Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Dyskusje o olejach zastosowanych w X-gen

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Skupują od innych, ładują w swoje butle/beczki i dostarczają do ekipy F1 Racing Point....
    Myślę, że zespół F1 zanim wybierze dostawcę oleju do swoich bolidów, sprawdza go na wszystkie możliwe sposoby.

    Comment


    • Wg mnie ravenol na papierze nie ma sobie równych.

      Comment


      • Zamieszczone przez gkill Zobacz posta
        Wg mnie ravenol na papierze nie ma sobie równych.
        To były również słowa gościa z motula.
        Stwierdził, że mają doskonały marketing, ale to jest marką, nie producent.
        Na pewno chciał postawić motula w lepszym świetle, bo nim handluje.
        Być może przejaskrawil to o czym pisałem, ale oleje z grupy usvo parametry na papierze mają wręcz wzorcowe.
        Ta cała nasza dyskusja wywiązała się z mojego pytania, na jakiej bazie jest ecolite 8100, bo w karcie pisze syntjetic technologu, czy full syntjetic.
        Ravenol z kolei pisze, że baza to od 40 do 70% pao, czyli wprost.

        Który olej lepszy, to trzeba długo i mocno badać porównywać, sprawdzać...
        Na pewno nie na podstawie kart katalogowych pisanych przez producenta...

        Comment


        • Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
          a co ma być? , wygrywają w większości testów płynięcia na YT w temp. -40stC. bardzo dobre oleje na warunki Kanady i ogólnie Koła podbiegunowego dla samochodów osobowych w których nie jest wymagane Euro6. API SN dla tego oleju sugeruje zawartą w nim technologię być może bazy i dodatki które tak pięknie płyną w niskich temperaturach czyli cechy ekonomicznego oleju przy jednoczesnym wysokim bezpieczeństwie filmu olejowego.
          Literatura podaje że od listopada 2017r "API SN Plus", to ewolucja (nowa klasyfikacja) specyfikacji SN w kierunku trendu oszczędzania energii i zasobów. API SN Plus, ILSAC-GF-5 specyfikacje amerykanskie tu można się dopatrywać w tym dopisku "Plus" czegoś na wzór API A5/B5 w europie. Często w opisach pojawia się treść "Resource Conserving" - oleje chroniące zasoby (czyli to co u nas).
          Dobrze że coś trochę w tym kierunku robią, tzn opisują, bo przynajmniej widać nieco więcej co jest do czego. To już globalny kierunek.
          Oleje petrocanady z serii supreme posiadają popioły siarczanowe na poziome 0,8, więc zawartość zbliżona do olei silnikowych z grupy acea c3.

          Comment


          • A co sądzicie o oryginalnym oleju Hondy 5W30 , ASO go sprzedaje także nie będzie kłopotu w razie napraw gwarancyjnych i ASO twierdzi na 100% że to fulsyntetyk

            Comment


            • Zamieszczone przez Genio1212 Zobacz posta
              A co sądzicie o oryginalnym oleju Hondy 5W30
              Pytałem ASO o ten olej, interesowały mnie jego dane techniczne, ale nic na ten temat nie umieli mi odpowiedzieć, tylko że ma normę ACEA A5/B5.
              Pytałem jak ten olej się nazywa, opowiedzieli, że się nie nazywa, jest to oryginalny olej Hondy 5W30 i tyle. Może Tobie uda się coś dowiedzieć.

              Comment


              • To podobnie jak ten olej

                OLX.pl to darmowe ogłoszenia lokalne w kategoriach: Praca, Dom i Ogród, Elektronika, Moda, Rolnictwo, Zwierzęta. Dla Dzieci, Sport i Hobby, Muzyka i Edukacja, Usługi i Firmy. Szybko znajdziesz tu ciekawe ogłoszenia i łatwo skontaktujesz się z ogłoszeniodawcą. Na OLX.pl czeka na Ciebie m.in. praca biurowa, mieszkania, pokoje, samochody. Jeśli chcesz coś sprzedać - w prosty sposób dodasz ogłoszenia. Chcesz coś kupić - tutaj znajdziesz ciekawe okazje, taniej niż w sklepie. A wszystkie te ogłoszenia bez konieczności zakładania konta. Sprzedawaj po sąsiedzku na OLX.pl


                co to jest to tylko Honda wie
                4SALE: Bluespark Pro+Boost-Pigyback/chip

                If u want 2 play u got 2 pay, performance doesn't come cheap.
                Its better to have it and not need it, then need it and not have it.


                Chcesz podłączyć wideorejestrator w 8/9gen Civic? Nie wiesz gdzie się wpiąć? potrzebujesz wtyczkę akcesoryjną info TUTAJ

                Comment


                • Pan z Aso kiedyś twierdził, że ctr 9 ma dwie turbiny, więc ich przekonania i opowieści można sobie między bajki włożyć.

                  Comment


                  • Może mi ktoś wytłumaczy. Według tych IO:
                    Prenditi cura della tua auto Honda e mantienila sempre in uno stato ottimale. Scarica il manuale d'uso del tuo modello e guida senza pensieri!

                    wygląda że są to IO aktualne (dla 1,5T są już podane oleje komercyjne C2/C3). Dla R-Type oprócz 0W20 jest tylko ACEA A5/B5 i wydaje się, że to nie jest IO do wymiany tylko zmienione normy. Jak tak, to jak dobrać olej ACEA A5/B5 do warunków otoczenia ?

                    Comment


                    • Zamieszczone przez Stach13 Zobacz posta
                      Może mi ktoś wytłumaczy. Według tych IO:
                      Prenditi cura della tua auto Honda e mantienila sempre in uno stato ottimale. Scarica il manuale d'uso del tuo modello e guida senza pensieri!

                      wygląda że są to IO aktualne (dla 1,5T są już podane oleje komercyjne C2/C3). Dla R-Type oprócz 0W20 jest tylko ACEA A5/B5 i wydaje się, że to nie jest IO do wymiany tylko zmienione normy. Jak tak, to jak dobrać olej ACEA A5/B5 do warunków otoczenia ?
                      Było już o tym i nawet odpowiedź Hondy, że mimo braku A3 w instrukcji można go stosować (poza modelami z GPF)

                      Wysłane z mojego SM-G965F przy użyciu Tapatalka

                      Comment


                      • Ale to nie wyjaśnia braku tej normy w jakby nie było nowej IO. To że było to wiem, czytałem, ale wydawać się mogło,że to błąd w IO, ale coś mi się wydaje,że to nie błąd. O ile pamiętam to Honda nie odpowiedziała na pytanie, dlaczego nie ma w IO ACEA A3. Nie dociekam, tak tylko napisałem z ciekawości jakie macie zdanie na ten temat.

                        Comment


                        • Zamieszczone przez Stach13 Zobacz posta
                          Ale to nie wyjaśnia braku tej normy w jakby nie było nowej IO. To że było to wiem, czytałem, ale wydawać się mogło,że to błąd w IO, ale coś mi się wydaje,że to nie błąd. O ile pamiętam to Honda nie odpowiedziała na pytanie, dlaczego nie ma w IO ACEA A3. Nie dociekam, tak tylko napisałem z ciekawości jakie macie zdanie na ten temat.
                          Podejrzewam, że na A3 nie byli w stanie spełniać norm spalinowych i dlatego uciekł z IO. Ale jak jest naprawdę to od Hondy na pewno się nie dowiemy.

                          Wysłane z mojego SM-G965F przy użyciu Tapatalka

                          Comment


                          • Gdyby komuś przyszło do głowy ponownie napisać do HPolska bądź Europe to zapytajcie wprost czy popierają wspieranie ich ale przede wszystkim Waszego silnika olejem ochronnym A3.
                            Na bezpośrednio postawione pytanie ciężko będzie się wykręcić belkotem.
                            Możecie napisać, że do pracy jeździcie szybko, bo po 200km w jedną stronę jedziecie godzinę i czy w takim przypadku nienalezaloby jednak używać innego SAE I ACEA.

                            Comment


                            • Zamieszczone przez Paluch Zobacz posta
                              Ale jak jest naprawdę to od Hondy na pewno się nie dowiemy
                              No właśnie i to jest zastanawiające a zarazem przykre i komiczne. Ktoś sobie dziś kupi R-Type i nie wleje oleju ochronnego A3 bo nie czyta tego forum.

                              Zamieszczone przez roar Zobacz posta
                              Na bezpośrednio postawione pytanie ciężko będzie się wykręcić belkotem
                              Mają doświadczenie w wykręcaniu się bełkotem, więc pewnie to zrobią.

                              Comment


                              • Bełkot jak bełkot, ale niejasne zapisy instrukcji obsługi i jej różne wersje też robią swoje.
                                Na szczęście idzie nowe, w jednym z modeli kandydujących do zastąpienia mojego Tourera w przyszłości, wymagania olejowe są następujące:

                                Capture.jpg

                                Jeśli w XI-genie będzie podobnie, to chyba doczekamy końca tasiemcowych wątków olejowych

                                Comment

                                Working...
                                X