Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Dyskusje o olejach zastosowanych w X-gen

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • #91
    Wymiana oleju 1,5 T po 3tys. przebiegu, koszty itp.

    Zamieszczone przez CivicBeast2017 Zobacz posta
    Witam. Dziś przy 10 tys przebiegu postanowiłem wymienić olej więc zajechałem do serwisu i poprosiłem aby tym razem zalali mi 0w30 full syntetyk zmiast uprzedniego 0w20. Nie zgodzili sie gdyz stwierdzili ze zalecany jest oryginalny olej hondy castrol 0w20 i koniec... ze innego nie zaleja. maja takie prawo?
    Nie, nie maja.

    Pokaz im instrukcje - nigdzie nie ma napisane, ze jest zalecany 0w-20 Hondy, czy jakiś tym bardziej Castrola dedykowany Hondzie. Nawet jeśli byłby zalecany, to nie znaczą ze jest wymagany i jedyny słuszny!

    Próbują Cię zastraszyć i chcą zarobić na sprzedaży ich oleju - cholera wie jakiego.

    Polecam zmienić serwis na bardziej zorientowany i przyjazny klientowi.

    Comment


    • #92
      Gdy odbierałem autko w salonie wdałem się w rozmowę z osobą, którą wziąłem za człowieka z serwisu. Co ciekawe odradzał mi wymianę po 1,5k, mówiąc, że jest to całkowicie zbędny wydatek a facet ma 20lat doświadczenia z Hondą. Porozmawialiśmy o olejach, jakie oni zalewają jako drugie tzn na pierwszej wymianie i wóczas polecił chyba 5W30. Po rozmowie dowiedziałem sie od innego pracownika salonu, że właśnie rozmawiałem z właścicielem "imiennym" salonu i ASO. Ciekawa więc ta opinia, bo w jego interesie byłoby, abym wymieniał olej jak najczęściej.

      Comment


      • #93
        Zamieszczone przez MNi Zobacz posta
        Gdy odbierałem autko w salonie wdałem się w rozmowę z osobą, którą wziąłem za człowieka z serwisu. Co ciekawe odradzał mi wymianę po 1,5k, mówiąc, że jest to całkowicie zbędny wydatek a facet ma 20lat doświadczenia z Hondą. Porozmawialiśmy o olejach, jakie oni zalewają jako drugie tzn na pierwszej wymianie i wóczas polecił chyba 5W30. Po rozmowie dowiedziałem sie od innego pracownika salonu, że właśnie rozmawiałem z właścicielem "imiennym" salonu i ASO. Ciekawa więc ta opinia, bo w jego interesie byłoby, abym wymieniał olej jak najczęściej.
        @CivicBeast2017 - Poproś kolegę MNi o namiary do tego ASO, z którego właścicielem rozmawiał

        Comment


        • #94
          Zamieszczone przez MNi Zobacz posta
          Gdy odbierałem autko w salonie wdałem się w rozmowę z osobą, którą wziąłem za człowieka z serwisu. Co ciekawe odradzał mi wymianę po 1,5k, mówiąc, że jest to całkowicie zbędny wydatek a facet ma 20lat doświadczenia z Hondą. Porozmawialiśmy o olejach, jakie oni zalewają jako drugie tzn na pierwszej wymianie i wóczas polecił chyba 5W30. Po rozmowie dowiedziałem sie od innego pracownika salonu, że właśnie rozmawiałem z właścicielem "imiennym" salonu i ASO. Ciekawa więc ta opinia, bo w jego interesie byłoby, abym wymieniał olej jak najczęściej.
          Facet ma rację, Honda USA zaleca jazdę na oleju zalewanym w fabryce aż do momentu pierwszego serwisu zgodnego z książką serwisową:

          SN_0806.jpg

          Skrót dla niewładających językiem angielskim:
          -podczas produkcji silnika, niektóre komponenty smarowane są molibdenem - powoduje on zielone/metaliczne zabarwienie oleju podczas fabrycznego 'wstępnego docierania' silnika (jak wiecie Mo/MoS2 wpływa na zmniejszenie tarcia pomiędzy częściami w silniku)
          -aby zapewnić, żeby proces dotarcia został wykonany zgodnie z założeniami producenta, nie należy zbyt wcześnie zmieniać fabrycznego oleju, należy jedynie kontrolować poziom i dolewać w razie potrzeby
          -rekomendacją Hondy jest zmiana fabrycznego oleju podczas pierwszego zaplanowanego serwisu
          Last edited by Lukas; 17-07-2017, 19:46.

          Comment


          • #95
            Wow niesamowite. I wszystko jasne. Jak to jednak czasem warto posłuchać zaleceń producenta a nie robić wymiany na chłopski rozum.
            ............................C I V I C
            .. generacje . wersje usportowione ..silniki
            . .
            Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO

            Comment


            • #96
              nie "łykamy" wszystkiego co piszą, bo to są mity .
              Fabryka nie ma jakiegoś cudownego środka smarnego z hiper dodatkami. Dodatki są częścią składową olejów ekologicznych bo to jest nieodzowne.
              Tu ktoś poleciał i trochę popracował z tą zielenią w Photoshopie , a dobra propaganda swoje robi.
              Peżoty są fabrycznie zalewane Total Quartz Ineo First 0W30. Hyundaj podobnie, stosuje normalnego SAE 5W-30 Shella i to nie są jakieś oleje o jakimś nadzwyczajnym składzie.
              Swoją drogą jeśli na starcie trzeba już dodawać jakieś specyfik do oleju to co to za silnik i co to za olej??
              Instrukcja wyraźnie zabrania dodawania jakichkolwiek specyfików do silnika.
              przykład:
              "Producenci najlepszych olejów nie są w stanie przewidzieć ostatecznego zastosowania danego produktu, a dolewanie wszystkich możliwych dodatków na linii produkcyjnej mija się z celem"
              https://motoryzacja.interia.pl/samoc...ty,nId,1392964
              oraz

              oraz


              kto miał taki zielony olej przy pierwszej wymianie ?? .
              Last edited by rambo7; 17-07-2017, 15:46.
              Kierownik Działu Diesla

              Comment


              • #97
                Dokładnie. Bzdura kompletna. Nawet jak dodawany jakiś fabryczny specyfik, to po dotarciu (kilkaset km) jest zbędny i tym bardziej należałoby zmienić olej.
                Czerwony Civic UFO 1,8 FK2 MY2007 -> http://www.civicforum.pl/showthread....ack-FK2-by-Pik
                Czerwony Leon Cupra 2.0 5F MY2016 -> http://www.civicforum.pl/showthread....-Leon-Cupra-5F

                Comment


                • #98
                  Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
                  nie "łykamy" wszystkiego co piszą, bo to są mity .
                  Fabryka nie ma jakiegoś cudownego środka smarnego z hiper dodatkami. Dodatki są częścią składową olejów ekologicznych bo to jest nieodzowne.
                  Zamieszczone przez Arpuc Zobacz posta
                  Dokładnie. Bzdura kompletna. Nawet jak dodawany jakiś fabryczny specyfik, to po dotarciu (kilkaset km) jest zbędny i tym bardziej należałoby zmienić olej.
                  Bez obrazy, ale jednak bardziej wierzę komuś kto pisał, zaopiniował i zatwierdził oficjalny biuletyn serwisowy rozsyłany dla wszystkich ASO Hondy w USA
                  A po drugie - żaden specyfik nie jest dodawany do oleju! Weźcie głeboki oddech i przeczytajcie jeszcze raz.
                  Last edited by Lukas; 17-07-2017, 16:09.

                  Comment


                  • #99
                    Mnie też w Aso już kolejny raz powiedzieli żadnych wymian po 3kkm, bo to bez sensu, zresztą trochę w rodzinie już Hond nabrane i zawsze się słuchało Aso, zresztą najwięcej miał przejechane od nowości accord 2,0 09r 250kkm, nie brał oleju i był w świetnym stanie. Oczywiście wolna wola, każdy wie najlepiej, ale sądzicie że Honda specjalnie nie każe wymieniać po 2-3kkm, żeby potem ciągnąć kasę na remontach silników???

                    Comment


                    • Zamieszczone przez un hombre Zobacz posta
                      @CivicBeast2017 - Poproś kolegę MNi o namiary do tego ASO, z którego właścicielem rozmawiał
                      Henryk Kucza. Salon w Rybniku.

                      Wysłane z mojego VTR-L29 przy użyciu Tapatalka

                      Comment


                      • Zamieszczone przez MNi Zobacz posta
                        Henryk Kucza. Salon w Rybniku.

                        Wysłane z mojego VTR-L29 przy użyciu Tapatalka
                        No I super - jedziesz Beast

                        Ja do swojego dilera jeżdzę na przegląd 100 km, bo wiem, że ludzie rozsądni, uczciwi i znają się na Hondach.

                        Comment


                        • Zamieszczone przez un hombre Zobacz posta
                          No I super - jedziesz Beast

                          Ja do swojego dilera jeżdzę na przegląd 100 km, bo wiem, że ludzie rozsądni, uczciwi i znają się na Hondach.
                          Mam do nich podobnie. I chyba będę u nich serwisowal właśnie za takie podejście.

                          Wysłane z mojego VTR-L29 przy użyciu Tapatalka

                          Comment


                          • Mnie w Kucza też powiedzieli żeby nie wymieniać oleju wcześniej niż przed pierwszym serwisem. Ja zrobiłem jakieś 6-7tyś na pierwszym oleju. Pamiętam, że też mówili, że pierwszy olej ma jakieś właściwości usprawniające dotarcie silnika, może jakieś dodatki. Pytałem o wcześniejsza wymianę kilka razy żeby się upewnić czy się nie pomylili , ale za każdym razem się upierali żeby nie wymieniać. W sumie mogliby powiedzieć, że trzeba wymienić, dodatkowy serwis to dla nich kasa, odniosłem wrażenie, ze mają uczciwe podejście do kwestii mechanicznych w Aso Kucza, fajny serwis.

                            Comment


                            • Zamieszczone przez ASz
                              Te jego dodatki szlam pod korkiem mi zostawiały zamiast go neutralizować.
                              A to ciekawe.. u mnie nie było szlamu, tylko czyściutko jak na nowy silnik przystało.. Dodatkowo pierwszą zmianę oleju z fabrycznego 0W20 robiłem sam i po spuszczeniu tegoż oleju do przeźroczystego baniaka nie zauważyłem żadnej zielonej ciemnej barwy, opiłków itp.. olej miał barwę jak to na olej przystało po przebiegu kilkunastu tys. km. czyli ciemną... Filtr oleju tak samo był czysty bez opiłków, zielonych ciemnych osadów itp. itd.. a wymianę fabrycznego zrobiłem chyba po 12tys. km. Myślę, że Honda sama silnik dociera potem płucze z tegoż "mobilenu" i zalewa ostatecznie 0W20 i daje na sprzedaż.. od i tyle..
                              Moja łódka Civic..
                              Mój "klekocik" Ceed..
                              New... "Japończyk" e:Hev 2.0
                              Coś na temat olejów..

                              Comment


                              • Zamieszczone przez Grzechu Zobacz posta
                                A to ciekawe.. u mnie nie było szlamu, tylko czyściutko jak na nowy silnik przystało.. Dodatkowo pierwszą zmianę oleju z fabrycznego 0W20 robiłem sam i po spuszczeniu tegoż oleju do przeźroczystego baniaka nie zauważyłem żadnej zielonej ciemnej barwy, opiłków itp.. olej miał barwę jak to na olej przystało po przebiegu kilkunastu tys. km. czyli ciemną... Filtr oleju tak samo był czysty bez opiłków, zielonych ciemnych osadów itp. itd.. a wymianę fabrycznego zrobiłem chyba po 12tys. km. Myślę, że Honda sama silnik dociera potem płucze z tegoż "mobilenu" i zalewa ostatecznie 0W20 i daje na sprzedaż.. od i tyle..
                                Grzechu, w biuletynie powyżej wyraźnie jest napisane:

                                "And just how dark engine oil turns seems to vary between vehicle models, engine types and engine assembly types" - w tłumaczeniu "To jak mocno olej stanie się ciemny zależy od modelu pojazdu, typu silnika oraz fabryki w której go wyprodukowano".
                                Zresztą zobaczcie sobie jakie short-blocki R18 przychodzą upaćkane fabrycznie - https://www.superstreetonline.com/ho...gine/#photo-03 - nie wiem co to jest ale jest go dużo...



                                Last edited by Lukas; 17-07-2017, 20:55.

                                Comment

                                Working...
                                X