Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Dyskusje o olejach zastosowanych w X-gen

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Zamieszczone przez Drupi Zobacz posta
    Nie masz pojecia o niczym.
    Szanowny Kolego
    W linku pod spodem aktualne stanowisko Hondy dotyczące zarówno dopuszczalnych olejów jak i warunków "olejowych" wymaganych do utrzymania gwarancji.
    Witam. Postanowiłem zrobić dobrze mojemu autku i wymienić oliwę po mniej więcej 3tys. przebiegu. Niby nie jest to wymagane i można jeździć do przeglądu, ale niektórzy jednak uważają że warto. W związku z powyższym zasięgnąłem osobiście informacji w serwisie arher w Krakowie i dowiedziałem się że: - olej jaki wleją to 5W30 w miejsce 0W20, jako bardziej odpowiedni w naszych polskich warunkach. - jest to olej produkowany przez Castrola specjalnie dla Hondy. Wszystko ok, natomiast nieco

    Comment


    • Kolego Drupi, zamiast zaśmiecać wątek farmazonami może byś tak przeczytał parę stron do tyłu i dokształcił się, doinformował na temat olejów, bo to co Ty zacząłeś tutaj wypisywać to po prostu nie da się czytać bez tabletek uspokajających.. szczególnie tyczy się tych forumowiczów którzy na wątkach olejowych pozjadali paznokcie A jeśli nie chce Ci się czytać to polecam tak na szybko sięgnąć do postu nr #1474 tutaj. Zresztą Chromaticall właśnie mnie uprzedził..
      Moja łódka Civic..
      Mój "klekocik" Ceed..
      New... "Japończyk" e:Hev 2.0
      Coś na temat olejów..

      Comment


      • No i ok. :-)

        Zatem przepraszam za zamieszanie.

        Czyli z tego co przytoczyliscie do Hondy X gen nalezalo by lac olej nie ze wzgledu na spec silnika (poprawka pod dpf) i dobierac olej pod warunki uzytkowania. Jezdze jak emeryt 0w20. Jezdzac dynamiczne trzeba by zalac 5w30 lub 5w40 + jakiekolwiek C1/C2/C3/C4. C2 i C3 mid saps oraz C1 i C4 low saps. Roznia sie miedzy soba parametrem lepkosci.

        Jest to bardzo dziwne stanowisko hondy gdyz to wlasnie budowa silnika i zakres pracy temperatury roboczej (ustalonej) determinuje jaki olej ma byc wlany + poprawka na osprzet jaki wisi na silniku (dpf lub nie). Do hondy zawsze lalo sie olej z niskim hths. Stad tez zupelnie nie rozumiem stanowiska Hondy.

        Serio. Nie chcialem gownobuzy. Podchodze do tematu od strony technicznej. O ile do starszych aut bardzo czesto dobieram olej po praktyce (np starsze hondy z LPG vr1 5w50), to ciezko mi z czystym sumieniem wlac do auta z 16r+ cokolwiek odsiarczonego.

        Pozdrawiam
        D.

        ----

        Dodane pozniej.

        Na korku wlewu oleju w aucie mam napisane C2. Nie C3. Nie A3. Nie A5...

        Dlaczego C2?

        Ze spwcyfikacji C2 to:

        Olej Mid Saps pod DPFy.
        Olej o niskiej lepkosci na goraco. Czyli hths ponizej 3.5.

        Jest tabelka na necie. Opisujaca C2 i C1 oraz C3 i C4.

        Wszystkie "C" sa odsiarczone. Tylko 1 i 2 ma niskie a 3 i 4 wysokie hths.

        C1 C2 leje sie glownie do japoni / azja. C3 VAG Bmw. C4 reno. (Tak w skrocie obrazowo).

        Panowie. Serio. No offence. Gramy do jednej bramki. :-).
        Last edited by Drupi; 06-02-2019, 08:48.
        TypeR 2018r + CRX 1
        Importer, dystrybutor, przedstawiciel, sprzedaż - Motul
        tel: 500 387 337; gg: 4821267

        Comment


        • Zamieszczone przez Drupi Zobacz posta
          No i ok. :-)

          Zatem przepraszam za zamieszanie.

          Czyli z tego co przytoczyliscie do Hondy X gen nalezalo by lac olej nie ze wzgledu na spec silnika (poprawka pod dpf) i dobierac olej pod warunki uzytkowania. Jezdze jak emeryt 0w20. Jezdzac dynamiczne trzeba by zalac 5w30 lub 5w40 + jakiekolwiek C1/C2/C3/C4. C2 i C3 mid saps oraz C1 i C4 low saps. Roznia sie miedzy soba parametrem lepkosci.

          Jest to bardzo dziwne stanowisko hondy gdyz to wlasnie budowa silnika i zakres pracy temperatury roboczej (ustalonej) determinuje jaki olej ma byc wlany + poprawka na osprzet jaki wisi na silniku (dpf lub nie). Do hondy zawsze lalo sie olej z niskim hths. Stad tez zupelnie nie rozumiem stanowiska Hondy.

          Serio. Nie chcialem gownobuzy. Podchodze do tematu od strony technicznej. O ile do starszych aut bardzo czesto dobieram olej po praktyce (np starsze hondy z LPG vr1 5w50), to ciezko mi z czystym sumieniem wlac do auta z 16r+ cokolwiek odsiarczonego.

          Pozdrawiam
          D.
          kolego to nie jest stanowisko hondy. poza nielicznymi wskazaniami producentów aprobat, zawsze masz w instrukcjach masz podaną specyfikację i koniec. Od początku ci mówiłem ze wszyscy są teraz na "eko" nastawieni. a słowo w IO "zalecany " nie znaczy że tylko taki możesz zalać więc sie dobrze zastanów nad swoim 0w20




          później dodane.

          Dalej drążysz? weź w rękę swoją instrukcję i zobacz co masz wpisane
          Wysłane z mojego SM-G965F przy użyciu Tapatalka
          Last edited by Paluch; 06-02-2019, 09:10.

          Comment


          • Kilka stron wcześniej pisałem, że serwis chce mi zalać 5W40 Shella, podzwoniłem po kilku (nie chcę wymieniać nazw) i np Kraków i Wawa (dwa salony) leją "hondowski" 0W20. Jak spytałem w Kraku czy mogę przyjechać ze swoim to odpowiedziano mi, że owszem ale o gwarancji mogę zapomnieć. Masakra jakaś.
            Civic 1.5T

            Varadero

            Comment


            • Zamieszczone przez pawcio-203 Zobacz posta
              Kilka stron wcześniej pisałem, że serwis chce mi zalać 5W40 Shella, podzwoniłem po kilku (nie chcę wymieniać nazw) i np Kraków i Wawa (dwa salony) leją "hondowski" 0W20. Jak spytałem w Kraku czy mogę przyjechać ze swoim to odpowiedziano mi, że owszem ale o gwarancji mogę zapomnieć. Masakra jakaś.
              gadają głupoty. Masz oficjalną odpowiedź hondy. Aso po prostu chce zarobić na oleju

              Wysłane z mojego SM-G965F przy użyciu Tapatalka

              Comment


              • Czytam i czytam... i sądzę że lepiej będzie jak Drupi się zajmie sprzedażą niż tłumaczeniem zawiłości olejowych . Niestety, w wielu kwestiach niestety nie ma racji i to bardzo mocno nie ma.
                Sprzedawca i zarazem nasz "Sklep polecany" potwierdza fakt że nie zawsze sprzedawca jest ekspertem mimo że prowadzi działalność gospodarczą. Nie ma wymagania aby sprzedawca był fachowcem w swojej dziedzinie, szkoda, ale tak jest.

                Jeśli musiałbym zabrać głos to chyba szybko się ta dyskusja by się nie skończyła. Zwracam uwagę tylko że
                Zamieszczone przez Drupi Zobacz posta
                Mowie o wymaganiach co do specyfikacji jaki olej mozna zalac do danego silnika.
                podnosisz pojecie słowa "Wymagania" a nie masz o nich pojęcia po tym co poczytałem.
                Zamieszczone przez Drupi Zobacz posta
                Wejdz sobie na www.motul.lublin.pl zakladka dobierz olej.
                absolutnie nie robimy takich rzeczy. Żadna wyszukiwarka oleju nie jest metodą doboru oleju - nie robimy takich rzeczy!

                Mówiąc ogólnie, byłbym mocno ostrożny w korzystaniu z przekazu treści naszego jak by nie było sprzedawcy .

                Dyskusja robi się gorąca, jak to bywa w takich przypadkach, dlatego mówię. Sprzedaż nie idzie w Polsce w parze z wiedzą. Proponuję sprzedawca zajmuje się sprzedażą tu jest popis jego fachowości, wiedzę można sobie przyswoić nie prowadząc działalności.
                Last edited by rambo7; 06-02-2019, 10:11.
                Kierownik Działu Diesla

                Comment


                • Zamieszczone przez pawcio-203 Zobacz posta
                  Kilka stron wcześniej pisałem, że serwis chce mi zalać 5W40 Shella, podzwoniłem po kilku (nie chcę wymieniać nazw) i np Kraków i Wawa (dwa salony) leją "hondowski" 0W20. Jak spytałem w Kraku czy mogę przyjechać ze swoim to odpowiedziano mi, że owszem ale o gwarancji mogę zapomnieć. Masakra jakaś.
                  Nadużycie.
                  Możesz wszystko mieć własne, możesz nawet serwis A i B robić poza ASO byleby wg checklisty serwisowi-gwarancyjnej.

                  Dla mnie powyższe stanowisko to zwykły szantaż i przymuszanie.
                  Oczywiście rouzmiem, że spokój ducha jest ważny.
                  Ciekawe co by ASO odpowiedziało, gdybys powiedział, że nie naduzywasz biegów 4-5-6.

                  Comment


                  • Chciałbym tylko powiedzieć, na koniec tej powyższej dyskusji (dla mnie wystarczy) że tyle osób (choć nie wszyscy się wypowiadali) ma pojęcie o oleju. Gratuluję tym którzy kontestowali wypowiedzi... po prostu jestem z Was dumny!
                    Kierownik Działu Diesla

                    Comment


                    • Oto troszkę OT, ale IO zastosowania oleju w nowym Lexusie ES 300h. Oto to czego się spodziewaliśmy, zalany olej 0w16
                      20190210_182517.jpg

                      Comment


                      • Olej do hybryd.
                        W sumie napisali prawdę. Miło z ich strony.
                        Olej jest 0W-16 jest do tego i do tego, a wyższy niż 16 jest do tego i do tego, czyli nieodpowiedni do oszczędzania paliwa lecąc np. 160, czy gdy jest ciepło, a o lecie nie wspominając.
                        Zapomnieli widać napisać o ochronie silnika. Jest o oszczędzaniu paliwa i zimnym rozruchu.
                        Skala na wykresie ze strzałkami skończyła się na 27°C, ale poniżej chociaż napisali tak jak w instrukcji, którą wstawiał Grzechu.
                        Last edited by roar; 10-02-2019, 20:42.

                        Comment


                        • Te strzałeczki na wykresie i dla 0W16 cały zakres temperatur to troszkę taka hipokryzja ale już od dawna wiemy, że księgowi w firmach mają większe parcie niż sami inżynierowie i produkty mają się niszczyć bo na czym oni zarobią. No ale śmiech mnie ogarnia gdy widzę takie tabele, wystarczy je porównać z tabelami z przeszłości i od razu zapali nam się lampka, że ktoś tu kłamie.
                          Odnieśmy się z podaną tabelą do starszej tabeli, np. książka do Camaro norma API SL do 1988 roku.
                          olddays.jpg
                          4gen D15B2/VW Polo AKV/8gen R18A2/407 9HZ/8gen L13A7
                          Mój samochód: http://www.civicforum.pl/showthread....AN-Civic-R18A2
                          https://www.civicforum.pl/showthread...L13A7-Wiferide

                          Comment


                          • Ten screen instrukcji od Lexa jest identyczny jak z instrukcji Toyoty Auris który tutaj wklejałem jakiś czas temu.. tylko tam pisali o oleju 0W20, a teraz tutaj piszą tak samo tylko, że już o SAE 0W16 Zobaczcie:

                            olej.jpg
                            Moja łódka Civic..
                            Mój "klekocik" Ceed..
                            New... "Japończyk" e:Hev 2.0
                            Coś na temat olejów..

                            Comment


                            • Dziś dopiero zauważyłem to zdanie, ze screena instrukcji Camaro, Rata4 - "Do no use SAE 5W20 oils for continuous high-speed driving", no oczywiście kłania się znowu instrukcja Toyoty czy Lexusa ze zwrotem:

                              Toyota:
                              olej.jpg

                              Lexus:
                              lex.jpg

                              No i niech ktoś powie, że olej ECO nadaje się do wszystkiego, a szczególnie do szybkiej jazdy np. autostradą Szkoda, że tak jednoznacznie nie piszą tego w instrukcji Hondy.
                              Last edited by Grzechu; 11-02-2019, 12:55. Powód: literówka
                              Moja łódka Civic..
                              Mój "klekocik" Ceed..
                              New... "Japończyk" e:Hev 2.0
                              Coś na temat olejów..

                              Comment


                              • W każdym czasopiśmie czy w Internecie przy opisie używanych hybryd toyoty podkreślają ich wysoką niezawodność, jednak wszędzie opisują, że ich silniki nie lubią szybkiej jazdy po autostradzie oraz mocniejszego traktowania, ponieważ wówczas biorą olej, więc to jest taki mocny przykład jak w dłuższej perspektywie sprawują się oleje 0w20. Pewnie w Toyocie też to wiedzą, ale w imię ekologii i jeszcze mniejszego spalania wprowadzają 0w16. No cóż, tylko czekać aż Honda też przejdzie na taki olej by spełniać kolejne durnowate normy emisji.

                                Comment

                                Working...
                                X