Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Dyskusje o olejach zastosowanych w X-gen

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Zamieszczone przez gabler Zobacz posta
    Dzwoniłem dzisiaj do kilku ASO i w każdym powiedzieli, że dają adnotację, że leją olej klienta więc nie chcę z tego powodu ryzykować i się dochodzić w razie czego z gwarantem
    Nie mają prawa Ci odmówić Twego oleju zgodnego z IO tym bardziej jak są kumaci jaki olej 0W20.3D

    Comment


    • Nie odmawiają wlania tylko wpis chcą robić

      Comment


      • To niech robią wpis że olej klienta i co z tego
        Jak bys zrobił z ich olejem,zlał go i nalał innego to wtedy by problemu nie robili jak by coś padło ?
        ASO= doimy Cie na czym się da

        Comment


        • Zamieszczone przez gabler Zobacz posta
          nie chcę z tego powodu ryzykować i się dochodzić w razie czego z gwarantem, lałem 0w20 Hondy z bańki w ASO ten 5W30 to wiadomo z beki
          Masz Instrukcje obsługi, kup olej zgodnie z wytycznymi i dopilnuj, żeby w adnotacji było, jaki olej klienta wlali.
          I mogą Ci skoczyć.
          Przecież chcesz jak najlepiej dla swojego silnika w samochodzie i nie kupisz niczego gorszego niż w ASO, prawda?

          Comment


          • Zamieszczone przez gabler Zobacz posta
            Ktoś wie jaki olej 5W30 leją w JKK z beczki z opisem Honda, czy to też olej bardziej na bazie mineralnego czy syntetyk
            Jest to syntetyczny oryginalny olej silnikowy Honda (nie Shell,nie Castrol) 5W30 o normie ACEA A5/B5.

            Comment


            • Zamieszczone przez Stach13 Zobacz posta
              Jest to syntetyczny oryginalny olej silnikowy Honda (nie Shell,nie Castrol) 5W30 o normie ACEA A5/B5.
              Ciekawe czy to lepsze rozwiązanie od 0w20 type 2.0

              Comment


              • Zamieszczone przez gabler Zobacz posta
                Ciekawe czy to lepsze rozwiązanie od 0w20 type 2.0
                Wszystko zależy od tego jak użytkujesz auto. Większość kolegów na tym forum wybiera oleje lepiej chroniące silnik w wysokich temperaturach, widocznie mają taki styl i lubią mocną jazdę, Dla mnie przy spokojnej jeździe 0W20 Type 2.0 jest zupełnie wystarczający. Zaraz po gwarancji zmienię na dobry 0/5W30 ACEA A5.

                Comment


                • Zamieszczone przez Stach13 Zobacz posta
                  Wszystko zależy od tego jak użytkujesz auto. Większość kolegów na tym forum wybiera oleje lepiej chroniące silnik w wysokich temperaturach, widocznie mają taki styl i lubią mocną jazdę, Dla mnie przy spokojnej jeździe 0W20 Type 2.0 jest zupełnie wystarczający. Zaraz po gwarancji zmienię na dobry 0/5W30 ACEA A5.
                  Też należę do tych jeżdżących raczej spokojnie, wiadomo czasem trzeba trochę szybciej pojechać ale to sporadycznie więc miałem nadzieję, że ten Hondowski 5W30 załatwił by sprawę ale też sporo niewiadomych o tym oleju

                  Comment


                  • Zamieszczone przez gabler Zobacz posta
                    Też należę do tych jeżdżących raczej spokojnie
                    Ja bym się tutaj nie zastanawiał nad 5W30 Honda. Jest tylko troszkę tańszy od Type 2.0 (albo nawet nie). Moim zdaniem przy normalnej, zgodnej z przepisami cywilnej jeździe Type 2.0 jest wystarczający. A przy zimnych startach silnik cieszy się jak na żadnym innym oleju

                    Comment


                    • Na zagranicznym forum właściciel 1.5t przekroczył już 200000mil no nieźle, raczej na oryginalnym oleju 0w20 bo nic innego nie podaje2274858D-6EC7-4596-84E3-1CD8E35EB268.jpg

                      Comment


                      • Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
                        Najlepszy olej to jest taki który dobrany jest odpowiednio do własnych warunków uzytkowania i temperatury otoczenia - to jest definicja "najlepszego oleju".
                        Tak odnosnie wyboru najlepszego oleju to chciałbym poznać Twoją i innych forumowiczów opinię na poniższe.
                        Otóż cały ten wątek olejowy to faktycznie kopalnia wiedzy, ale jest ukierunkowany w stronę wysokotemperaturowej ochrony silnika a o ochronie przy niskich temperaturach zwłaszcza przy rozruchu nie ma prawie nic.
                        Dlatego mam pytanie, co sądzicie o zużyciu silnika przy startach na przykładzie dwóch olejów w warunkach zimna. Dwa, trzy, zimne starty dziennie, powiedzmy ok. tysiąca w ciągu roku.
                        1. Ravenol USSVO 0W30 ACEA A3- lepkość w 40st. 68
                        2. 0W20 Type 2.0- lepkość w 40 st. 34.
                        Wiadomo,że różnice w lepkości przy niższych temperaturach będą znacznie większe. Czytałem wiele artykułów na temat olejów i wszędzie podają, że największe zużycie silnika jest przy rozruchu.
                        Jaki Waszym zdaniem taka różnica w lepkości ma wpływ na silnik np. po 10 latach użytkowania, czyli po ok. 10000 zimnych startów ? Uwzględniąjąc wiele startów w temperaturach grubo poniżej zera.
                        Jestem tylko ciekawy Waszej opinii, ma to znaczenie dla silnika czy nie ma ?
                        Last edited by Stach13; 22-11-2019, 16:22.

                        Comment


                        • Kiedyś nie było oliwy 0w20 a zimy były znacznie chłodniejsze i tzw. zimne starty nie miały jakiegoś zgubnego wpływu na silniki . Choć moim zdaniem wodzianka na mrozy jest lepsza tak jak -w40 będzie lepszym wyborem na letnie upały . Dlatego sam stosuje 0w30 jako smarowidło najbardziej uniwersalne .

                          Comment


                          • Na bank dolne temperatury mają największe znaczenie na zużycie silnika przecież te górne są ograniczane układem chłodzenia silnika, które to jest stabilne w określonym zakresie temperatur do max ok100 stopni ale oczywiście w miejscu największych tarć pewnie wyższa.
                            Ale Honda też za niedługo wprowadza 0w16 wodzianka będzie standardem, ważne jest to ile silnik na tym wytrzyma a jak widać na 0w20 robią powyżej 200000mil i dalej jeżdżą to nie jest jeszcze tak źle a nawet bardzo dobrze
                            Last edited by gabler; 22-11-2019, 19:26.

                            Comment


                            • Ostatnio oglądałem dziennikarza, który na pokazach technicznych zadał pytanie inżynierowi jaki jest projektowany czas pracy silnika. W 2 firmach padła odpowiedź: testujemy do 240 kkm, bo taki jest średni czas podwójnego leasingu. Potem kończymy testy.

                              Wniosek, na wodziance pokonasz spokojnie 240kkm, reszta to loteria. Odnośnie oleju, to na zimne starty lepiej brać 0w. Natomiast górna granica zależy od Ciebie. Ja jeżdżę na południe Europy w wakacje, wiec preferuje w40, ale u Ciebie producent ogranicza górę do w30.

                              Kiedyś na forum był wykres zużycia oleju silnika od warunków jazdy wg Hondy. Zimne starty były tylko o pare procent groźniejsze od szybkiej jazdy autostradą.
                              Last edited by Cojakco; 22-11-2019, 19:36.

                              Comment


                              • Są też wykresy, które pokazują jak wzrasta zużycie paliwa przy w40 i wyższym przy standardowej jeździe, to było w okolicach prawie litra, trzeba się bardzo nad tym zastanowić czy jest to warte, bo i tak na wodziance zrobi się pewnie z 250 tyś km a myślę, że mało kto tu będzie miał jeszcze ten samochód
                                Na forum Mazdy ktoś bardzo narzekał na wzrost spalania i mułowatość po przejściu z 0w20 na 5W30 i postanowił przejść z powrotem na wodziankę, ja na razie mam 0w20 więc nie mam porównania.
                                Last edited by gabler; 22-11-2019, 20:06.

                                Comment

                                Working...
                                X