Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Dyskusje o olejach zastosowanych w X-gen

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Przecież uklad chlodzenia {płyny} stanowi bufor o niezbyt duzej pojemnosci cieplnej, ktory ma za zadanie odebrac ciepło od piecyka jakim jest silnik i oddac je do atmosfery,czyli otaczajacego powietrza.Gdyby pojemnosc "chłodziwa" miała objetosc cysterny,wtedy taka cysterna swobodnie przyjelaby cieplo z silnika i temperatura jej {cysterny}plynu chlodniczego wzrosla by pewnie o te pare stopni i temperatura powietrza atmosferycznego nie mialaby wiekszego znaczenia..Poniewaz auto nie ma takiego duzego bufora chlodzacego jak lokomotywa, tylko pewnie te pare litrow, to temperatura "chlodziwa" dosc szybko idzie w góre i wraz z jej wzrostem coraz trudniej odbierac cieplo z silnika, bo roznica temperatu "silnik" a "chlodziwo" maleje.Im mamy goretsze powietrze atmosferyczne odbierajace cieplo z bufora jakim jest uklad chlodzenia, tym wolniej to cieplo jest odbierane i tym dluzej utrzymuje sie wyzsza temperatura "chlodziwa" i silnika i oleju i mocniej dostaja po d..pie.
    Im bardziej zas otaczajace powietrze atmosferyczne jest zimne,tym szybciej i skuteczniej odbiera cieplo z ukladu chlodzenia a przez to szybciej spada temperatura plynow chlodniczych a przez to szybciej i skuteczniej odbieraja cieplo z silnika,oleju.
    Jesli do powiedzmy 5 l garnka nalejemy wody i postawimy na palnik z pewną stałą i przyjetą moca w temperaturze pokojowej powiedzmy 35*C to ta woda zagotuje sie do 100*
    powiedzmy w 10 min,natomiast jesli ten palnik i garnek z woda wystawimy na zewnatrz do powiedzmy minus 30*, to zgaduję, ze zagotowanie tej wody do 100*C
    zajmie wiecej, niz 10 min, jezeli wogole sie zagotuje.
    Last edited by andrzejek-k68; 19-08-2018, 18:39.

    Comment


    • Trochę to inaczej jest. Dzisiejsze układy projektuje się tak żeby zawierały jak najmniej płynu.
      -koszt płynu
      -waga
      -zajęta przestrzeń
      -niewielka bezwładność temperaturowa
      -oszczędność paliwa
      To priorytety,które wymuszają całkowitą odmienność układów niż 30 lat temu,a zaczęli Japończycy...
      To oni zebrali to wszystko do kupy i postawili na alu głowicę i blok zapewniający wymianę ciepła między płynem i olejem,
      na częściowy przepływ płynu wzdłuż bloku co pozwala gwałtownie go ogrzać,
      termostaty z dwoma grzybami zmieniające obieg w temperaturowym stresie,
      mała ilość płynu,ale bardzo wydajna chłodnica.
      Auto ze sprawnym chłodzeniem nie potrzebuje wentylatora nawet w Egipcie ,chyba że się zatrzyma,pomimo tego że płynu wchodzi niewiele.
      Jednak z olejem to tak jak napisał Grzehu,nie wszędzie dociera płyn.
      Choć dzisiaj silniki są odporniejsze na jego przegrzanie,to jednak można się pomylić polegając na wskaźnikach.
      Termometr bada to co jest w misce,natomiast to co dzieje się przy perścieniu w silniku jadącym na pograniczu detonacji,albo na samym wale to trochę inne warunki. Wystarczy popatrzeć choćby na to ile zniszczonych pasków,albo spalonych sprzęgieł jest w zimie a ile w lecie żeby "docenić" wpływ wysokiej temperatury na wał.

      Comment


      • Ale on ma API SM to chyba dobrze, nie wiem skąd serwis wziął SL.

        Comment


        • Pomylili się. Ja też Mój ojciec ma 5/40 a ten ma już SL. Ale to nieistotne. Mieszkamy w Polandii w Eurokolchozie i posługujemy się ACEA.

          Comment


          • Zamieszczone przez katana Zobacz posta
            Ciężko teraz o olej 5w30 acea a3/b3 i jeszcze Api Sn.
            to jest prawda, bo parametr SAE 5W-30 jest już tak ekonomicznym i niskooporowym olejem że bardzo łatwo przy tym SAE tworzyć oleje Eko-energy. A skoro są takie globalne Wymagania, lobby i parcie w kierunku Eko to Koncerny chętniej tworzą takie właśnie produkty którym bliżej trendom Pro środowiskowym, z tego tytułu też mają one (koncerny) większe zamówienia np. Castrol z Normą C3 najpopularniejszą w Klasyfikacji SAE 5W_30 i dlatego min. ASO taki zalewa, bo taniej go kupuje, a bardzo drogo sprzedaje. To jest najlepszy biznes.

            Osoby niektóre uważają że olej w silniku ma stałą temp. bo sprawny układ chłodzenia załatwia sprawę, to się bardzo, ale to bardzo grubo mylą.
            W takim razie proszę o odpowiedź co się stało w tym przypadku, skoro wszystko działać powinno w temp 90stC. https://www.youtube.com/watch?v=KtIP-wWqJXU
            Last edited by rambo7; 20-08-2018, 10:08.
            Kierownik Działu Diesla

            Comment


            • Korba wyszła bokiem i olej poszedł na wydech,ale fakt faktem że zimny się nie pali,musi parować.

              Comment


              • Podzwoniłem sobie do różnych ASO z pytaniem: jaki olej mi wlejecie przy okresowej wymianie ? Większość odpowiada , że 0W20 Honda bo taki poleca Honda.
                Ale jak próbuję przedstawić swoją opinię-jakże skromną ale opartą na wiedzy którą zaczerpnąłem z tego forum , otrzymuję informację , że jak chcę to wleją inny odpowiadający wymaganiom zgodnie z instrukcją obsługi ( wszędzie 5w30 A3/B3 lub A5/B5)
                Wcześniej jak pytałem bez własnych argumentów to była mowa tylko o 0w20. Jak to dobrze ,że tu na forum można dowiedzieć się takich istotnych rzeczy.

                Comment


                • Zamieszczone przez Stach13 Zobacz posta
                  że 0W20 Honda bo taki poleca Honda.
                  Jak kupuję paliwo, to pani na stacji też zawsze mi poleca ichniejszego hot-doga.
                  Zamieszczone przez Stach13 Zobacz posta
                  że jak chcę to wleją inny odpowiadający wymaganiom zgodnie z instrukcją obsługi ( wszędzie 5w30 A3/B3 lub A5/B5)
                  ... to jest niesamowite.
                  Kierownik Działu Diesla

                  Comment


                  • Nie muszą wlewać zgodnie z instrukcją,mogą wlać nawet sok z wiśni jak sobie zażyczy klient takiej usługi.
                    Zostaniesz poinformowany jedynie że to się nie nadaje i być może poproszony o potwierdzenie podpisem,to zależy od polityki serwisu.
                    Usługa zostanie opatrzona odpowiednim zapisem i po sprawie.

                    Comment


                    • mogą wlać nawet sok z wiśni jak sobie zażyczy klient takiej usługi.
                      hehehe to by pasowało bo auto z kraju kwitnącej wiśni tak sok tu jest na miejscu
                      4gen D15B2/VW Polo AKV/8gen R18A2/407 9HZ/8gen L13A7
                      Mój samochód: http://www.civicforum.pl/showthread....AN-Civic-R18A2
                      https://www.civicforum.pl/showthread...L13A7-Wiferide

                      Comment


                      • nie wiem skąd serwis wziął SL
                        Może w programie autodata itp. tam są takie informacje.
                        SL to klasyfikacja minimalna dla hondy czyli może być SL SM SN i wyższe, jeśli byłaby to klasyfikacja niższa to SG by tu już nie pasowało. Jeśli oczywiście kierujemy się klasyfikacją API.
                        4gen D15B2/VW Polo AKV/8gen R18A2/407 9HZ/8gen L13A7
                        Mój samochód: http://www.civicforum.pl/showthread....AN-Civic-R18A2
                        https://www.civicforum.pl/showthread...L13A7-Wiferide

                        Comment


                        • Sok z wiśni już mi fermentuje, więc za późno

                          Comment


                          • nie no, ten Valvoline ma SL - https://sklep.intercars.com.pl/produ...r-5w30-4-litry https://download.sklep.intercars.com...INE/ADF173.pdf
                            chyba, że ja na jakiś zły patrzę

                            Comment


                            • No ten ma SL co podajesz.
                              A tu: https://www.petrostar.pl/oleje/oleje...-4l,p438059965 ma SM. Trzebaby się przyjrzeć opakowaniu chyba. 5/40 na pewno był SL.

                              Comment


                              • Panowie, nie sugerujemy się Normami API. Normy API są specyficzne i mogą różnić się w specyfice nawet dla danego producenta, np. rekomendacja dla Hondy i Mazdy dla danego API może oznaczać zupełnie rożne oleje. Czyli dla Hondy API SM będzie się różniło od API SM Mazdy. Stosujcie API jako informacja wspomagająca, ACEA.
                                Nie każdy wie że im wyższe API tym bardziej Eko olej, czyli im wyżej tym lepszy olej? ... no i znowu zadaję pytanie! - co to znaczy "lepszy"? proszę o definicję lepszości?
                                Im wyższe Norma API tym bardziej Eko olej. W Brazylii popularne są API SN ponieważ zasilane tam samochody wyciągiem z roślin wymagają Eko olejów. Instrukcja nawet w Hondzie dopuszcza stosowanie oleju API SN szczególnie wtedy gdy silnik zasilany jest paliwem z domieszką soku z roślin czyli % etanolu uzyskiwanego z plantacji trzciny. Pytam zatem: kto z Was tankuje paliwo z zawartością % etanolu? gdzie takie tankujecie w PL? bo ja się nie spotkałem. Silnik Hondy przystosowany jest do takiego paliwa, więc jak ktoś używa paliwa z wyciągu z roślin to i może używać olejów Eko energy pro plant by API SN.
                                Czy to są dobre oleje? no Ekologicznie zajebiście dobre, chyba nie ma lepszych. Natomiast czy to jest dobry olej w rozumieniu wytrzymałościowy, no jak widać po wytrzymałościowych olejach, nie zawsze.
                                Kierownik Działu Diesla

                                Comment

                                Working...
                                X