Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Dyskusje o olejach zastosowanych w X-gen

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Nikt z forumowiczów nie odpowie ci uczciwie na pytanie który olej zabezpieczy silnik w 100%. Sam podejmiesz decyzje , a czy słuszną dowiesz siè po latach. A jeśli chodzi o 10w30 to chyba nie najlepszy pomysł .

    Comment


    • Jeśli chodzi o pisanie emaili w sprawie oleju do Hondy to trzeba mieć wiedzę taką, jaką posiadł kolega który pisał do HP. tu link do korespondencji:
      Pytania o olej silnikowy do Hondy Civic. Kompilacja pytań o oleje

      Wiedział o co pyta i wiedział jak zmusić rozmówce z HP do wypowiedzenia się szczegółowo i konkretnie w sprawie konkretnych Norm. I uzyskał odpowiedź!
      Najgorsze z możliwych pytań laika to zapytać "jaki olej jest zalecany" najgorsze z możliwych zapytań. 100% odpowiedzi to tendencyjny bełkot, manipulacja, niemówienie całej prawdy, kłamanie.

      Zamieszczone przez Nail Zobacz posta
      Nadal postuluje o stworzenie zestawu olejów, dla tych co świadomie nie chcą stosować smarowideł OEMowych.
      bronię się od tego nie dlatego że nie chce mi się, ale dlatego że musiałbym stworzyć tabelę w której wypisać trzeba absolutnie wszystkie oleje które są na rynku dostępne. Czy to sobie wyobrażasz?
      Jak sobie wyobrażasz to jaki sens ma wypisywanie wszystkich olejów jakie są dostępne w Polsce? Po co to robić?

      Zamieszczone przez Nail Zobacz posta
      Wertowanie tych norm symboli wielu przyprawia o ból głowy i suma sumarum rezygnują z zakupu poza ASO
      to prawda, ale
      Zamieszczone przez Nail Zobacz posta
      Myślę również, że każdy olej Ravenola się nadaje, oczywiście zgodny ze specyfikacją z IO.
      proszę, sam sobie prawidłowo! odpowiedziałeś na pytanie.

      Zatem w czym problem? Przecież jak wypiszę wszystkie oleje ...to będzie to jałowa informacja z której nic nie wynika i nikt nie skorzysta.

      Zamieszczone przez Nail Zobacz posta
      Nadal postuluje o stworzenie zestawu olejów, dla tych co świadomie nie chcą stosować smarowideł OEMowych.
      No i tu jest problem bo każde ASO prowadzi własną politykę olejową. Nie ma jednolitej polityki olejowej. Każde ASO posiada oleje takie na których najwięcej zarobi. Tanio kupuje drogo sprzedaje, lub jak w przypadku Aktualnych Specyfikacji drogo kupuje i bardzo drogo sprzedaje.
      Nie znam przypadku aby ASO spowodowało lub miało wpływ na jakąkolwiek usterkę silnika w okresie gwarancji. Natomiast jest wiele przypadków użytkowników (naszego forum również) którzy całe życie korzystali z ASO i po 7 latach silnik bierze 1L oleju na 1000km... i pytają ...co się stało? zachodzą w głowę dlaczego? JAk to możliwe?
      a no jest możliwe ASO (każde ASO jako instytucja biznesowa) zawsze naleje to na czym ma największy zysk i ponosi najmniejsze ryzyko w walce z klientem. Po okresie gwarancji nie ponoszą żadnej odpowiedzialności nawet jak stosowali zalecane oleje i nawet jak mamy na to dowody w postaci wyłącznego servisowania w ASO.

      ASO zatem stosuje Aktualne obowiązujące Normy olejowe zgodne z wymaganiami środowiskowymi, kropka. (nie mylimy tego faktu z tym że to "najlepsze" oleje! to są aktualnie specyfikacje. Aktualna specyfikacja - to nie najlepszy olej! to olej o Wymaganiu Środowiskowym przy aktualnie obowiązującym Prawie).

      Teraz wnioskujesz abym napisał jakie alternatywne oleje można zastosować które mogły by zastąpić te sugerowane/proponowane przez ASO?
      Problem polega na tym że ja nie zaproponuję i w ogóle nie proponuję w żadnym temacie olejowym zastępczych olejów dla tych stosowanych przez ASO bo nie zaproponuję Ci "syfu za syf"?
      czy to rozumiesz?
      np ASO proponują oleje o Normie jakościowej ACEA C3 - chcesz bym zaproponował alternatywę dla tego oleju. Nie zaproponuję, bo sam "C" nie używam, nie polecam i odradzam takie substancje. Cały świat, żadna motoryzacja nie używa olejów "C" jedynie wymysł Unii Europejskiej.
      np ASO proponuje oleje nienormowane jak specjalny olej ekonomy - conserving 0W-20 - ja nie polecam żadnego oleju zastępczego dla tej substancji. Oleje są zaprojektowane w ściśle określonym celu - oszczędzania paliwa. Ja nie polecam olejów do oszczędzania paliwa, używam wyłącznie oleje do oszczędzania silnika. Nie używam, nie stosuję i nie polecam i nie mam żadnej alternatywy dla tej substancji stworzonej na potrzeby Wymagań Środowiskowych EU.

      W związku z powyższym nie chcę pisać listy olejów alternatywnych dla tych stosowanych przez ASO.
      Ja proponuję całkowicie co innego. Mój interes jest całkowicie rozbieżny z interesem ASO. Moje podejście do wyboru oleju, zupełnie odbiega od proponowanych w ASO. Zupełnie na czym innym mi zależy i zupełnie czego innego oczekuję od oleju niż te z ASO.

      Oleje ASO nie są gorsze, nie, one są bardzo dobre w tym do czego zostały zaprojektowane. Jeśli będzie to olej ACEA C3/C2 jest to olej niskopopiołowy przeznaczony do egzemplarzy z GPF jego zadaniem jest niedopuścić do zatkania filtra. Jeśli to będzie 0W-20 Type 2.0 to olej do oszczędzania paliwa.
      Jeśli ktoś musi jeździć na oleju "C" bo ma GPF, to musi nie ma wyjścia przynajmniej w okresie gwarancji.
      Jeśli ktoś wpisuje się w oszczędzanie paliwa stosuje 0W-20 i jak ma doświadczenie to niech próbuje innych producentów - ja nie polecę bo nie uznaję żadnego tego rodzaju oleju.
      Ja nie polecę żadnych alternatyw dla tych olejów.
      Natomiast wybór alternatywnych olei dla tych z ASO jest prosty i jak ktoś chce to:
      - szuka ACEA C3 lub C2 (dla silników z GPF)
      - szuka ACEA A1 lub A5 (dla silników bez GPF)
      - szuka olejów ekonomy-conserving 0W-20
      - szuka SAE odpowiedniego dla temp otoczenia np. 5W-30, 0W-30, 10W-30.

      Jeśli ktoś decyduje się na politykę która nie wpisuje się w Aktualne Normy Środowiskowe wybiera Normy mniej ekonomiczne i mniej środowiskowe a bardziej wytrzymałościowe. Od olejów do ochrony silnika silnik się nie psuje jest to niemożliwość techniczna.

      Zamieszczone przez AdamZet Zobacz posta
      a jakie oleje są wybierane przez kozaków?
      ale co dokładnie masz na myśli?
      Dla mnie "kozakiem olejowym" jest każdy świadomy użytkownik który dobrał olej odpowiednio do własnych warunków i temp otoczenia. To jest moja definicja "kozaka". Jeśli ktoś potrafi to zrobić to kłaniam się i jest dla mnie kozakiem. (oznacza to że rozumie co to są Normy Jakościowe, wie czym się różnią wie na czym polega właściwy dobór oleju bez podpowiedzi ASO).
      Last edited by rambo7; 04-09-2019, 09:43.
      Kierownik Działu Diesla

      Comment


      • Zamieszczone przez gienio Zobacz posta
        Nikt z forumowiczów nie odpowie ci uczciwie na pytanie który olej zabezpieczy silnik w 100%. Sam podejmiesz decyzje , a czy słuszną dowiesz siè po latach. A jeśli chodzi o 10w30 to chyba nie najlepszy pomysł .
        Jasne, że nikt nic nie zagwarantuje, ale po parametrach można sugerować produkt. Ravenol zasugerował 7 produktów 5W30, który wybrać?
        Gdyby znawcy tematu, a jest ich wielu na tym forum pomogli posegregować np. te 7 produktów byłoby łatwiej dla wszystkich.

        Po edycji:
        Po poście Rabo, powyższe nieaktualne.
        Last edited by Nail; 04-09-2019, 09:53.

        Comment


        • Rowniez napisalem do ravenola i innych producentow olei, narazie jedynie ravenol odpisal, po odpowiedzi ze nie maja oleju poprosili o zdjecie instrukcji a wtedy:

          Dziękujemy za kontakt.

          Zgodnie z zaleceniami z książki serwisowej może Pan zastosować poniższe oleje w technologi USVO :

          RAVENOL VMP SAE 5W-30 USVO®
          RAVENOL ALS SAE 0W-30 USVO®
          RAVENOL VSW SAE 0W-30 USVO®
          RAVENOL REP USVO® 5W-30
          RAVENOL FES SAE 0W-30 USVO®

          lub oleje w technologi CleanSynto:

          RAVENOL FEL SAE 5W-30 CleanSynto®
          RAVENOL WIV III SAE 5W-30 CleanSynto®
          RAVENOL SMP SAE 5W-30 CleanSynto®
          RAVENOL LSG SAE 5W-30 CleanSynto®
          RAVENOL HLS SAE 5W-30 CleanSynto®

          Polecam zastosować jesnak oleje w technologii USVO. Oleje USVO są wyprodukowane specjalnie dla silników narażonych na ciężkie warunki. Są polecane do maksymalnych obciążeń, a najlepiej sprawdzają się w silnikach po tuningu, choć można je używać w standardowych silnikach i do normalnej jazdy. USVO swoją formulacją przebija wszystkie pełne syntetyki dostępne w Europie, to oleje które nie tracą lepkości przez cały okres eksploatacji, a więc są bezpieczniejsze od wszystkiego co jest obecnie na rynku.

          Jeśli masz jakieś pytania, odpowiedz na ten email.

          Pozdrawiam
          Ola

          Comment


          • Panowie, czytam, czytam i się nie bardzo rozumiem jaki macie problem z tym wyborem oleju.. jeśli chodzi np. o Ravenol to wszedłem na stronę i w ciągu 1min znalazłem oleje które są zgodne z instrukcją X z filtrem GPF, dla tych co chcą oszczędzać paliwo i chronić GPF (ACEA C2) - propozycja. No i dla tych co chcą chronić GPF ale mniej oszczędzać paliwo, a stawiają bardziej na ochronę silnika (ACEA C3)- propozycja.
            Moja łódka Civic..
            Mój "klekocik" Ceed..
            New... "Japończyk" e:Hev 2.0
            Coś na temat olejów..

            Comment


            • Zamieszczone przez radex99 Zobacz posta
              Rowniez napisalem do ravenola
              No to zachodzą tam w głowę, o co chodzi z tą Hondą???
              Zamieszczone przez Grzechu Zobacz posta
              Panowie, czytam, czytam i się nie bardzo rozumiem jaki macie problem[/URL].
              Ja już dzisiaj nie mam, ale trzy dni temu nie wiedziałbym o co chodzi, przez całe życie kupowałem olej najlepszy, czytaj najdroższy.
              Myślisz, że dobrze robiłem? Wczoraj zajrzałem pod korek wlewu oleju mojej skody po przebiegu 250kkm i jest brązowo.
              Last edited by Nail; 04-09-2019, 10:29.

              Comment


              • Zamieszczone przez Nail Zobacz posta
                No to zachodzą tam w głowę, o co chodzi z tą Hondą???
                bo są sprzedawcami, handlowacami a nie specami od oleju. Żaden z nich Książki nie widział więc nie wie. Z drugiej str. nie trzeba mieć IO aby śledzić zmiany wymagań środowiskowych w motoryzacji.
                Dla kogoś kto wie do czego jest ACEA A1, A3, A5 od razu wie że każdy olej do HC można nalać. ( wyjątek po 2018r posiadając na pokładzie GPF skazani jesteśmy na grupę ACEA "C" tylko i wyłącznie dlatego by się nie narazić na koszty czyszczenia filtra).
                IO pisze że stosując 0W-20 jeśli braknie dolewamy "ogólnodostępny" A5, A3, i o SAE najbardziej zbliżonym do oleju ekonomy-conserving, czyli najbliższe olejowi do oszczędzania paliwa nie jest olejom 10W-40. To jest jasne? bo niektórzy tego nie rozumieją. Do olejów ekonomicznych dolewamy oleje ekonomiczne po to aby zachować jego własności ekonomiczne, po to aby nie pogorszyć jego własności ekonomicznych.
                Jeśli udział dolewki oleju nieekonomicznego zwiększy się % znacznie w stos. do ekonomicznego - to tracimy własności ekonomicznie.
                I to jest cała filozofia IO. która mówi, stosuj olej do oszczędzania paliwa a jak braknie to aby zachować (nie stracić radykalnie jego własności) stosuj te wymienione w załączonej tabeli.
                Jest to prawda oczywista. Jest to logiczne i jest to zgodne z aktualną specyfikacją sugerowaną dla obecnego trendu oszczędzania energii.
                Nie ma w tym nic dziwnego, nienormalnego szkodliwego itd.

                Zasady są proste, oszczędzasz paliwo - stosuj środki do oszczędzania paliwa i trzymaj się własności olejów które zapewnią uzyskanie niskich wyników spalania.

                ... i pojawai się ZooonG ... "ale w IO nie pisze że mozna nalać olej SAE 5W-40" ... nie pisze bo nie ma prawa pisać. Nie ma żadnego powodu aby do oleju 0W-20 dolewać 5W czy nawet 10W-40 .... pytam po co?
                po jaką cholerę płacisz kupe kasy za olej do oszczędzania paliwa aby go pozbawić jego cech mieszając z nim olej stricte nieekonomiczny.

                Jak by takie rzeczy pisali w IO to było by to niezgodne w żaden sposób z aktualnie lansowanym trendem oszczędzania energii.

                Jeśli ktoś tego nie rozumie i tłumaczy sobie że "skoro nie ma wymienionego 5W-40, 15W-50 to pewnie jest gorszy bo fabryka nie napisała, jak by się nadawał to by napisała".
                To jest punkt w którym jest najwięcej niezrozumienia zasad doboru oleju.

                Honda jedna z nielicznych marek wymienia wszystkie Normy (w wersjach bez GPF) dopuszcza absolutnie wszystkie Normy olejowe dla swojego silnika.

                Czyli jeśli IO mówi że można dolać do oleju specjalnie zaprojektowanego do oszczędzania paliwa (jakikolwiek) olej o ACEA A5 i A3 to oznacza jedno że olej o takiej Normie jakościowej A5 i A3 absolutnie nie uszkodzi silnika, technicznie jest to niemożliwe.
                Ta informacja mówi także że wszelkie pomyłki jeśli się zdarzą wykluczają do zera uszkodzenie silnika z powodu oleju.
                Ta informacja mówi też że skoro podczas dolewek stosując np ACEA A3 udział tego oleju w obiegu silnika stanie się większy od udziału oleju ekonomicznego 0W-20 to stracimy własności tego oleju. W żadnym wypadku i nie ma mowy o tym aby stosując zalecane Normy przez Hondę stracić gwarancję lub doprowadzić do usterki.

                Nie ma zatem technicznej możliwości by użytkownik doprowadził do uszkodzenia silnika stosując jakikolwiek olej.

                Sprawa ma się inaczej gdy użytkownik stosuje olej do oszczędzania paliwa (ekonomy-consewing oszczędania energii) a zapyla autostradą 170km/h w lato +34stC - żaden olej o cechach Ekonomicznych tego nie wytrzyma - ponieważ nie został do tego zaprojektowany. Nie po to projektowano taki olej aby butować w podłoge.
                Do jazdy agresywnej i jazdy sportowej zaprojektowano i nadaj są to środki smarne o Najwyższej Jakości (nie ma wyższej Normy jak ACEA A3) dla ochrony silnika. Taką Normę jako jedynie zalecaną stosują (podawałem już tutaj aktualne dziś 4.09. 2019r nówki stojące w salonach) Nissan Nismo GTR 3,8L czy Abarth 1,4 te auta najnowsza technologia nie dopuszcza wogóle Norm aktualnych dopuszczone są wyłącznie Normy stare - czytaj Najlepsze Normy z czasów gdy nie było GPF i nie było i-schift i nie było Ekon.
                Można też rozważyć coś pośredniego pomiędzy olejem stricte ekonomicznym a stricte wytrzymałościowym Normę ACEA A5 (dla egz. bez GPF) są to oleje na bazie ACEA A3 ale niskooporowe cechuje je najczęściej niskie SAE.

                Honda mówi: wszystko to możesz używać. Dla tych, dla których którzy znają podstawowe informacje o Normach jest to oczywiste.
                Dla tych co się dowiedzieli jest to stres, całe życie jeździli na olejach mocnych i nagle ktoś im każe nalać znowu mocny? (głupieją) mocny pewnie popsuje silnik ...wolą słaby ekonomiczny bo pewnie jest lepszy skoro o innym w IO nie pisze. Oczywiście że jest lepszy, jest bardzo dobry do osiągania celu. Wystarczy czytać Karte charakterystyki i w pierwszych informacjach jest napisane do czego to jest, i tam nie ma w pierwszym zdaniu informacji "specjalnie zaprojektowany do ochrony silnika" nie ma mowy takiej informacji na 0W-20 nie ma.

                Zamieszczone przez Nail Zobacz posta
                trzy dni temu nie wiedziałbym o co chodzi,
                no tak to jest, gdzieś tam się mówi o wymaganiach środowiskowych w motoryzacji .... "ale jakoś mnie to nie interesuje", dopóki nie kupię ... nowego samochodu. O'kurde ... okazuje się że dotyczy.
                Last edited by rambo7; 04-09-2019, 13:31.
                Kierownik Działu Diesla

                Comment


                • Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
                  Zasady są proste, oszczędzasz paliwo - stosuj środki do oszczędzania paliwa i trzymaj się własności olejów które zapewnią uzyskanie niskich wyników spalania.
                  Rozumiem, te ograniczenia np.
                  Jesteśmy właścicielem samochodu z GPF, mamy w dupie zasady narzucone, ale jesteśmy w zgodzie z IO, czyli ACEA C2/C3, bo GPF,
                  to wybieramy, niezależnie od sposobu jazdy, najbardziej lepki olej z dostępnych danego producenta?
                  Np. https://www.ravenol.pl/produkty-rajd...835852242.html
                  Ten Ravenol, to taki przykład, nie znam ich w ogóle i nigdy nie miałem do czynienia z ich produktami i nie wiem czy sprzedają super oleje.

                  Comment


                  • od dziś każda instrukcja staje się dla ciebie prosta. Zasady rządzące w Europie są oparte na ACEA i SAE jako uzupełnienie. Jak wiesz do czego jest konkretna Norma Jakościowa ACEA to nie masz żadnego problemu z doborem oleju do jakiegokolwiek auta. Obostrzenia to np. GPF, DPF.
                    Kierownik Działu Diesla

                    Comment


                    • Olej zalecany przez Mugena http://www.mugen-power.com/common/en.../parts/03.html

                      Comment


                      • Zamieszczone przez Fyrkes Zobacz posta
                        Pewnie nie widzieli IO EU

                        Comment


                        • Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
                          Na plus tego oleju (w sensie pozytywnym) przemawia API SL, jest to stara Norma (stara tzn. bardzo dobra) której to wymagania bliżej pasują do Normy ACEA A3 niż ACEA A5
                          Dodam tylko, że oleje o normie ACEA A5 o SAE 5W30 są trochę "grubsze" niż ACEA A5 0W30. Mają nieco większą lepkość kinematyczną w 100 st. C i wyższy HTHS. W naszych warunkach klimatycznych 5W niczym nie grozi a mamy ciut więcej właściwości ochronnych.

                          Comment


                          • Zamieszczone przez Stach13 Zobacz posta
                            oleje o normie ACEA A5 o SAE 5W30 są trochę "grubsze" niż ACEA A5 0W30. Mają nieco większą lepkość kinematyczną w 100 st. C i wyższy HTHS.
                            Oj różnica jest znikoma.. HTHS jest na podobnym poziomie... Różnica to jest ale między ACEA A5 a A3. Jeśli ktoś nie ma GPF to polecam mój olej, niska lepkość w 100st.C a zarazem wysokie HTHS. Mało która marka ma w ofercie podobny olej, trochę ECO, a jednocześnie ochrona silnika. Mowa o Liqui Moly Synthoil Longtime 0W30. Bardzo dobra baza olejowa.
                            Moja łódka Civic..
                            Mój "klekocik" Ceed..
                            New... "Japończyk" e:Hev 2.0
                            Coś na temat olejów..

                            Comment


                            • Zamieszczone przez Grzechu Zobacz posta
                              Oj różnica jest znikoma.. HTHS jest na podobnym poziomie... Różnica to jest ale między ACEA A5 a A3.
                              E tam Grzechu, ja wiem że olej jaki lejesz jest bardzo dobry, ale napisałem to dla tych co chcą stosować olej o obniżonym HTHS. Z tymi różnicami nie jest tak jak piszesz. Weźmy np. Motul Eco nergy 0W30 ACEA A5 i taki sam tylko 5W30. I Liqui Moly Synthoil Longtime 0W30 ACEA A3. W kolejności HTHS wynoszą: 3 ; 3,2; >= 3,5. Widzę znak "większe lub równe" ale nie piszą ile większe. Może nic a może troszeczkę. Różnice znikome w trzech przypadkach. Wydaje mi się ,że na takim 5W30 ACEA A5 mógłbym podobnie jak Ty śmigać po autostradach bez stresu wysokotemperaturowego, oczywiście odpowiednio do SAE
                              Last edited by Stach13; 04-09-2019, 17:22.

                              Comment


                              • Zamieszczone przez Nail Zobacz posta
                                Dzisiaj
                                leje w technologii USVO. Oleje te nie tracą lepkości przez cały okres eksploatacji oraz przebijają wszystkie pełne syntetyki dostępne w Europie, są bezpieczniejsze od wszystkiego co jest obecnie na rynku.
                                Acha, już im wierzę!
                                Patrz co pisze Rambo - w BOK'ach siedzą sprzedawcy, nie inżynierowie!

                                Meguin, czyli właściciel Liqui Moly pisze dokładnie to samo:
                                Olej silnikowy, dodatki i kosmetyki samochodowe: dzięki ponad 4000 pozycji mamy odpowiednie produkty do każdego pojazdu na świecie.

                                Dlatego oleje Meguin przodują w stosowaniu produktów, w których syntetyczna baza PAO stanowi 100%. Oferowane produkty z całą pewnością uznać można za najlepsze na rynku.
                                Dwóch nie może być najlepszych, więc który ... ?

                                Comment

                                Working...
                                X