Szczerze, nie uważam, aby przy moim stylu jazdy (wysoka) lepkość wysokotemperaturowa miała aż tak wielkie znaczenie, a poza tym nawet w tak zawężonej grupie olejów są i takie, w których udział VM jest dość niski, co pozwala sądzić, że w trakcie eksploatacji lepkość istotnie się nie zmieni. @Grzechu, zima jest taka, jak każdy widzi, a ja nawet w tych warunkach nie mogę dobrze rozgrzać samochodu. A co do ochrony w wysokich temperaturach, to moje zdanie znasz.
A tak na marginesie, mam wrażenie, że trochę demonizuje się obniżenie lepkości oleju w trakcie eksploatacji. Przejrzałem wyniki kilkuset analiz z oil-club i naprawdę nieczęsto zdarza się, aby obniżenie lepkości było większe niż 10% nawet po 15 tys. km przebiegu.
@rambo7, z klasą A1 to sam byłem zdziwiony, gdy przejrzałem wczoraj specyfikację najnowszej ACEA, ale widocznie obecnie nie ma ona już racji bytu. A olej LL, jeśli jeszcze kiedyś trafi do mojego silnika, to i tak nie będzie miał dłuższego życia niż 10-12 kkm.
A tak na marginesie, mam wrażenie, że trochę demonizuje się obniżenie lepkości oleju w trakcie eksploatacji. Przejrzałem wyniki kilkuset analiz z oil-club i naprawdę nieczęsto zdarza się, aby obniżenie lepkości było większe niż 10% nawet po 15 tys. km przebiegu.
@rambo7, z klasą A1 to sam byłem zdziwiony, gdy przejrzałem wczoraj specyfikację najnowszej ACEA, ale widocznie obecnie nie ma ona już racji bytu. A olej LL, jeśli jeszcze kiedyś trafi do mojego silnika, to i tak nie będzie miał dłuższego życia niż 10-12 kkm.
Comment