Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Dyskusje o olejach zastosowanych w X-gen

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Zamieszczone przez Yrios Zobacz posta
    lepszy będzie 5w30
    Raczej tak, ale nie podałeś konkretnych nazw olei, żeby można było coś tam bardziej przeanalizować. Czasem 0W30 może być lepiej zrobiony niż 5W30 i na odwrót.
    Moja łódka Civic..
    Mój "klekocik" Ceed..
    New... "Japończyk" e:Hev 2.0
    Coś na temat olejów..

    Comment


    • Zamieszczone przez Grzechu Zobacz posta
      Raczej tak, ale nie podałeś konkretnych nazw olei, żeby można było coś tam bardziej przeanalizować. Czasem 0W30 może być lepiej zrobiony niż 5W30 i na odwrót.
      Myślałem o Ravenolu UVSO C3 był często polecany w wszystkich wątkach na forum, to będzie pierwsza wcześniejsza wymiana po przejechaniu 1400 km

      Comment


      • Ale wrzuć to konkretne linki do tych olei to wskażemy po parametrach który lepsiejszy Generalnie Ravenol UVSO który byś tam nie zalał, będzie dobrym wyborem.
        Moja łódka Civic..
        Mój "klekocik" Ceed..
        New... "Japończyk" e:Hev 2.0
        Coś na temat olejów..

        Comment


        • Wrzucę po pracy z pc zamiast telefonu

          Comment


          • Zamieszczone przez Grzechu Zobacz posta
            Myślałem o Ravenolu UVSO C3
            Bardzo dobre oleje. Dwa lata temu były jeszcze lepsze, bo tańsze. Weszli w F1, zaczęli się agresywnie reklamować i ceny podskoczyły, ale i tak cały czas u siebie używam i nie mogę narzekać.


            Zamieszczone przez Grzechu Zobacz posta
            Generalnie Ravenol UVSO który byś tam nie zalał, będzie dobrym wyborem.
            Nie wiem jak to wygląda dla C3, ja używam A3. Różnice między 5W30 SSL, a 0W30 SSO są bardzo małe, dosłownie detale, największa to klasa API w jednym SL, w drugim SN.
            Pozdrawiam Czarodziej
            Mój Szogun

            Comment


            • można się w tym pogubić ile tych olejów "5W-30" zrobili . cała masa nawet robionych przez jedną firme ... to jest masakra. Pierwsze 3 to LL dla mnie odpada. 3-ci i 4-ty 5-ty do diesla z DPF.
              Jeśli już coś z tego bym wybrał to poczytałem właściwości, i zgadzam się z twoim wyborem czyli
              Zamieszczone przez Yrios Zobacz posta
              Ravenol VMP
              tylko w właściwościach tego oleju jest informacja że jest siarka i fosfor, zredukowany, ale jest: "MID SAPS = zredukowany popiół siarczanowy, fosfor i siarka"
              dla mnie jak nie ma siarki i fosforu w oleju to nie olej.
              W pozostałych niska zawartość albo prawie wcale.
              Kierownik Działu Diesla

              Comment


              • A więc tak, oleje 1 i 2, pod kątem jakości użytej bazy do produkcji są praktycznie takie same, jest delikatna różnica w lepkości, z wyliczeń wychodzi, że stabilność pod kątem ścinania jest minimalna, z przewagą na korzyć REP. Właściwie teraz o dalszym wyborze decydują już tylko drobne różnice w liczbach danego parametru. A więc w REP masz ciut niższy noack, wyższa temp. zapłonu, lepszy CCS, być może użyto więcej PAO, TBN zaś jest jedyną wartością która jest na niekorzyść REP. Ale jak nie będzie się przedłużało interwałów wymian, to nie ma to wielkiego znaczenia. Poniżej wyliczenia pod kątem ścinania, wygląda to bdb:

                ravenol1.jpg

                Co wybrać ? Chyba to co będzie tańsze..
                Last edited by Grzechu; 15-02-2022, 08:32.
                Moja łódka Civic..
                Mój "klekocik" Ceed..
                New... "Japończyk" e:Hev 2.0
                Coś na temat olejów..

                Comment


                • ...... to powyższe mi przypomina sytuację gdy kupowałem wczoraj kefir, ...stoi 6 rodzajów kefiru w butelkach 0,5L. ... wybrałem najtańszy . (oczywiście wszystkie normalne żaden light).
                  Kierownik Działu Diesla

                  Comment


                  • A ja wlałem tego SScreenshot_20220216-141125_Allegro.jpgchella

                    Comment


                    • Zamieszczone przez gabler Zobacz posta
                      A ja wlałem tego Schella
                      Generalnie Honda, nie zaleca stosowania olejów innych 0W20 niż ich.. był tutaj artykuł na temat oleju oem honda, w którym było wyjaśnione, że obniżyli oni zawartość fosforu, doprowadzając do tego, że olej ma niższą zwartość popiołu - co wiąże się, ze zwiększonym zużyciem elementów bezpośrednio trących o siebie - ale zapobiegli temu, po przez zastosowanie modyfikatora tarcia - MoDTC (Ditiokarbaminiany molibdenu). Temu decydując się na inny olej 0W20, trzeba mieć to na uwadze, że zużycie części trących może być większe niż np. na oleju oem Honda Chyba, że się znajdzie olej podobny do oleju oem Honda, np. od Mazdy. Poniżej wykresik z tegoż artykułu, pokazujący jak zdziera się wałek na oleju z MoDTC i bez.. Generalnie sens stosowania MoDTC ma użytek w olejach o niskich lepkościach, wg. badań w olejach o większych lepkościach, dodatek FM nie ma już tak dużego wpływu na zużycie elementów trących. Chcąc oszczędzać paliwo, można sobie zalewać zamiennie jakiś 0W30 bądź 5W30 o normach gdzie przewidziane jest HTHS do 2,9cP.

                      mod fm wear.jpg
                      Last edited by Grzechu; 16-02-2022, 14:47.
                      Moja łódka Civic..
                      Mój "klekocik" Ceed..
                      New... "Japończyk" e:Hev 2.0
                      Coś na temat olejów..

                      Comment


                      • Myślę, że Schell zrobił ten olej nie najgorszy .Do Civica podają go jako premium na ich stronie.
                        Dodatkowo chodziło mi o właściwości zapobieganiu ewentualnemu Lspi.
                        Last edited by gabler; 16-02-2022, 14:55.

                        Comment


                        • Zamieszczone przez gabler Zobacz posta
                          Myślę, że Schell zrobił ten olej nie najgorszy
                          Na pewno silnik Ci się nie zatrze, bo w końcu olej przeszedł sekwencję testów ACEA C5, tak więc luzik Napisałem powyższe, aby użytkownicy, mieli świadomość, że olej Hondy 0w20 jest bardzo przemyślanym "konstrukcyjnie" olejem. Zmieniając na inny 0W20 warto o tym wiedzieć.
                          Moja łódka Civic..
                          Mój "klekocik" Ceed..
                          New... "Japończyk" e:Hev 2.0
                          Coś na temat olejów..

                          Comment


                          • Moje osobiste doświadczenia olejowe są w kratkę czyli Honda Ow20 następnie Shell 5w30 dalej Honda 0w20 i obecnie kończę sezon z Motul 5w30. Na bazie tych doświadczeń zamierzam wrócić i pozostać na Honda 0w20. W moim odczuciu na oleju sygnowanym przez Hondę silnik szybciej się rozgrzewa lepiej pracuje/wkręca na obroty oraz jest mniej paliwożerny. Oczywiście każdy z nas wybiera to co pasuje.
                            Last edited by A-Max; 16-02-2022, 20:45.

                            Comment


                            • Dość często można zauważyć, że wraca się do oleju bazowego 0w20 type 2.0 lub innego o tej lepkości ,i ja to też uczyniłem.

                              Comment

                              Working...
                              X