tematu nie można zamknąć bo zaraz się otwiera kolejny... to tematy "wieczne żywe"
.
moja opinia na temat w/w środków smarnych jest przede wszystkim zgodna z IO i w mojej ocenie optymalna pod warunki jakie opisałeś. Co do algorytmu to zdajesz sobie sprawę że on jest sztywny i będzie wyliczał interwał w identyczny sposób dla oleju który wytrzyma nawet 2 razy dłużej! Musisz to wziąć pod uwagę gdy zmienisz na inny niż 0W-20. Nie bez kozery Millers promuje się "longlife" i zakłada interwał nawet do 50tys km. oczywiście nie daj się skusić na tyle. Ja unikam olejów o nazwie "longlife" tu nie mylić z "longtime" (choć prawdopodobnie znaczy to, to samo), to różnica w olejach jest w Normie ACEA. Oleje które bierzesz pod uwagę są bardzo do siebie podobne fizycznie, posiadają bazy syntetyczne, spec pakiet dodatków i wysokie (jak na takie SAE) HTHS. Moja subiektywna ocena jest taka, że twój pierwszy wybór były też moim wyborem.
Spośród SAE 5W-30 w moim odczuciu nie ma za bardzo wyboru, dominuje ACEA C3 co jest niedopuszczalne jak wiesz. Przyszłościowo rozważyłbym prędzej SAE 0W-40 niż 5W-30, lub kombinację: podstawowy olej z grupy którą rozważasz czyli ACEA A3 lub A5 SAE 0W-30 a jeśli przyszło by robić np. dolewki pod koniec interwału to SAE 0W-40. Z czasem SAE spada więc pod koniec interwału może już nie trzymać 30-ki dolewka np. 10% objętości oleju o SAE 40 nieco powinno zrekompensować utratę lepkości.

moja opinia na temat w/w środków smarnych jest przede wszystkim zgodna z IO i w mojej ocenie optymalna pod warunki jakie opisałeś. Co do algorytmu to zdajesz sobie sprawę że on jest sztywny i będzie wyliczał interwał w identyczny sposób dla oleju który wytrzyma nawet 2 razy dłużej! Musisz to wziąć pod uwagę gdy zmienisz na inny niż 0W-20. Nie bez kozery Millers promuje się "longlife" i zakłada interwał nawet do 50tys km. oczywiście nie daj się skusić na tyle. Ja unikam olejów o nazwie "longlife" tu nie mylić z "longtime" (choć prawdopodobnie znaczy to, to samo), to różnica w olejach jest w Normie ACEA. Oleje które bierzesz pod uwagę są bardzo do siebie podobne fizycznie, posiadają bazy syntetyczne, spec pakiet dodatków i wysokie (jak na takie SAE) HTHS. Moja subiektywna ocena jest taka, że twój pierwszy wybór były też moim wyborem.
Spośród SAE 5W-30 w moim odczuciu nie ma za bardzo wyboru, dominuje ACEA C3 co jest niedopuszczalne jak wiesz. Przyszłościowo rozważyłbym prędzej SAE 0W-40 niż 5W-30, lub kombinację: podstawowy olej z grupy którą rozważasz czyli ACEA A3 lub A5 SAE 0W-30 a jeśli przyszło by robić np. dolewki pod koniec interwału to SAE 0W-40. Z czasem SAE spada więc pod koniec interwału może już nie trzymać 30-ki dolewka np. 10% objętości oleju o SAE 40 nieco powinno zrekompensować utratę lepkości.
Comment