Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Dyskusje o olejach zastosowanych w X-gen

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Zamieszczone przez SACZI Zobacz posta
    Dwóch nie może być najlepszych, więc który ... ?
    Teksty na stronie piszą marketingowcy... Jeżeli są uczciwi, to te informacje nie kłamią, ale też nie mówią całej prawdy!
    Jeżeli firma stosuje agresywny marketing, to kłamstwa i niedomówienia się pojawiają.

    Polecam dużą ostrożność podczas interpretacji tekstu ze strony. Karta produkt jest bardziej wiarygodna, bo pozwala pozwać producenta do sądu

    Comment


    • Mi tego mówić nie musisz!

      Comment


      • Zawsze jeździłem hondami o od roku 1994, 2 civic , accord,, 2 crv , teraz syn urósł kupiłem synowi civic 1.5, zawsze jeżdziłem mobil 1 0W40 new life był syntetykiem prawdziwym , teraz ponoć gtl ,nf dobry nie wiem stracili klienta który kupował olej legenda.

        Comment


        • Zamieszczone przez megipan Zobacz posta
          mobil 1 0W40 new life był syntetykiem prawdziwym
          Nie był to prawdziwy syntetyk, przynajmniej przy końcówce produkcji, został zastąpiony produktem mobil 1 FS 0w40 pod kontem ochrony środowiska i oszczędności spalania paliwa.

          Comment


          • mobil 1 0W40 new life / mobil 1 FS 0w40 / oraz Mobil1 0W-40 turbodiesel = jest to dokładnie ten sam olej który dziś wygląda tak: https://www.mobil1.pl/oleje-silnikowe/fs-0w-40.aspx
            "Protection Formula (reszta świata) zaprojektowano do stosowania w najnowszych silnikach benzynowych i wysokoprężnych (bez filtrów cząstek stałych DPF/GPF)"
            W mojej ocenie jest to bardzo dobry olej, lub, wystarczająco dobry olej do celu jakiego został zaprojektowany.

            Generalnie to muszę powiedzieć że jestem zbudowany Waszą jakością i meteorytyką dyskusji na tym forum , dziękuję .
            Kierownik Działu Diesla

            Comment


            • Panowie, na oil-club.pl pojawiła się kolejna analiza oleju przepracowanego 0w20.
              Tym razem to Amsoil Signature Series 0w20 w Mazdzie 6.
              Mówiąc krótko, silnik nadmiernie się nie zużywa pracując na takiej lepkości ...

              Comment


              • Zamieszczone przez SACZI Zobacz posta
                Mówiąc krótko, silnik nadmiernie się nie zużywa pracując na takiej lepkości ...
                Po zawartości metalu-żelaza raczej się zużywa... w 0W30, żelaza było 4ppm, a tutaj jest 10ppm, tak samo jak w tym pierwszym teście 0W20 Eurol.
                Moja łódka Civic..
                Mój "klekocik" Ceed..
                New... "Japończyk" e:Hev 2.0
                Coś na temat olejów..

                Comment


                • Chyba nie do końca zrozumiałeś moją intencje ...
                  Napisałem, że nie zużywa się nadmiernie, czyli w stopniu zagrażającym jego trwałości.
                  Nie oznacza to, że zalecam taką lepkość, bo tak nie jest.
                  Można jeździć na 0w20, bo silnik Hondy jest do tego przystosowany, ale lepiej podnieść lepkość o klasę w górę.

                  Druga sprawa, w żaden sposób nie można porównywać dwóch analiz olejów w dwóch różnych samochodach/silnikach.
                  Jedynie porównywanie wyników z tego samego samochodu/silnika daje w miarę obiektywny obraz.

                  Poniżej masz analizę Liqui Moly Synthoil 5w40, gdzie Fe jest 45ppm a cała analiza pokazuje, że silnik się rozsypuje.
                  To tak w kontraście do panicznego strachu przed 0w20 ...

                  Comment


                  • Zamieszczone przez SACZI Zobacz posta
                    Poniżej masz analizę Liqui Moly Synthoil 5w40, gdzie Fe jest 45ppm a cała analiza pokazuje, że silnik się rozsypuje.
                    To tak w kontraście do panicznego strachu przed 0w20 ...
                    https://www.oil-club.pl/viewtopic.php?f=22&t=13
                    Samochód z testu miał 180 tys. km przebiegu. Nie wiadomo jak był wcześniej użytkowany, jak często był wymieniany olej i na jaki konkretnie. Ktoś sobie zalał LM 5W40 i zrobił test. Twój komentarz mocno wprowadza w błąd.

                    Comment


                    • Zamieszczone przez Mad_86 Zobacz posta
                      Samochód z testu miał 180 tys. km przebiegu.
                      Taki test można robić na nowym i czystym silniku i to przez kilka wymian.
                      A jaka jest pewność, że świeżo wlany testowany olej nie zabrał ze sobą tego, co poprzedni zostawił?

                      Comment


                      • Panowie, pomijacie najistotniejszy aspekt analizy, czyli błąd pomiarowy, który de facto nie jest podany (bądź jest ukryty w danej normie, a dla nas nieznany).
                        Podając analizę Liqui Moly jako kontrargument dla stwierdzenia @Grzechu, chciałem powiedzieć, że sama lepkość oleju nie determinuje poziomu zużycia silnika.
                        Analizy osobiście czytam w taki sposób, że jeżeli poziom danego pierwiastka nie przekracza 10ppm, to dany olej bdb zabezpiecza silnik.
                        A snucie wniosków, że 0w30 zapewni 250% lepszą ochronę niż 0w20 jest pozbawione sensu (4ppm vs 10ppm).
                        Czy @Grzechu zatem twierdzi, że jeżeli silnik na 0w20 przejedzie 100 tys km, to na 0w30 pokona 250 tys km?
                        Wątpię, ale osobiście stosowałbym oleje o wyższej niż niższej lepkości.

                        Comment


                        • Zamieszczone przez SACZI Zobacz posta
                          Można jeździć na 0w20, bo silnik Hondy jest do tego przystosowany, ale lepiej podnieść lepkość o klasę w górę.
                          Jedni powinni a inni nie. Zależy jak kto jeździ i w jakich warunkach.

                          Zamieszczone przez SACZI Zobacz posta
                          Druga sprawa, w żaden sposób nie można porównywać dwóch analiz olejów w dwóch różnych samochodach/silnikach
                          I o to chodzi. Nie możemy na podstawie takich wybiórczych analiz stawiać diagnozę.

                          Comment


                          • Zamieszczone przez SACZI Zobacz posta
                            Podając analizę Liqui Moly jako kontrargument dla stwierdzenia @Grzechu, chciałem powiedzieć, że sama lepkość oleju nie determinuje poziomu zużycia silnika.
                            No jak nie determinuje.. widziałeś wykres pokazujący zależność lepkości HTHS do zużycia części silnika, cylindry, wałek... ? Determinuje i to dużo, a jeszcze więcej jak ktoś ostro przycina...


                            Zamieszczone przez SACZI Zobacz posta
                            Czy @Grzechu zatem twierdzi, że jeżeli silnik na 0w20 przejedzie 100 tys km, to na 0w30 pokona 250 tys km?
                            Wątpię, ale osobiście stosowałbym oleje o wyższej niż niższej lepkości.
                            Mało kto może coś takiego stwierdzić.. właściwe nikt, bo wszystko zależy od warunków i sposobu użytkowania silnika... ale w sumie 0W20 i 0w30 ACEA A3 ? Kto wie ? Na tym drugim na pewno silnik więcej przejdzie... Stwierdza to nawet wyżej wspomniany wykres... 100tys. km a 250tys. km to akurat przesadne różnice Ta analiza LM 5W40 jakaś dziwna, silnik musi być już trochę przemęczony...
                            Last edited by Grzechu; 07-09-2019, 20:21.
                            Moja łódka Civic..
                            Mój "klekocik" Ceed..
                            New... "Japończyk" e:Hev 2.0
                            Coś na temat olejów..

                            Comment


                            • Suma , sumarum, 0W30 A3 i wyżej OW40,5W40,w zależności jak kto jeździ w jakich warunkach i spokojnie o silnik, prędzej inne mechanizmy szlag trafi,wymiana rok lub 10tys.km to nie wielki koszt , dla wyjaśnienia, fota z IO honda crv 2,0 2015 jakie oleje poza unią europejską IO dopuszcza, gdzie normy nie obowiązują, silnik się nie zmienił pod względem ochrony zużycia 1,5 T, wręcz nawet wymaga większej ochrony, turbo 1,5 obroty turbiny nawet 180 tys /min i temperatura.IMG_20190908_111048.jpgIMG_20190908_111048.jpgIMG_20190908_111048.jpg

                              Comment


                              • Turbo samo w sobie. woli mniej lepki olej

                                Comment

                                Working...
                                X