Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Dyskusje o olejach zastosowanych w X-gen

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Zamieszczone przez Grzechu Zobacz posta

    Ravenol ma go na poziomie 3,53 mPа*s, a wiec dużo dużo większą wytrzymałość na ścinanie w wysokich temp...
    Grzechu, ponieważ zauważyłem, że dużą wagę przywiązujesz do wartości parametru HTHS to jakie warunki pracy silnika (temp. otoczenia, prędkość, ew. obroty) według Ciebie spowodują ,że temperatura oleju w silniku 1,5 T wzrośnie do 150 st.C ?
    Oczywiście chodzi mi o taka ocenę mniej-więcej. 1,5 T uzyskuje przy 3500 obr/min 155 km/h. Pytam, w celu porównawczym dla swojego stylu jazdy.
    Last edited by Stach13; 12-11-2018, 19:21.

    Comment


    • Zamieszczone przez Okonio Zobacz posta
      plastik1989 w swoim poście napisałeś jakie są rekomendacje i zalecenia serwisów Hondy w Polsce, bo bezpośrednio w serwisach udzielano Ci tych informacji.

      Teraz spójrz na zalecenia Honda Ireland z ich oficjalnej strony internetowej:
      Po co szukać na irlandzkich stronach, biuletyn serwisowy dostępny dla ASO jest klarowny:

      Last edited by Lukas; 12-11-2018, 20:27.

      Comment


      • Zamieszczone przez Lukas Zobacz posta
        Po co szukać na irlandzkich stronach
        Żeby mieć szersze spojrzenie na temat doboru oleju silnikowego i zaleceń serwisów.

        Zamieszczone przez Lukas Zobacz posta
        biuletyn serwisowy dostępny dla ASO jest klarowny
        Użytkownik Hondy Civic dostaje biuletyn serwisowy czy instrukcję obsługi do auta?
        Last edited by Okonio; 12-11-2018, 22:14.

        Comment


        • Zamieszczone przez Okonio Zobacz posta
          Użytkownik Hondy Civic dostaje biuletyn serwisowy czy instrukcję obsługi do auta?
          Odnosiłem się do Twojej poprzedniej wypowiedzi w której pisałeś o zaleceniach serwisów a nie IO:
          Zamieszczone przez Okonio Zobacz posta
          plastik1989 w swoim poście napisałeś jakie są rekomendacje i zalecenia serwisów Hondy w Polsce, bo bezpośrednio w serwisach udzielano Ci tych informacji.

          Comment


          • Zamieszczone przez Stach13 Zobacz posta
            że temperatura oleju w silniku 1,5 T wzrośnie do 150 st.C ?
            Oczywiście chodzi mi o taka ocenę mniej-więcej. 1,5 T uzyskuje przy 3500 obr/min 155 km/h.
            Stach, za dużo teoretyzujesz, 150st.C to jest już za dużo, taka temperatura oleju nie powinna być w ogóle osiągnięta w silniku, gdyż to może być już jego koniec.. Temperatura zależy oczywiście od rodzaju oleju, od jego parametru SAE, temperatury otoczenia, ale zdaje się, że poruszałeś już temat temperatury i wskazałem Ci watek kolegi który ma Type R a tym samym czujnik oleju.. i stwierdził on, że na oleju 0W20, 110st.C osiągnął całkiem szybko i to chyba jechał z prędkością 130-150km/h... temp. otoczenia około 18st.C, zaś po zmianie oleju na 5W30 temp. nie przekraczała więcej niż 100st.C. - Czyli prawidłowo. Tak wiec skoro u niego tak to wyglądało, to w twoim aucie zapewne będzie podobnie.. Ale bez czujnika oleju tego się nie dowiesz. Najlepiej użytkownicy Type R z czujnikiem oleju mogliby się tutaj wypowiedzieć.
            Moja łódka Civic..
            Mój "klekocik" Ceed..
            New... "Japończyk" e:Hev 2.0
            Coś na temat olejów..

            Comment


            • Panowie ten temat jest o ... poziomie oleju .

              Zamieszczone przez Grzechu Zobacz posta
              Stach, za dużo teoretyzujesz,
              to się zgadza, Stach analizuje i teoretyzuje, ale to nad czym rozmyśla to specyficzne warunki pracy silnika, muszą być spełnione określone warunki dla zaistnienia takich wyników jak 150stC.

              Zamieszczone przez Okonio Zobacz posta
              Użytkownik Hondy Civic dostaje biuletyn serwisowy czy instrukcję obsługi do auta?
              Oczywiście że instrukcję.
              To co podał Lukas odnosi się wprost do Wymagań Środowiskowych danego rocznika. To nie jest "wzorzec" - Zalecane. Nie.
              To tyczy się tylko Wymagań Pro Eko. i wymienione są możliwe do stosowania oleje Eko.
              Np. do Civic 1,7CTDi nie przewiduje się żadnego oleju Eko.
              Wymienione są w tym wykresie wyłącznie Maksymalnie dozwolone oleje pro Eko czyli "Fuel Efficient oil" czyli tylko to.. co jest zgodne z najwyższą Normą Jakościową (Eko Normą) dla danego rocznika.
              Przypominam że pojęcie najwyższa Jakość lub Norma Jakościowa to nie jest zajebistość oleju. To jest określenie odnoszące się do Wymagań, czyli kryteriów do jakich został zaprojektowany olej.
              Tabela przedstawia wyłącznie Kryterium "Fuel Efficient oil" najwyższe możliwe dla każdego z modeli odpowiednio w swoich czasach produkcji.
              Tabela nie ma nic w wspólnego z pojęciem "oleju zalecanego".
              Jasne jest że każdy producent ma obowiązek i nakaz podawania oleju o Najwyższej Normie Jakościowej, czyli takiego który spełnia Najwyższe wymagania Środowiskowe. Taka jest polityka każdej firmy.
              To że ktoś nalał sobie olej lepszy, albo inaczej olej o przeznaczeniu nieśrodowiskowym a wytrzymałościowym - do tego zgodnego z IO nie oznacza że nalał zły olej. Po prostu taki użytkownik ma więcej wiedzy i jest świadomy co robi.
              Na wielu olejach pisze, (prócz tego co pisze) informacja: Stosuj zgodnie z własnym doświadczeniem. Aby bezpiecznie dla silnika stosować takie podejście trzeba mieć podstawową wiedzę dot. Norm Jakościowych.
              Zamieszczone przez marlon322 Zobacz posta
              o co te teorie spiskowe i inne farmazony.Olej hondowski 0W20 jest stosowany w tych autach już jakieś 20 lat i co ?!
              opowiadasz farmazony, gdy wypuszczono 7 gen nikt nie śnił o 0W-20.

              musze te wpisy przenieść do odpowiedniego tematu bo mi tu się robi 176 wątek o tym samym, a ma być "o poziomie".
              Last edited by rambo7; 13-11-2018, 12:27.
              Kierownik Działu Diesla

              Comment


              • Grzechu - "150st.C to jest już za dużo, taka temperatura oleju nie powinna być w ogóle osiągnięta w silniku, gdyż to może być już jego koniec" BZDURA.

                W takim razie mój diesel kończyłby się kilka razy w roku. A producent NIE DOPUSZCZA innego oleju niż xW30. I co?

                W Civicu, temp podczas pałowania i tak w zasadzie nie przekraczają 120-125 stopni (niech właściciele TypeR katowanych na torach potwierdzą) a w tych warunkach OW-20 daje sobie radę bez najmniejszego problemu.

                Comment


                • Zamieszczone przez dudek_t Zobacz posta
                  BZDURA.
                  A co to za diesel ? Zrób zdjęcie tej temperatury bo nie uwierzę, że taką masz, ewentualnie twój czujnik źle wskazuje
                  Moja łódka Civic..
                  Mój "klekocik" Ceed..
                  New... "Japończyk" e:Hev 2.0
                  Coś na temat olejów..

                  Comment


                  • Czujnik dobrze wskazuje. 2.0 TDI CR. Standardowa temp (NIEZALEŻNIE od temperatury otoczenia) to 95-105 stopni. Przy prędkości 100km/h, z przyczepą na autostradowych, długich podjazdach poniżej 130 w zasadzie nie schodzi. Powyżej 135 stopni temp płynu chłodzącego też idzie w górę ale nigdy się jeszcze nie zdażyło żeby zbliżyła się do czerwonego pola. Zdjęcie zrobię najwcześniej w marcu (szkoda ze dzisiaj trzeba wszystko udowadniać), niestety wcześniej nie mam jak wybrać się na urlop.
                    Po tym co widzę w tym samochodzie jestem na 10000% pewny że temp oleju rzędy 110-120 stopni to żart a nie zagrożenie.

                    Comment


                    • o temp. oleju dudek piszesz w każdym wątku, to powiedz mi jaką miał temp. oleju miał ten niemiecki bolid https://www.youtube.com/watch?v=6dK-2NwEkbM
                      może 125stC? pewnie więcej nie miał . a pewnie zegar miał ... taka fura jak M. on też był pewny... nawet na 2 miniony %. .
                      Kierownik Działu Diesla

                      Comment


                      • To widzisz Dudek, napisałeś, że piszę bzdury, jak ja napisałem o 150st.C, że może być degradujące dla silnika, a teraz piszesz, że jednak przy dużym obciążeniu osiągasz 130st.C... pokaż mi te 150st.C ! Jak byś jeździł z taką temp. to ten twój TDI długo by już nie naciągnął.. a jak by ciągnął to by żłopał 5l oleju od wymiany do wymiany.. więc sorry.. ruski traktor chłodzony powietrzem, jak ciąga dwuskibowy pług nie osiąga 120st.C... Pokaż mi te 150st.C!
                        Last edited by Grzechu; 13-11-2018, 13:30.
                        Moja łódka Civic..
                        Mój "klekocik" Ceed..
                        New... "Japończyk" e:Hev 2.0
                        Coś na temat olejów..

                        Comment


                        • Grzechu. 130 stopni to wskakuje dosłownie z 2 minuty po rozpoczęciu wspinaczki. Jak nie odpuszczam tempa to 150 stopni jest po maksymalnie 10 kilometrach podjazdu o nachyleniu powyżej 10 stopni. Na razie ciągnie bez zająknięcia i konsumuje tyle oleju ile moje wszystkie dotychczasowe TDI (wszystkie od nowości) czyli 1-2 litry/ około 15000km. Czy to się zmieni? Może. Tylko że producent zabrania lania innego oleju niż xW30 bo zwyczajnie takich olejów nie ma które spełnią normę 507.00 Jednocześnie instrukcja dopuszcza ciąganie przyczepu o DMC 2600kg po płaskim i 2400kg przy nachyleniu do 12 stopni.
                          Podobnie ze wszystkimi nowymi silnika z GPF. Nie ma olejów spełniających norm innych niż 0w20. Rozumiem że takie Audi S4 nie może jechać latem w górach?

                          Rambo, oczywistym jest że nie eksperymentuje i nie patrzę na ile mogę dojść jednak myślę że 150 stopni to wartość na tyle większa niż możliwa do wystąpienia w Civicu że daje obraz tego że 0w20 poradzi sobie w każdych warunkach.

                          Comment


                          • Dudek, na twoim przykładzie, można stwierdzić, że jednak warto mieć olej z mocnym filmem olejowym, a więc z gamy olejów o specyfikacji ACEA A3, gdzie HTHS w 150st.C jest >3,5 mPа*s, jak to się mówi lepiej dmuchać na zimno i mieć trochę zapasu, nawet jak wystarczy do ochrony te 2,6mPа*s
                            Moja łódka Civic..
                            Mój "klekocik" Ceed..
                            New... "Japończyk" e:Hev 2.0
                            Coś na temat olejów..

                            Comment


                            • Ale nie ma takich olejów. Nie mogę zalać nic innego niż 507.00 Podobnie jak z GPF nie mogą zalać niż innego niż OW-20.

                              Comment


                              • Zamieszczone przez dudek_t Zobacz posta
                                Tylko że producent zabrania lania innego oleju niż xW30 bo zwyczajnie takich olejów nie ma które spełnią normę 507.00
                                opowiadasz pierdoły . obecnie to 80% rynku
                                a widzę nie wiesz co to jest Norma VW 507.00.
                                przykład: pierwszy byle jaki Castrol o SAE 5W_30 ma tę Normę. Tych olejów na rynku obecnie jest opór ! pełno. Czego nie zmożesz znaleźć?
                                Jak byś wiedział do czego jest Norma VW 507.00 to wiedziałbyś że to wprost odpowiednik ACEA C3, czyli do diesla ... zatrzęsienie jest olejów o Normie VW507.00

                                Ja nie wiem kto się w tym połapie, ale mamy już 3 wątki w X genie o olejach. (ten temat był i jest o poziomie, ja nie wiem jak to poukładać, wszytko się ze wszystkim plącze).

                                Poczytałem co napisaliście i często jestem przywoływany, jak bym miał się odnieść do wszystkiego to nie byli byście w stanie tego przeczytać .

                                Nasuwa mi się jeden podstawowy wniosek. Wiara użytkownika a nie wiedza jest wyznacznikiem "Zalecenia". Jeśli nie ma wiedzy, to fachowcem jest ASO (które nie jest żadnym fachowcem), na pewno ASO ma "większe przebicie" niż jakiś r7 na forum, bo ASO daje gwarancję nie r7.
                                Przez całą tą dyskusję od wpisu Mortada łącznie z Mortada... nikt, absolutnie nikt nie podniósł kwestii środowiskowych. Dyskusja się toczy na płaszczyźnie bym powiedział lat 90tych. Halooo uwaga, mamy rok 2018r i rośnie! Ani jednego kontekstu dot. Wymagań środowiskowych. Cała dyskusja się kręci wokół czy olej 0W-20 dorównuje innym olejom? i czy je przewyższa parametrami.
                                Tu jest nakierowana cała dyskusja. Panowie, jest to niewłaściwe. Nie jest właściwe porównywanie Normy Jakościowej do Normy jakościowej, a to próbujecie udowadniać podając parametry.
                                Po jaką cholerę? Przecież Ci co wymusili ewolucje w motoryzacji wcale nie kierowali się mocami, koniami, itd. Kierowali się dobrem środowiska.
                                Często było podnoszone że silnik jest zrobiony pod olej, no, nie panowie, silnik jest zrobiony pod środowisko i do niego zaprojektowany m.in olej pro środowiskowy.... ja wiem... ok , wszyscy chcą olej środowiskowy o właściwościach wytrzymałościowych..wiem ..ja też tak bym chciał.
                                Kryteria wszelkie, w tym olejowe silnikowe itd są podporządkowane tylko i wyłącznie wymaganiom Środowiskowym. Możecie zaklinać rzeczywistość. Możecie się nie zgadzać, niczego to nie zmieni.

                                Dyskusja sprowadzona została do ustalenia co jest "lepsze". No i tu jest największy problem. Wielu z Was nie dopuszcza myśli... że olej economy conserwing jest do oszczędzania energii. To jest pomijane, to jest ignorowane i lekceważone, po prostu "ryczycie" - "nie zgadzamy się!"
                                Ja Was rozumiem , i ubolewam. Nic więcej nie zrobię.
                                Jak powiedziałem, jeśli w IO pojawi się zapis: "olej zalecany to 0W-20" ...to ja zakańczam dyskusję, nie mam argumentów aby w takiej sytuacji dyskutować i prowadzić "krucjatę".
                                Jak na razie, takiego zapisu nie ma.

                                Problem wynika z tego że część osób bardzo boi się utraty gwarancji, wiedzy nie potrzebują, bo się jej boją... a jeśli tak faktycznie jest jak pisze r7 ??? co wtedy? ..będę musiał się stresować i kłócić z ASO.
                                Niektórych to przeraża. Wiem że kilku odważyło się i zatkało serwisantów, i zatkało niektórych fachowców od olei sklepach. Wiem, bo ja sam zatykam niektórych w sklepach.
                                UWAGA: w przypadku uszkodzenia silnika nie ASO wydaje opinię a biegły. ASO nie jest biegłym. ASO nie mają często pojęcia o olejach, biegły powołany przez Sąd ma.

                                Zatem, co piszecie jest przyjemne do czytania, ale i tak mało z tego wyciągnie ktoś nie w temacie.

                                Ciężko jest dyskutować jak widzicie z IO. Ciężko jest interpretować IO nie znając Wymagań i Norm Jakościowych (Środowiskowych). Tym którzy nie znają Norm, bardzo łatwo przychodzą do głowy porównania, gdyby jednak mieli pojęcie o Wymaganiach, to nie pisali w sposób konfrontujący oleje A3, z A5 czy OEM'owe.
                                Oleje te mają całkowicie rożne Wymagania określone w Normach Jakościowych.
                                a skoro są rożne - to rożne jest ich przeznaczenie.

                                Nie ma takiego czegoś że olej specjalny economy conserving 0W-20 ma w sobie cechy wszystkich Norm Jakościowych. Niektórzy tak twierdzą jak wynika z ich wpisów. no pobożne życzenie... a jak byk pisze w IO do czego to jest.

                                Jeśli ktoś będzie pisał o lepszości oleju ACEA A3 nad olejem A3 ..jest ok, nie powiem nic - można się kłócić i dochodzić o HTHS itd...
                                natomiast jeśli ktoś mi opowiada że spec olej ekonomy Conserving 0W-20 jest "lepszy" od ACEA A5 czy A3 .... mając na myśli parametry wytrzymałościowe ... no to jest analfabetą olejowym i temat sprowadza do obłędu.
                                Oczywiście będzie on lepszy wyłącznie w tym... do czego został zaprojektowany. O tym mówi IO w skrócie. Obszernie mówi o tym Wymaganie Środowiskowe.

                                Nie widzę by ktoś tu podjął pole dyskusji na temat Wymagań środowiskowych, z oleju 0W-20 chcecie na siłę ... po prostu na siłę zrobić innym olejem niż jest. No to się porównać nie da.

                                Było o interpretacji IO, pada "a ja będę interpretował po swojemu" ...no ok, Indianie jak zobaczyli statki Jamesa Cooka też interpretowali po swojemu.
                                Kopernik też interpretował po swojemu, ale trochę upłynęło czasu zanim komuś się chciało sprawdzić czy on pisze prawdę... no i sprawdził jeden (Galileusz) no to o mało nie skończył na stosie.

                                Wszystko fajnie ładnie piszecie (mówię tu do "Klubu zwolenników oleju ekonomicznego") tylko nie odróżniacie Wymagań i kryteriów jakie postawiono dla stworzenia olejów ekonomy conserving.
                                Dla Was czas zatrzymał się w latach 90tych, a jak pisze na nim OEM no to więcej nie trzeba, klapy na oczy, na uszy).

                                Bardzo ciężko zrozumieć że jednym kryterium (a bierzecie tu kryterium: ochrona silnika) nie da się zmierzyć rożnych olejów.
                                A3 do czego innego, A5 do czego innego, OEM specjalny do czego innego. OEM nie jest do wszystkiego.

                                Możecie pisać co chcecie. Nie jesteście w stanie tego podważyć.
                                Last edited by rambo7; 13-11-2018, 14:57.
                                Kierownik Działu Diesla

                                Comment

                                Working...
                                X