Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Dyskusje o olejach zastosowanych w X-gen

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • tak Grzesiu w zależności od stylu jazdy ale 0W20 ja osobiście nie polecałbym i nigdy nie zaleje swych silników tym olejem.Są dobre oleje 5W30 .

    Comment


    • Witam mam krótkie pytanie jestem szczęśliwym nabywcą hanki 1.5Manual, według historii wszystkich przykazań tego forum lejemy do naszych silników bez dpf, bo taka mam wersje, oleje tak zwane fullsaps czyli :
      AMSOIL EUROPEAN CAR FORMULA (EFM) 5W40 jest odpowiednim olejem dla mojego silnika ??????
      zawsze o-lej 0w20 Castrol H 1L, zmieniły się warunki pracy silnika to i olej też zmienić

      Comment


      • Zamieszczone przez Grzechu Zobacz posta
        Reasumując, trzeba czytać instrukcje i dobierać SAE oleju zgodnie z tym co zaleca konstruktor silnika.. 5W50 czy 10W60 w naszych silnikach nie wchodzi w rachubę.
        Tak ... , a do mojego 1,8 przy pierwszej wymianie oleju (auto było wówczas własnością dealera Hondy) serwis Hondy nalał SHELL HELIX ULTRA RACING 10W60 wyraźnie chwaląc się tym w książce serwisowej.
        Last edited by hiro77; 25-08-2020, 14:35.

        Comment


        • Ale jakiej klasy on jest i czy ten olej 10w to nie pewien sarkazm do naszych silników


          Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
          zawsze o-lej 0w20 Castrol H 1L, zmieniły się warunki pracy silnika to i olej też zmienić

          Comment


          • Zamieszczone przez hiro77 Zobacz posta
            (auto było wówczas własnością dealera Hondy) serwis Hondy nalał SHELL HELIX ULTRA RACING 10W60 wyraźnie chwaląc się tym w książce serwisowej.
            Może na torze upalali.. czyli da się i na takim bez problemu latać... a jeden taki kolega (..Bodex..) usilnie twierdzi, że 5W30 to gęsty olej i słabo dociera do panewek.. hehe
            Moja łódka Civic..
            Mój "klekocik" Ceed..
            New... "Japończyk" e:Hev 2.0
            Coś na temat olejów..

            Comment


            • Jakkolwiek było w tym przypadku, olej 10W60 nie jest olejem rekomendowanym, ani nawet dopuszczonym dla tego silnika.

              Comment


              • A Amarillis 5w40 EFM


                Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
                zawsze o-lej 0w20 Castrol H 1L, zmieniły się warunki pracy silnika to i olej też zmienić

                Comment


                • Amsoil przepraszam


                  Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
                  zawsze o-lej 0w20 Castrol H 1L, zmieniły się warunki pracy silnika to i olej też zmienić

                  Comment


                  • Zamieszczone przez rob1986 Zobacz posta
                    AMSOIL EUROPEAN CAR FORMULA (EFM) 5W40 jest odpowiednim olejem dla mojego silnika ??????
                    Zależy jak traktujesz odpowiedź HME w tej sprawie:
                    Witam. Postanowiłem zrobić dobrze mojemu autku i wymienić oliwę po mniej więcej 3tys. przebiegu. Niby nie jest to wymagane i można jeździć do przeglądu, ale niektórzy jednak uważają że warto. W związku z powyższym zasięgnąłem osobiście informacji w serwisie arher w Krakowie i dowiedziałem się że: - olej jaki wleją to 5W30 w miejsce 0W20, jako bardziej odpowiedni w naszych polskich warunkach. - jest to olej produkowany przez Castrola specjalnie dla Hondy. Wszystko ok, natomiast nieco

                    post #1474.
                    Według tej odpowiedzi do X gen 2017 bez GPF SAE to 0W20;0W30 i 5W30. Brak SAE powyżej 30 każdy może sobie zinterpretować po swojemu (eco sreko albo i nie) i lać co mu się podoba. Jak ktoś Ci doradzi 5W40 to będzie jego indywidualna interpretacja IO.
                    Last edited by Stach13; 25-08-2020, 16:31. Powód: literówka

                    Comment


                    • Dokładnie masz racje ale chodzi o klasyfikacje oleju EFM wysoko popiołowy czy będzie dobrym olejem syntetycznym jakim jest amsoil 5w40


                      Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
                      zawsze o-lej 0w20 Castrol H 1L, zmieniły się warunki pracy silnika to i olej też zmienić

                      Comment


                      • Zamieszczone przez rob1986 Zobacz posta
                        Dokładnie masz racje
                        nieprawda, Stach racji nie ma. Nie rozumie doboru SAE. To czarna magia dla niego nadal.
                        Zamieszczone przez Stach13 Zobacz posta
                        Jak ktoś Ci doradzi 5W40 to będzie jego indywidualna interpretacja IO.
                        ... tyle czytał, a nadal nic nie rozumie . nie, nie, tu się mylisz, gadamy o tym w kółko. Podane w IO oleje (pisałem to 1569 razy) są podane w kontekście SAE zbliżonego jak najbliżej dla oleju niskooporowego. Tak czy nie? Stach? tak czy nie?
                        Czy uważasz żę olej 10W-60 jest niskooporowy? (pytam retorycznie nie żądam odpowiedzi bo tą zasadę to dziecko rozumie).
                        Nie, nie jest. No to ni hu hu nie znajdzie się w grupie SAE zbliżonym do oleju ekonomicznego do oszczędzania paliwa.. Zatem Prawidłowo jest w książce napisane, że jak braknie oleju do oszczędzania paliwa to dolewka jest skuteczna wtedy (aby zachować nadal własności oszczędzania) oleje o niskim możliwie SAE.
                        Co tu interpretować? Stach ... tu trzeba załączyć myślenie, ... czy to jest tak naprawdę trudne do skumania?
                        Nie mieszamy olejów do oszczędzania paliwa z olejami do rajdu... nie szalej !!!
                        W Książęce jest wyraźnie napisane co zaleca Honda.
                        I nie pomijaj za każdym razem to robisz! 50% zapisów bo wybierasz tylko te sobie wygodne.
                        Pisze jak byk, "dobierz olej odpowiednio do temperatury otoczenia". Pisze? pisze ... wiec możesz nalać absolutnie każdy - KAŻDY olej o zalecanym ACEA odpowiednio do temp. otoczenia.
                        Nie jest normalne dolewać do oleju energy cornserwing oleju o wysokim SAE. Więc nie ma sensu pisać że Honda nie pozwala ... to logika nie pozwala a nie Honda. ..ludzie ...
                        No dolej do 0W-20 oleju 10W-60... i wytłumacz mi po co to robić? i o co Ci chodzi gdy tak postąpisz? gdy to zrobisz.
                        W Hondzie czy czymkolwiek innym nie znajdziecie zapisów o tym że można do oleju 0W-20 dolewać 5W-40 bo to jest w żadne sposób nieuzasadnione! nie da się tego oczywistego faktu wmówić nikomu normalnie myślącemu.
                        ...ale jeśli ja zrezygnuję w ciul z tym oszczędzaniem paliwa i chcę nalać olej nie do oszczędzania paliwa to naleję co mi sie podoba zgodnie z IO czyli jak naleję SAE 10W-60 to i na dolewkę nie doleję 0W-20. Czy to jest tak naprawdę trudne do zrozumienia?
                        Wymagania napisane w IO to są wymagania oleju dla AKTUALNIE wymaganych Norm Środowiskowych.
                        Stach nie pamiętam czym tam jeździłeś wcześniej. Ja jeżdżę hondami od jakiś ostatnich 30 lat i pamiętam jak pisało w 7 gen jak wchodził te same gadki że tylko SAE 5W-30 bo od 10W-60 się silnik zatka.
                        No i co się dzieje, jak zaczęły brać olej, to co robili ludzie lali 10W-60 i się nie zatkał.

                        Ja nie pojmuję że tak trudno zrozumieć że do olejów niskolepkich dolewamy oleje niskolepkie. Jeśli decydujemy się na oleje wysokolepkie dolewamy olejów wysokolepkich. To widzę jest chyba poza "zasięgiem" pojmowania.
                        Jak w IO może być zapis że do 0W-20 można dolać 5W_40 czy 10W-40? no nie spodziewaj się tam pracują kumaci ludzie i wiedzą co piszą. No takich bredni pisać nie będą, ale to nie znaczy że jak nie pisze ... to nie można.
                        Można pisze wyraźnie co można. Tylko trzeba włączyć myślenie. (kolejny 1570 raz).

                        Jeśli ktoś ma olej ekonomiczny do oszczędzania paliwa to dolewa oleje o SAE które podpowiada IO zgodnie z tabelką którą zamieścili by 99% niezorientowanych o co chodzi, wiedziało co można dolać.
                        Ci bardziej pojętni,
                        Jeśli ktoś zatem świadomie rezygnuje z oszczędzania paliwa i z oleju zaprojektowanego przez honde w celu oszczędzania paliwa to posługuje się wpisem "dobierz olej do temperatury otoczenia" zgodnie z tabelą SAE i wypisanymi Normami ACEA.
                        Nie cuduj Stach ... że do oleju 0W-20 chcesz mieć napisane że można dolewać oleje nieekonomiczne. No nie można, w sensie nic się nie stanie ale jest to w żaden sposób nieuzasadnione. A nie to że Ci silnik rozpadnie bo takiego oleju nie wymieniono w IO.
                        Nie wymieniono bo głupot pisać nikt nie będzie w IO na życzenie tych co pojęcia o doborze SAE nie mają. .

                        W każdej instrukcji w każdej generacji zawsze był na pierwszym miejscu olej o Aktualnej Normie Środowiskowej. Nigdy nie broniono w Hondzie jeździć na olejach innych niż ekonomiczne, np do rajdu. Takich wyłączeń nigdy Honda nie robiła i nie robi.

                        Dla takich osób jak Ty Stach jest napisana ta IO, i całe szczęście, bo miałbym pełne gacie strachu jak miałbym ciebie prosić o poradę co dolać, gdyby mi brakło oleju, i jak bym usłyszał że do oleju do oszczędzania paliwa chcesz mi proponować dolewkę SAE 5W-40 to bym się załamał. Naprawdę całe szczecie że ta IO jest napisana idiotoodpornie .
                        Last edited by rambo7; 26-08-2020, 08:00.
                        Kierownik Działu Diesla

                        Comment


                        • Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
                          Podane w IO oleje (pisałem to 1569 razy) są podane w kontekście SAE zbliżonego jak najbliżej dla oleju niskooporowego.
                          To jest Twoja interpretacja zapisów. Dla mnie sprawa jest prosta. Odpowiedź od HME do kolegi Arukado, który to zresztą list również często przytaczasz. Było konkretnie zadane pytanie i konkretna odpowiedź jakie oleje można stosować do X gen bez filtra cząstek stałych. Nie w kontekście olejów niskooporowych tylko ogólnie. Kolega Arukado pytał o SAE 5W40 a odpowiedź była taka jak każdy widzi.

                          Comment


                          • @Rambo, jesteś bardzo konsekwentny w swojej olejowej "krucjacie"... Chciałbym poprosić Ciebie o odpowiedź na kilka pytań:

                            - czy istnieje, Twoim zdaniem, konstrukcyjne górne ograniczenie parametrów lepkościowych (dla uproszczenia: klasyfikacji SAE) olejów, które można bezpiecznie stosować np. w silnikach R18 oraz L15 z i bez turbo?

                            - jaki jest realny wpływ temperatury otoczenia na temperaturę pracy silnika (pomijam oczywiście silniki z chłodnicą oleju)? I pytam tu o wysokie temperatury, bo na naszym Forum pytanie w druga stronę: "0W czy 5W?" sprowadza się właściwie do odpowiedzi: "przecież nie mieszkamy na Syberii!". A pomijając fakt, że aby uzyskać niską lepkość zimowa, należy użyć "lżejszych" baz z dodatkiem VM, które w pewnych szczególnych warunkach mogą zmieniać zachowanie się oleju, to "0W" wydaje się zawsze być najlepszym wyborem. Miałem kiedyś przed oczyma pracę, w której były mierzone czasy niezbędne do tego, by oleje o różnych lepkościach docierały w wybrane węzły tarcia. I te różnice wcale nie były małe, a to, czy np. tłok wykona 5, 10 czy 15 pełnych cykli pracy na sucho na dłuższą metę nie pozostaje obojętne dla silnika. Jeśli znajdę tę pracę, uzupełnię wpis.

                            - czy może znasz wyniki pomiarów mocy silników FK2R i FK8 (nominalnie ok 306 i 320 KM) na różnych olejach? Może powoli trzeba zacząć myśleć, że "lekkie" oleje to nie tylko ekologia, ale także wymierny przyrost mocy? Co więcej, np. wspomniane już przeze mnie kiedyś oleje Toyota Gazoo Racing (te z VI powyżej 300) dedykowane na tor, to nie płyny, które zmieniamy po kilkuset kilometrach (niektórzy pewnie by dodali, że od razu z silnikiem), ale po 5 tys. km (0W20) lub 10 tys. km (w przypadku oleju 0W30). Prawdopodobnie na tyle oceniana jest trwałość użytych modyfikatorów lepkości w warunkach jazdy oraz w silnikach, do których oleje te są przeznaczone.

                            Tak na marginesie... Może coś mi umknęło, ale powyżej często piszesz o mieszaniu olejów, np o dolewaniu 5W40 lub 10W40 do olejów lekkobieżnych. Nie jestem pewien, czy to ma na myśli Stachu i czy o to pytał Arukādo. Na szczęście dolewki przestały być moim problemem
                            Last edited by MiCyran; 26-08-2020, 13:07.

                            Comment


                            • Wydaje mi sie ze zapominamy o kwesti rozruchu jak ktos jezdzi po bulki do sklepu autem to olej bardziej lepki, bedzie miodkiem a ta wodzianka jednak poplynie.

                              Sae40 w 40st ma lepkosc ok ( 80 do100 ) kiedy sae30 od (50 do 70). Jesli ktos ciska autostrady lub trasy powyzej 20km dziennie to moze se i sae40 czy 50 zapodac pod warunkiem ze bardzo delikatnie bedzie jechal pierwsze 10km. Pytanie jak wiekszosc osob jezdzi. Podejrzewam ze wiekszosc osob nie patrzy jednak na rozgrzanie a cisnie od razu

                              Comment


                              • Bardzo dziękuje za super jasny wykład rombo7 ale czy wysoce jest wskazane stosowanie olejów wysoko popiolowych jakim jest amsoil 5w40 „EFM” do silników benzynowych bez dpf ale wyposażonych w turbosprężarkę o odpowiednim stopniu sprężania które wymagają lepszego odprowadzenia ciepła .
                                Powtórzę czy jest to olej który z spokojnym snem można lać, wcześniej jeździłem z Honda która miała wolno ssący silnik tez bez dpf i tu jest bardzo prosta sprawa


                                Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
                                zawsze o-lej 0w20 Castrol H 1L, zmieniły się warunki pracy silnika to i olej też zmienić

                                Comment

                                Working...
                                X