Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Dyskusje o olejach zastosowanych w X-gen

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Zamieszczone przez rambo7
    ale robi się to z wiadomego powodu, i wcale nie chodzi o dobro twojego auta, wymyślili - wymyślili - mają coś swojego, mają, no to teraz ktoś za to zapłacić musi.
    Przy modyfikacji... to już ja w ogóle bym tego szajsu nie nalał, to nawet mowy nie ma. WIdziałęś tego Mercedesa na LL... widziałeś... fajny ten olej .. co . a raczej co z niego zostało

    odkąd ludzie przyjeżdżali bez oleju na przeglądy. LL został polityka longlajfu upadła.

    oczywiście że możesz. Są oleje ACEA C3 dostępne wyższych lepkościach. Masz DPF - nie ma problemu. To że kłuci się to z Normą VW to jest wyłącznie kwestia biznesowa (polityka środowiskowa), nie techniczna.

    nie zauważysz, jedyne co się zmieni to trwałość jednostki w czasie, na plus oczywiście, a nie jeździsz ekonomicznie z tego co piszesz, a do tego przyczepą?... są lepsze oleje. Norma VW507.00 to nie jest Norma wytrzymałościowa, a Norma Ekologiczna.
    Bardzo często jest tak, że użytkownik podpiera się w trakcie gwarancji - gwarancją "bo nie uznają", mija parę lat i albo sprzedaje albo szuka ratunku w końcu w dobrych (właściwych/odpowiednich) olejach... za późno.
    Rambo. Ja to rozumiem tylko... nic z tego nie wynika. Oficjalnie nie zaleje nic bez 507 00 bo w razie czego nie chcę się szlajać po sądach, wolę uścisnąć dłoń po gwarancyjnej wymianie silnika. Tu nie ma dyskusji na poziomie obsługi klienta - norma 507 00, dziękuje, do widzenia. Rzeczoznawcy, techniczne wywody itp to nie są sprawy do ASO - to już jest walka i przepychanka w razie czego a mi na to szkoda życia.
    Pewnie że to norma eko, jak wszystko w dzisiejszych samochodach. Tak jak DPD, adBlue które mi już 2 razy zamarzło i uziemiło samochód i płacenie viatoll na podstawie normy euro 6. Takie czasy.

    PS. Z ciekawości obejrzałem jakiś olej Millersa zdaje się. Norma C3 5W-50!!! I jest napisane że do euro 5 się nadaje a o euro 6 nie ma ani słowa - jestem pewien że w sądzie jestem na przegranej pozycji (pomijając że szkoda jednej minuty na przepychanie się przed panami w togach).

    Comment


    • dlatego nie kupuj wieśwagenów, same kłopoty, afery, obostrzenia,... kup Hondę .
      Kierownik Działu Diesla

      Comment


      • Która europejska Honda pozwoli mi zgodnie z przepisami ciągać przyczepę o DMC 1800kg? Która ma przesuwane boczne drzwi i duży bagażnik? Do tego automat i 4x4? - Żadna

        Do Hondy nie mam większych zastrzeżeń, Civic jest bezproblemowy i jeździ bardzo tanio. Do tego wciąż wygląda świeżo i się nie znudził. Dlatego wciąż jest i pewnie będzie dopóki nie zacznie gnić. Niestety, na dzisiaj, Honda nie ma żadnego modelu dla moich wymagań. Żadnego.

        Comment


        • Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
          To zapytam prowokacyjnie kto z użytkowników 0W-20 zrobił 20tys km? ..jest taki odważny??? niech się pochwali. Albo kto się odważył nie pojechać na wymianę oleju gdy wskaźnik zdrowia krzyczy "wymień"? kto się odważył pojeździć kolejne 5 tys km? jest taki?
          nie ma....?
          Kto zrobił na 0W-20 przebieg 20 tys. km..?
          no a czemu... skoro to taki zajebiście wytrzymały olej?
          Oleje A3 nawet A5 wytrzymuje taki interwał, bez względu na styl jazdy.
          rambo7. To samo pytanie mogę zadać co do olejów "wytrzymałościowych" - Jest ktoś odważny , który wymienił A3 czy A5 po 50 tys. km? No jest ? Bez sensu pytanie zadałeś.

          Comment


          • Zamieszczone przez dudek_t Zobacz posta
            Do Hondy nie mam większych zastrzeżeń,
            noo wiem wystarczą te małe, jak byś jeszcze zaczął te duże zastrzeżenia pisać ... to już bym się nie odważył nic napisać .
            ..ok ale nie o tym temat.
            Kierownik Działu Diesla

            Comment


            • Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
              noo wiem wystarczą te małe, jak byś jeszcze zaczął te duże zastrzeżenia pisać ... to już bym się nie odważył nic napisać .
              ..ok ale nie o tym temat.
              grunt że można zakończyć kulturalną dyskusję miłym akcentem

              Comment


              • czemu od A3 wymagasz by wytrzymał 50tys km? skoro ekonomiczny 0W-20 nie potrafi 10tys km wytrzymać. A3 wytrzymuje utrzymując parametry nawet przy 30 tys km. co jest nie do osiągnięcia dla olejów ekonomicznych.
                Kierownik Działu Diesla

                Comment


                • Bo Ty pytając wymagasz by 0W20 wytrzymał 20. Nikt nigdy nie napisał, że wytrzyma tyle, co A3.

                  Comment


                  • ...ja wymagam? ...w życiu , zapytałem prowokacyjnie.
                    To Wy (mówię o tych) którzy non stop porównują olej ekonomiczny do oleju wytrzymałościowego i twierdzą że jest "lepszy", "zalecany" i "najlepszy" "pokazują liczby", na siłę próbują wmówić sobie że "to jest to" .
                    więc dlatego zawody (tak naprawdę prowokacja tylko chyba nie zrozumiałeś , pytanie retoryczne, bo wiem że nikt nie zrobił 20tys na 0W-20).
                    Kierownik Działu Diesla

                    Comment


                    • A Ty mojego podtekstu I wszystko jak "krew w piach "

                      Comment


                      • Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
                        komputer interwału przeglądu to jedno a "kontrola zdrowia oleju" to drugie. Ty nie masz kontroli zdrowia oleju a o to pytam.
                        Rambo, w żadnym Civicu nie ma prawdziwej "kontroli zdrowia oleju". W IX-gen i X-gen jest komputer który na podstawie ilości startów, długości przejazdów, osiąganych obrotów, średnich prędkości, obciążenia silnika wylicza o ile skrócić lub wydłużyć interwał wymiany w stosunku do bazowego 20000 km. Ale jest to parametr wyliczany przez komputer zgodnie ze stylem jazdy danego użytkownika. Nie ma nic wspólnego z analizą fizycznych właściwości oleju.

                        Dodatkowo, jeśli podepniesz sobie HDS to w module PGM-FI zobaczysz aktualną temperaturę oleju - to też jest parametr wyliczany przez ECU - nie ma fizycznego czujnika temperatury (nie dotyczy Type-R)!







                        Źródło: "Development of Engine Oil Deterioration Monitoring System", Honda R&D Technical Overview, Vol. 15 No 2
                        Last edited by Lukas; 14-11-2018, 13:22.

                        Comment


                        • a,ok przebieg "A" to wymiana oleju, ok.

                          ostatni dolny wykres jest najbardziej jasny bez tłumaczenia, najlepiej jest Long trip - czyli dokładnie to co dziś pisałem dla Stacha we wpisie #299.
                          Kolejna rzecz która potwierdza do czego są oleje ekonomy conserving czyli nasz 0W-20.

                          Najwyraźniej widać (zaznaczony specjalnie na czerwono) parametr który w najszybszym stopniu wpływa na żywotność oleju.
                          Kierownik Działu Diesla

                          Comment


                          • Grzechu, nie wszyscy przechodzą w typku na inny niż 0w20.
                            Porównujemy i porównujemy, ostatnio był artykuł w Auto Świecie, że na 0w20 mogą jeździć nowe auta specjalnie przystosowane pod ten olej, a nie można lać ten olej pod warunkiem specjalnej ekonomicznej jazdy, bo inaczej szlag trafi silnik.
                            Ja robię za małe przebiegi i długo jeszcze tym autem nie pojeżdże, ale dopóki nie zacznie się masowy lament nad zatartymi silnikami z powodu tej wodzianki, to takie argumenty, że najlepiej nie odpalaj auta w lato do nikogo nie trafią. Nie piszcie też, że każdy od razu to wylewa, bo jaki procent ze wszystkich użytkowników jest na forum, a jaki procent na forum zalewa swój wytrzymałościowy olej?
                            Skoro Honda uległa ekoreżimowi, to gdzie te padnięte silniki przez niedostosowana eksploatację do oleju SAE 0w20??? Mazdy czy Toyoty również na nich jeżdżą już kilka dobrych lat i też ich silniki uchodzą za bardzo trwałe.

                            Comment


                            • Long trip ( z optymalną prędkością 90-110) to zapewne wyjściowe 20tys km.
                              Lato i szybsza jazda skraca konieczność wymiany oleju 3 krotnie.
                              Jazda na zimno na krótkich odcinkach niewiele lepiej, bo olej wytrzyma teoretycznie około 7,5 tys km.
                              Fajne wykresy. Dzięki Lukas.

                              Comment


                              • Zamieszczone przez katana Zobacz posta
                                nie odpalaj auta w lato do nikogo nie trafią. Nie piszcie też, że każdy od razu to wylewa, bo jaki procent ze wszystkich użytkowników jest na forum, a jaki procent na forum zalewa swój wytrzymałościowy olej?
                                Skoro Honda uległa ekoreżimowi, to gdzie te padnięte silniki przez niedostosowana eksploatację do oleju SAE 0w20???
                                Katana, 0W20 jest ok, można na nim jeździć, sam na nim przejeździłem 13tys.km i nic się nie stało, tylko wskazane jest trzymać się pewnych zasad jazdy na tym oleju, od i tyle.
                                Last edited by Grzechu; 14-11-2018, 15:08.
                                Moja łódka Civic..
                                Mój "klekocik" Ceed..
                                New... "Japończyk" e:Hev 2.0
                                Coś na temat olejów..

                                Comment

                                Working...
                                X