Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Dyskusje o olejach zastosowanych w X-gen

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Zamieszczone przez rexio Zobacz posta
    Czyli do ctr x z GPF najlepiej wlac np. Motul 8100 x-clean+ 5w-30 ACEA C3. Bo juz zdurnialem...
    No niestety na to wychodzi. Nikt pewnie jeszcze nie próbował wlewać do silnika z GPFem olejów z A3 czy A5 więc nie wiadomo, co się stanie. Ale jak będziesz pierwszy i zdasz relację co np 5000 km, to forum będzie Ci wdzięczne

    Comment


    • Każde ASO w PL prowadzi własną politykę biznesową, (tzn. olejową itp) najczęściej korzystne umowy podpisuje z Schellem Castrolem. Zawsze mają SAE 5W-30 ACEA C3, olej "uniwersalny do każdego silnika".
      Fakt, propozycja SAE 5W-40 teraz w zimę jest nieco dziwna, olej jest ok, tylko dziwi nas odwrót od kierunku ekologicznego lub ekonomicznego.
      W dwóch słowach, (pawcio) olej do benzyniaka tak jak podpowiadają koledzy (nie warto dopłacać 150zł) skorzystaj z linka Grzecha, poszukaj oleju SAE 0W-30 lub 5W-30 z Normą ACEA A3 lub A5.
      Zamieszczone przez rexio Zobacz posta
      ctr x z GPF najlepiej wlac np. Motul 8100 x-clean+ 5w-30 ACEA C3.
      Zamieszczone przez chromaticall Zobacz posta
      Nikt pewnie jeszcze nie próbował wlewać do silnika z GPFem olejów z A3 czy A5 więc nie wiadomo, co się stanie
      tak jesteś skazany na ACEA C3. (ewentualnie jeszcze bardziej wyjałowiony C2). Doprecyzuję lanie A3 lub A5 "nie wiadomo co się stanie" to dot. GPF'a bo silnikowi się nic nie stanie, nawet mu się polepszy żywot, tu kwestia co się stanie GPF'owi jak zalejesz inny niż C3? tego nie wiemy?
      Kierownik Działu Diesla

      Comment


      • Dobra. Lepiej Honda 0W-20 Type 2.0 czy Motul 5W-30 x-clean+? Pacjent ctrx

        Comment


        • rat4 - gęstość to nie lepkość.

          Przeglądam dział olejowy jakiś kwadrans i przewija się klepanie A3 i A5. ODKLEJCIE SIĘ OD A3 !! To nie ta EPOKA !! Są to oleje o stałym wskaźniku lepkości. Mowa o oleju A3 tyczy się tzw 10w40 ... 5w40 ...

          Jeżeli chcecie lać olej który spełnia specyfikację Hondy to rozmawiamy o olejach które mają parametr "niskiej lepkości na gorąco" - w Motulu jest to oznaczenie "eco" przed nazwą. Taki olej który spełnia normę Hondy czyli 1. niska lepkośc na gorąco 2. odsiarczony pod gpf nazywa się Eco-Clean 5w30 C2. Nie można zalać C3 oraz C4 - oba te oleje mają wysokie HTHS. Jedynie C2 oraz C1 (jeszcze bardziej odsiarczony olej).

          Druga kwiestia to lepkość. ASO leje 0W20 do każdego Civica Turbo.

          Mnie osobiście z racji doświadczenia ciężko pogodzić się z tym, żeby do 320 konnego silnika zalać 0w20. Pierwszą wymianę zrobiłem u siebie na serwisie przy przebiegu 5000km, zalałem olej zakupiony w ASO w opakowaniach 1L dedykowany do silników turbo. Mam gwarancję. Mam rozszerzoną gwarancję. U mnie CTR jest typowym dailycarem. Na tą chwilę leję 0w20 z ASO.

          -----

          Rambo. Różnica C3 a C2 to nie tylko "wyjałowienie" dodatków zatykające katalizatory. Najistotniejsze jest to, że olej C3 to olej o wysokim HTHS a C2 jest to olej o niskim HTHS.

          C3 NIE DO NOWEJ HONDY !!!
          To samo tyczy się A3.

          -----

          Przeczytajcie sobie opis X-Clean+ C3 5w30 oraz Eco-Clean C2 5w30

          MOTUL 8100 X-CLEAN+ 5W-30 W 100% syntetyczny olej silnikowy specjalnie opracowany do najnowszej generacji silników BMW, Mercedes-Benz, Porsche oraz



          (sory za reklame mojego sklepu ale na stronie Motula nie maja tego produktu i opisu)

          Dla leniwych:

          X-Clean C3 5w30: Podwyższona lepkość wysokotemperaturowa HTHS. Zmniejszona zawartość siarki, fosforu, i popiołów siarczanowych.
          Eco-Clean C2 5w30: "... olej silnikowy o niskiej zawartości siarki, fosforu i popiołów siarczanowych o obniżonej lepkości wysokotemperaturowej HTHS ..."
          Last edited by Grzechu; 05-02-2019, 22:09. Powód: regulamin pkt.2
          TypeR 2018r + CRX 1
          Importer, dystrybutor, przedstawiciel, sprzedaż - Motul
          tel: 500 387 337; gg: 4821267

          Comment


          • z racji "twojego doświadczenia" lejesz fabryczny 0w20? gratulacje nic poza tym.

            a czemu od c3 sie odczepic? uważasz że c2 jest lepsza do gpf?

            Wysłane z mojego SM-G965F przy użyciu Tapatalka

            Comment


            • Ooo A3 też nie do nowej Hondy. Muszę w takim razie wyrzucić IO

              Comment


              • Zamieszczone przez katana Zobacz posta
                Ooo A3 też nie do nowej Hondy. Muszę w takim razie wyrzucić IO
                ja też [emoji852] skoro C3 nie można lać i jest gorszy niż C2 [emoji1787]

                ale co tu dużo pisać skoro z racji jego doświadczenia leje fabryczny 0w20. Pewnie magia w tym oleju jest i spełnia A5 i C2 razem [emoji848]


                Wysłane z mojego SM-G965F przy użyciu Tapatalka
                Last edited by Paluch; 05-02-2019, 22:26.

                Comment


                • Przeczytajcie ze zrozumieniem. Oba oleje zarówno C2 i C3 są odsiarczone. Pod GPF. Ale Jest inny istotny parametr. Lepkość na gorąco. C3 go nie spełnia.


                  Dla leniwych:

                  X-Clean C3 5w30: Podwyższona lepkość wysokotemperaturowa HTHS. Zmniejszona zawartość siarki, fosforu, i popiołów siarczanowych.
                  Eco-Clean C2 5w30: "... olej silnikowy o niskiej zawartości siarki, fosforu i popiołów siarczanowych o obniżonej lepkości wysokotemperaturowej HTHS ..."

                  Dzięki Paluch. Też czytasz ze zrozumieniem... mam auto na gwarancji. Dlatego leję 0w20. Auto ma przebieg 6000km. Jak wypadnie mi turbina wydechem, to mogę zapomnieć o gwarancji.

                  Nie ma oleju gorszego i lepszego. Jeżeli rozmawiamy o danej marce i grupie produktów. Jest olej źle dobrany. Mylicie pojęcia. Motul ma 5w30 w około 10 różnych konfiguracjach, i nie dla tego że jeden jest lepszy a drugi gorszy. Każdy jest pod inną specyfikację - pod inny silnik.

                  Napisałem klarownie. Przeczytajcie ze zrozumieniem.
                  TypeR 2018r + CRX 1
                  Importer, dystrybutor, przedstawiciel, sprzedaż - Motul
                  tel: 500 387 337; gg: 4821267

                  Comment


                  • Zamieszczone przez Drupi Zobacz posta

                    Dzięki Paluch. Też czytasz ze zrozumieniem... mam auto na gwarancji. Dlatego leję 0w20. Auto ma przebieg 6000km. Jak wypadnie mi turbina wydechem, to mogę zapomnieć o gwarancji.


                    Napisałem klarownie. Przeczytajcie ze zrozumieniem.
                    napisałeś głupoty. A to, że masz auto na gwarancji nie tłumaczy lania przez kogoś "z takim doświadczeniem jak ty" fabrycznego 0w20

                    jakiego parametru nie spełnia C3 ? bo z tego co jest wiadome powszechnie wyższy hths będzie lepiej chronił silnik, a zastrzeżenia przez producenta jeszcze nigdy nie widziałem, że olej ma mieć hths o takiej wartości i koniec


                    Wysłane z mojego SM-G965F przy użyciu Tapatalka
                    Last edited by Paluch; 05-02-2019, 22:35.

                    Comment


                    • Jasne. Czyli zaleje sobie Motula Eco Nergy 5w30 bo jest A5 albo X-Clean+ 5w30 Bo jest C3 i będzie OK ??

                      Trzymacie się oleju C3. Napisałem o oleju C2, bo jest mu znacznie bliżej do tego, co wymaga honda niżeli do tego co chcecie zalać lejąc olej C3 !

                      Ale kabaret...
                      Last edited by Drupi; 05-02-2019, 22:38.
                      TypeR 2018r + CRX 1
                      Importer, dystrybutor, przedstawiciel, sprzedaż - Motul
                      tel: 500 387 337; gg: 4821267

                      Comment


                      • Zamieszczone przez Drupi Zobacz posta
                        Jasne. Czyli zaleje sobie Motula Eco Nergy 5w30 bo jest A5 albo X-Clean+ 5w30 Bo jest C3 i będzie OK ??

                        Trzymacie się oleju C3. Napisałem o oleju C2, bo jest mu znacznie bliżej do tego, co wymaga honda niżeli do tego co chcecie zalać lejąc olej C3 !

                        Ale kabaret...
                        A5 czy C3 to zależy czy masz GPF, no ale przechwalajac sie swoim doświadczeniem olej który kupiłeś w ASO pewnie spełnia obie te normy skoro leją go do gpf i bez


                        kabaret to ty tu robisz. bliżej jakich wymagań hondy możesz odpowiedzieć?

                        Wysłane z mojego SM-G965F przy użyciu Tapatalka

                        Comment


                        • Dalej nie przwczytales postu ze zrozumieniem.

                          5w30 nie rowna sie 5w30.

                          X clean c3 jest olejem o WYSOKIEJ LEPKOSCI NA GORACO
                          Eco clean C2 jest olejem o NISKIEJ LEPKOSCI NA GORACO

                          Mowie o wymaganiach co do specyfikacji jaki olej mozna zalac do danego silnika. To producent okresla jaka olej ma spelniac specyfikacje.

                          Wejdz sobie na www.motul.lublin.pl zakladka dobierz olej. Wybierz jakas honde gen 8 albo 9. Nie ma mowy o laniu oleju z oznaczeniem X z Motula. Bo oleje z oznaczeniem X maja WYOSKA LEPKOSC. Do hondy mozna zalac olej z opisem ECO jezeli rozmawiamy na podstawie produktow firmy Motul. Czylo niska lepkosc...
                          TypeR 2018r + CRX 1
                          Importer, dystrybutor, przedstawiciel, sprzedaż - Motul
                          tel: 500 387 337; gg: 4821267

                          Comment


                          • Zamieszczone przez Drupi Zobacz posta
                            Dalej nie przwczytalea postu ze zrozumieniem.

                            5w30 nie rowna sie 5w30.

                            X clean c3 jest olejem o WYSOKIEJ LEPKOSCI NA GORACO
                            Eco clean C2 jest olejem o NISKIEJ LEPKOSCI NA GORACO

                            Mowie o wymaganiach co do specyfikacji jaki olej mozna zalac do danego silnika. To producent okresla jaka olej ma spelniac specyfikacje. Do hondy mozna zalac olej z opisem ECO jezeli rozmawiamy na podstawie produktow firmy Motul. Czylo niska lepkosc...
                            bo co? Prosiłem cię abyś napisał o tych wymaganiach Hondy. Bo motul tak wybiera? Bo honda jak i inne marki nastawione są na ekologie a nie ochronę silnika?

                            i co zalejesz do swojego A5/C3 (nadal nie wiem czy masz GPF) to stracisz gwarancję? [emoji23] dawaj dalej z tym kabaretem - rozwija się fajnie. To czemu znawco z wielkim doświadczeniem lejesz type 2.0?

                            Wysłane z mojego SM-G965F przy użyciu Tapatalka

                            Comment


                            • Nie masz pojecia o niczym.

                              Olej o niskiej lepkosci na goraco (to czego nie mozesz zalapac) Motul opisuje jako eco.

                              Olej o wysokiej lepkosci opisuje jako x.

                              Przestan hejtowac. Tylko wlacz myslenie.

                              Olej o niskiej lepkosci na goraco stawia mniejsze opory wewnetrzne, film olejowy oleju o niskiej lepkosci jest latwiej sciagany przez pierscienie. Nie ma tak duzego tarcia wewnetrznego jak olej o wysokiej lepkosci.

                              Leke do swojego type 2.0 taki olej jaki gwarantuje mi zachowanie gwarancji na silnik. Kupilem nowe auto. Jak cos sie rozleci. To nie powiedza mi "zalales c3 to wypad. Straciles gwarancje. Nowy silnik 30 tys montujemy czy zabierasz trupa". W inatrukcji pojazdu masz 0w20 i tyle. Jak zaleje cos innego to gwarant ma argument do nie zunania gwarancji. Dlatego leje 0w20 kupine w aso. Zeby miec gwarancje.

                              Nie ze ktos jest nastawiony na ekologie. Specyfikacja wychodzi z budowy silnika i ekologi jaka wisi na silniku.

                              Przestan hejtowac. Pomysl. Masz pytania. Chetnie wyjasnie.

                              Poczytaj w necie. Co to jest olej o niskim i wysokim HTHS.

                              Honda od dobrych 15 lat wymaga do swoich silnikow oleju 5w30 o niskiej lepkosci na goraco. Norma C3 wyklucza te wymogi !

                              Wyluzuj. Poczytaj. Pomysl. Zanim klepniesz nastepnego posta.

                              -----
                              Dodane po chwili...

                              Masz filtr lejesz C2.
                              Nie masz filtra lejesz A5.

                              To jest wg specyfikacji hondy.
                              Last edited by Drupi; 05-02-2019, 23:13.
                              TypeR 2018r + CRX 1
                              Importer, dystrybutor, przedstawiciel, sprzedaż - Motul
                              tel: 500 387 337; gg: 4821267

                              Comment


                              • Zamieszczone przez Drupi Zobacz posta
                                Nie masz pojecia o niczym.

                                Olej o niskiej lepkosci na goraco (to czego nie mozesz zalapac) Motul opisuje jako eco.


                                a dlaczego opisuje eco? bo ma spełniać wymagania ekologiczne a nie chronić silnik


                                Zamieszczone przez Drupi Zobacz posta
                                W inatrukcji pojazdu masz 0w20 i tyle. Jak zaleje cos innego to gwarant ma argument do nie zunania gwarancji. Dlatego leje 0w20 kupine w aso. Zeby miec gwarancje.

                                a po tym właśnie skończyłem dyskusję z Tobą wielki znawco z doświadczeniem i pojęciem.
                                Mówisz do mnie żebym przeczytał i pomyśł? Wróć do podstawówki naucz sie czytania ze zrozumieniem i wtedy usiądź na spokojnie do instrukcji obsługi i poczytaj o olejach.


                                Zresztą po co z Tobą rozmawiać, wymieniać zdania. Nadal się nie dowiedziałem jakie to specjalne wymagania ma Honda wg ciebie oprócz tego że bez GPF śmiało można lać A3/A5 a z GPF C2/C3.

                                napisałeś, że nie ma uniwersalnego oleju. Patrząc na twoje doświadczenie stwierdzam, że jest- ten co wybrałeś Type 2.0 nadaje się do GPF i bez GPF.

                                Odpowiesz w końcu rzeczowo jakie to wymagania ma honda co do HTHS ? jakis maksmylany poziom czy jak ? [emoji1787]

                                Z konstrukcji silnika wynika to, że jako użytkownicy nie możemy go chronić odpowiednim olejem? Zdajesz sobie sprawę dlaczego tak jest mówione? Bo wszystko jest teraz EKO i wyższy HTHS nie pozwoliłby na osiągnięcie takich norm i takiego spalania.

                                Tyle z mojej strony. Dobranoc




                                a to dodane po chwili skąd wziąłeś?
                                masz filtr- lejesz a5
                                nie masz filtra - lejesz c2

                                pomijając, że są to totalne głupoty i proszę cię nie mieszaj takimi glupotami użytkownikom forum. To wywnioskowalem z twojej wiedzy, doświadczenia i postów, że w obu przypadkach lejesz tylko type 2.0 0w20 [emoji849]. to jak w końcu?


                                Wysłane z mojego SM-G965F przy użyciu Tapatalka
                                Last edited by Paluch; 05-02-2019, 23:42.

                                Comment

                                Working...
                                X