnego znaczenia.
                              Tak zgadza się, nie mogę powiedzieć źle o tym oleju, w tabeli ten olej również dobrze wypada pod kątem podatności na ścinanie, pomimo "rzadkiej" bazy, zrobili ten olej zaskakująco dobrze, być może przez dodatek dobrej jakości VM. U mnie po 12tys.km przebiegu, dolewałem, ze 300ml, tegoż oleju. W olejach jednak, dużo rolę odgrywa jakość dodatku modyfikatora lepkości. Każdy olej wielosezonowy posiada w sobie ów komponent, który to odgrywa bardzo wielką rolę w zmianie lepkości podczas jego chwilowej i długotrwałej pracy. Ravenol chwaląc się technologia USVO, tak na prawdę zachwala swój jakościowy dodatek modyfikatora lepkości, o strukturze gwieździstej, który to jest mocno odpory na ścinanie.
                              Moja łódka Civic..
                              Mój "klekocik" Ceed..
                              New... "Japończyk" e:Hev 2.0
                              Coś na temat olejów..

                              Comment


                              • Zamieszczone przez Grzechu Zobacz posta
                                o strukturze gwieździstej, który to jest mocno odpory na ścinanie
                                To tak dla przypomnienia: https://www.motofaktor.pl/oleje-siln...synto-do-usvo/

                                I o PAO zalety i wady: https://www.ravenol.pl/jaki-olej-jes...jami-pao-i-hc/

                                Comment

                                Working...
                                X