Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Dyskusje o olejach zastosowanych w X-gen

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Nie było mnie tu pare lat,ale widzę ,że telenowela olejowa ma się całkiem dobrze.Moja Hanka jest z lipca 2018 i do tej pory zalewałem 0W20 Type 2.0 Hondy i nic się złego nie wydarzyło,a raczej nic sie nie wydarzyło.Silniczek chodzi jak pszczółka i dalej zamierzam się trzymać tego,co podaje instrukcja.Teraz ,chyba z nudów żeby coś zmienić zalałem Amsoil 0W20 Signature Series Synthetic Motor Oil i silniczek jakby ciszej chodził,ale jak się sprawdzi,to napisze po następnej wymianie.Troche przez nieuwagę kupiłem ten olej,bo zapomniałem jakie ACEA jest w instrukcji?!Ten olej ACEA ma A1/B1 a w instrukcji jest A5/B5 i A3/B3.Niby różnicy w tym ACEA wielkiej nie ma,ale mam dyskomfort.Zobaczymy jak pojeżdżę do następnej wymiany a Wam forumowiczom zdrowia i zdrowych silników w naszych Hondziaczkach!

    Comment


    • Zamieszczone przez Jasiek68 Zobacz posta
      ale mam dyskomfort
      No i dobrze wyczułeś, olej który zalałeś nie ma tyle molibdenu (modyfikatora tarcia) co oem 0W20
      Moja łódka Civic..
      Mój "klekocik" Ceed..
      New... "Japończyk" e:Hev 2.0
      Coś na temat olejów..

      Comment


      • Zamieszczone przez Grzechu Zobacz posta
        No i dobrze wyczułeś, olej który zalałeś nie ma tyle molibdenu (modyfikatora tarcia) co oem 0W20
        Zostało mi po sylwestrze trochę molibdenu,czy czego tam,to jutro dosypię do silnika i będzie git

        A tak na serio,to dzieki za odpowiedź
        Last edited by Grzechu; 02-01-2023, 07:18. Powód: Reg. pkt. 2.2

        Comment


        • Hehe to tak trochę żartem było, nic się nie stanie Twojemu silnikowi jak będzie miał trochę mniej molbdenu w oleju, Amsoil to bdb marka
          Moja łódka Civic..
          Mój "klekocik" Ceed..
          New... "Japończyk" e:Hev 2.0
          Coś na temat olejów..

          Comment


          • Comment


            • A propo wyniku tych analiz - co Koledzy na to?
              Amsoil to bardzo dobry olej, a jednak nie byl w stanie utrzymać wszystkich parametrow przez niecałe 10k km.
              Last edited by kubat630; 13-01-2023, 19:26.

              Comment


              • Zamieszczone przez kubat630 Zobacz posta
                A propo wyniku tych analiz - co Koledzy na to?
                Amsoil to bardzo dobry olej, a jednak nie byl w stanie utrzymać wszystkich parametrow przez niecałe 10k km.
                Ale te analizy to nic nowego.. pisałem w wątku olejowym nie raz, że lepkość oleju podczas pracy spada nieodwracalnie w każdym oleju, a najbardziej będzie ona spadać w oleju o mocno "rozciągniętym" SAE, gdyż taki olej ma największą zawartość modyfikatora lepkości który z czasem ulega nieodwracalnie degradacji pod wpływam sił ścinających - tutaj zależy jak auto jest jeżdżone. Oczywiście to wszystko jest też zależne od tego jaka jest zwartość tego VM w danym oleju, oraz od jego rodzaju -odporność na ścinanie- współczynnik SSI, jak i również użytej bazy olejowej - chodzi o lepkość wyjściową - zaznaczam, że tutaj nie ma reguły, czasem spadek lepkości w dobrym 5W40 może być niższy niż w słabym 5W30. Po to została zrobiona "nasza tabela", żeby właśnie wyłapywać te najsłabsze oleje które charakteryzują się najgorszymi właściwościami fizykochemicznymi, pod kątem ścinania, tutaj sam jestem ciekaw - jak czysta teoria obliczeniowa ma się do praktycznych analiz, z czasem jak zapełni się tego Pana tabelka, tymi analizami, będziemy mogli się odnieść do naszej czysto "teoretycznej" tabeli.
                Last edited by Grzechu; 13-01-2023, 20:15.
                Moja łódka Civic..
                Mój "klekocik" Ceed..
                New... "Japończyk" e:Hev 2.0
                Coś na temat olejów..

                Comment


                • Zamieszczone przez Grzechu Zobacz posta
                  Oczywiście to wszystko jest też zależne od tego jaka jest zwartość tego VM w danym oleju, oraz od jego rodzaju -odporność na ścinanie- współczynnik SSI, jak i również użytej bazy olejowej - chodzi o lepkość wyjściową - zaznaczam
                  Widać Grzechu że w temacie olejowym cały czas jesteś w dobrej formie

                  Comment


                  • W sumie jak ktoś zaczął robić te analizy spadków lepkości - w praktyce, to jeszcze wrzucę, tak dla przypomnienia i potwierdzenia tego co pisałem post wyżej, że spadek lepkości występuje w każdym oleju i jest on uzależniony od jakości i zawartości VM. Kiedyś już to wrzucałem, jest tutaj również powiązanie z wyliczeniami, w naszej tabeli olejów.

                    spadek lepk Raven.jpg

                    Pokusiłem się również sprawdzić jak się mają wyliczenia w tabeli w stosunku do przetestowanych dwóch olei pod kątem spadku lepkości, po danym przebiegu, przez Pana z podlinkowanego filmu.

                    Na filmie spadek lepkości w 100st.C:
                    - Castrol Edge 5W30 C3 - 23,5%.
                    - Amsoil Sig.Series 5W30 A5 - 9,4%.

                    I poniżej wyliczenia dla tych olei w tabeli:

                    tab1.jpg

                    A więc, wyliczenia w tabeli również potwierdziły to co praktyczny test na filmie.

                    Podobnie olej Motul 8100 X-Clean 5W40 na filmie w teście wykazał się sporym spadkiem lepkości na poziomie 15,4%, w 100st.C, w tabeli również, ten olej nie wypadł pod tym kątem najlepiej:

                    tab2.jpg

                    Tak więc póki co teoretyczne wyliczenia również, przekładają się dosyć poprawnie w stosunku do testów rzeczywistych. Dodam jeszcze, że w sumie te testy wykonywane przez tego Pana, nigdy tak na prawdę nie pokażą jaki jest prawdziwy spadek lepkości danego oleju podczas obciążeń, gdyż nie uwzględnia on np. takich zmiennych jak zawartość paliwa czy wody w przepracowanym oleju, dodatkowo w oleju mogą znaleźć się jakieś inne zanieczyszczenia z silnika lub cząstki zużycia, które również mogą fałszować lepkość oleju. Klasyfikacje jakościowe olejów np. ACEA, ma w swojej normie test odporności na ścinanie jest to test ASTM D6278 i D7109, metoda polegająca na przepuszczeniu oleju przez wtryskiwacz w 30/90 cyklach, wymagania są takie, że olej ma zachować swoją lepkość w widełkach klasyfikacji SAE. Nie wiem tylko jaką ma to porównywalność do czasu przepracowania oleju w silniku.
                    Last edited by Grzechu; 16-01-2023, 11:58.
                    Moja łódka Civic..
                    Mój "klekocik" Ceed..
                    New... "Japończyk" e:Hev 2.0
                    Coś na temat olejów..

                    Comment


                    • Grzechu i czytając teraz tabelkę liqui moly 3853 special tec f 5w-30 to zły olej? Miałem rabat 30% na LM to kupiłem taki do siebie :P

                      Comment


                      • Zamieszczone przez slepak Zobacz posta
                        czytając teraz tabelkę liqui moly 3853 special tec f 5w-30 to zły olej?
                        Tzn. wiesz, nie ma złych olei jeśli interwały wymian nie przekraczają np. tych 15tys.km. Ten olej który kupiłeś w tabeli wypada, można powiedzieć słabo. W teorii jakbyś przejeździł na nim tyle co użytkownik tego Castrola Edge 5W30 C3, czyli 12tys.km, to prawdopodobnie miałbyś spadek lepkości o około 9-13%. Wydaje mi się, że spadek lepkości powinien być mniejszy dla olei energooszczędnych czyli tych co mają HTHS na poziomie 2,9cP. Gdyż w tych olejach "podbicie" lepkości po przez dodatek VM jest mniejsze w porównaniu do olei o HTHS powyżej 3,5cP. Oczywiście, reguły tutaj również nie ma, wszystko zależy jak olej został zmieszany i co w nim zmieszano - jakość składników.
                        Last edited by Grzechu; 16-01-2023, 10:34.
                        Moja łódka Civic..
                        Mój "klekocik" Ceed..
                        New... "Japończyk" e:Hev 2.0
                        Coś na temat olejów..

                        Comment


                        • Dzięki jak zwykle za rzeczową odpowiedź, nigdy nie przekroczyłem jeszcze 10 tysięcy na oleju, mało tego gdy latam przez 10 tysięcy dużo po banie( czytaj blokuję tempomat jadąc szybciej niż 150 km/h) to skracam do 8500/9000 tak jak teraz po urlopie/ świętach.

                          Comment


                          • To możesz spać spokojnie, z takimi przebiegami
                            Moja łódka Civic..
                            Mój "klekocik" Ceed..
                            New... "Japończyk" e:Hev 2.0
                            Coś na temat olejów..

                            Comment


                            • Szanowni, pomóżcie proszę z wyborem, bo próbuję zgłębić temat, ale im więcej czytam o tych olejach tym głupszy jestem.

                              Jestem 2-im właścicielem Hondy 1,5 CVT r. 2018. Jeżdzę raczej spokojnie ale głównie po mieście do 15 km.
                              Poprzednia wymiana była robiona jeszcze w ASO, przez poprzedniego właściciela.
                              Nadchodzi czas na moją pierwszą wymianę i po lekturze tego wątku dojrzałem do decyzji, żeby odejść od hondowskiego oleju.

                              Czy LiqiMoly Synthoil Longtime 0W-30 ACEA A3/B4 to będzie dobry wybór do mojego silnika?

                              Czy to B4 ma znaczenie? W instrukcji napisane, ze alternatywą może być A3/B3, więc już nie wiem.
                              Gwarancji mechanicznej już nie mam, ale chcę dokonać najlepszego (jakościowo i ekonomicznie) wyboru.
                              Będę wdzięczny za konkretną odpowiedź, ewentualnie jakąś sugestię innej marki oleju (rozważałem Shell Helix Ultra 0W30 A5/B6 - znacznie tańszy)

                              Comment


                              • Ja też nie zalewam oleju Hondy, choć gwarancję jeszcze mam.
                                Ale zalewam zgodny z tym co jest wpisane w książce obsługi - więc gwary nie tracę, przywożę do aso swój olej zgodny z wymaganiami Hondy. (mam już niestety gpf)
                                oparty na PAO (polialfaolefiny) w pełni syntetyczny, lekkobieżny olej silnikowy wykonany w technologii USVO® i sprawdzonej technologii CleanSynto® do silników

                                Comment

                                Working...
                                X