Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Dyskusje o olejach zastosowanych w X-gen

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Dyskusje o olejach zastosowanych w X-gen

    Witam.

    Postanowiłem zrobić dobrze mojemu autku i wymienić oliwę po mniej więcej 3tys. przebiegu. Niby nie jest to wymagane i można jeździć do przeglądu, ale niektórzy jednak uważają że warto.
    W związku z powyższym zasięgnąłem osobiście informacji w serwisie arher w Krakowie i dowiedziałem się że:
    - olej jaki wleją to 5W30 w miejsce 0W20, jako bardziej odpowiedni w naszych polskich warunkach.
    - jest to olej produkowany przez Castrola specjalnie dla Hondy.

    Wszystko ok, natomiast nieco zastanawia mnie koszt - około 500pln ( z filtrem oleju), a wszystko przez wysoki koszt oleju - 95 pln za litr.

    Macie jakieś doświadczenie w tym temacie?

    I jeszcze ciekawostka - komputer pokładowy pokazuje mi obecnie że następny przegląd za 290 dni. Na początku pokazywał "normalnie", czyli około 350 dni, co odpowiadało by temu kiedy zacząłem jego użytkowanie. Minęło 2 tygodnie i nagle taki przeskok. O co kaman?

    pozdrawiam

  • #2
    A ta ilość dni nie zmniejsza się? Może przycisnąłeś kilka razy mocniej i komp stwierdził, że w takim razie trzeba będzie wcześniej wymienić. Z tą wymianą to podejrzewam, że chcą zarobić na oleju, zapytaj czy możesz swój przywieźć.
    Moja Honda
    https://www.civicforum.pl/showthread...044#post351044

    Comment


    • #3
      Zamieszczone przez Franzu Zobacz posta
      komputer pokładowy pokazuje mi obecnie że następny przegląd (...) O co kaman?
      to wyliczenia na podstawie algorytmu zrobionych km. Nie przejmuj się. Komputer nie jest inteligenty jest zaprogramowany i wylicza na podstawie rożnych danych. Im więcej zrobisz km, interwał dni będzie się skracał.
      Zamieszczone przez Franzu Zobacz posta
      nieco zastanawia mnie koszt - około 500pln ( z filtrem oleju), a wszystko przez wysoki koszt oleju - 95 pln za litr.
      a na czym zarobić ma ASO skoro Honda się nie psuje?
      Oczywiście możesz się uprzeć i przywieźć swój olej...
      Kierownik Działu Diesla

      Comment


      • #4
        czyli za dużo km zrobiłem przez te 2 tygodnie heh, komputery.

        Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
        a na czym zarobić ma ASO skoro Honda się nie psuje?
        Jeśli faktycznie tak jest, to nawet nie mrugnę tylko płacę

        Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
        możesz się uprzeć i przywieźć swój olej...
        Niektórzy tak ponoć robią, ale ja akurat zawsze opierałem się na tym co proponowało ASO. Jak do tej pory się nie zawiodłem i oby tak zostało.

        Podsumowując: spokojnie wymieniam oliwę i tłukę następne kilometry nie przejmując się specjalnie marudzeniem komputera

        Dzięki za info.

        Comment


        • #5
          Zamieszczone przez Franzu Zobacz posta
          Witam.

          Postanowiłem zrobić dobrze mojemu autku i wymienić oliwę po mniej więcej 3tys. przebiegu. Niby nie jest to wymagane i można jeździć do przeglądu, ale niektórzy jednak uważają że warto.
          W związku z powyższym zasięgnąłem osobiście informacji w serwisie arher w Krakowie i dowiedziałem się że:
          - olej jaki wleją to 5W30 w miejsce 0W20, jako bardziej odpowiedni w naszych polskich warunkach.
          - jest to olej produkowany przez Castrola specjalnie dla Hondy.

          Wszystko ok, natomiast nieco zastanawia mnie koszt - około 500pln ( z filtrem oleju), a wszystko przez wysoki koszt oleju - 95 pln za litr.

          Macie jakieś doświadczenie w tym temacie?

          I jeszcze ciekawostka - komputer pokładowy pokazuje mi obecnie że następny przegląd za 290 dni. Na początku pokazywał "normalnie", czyli około 350 dni, co odpowiadało by temu kiedy zacząłem jego użytkowanie. Minęło 2 tygodnie i nagle taki przeskok. O co kaman?

          pozdrawiam
          Hejka,

          Ja wymieniłem w swojej Hondzie olej w zeszły piątek (po 1600 km na fabrycznym). Serwis w Dublinie liczył sobie około 100 Euro (filtr + oryginalny olej Hondy 0w-20 Type 2.0) bądź 70 Euro, jeśli przywożę swój olej. Przywiozłem swój, Amsoila 0w-30...

          W każdym bądź razie trochę sporo chyba Cię policzyli, chyba, że to jest norma w polskich serwisach (wypadłem z obiegu jeśli chodzi o koszta w Polsce)???

          95 zł za litr oleju to jest wg mnie ździerstwo, prawdopodobnie taki sam możesz kupić samemu za połowę ceny u innego źródła. Za (w przeliczeniu) 160-200 zł można kupić nieporównywalnie lepszy pełen syntetyk porządnej firmy, a nie Castrola, który prawdopodobnie ma się nijak do Millersa, Fuchsa, Amsoila czy innych.

          Mi zapomnieli zresetować w komputerze, że był wymieniany olej i zrobiłem to sam. Zamiast 320 dni pokazuje teraz 340. Nie zauważyłem, żeby mi jakoś szybciej ten czas odliczał, a samochodem jeździmy różnie - w tygodniu korki po mieście i ciągle start/stop a w weekend ja się bawię samochodzem na trochę mniej "ekonomicznych" obrotach. Prawdopodobnie, jak któs wspomniał, ten pozostały czas do przeglądu jest wyliczany dynamnicznie, na podstawie Twojego stylu jazdy (ilośc odpaleń, czas pracy silnika, obroty itd itp).

          Pamiętaj też, że ten odliczany czas nie tylko tyczy się oleju, ale pewnie innych filtrów i elementów, które po roku trzeba wymienić albo skontrolować.

          Trzymaj się!
          Last edited by un hombre; 19-06-2017, 15:39.

          Comment


          • #6
            Zamieszczone przez un hombre Zobacz posta
            W każdym bądź razie trochę sporo chyba Cię policzyli
            Hmmm, 100 euro to będzie trochę taniej faktycznie, z kolei 70 euro ze swoim olejem to już chyba nie bardzo

            Generalnie nie chodzi mi tu o zaoszczędzenie kilkudziesięciu złotych, a bardziej o Wasze opinie i doświadczenia. W corolli leją mi olej w ASO od 11 lat i chodzi jak zegarek Aż się chyba sami dziwią że dalej tyle lat serwisuję bo przeważnie po gwarancji mało kto to robi Tylko u nich olej połowę tańszy Stąd też moje pytanie o koszt To moja pierwsza honda

            Comment


            • #7
              Przyjacielu, mnie też oszczędność kilkudziesięciu złotych albo Euro absolutnie nie zbawi, ale.

              Do 1.5 turbo wchodzi 3.5 litra oleju (troche mniej bez wymiany filtra oleju). Jeśli w serwisie policzyli Cię za 4 litry oleju (butelki 4 x 1l) to prawie 400 złotych to sam koszt oleju. Jeśli kupisz ten sam olej w Polsce gdzieś przez internet, z pewnego, oficjalnego źródła, zapłacisz na pewno mniej jak 200 złotych. Dla mnie, niezależnie od tego czy bym zarabiał przeciętnie czy dużo, szkoda byłoby płacić 2 razy więcej za ten sam produkt, który mogę dostac gdzieś indziej, za połowę ceny (mówię tu o kwocie rzędu 200 złotych). Po prostu wolałbym te 200 złotych wydać na bak paliwa, lepszy filtr oleju, zamiast przepłacać w serwisie tyle za olej, który jest absolutnie przeciętny i kosztuje 2 razy więcej niż najlepsze syntetyki na rynku.

              Żeby jeszcze dać Ci innej perspektywy, to Irlandia to jeden z droższych krajów EU. Mimo tego, w serwisie, za oryginalny olej Honda 0w-20 Type 2.0 (ten sam co leja do Type R i w zasadzie do wszystkich benzyn Hondy) policzyli mnie tylko na 120 złotych, w przeliczeniu. Mówimy o 4 x 1l butelkach oryginalnego oleju w serwisie Hondy. Tobie policzyli za prawdopodobnie gorszy (albo porównywalny) olej, 3 razy więcej. Dla mnie to po prostu zdzierstwo.

              Oczywiście masz prawo olać to i machnąć ręką na to i nikt (ani absolutnie ja) nie będzie Cię za to krytykował. Ja po prostu dopóki z uporem maniaka dbam przesadnie o auta i nie toleruje zdzierstwa, nie zapłaciłbym tyle za olej w serwisie.

              Taka moja opinia i choc nie wypowiem się jak to w innych serwisach Hondy w Polsce sobie liczą, tak może zobaczysz to z perspektywy serwisu Hondy w Irlandii. Mnie to przeraża, że niezależnie czy przeliczając Złoty do Euro 1 do 1 albo 1 do 4, to i tak zapłaciłbym za wymianę oleju więcej w tym Twoim serwisie niż tutaj u siebie.

              Pocieszę Cię jednak, że taka sama sytuacja jest w serwisie Skody mojego taty, w Polsce. Octavie ma już z 5 lat po gwarancji ale ciągle jeździ na przeglądy do tego samego serwisu Skody. Ostatnio zobaczyłem z ciekawości, czemu tyle płaci za przeglądy. Okazało się, że jemu również liczą prawie 100 złotych za litr jakiegoś tam Castrola z normą volkswagena. Źeby było lepiej, to wmówili mu, że to jest najlepszy olej do tego auta, powinien tylko tego używać i że nie ma go nigdzie na rynku - tylko w serwisie! Okazało się to kompletną bzdurą, w pare minut znalazłem ten sam olej za połowę ceny a nawet ten sam olej w wersji z Niemiec, który jest prawdopodobnie lepszej jakości niż ten sam sprzedawany na rynku Polskim.
              Last edited by un hombre; 19-06-2017, 16:21.

              Comment


              • #8
                Ja wożę swój olej zawsze. Dopóki serwisowałem w ASO przy wymianie z VIII genem nie robili nigdy problemu. I też uważam, że przepłacanie 200 zł to frajerstwo. Bez obrazy oczywiście 95 zł za litr to duże zdzierstwo. Nawet w ASO jeszcze 2 lata temu za całość do VIII gena liczyli coś koło 300 zł. Teraz 500 setek. Koszty produkcji oleju, koszty pracownicze nie poszły tak w górę, żeby tyle płacić za tak prozaiczną rzecz.

                edit: zrobiłem mały research: wygląda na to, że ważne jest aby to był Castrol Edge Professional z Fluid Strength Technology na co zwraca uwagę honda na stronie: https://www.honda.pl/cars/owners/castrol.html
                A reszta to brandowanie "pod markę", zobaczcie przedrostki H przed 5W30 lub C1 lub LLIII (longlife):


                https://allegro.pl/olej-castrol-edge...847139221.html - tu w opisie do japońskich konstrukcji ze znacznikiem C1
                https://allegro.pl/castrol-edge-prof...612758116.html - longlife ze znaczkiem VW
                https://allegro.pl/castrol-edge-prof...848582255.html - tu longlife bez znacznika VW
                https://allegro.pl/castrol-edge-prof...828603804.html - LL ze znaczkiem
                https://allegro.pl/castrol-edge-prof...483976601.html - tu jakiś jeszcze ze znaczkiem A5

                Sam już nie wiem czy one się różnią czy to tylko brandowanie dla niewiedzących i naiwnych...
                Ciekawe czy w książce do auta coś piszą o dodatkowych parametrach oleju.
                Last edited by kajojek; 19-06-2017, 18:06.

                Comment


                • #9
                  Zamieszczone przez kajojek Zobacz posta
                  Sam już nie wiem czy one się różnią czy to tylko brandowanie dla niewiedzących i naiwnych...
                  To jest zrobione tak, żebyś nie wiedział. I kupił w ASO.

                  Na pewno jedna wcześniejsza wymiana będzie tylko na plus. Dalej już... słuchaj się komputera... po to jest ten algorytm, żeby zależnie od Twojego "buta" i dystansów, ilości jazdy miejskiej itd potraktować warunki jako mniej lub bardziej ciężkie i nie należy się na to obrażać czy denerwować, tylko wymieniać ten olej kiedy trzeba i jeździć spokojnie

                  Zamieszczone przez un hombre Zobacz posta
                  że nie ma go nigdzie na rynku - tylko w serwisie
                  Jak znajdziesz Hondowski Type 2.0 OEM na rynku z pewnego źródła taniej, to sam chętnie kupię. Mi się nie udało znaleźć poza ASO, a zamierzam przy nim zostać. Ponieważ nikt jak już wyżej powiedziano do końca nie wie, co jest w tych buteleczkach, nikt do końca nie wie też, czy zamiennik posłuży silnikowi. Prawdopodobnie tak. Prawdopodobnie jak silnik się wysypie, to nie od tego. Prawdopodobnie serwis wtedy też nie będzie tak upierdliwy, aby badać próbkę oleju czy to był OEM. No ale to wszystko prawdopodobnie. 400 a 200 na nasze warunki to jeszcze jest różnica. 30EUR to praktycznie koszt oleju... więc nie do końca rozumiem co Tobą kierowało biorąc do wymiany zamiennik, bo nie finanse - przypuszczam, że przeświadczenie, że ten AMSoil lepszy? Może tak, może nie...

                  Prawda może jest trochę taka z tymi cenami, że jakby w PL zrobić cenę wymiany oleju na poziomie 70EUR to sporo "sprytnych" by to robiło na podwórkach. No więc cena usługi jest częściowo ukryta w cenie oleju. Kasa musi się zgadzać.
                  Last edited by Alix; 19-06-2017, 18:57.
                  ............................C I V I C
                  .. generacje . wersje usportowione ..silniki
                  . .
                  Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO

                  Comment


                  • #10
                    przyznam że namieszaliście mi wszyscy konkretnie No ale o to mi właśnie chodziło, żeby poznać Wasze zdanie, za co dziękuję.

                    Śledziłem podobne rozważania także na innych forach i w sumie to też jest tyle opinii co użytkowników Jedni kupują w sprawdzonych sklepach, inni zostają przy ASO. Ja obawiam się jedynie sytuacji, jakby zareagował producent w razie reklamacji gdy użytkownik stosował własne materiały. A może niepotrzebnie, licho wie.

                    Comment


                    • #11
                      Zamieszczone przez Franzu Zobacz posta
                      przyznam że namieszaliście mi wszyscy konkretnie No ale o to mi właśnie chodziło, żeby poznać Wasze zdanie, za co dziękuję.

                      Śledziłem podobne rozważania także na innych forach i w sumie to też jest tyle opinii co użytkowników Jedni kupują w sprawdzonych sklepach, inni zostają przy ASO. Ja obawiam się jedynie sytuacji, jakby zareagował producent w razie reklamacji gdy użytkownik stosował własne materiały. A może niepotrzebnie, licho wie.

                      A co na temat oleju pisze książka samochodu? W VIII genie nie pisali wiele o marce oleju do silnika, tylko o lepkości itd., a z kolei olej do skrzyni ściśle zalecali tylko hondowski. Ciekawe jak to jest w X genie.

                      Idąc tropem oto co piszą na stronie Castrola: https://warsztat.castrol.pl/wiadomos...rol-dla-hondy/

                      Castrol EDGE Professional H 0W-20 – olej energooszczędny do silników benzynowych oraz samochodów z napędem hybrydowym. Niska lepkość oraz najwyższa jakość, potwierdzona specyfikacjami API SN oraz ILSAC GF-5, gwarantują długą pracę silnika oraz zmniejszone zużycie paliwa i zredukowanie emisji CO2.

                      Castrol EDGE Professional H C2 0W-30 – olej do silników wysokoprężnych, także wyposażonych w filtr cząstek stałych. Niskopopiołowa i energooszczędna formulacja zapewnia ochronę filtrów DPF i pozwala zmniejszyć zużycie paliwa. Olej może być stosowany do wydłużonych przebiegów między wymianami. Spełnia wymogi specyfikacji ACEA C2.

                      Castrol EDGE Professional H 5W-30 – przeznaczony do silników benzynowych, także z turbodoładowaniem, oraz jednostek wysokoprężnych bez filtra cząstek stałych. Może być stosowany w trybie wydłużonych przebiegów Longlife. Olej spełnia wymagania norm API SN/CF, ILSAC GF-5 oraz ACEA A1/B1, A5/B5.


                      Grzmot już wie czy ten dedykowane dla Hondy są odmienne. Zauważyłem, że dla 5W30 ten z przedrostkiem A5 z tej aukcji spełnia wymogi jakościowe: https://allegro.pl/olej-castrol-edge...847139221.html

                      I na koniec co znalazłem, 5W30 był (a czy będzie?) dostępny na stronie: https://www.kolegaberlin.pl/product-...-1L-Honda.html

                      Koniec końców - na początek chyba nie pozostaje nic innego niż hondowski-asowski olej. Na razie nie ma tego na rynku i co innego oleje do 1.8 vteców, a co innego do 1.5 turbo.

                      Comment


                      • #12
                        Z książki serwisowej dowiedziałem się np. że honda ma prawo pić do 1 litra oleju na 1000km coś jak w vagu a zużycie jest zwykle większe w nowych silnikach

                        W książce serwisowej na temat oleju jest "Honda Genuine Oil"
                        Z kolei w instrukcji obsługi jest dodatkowo ACEA A3/B3 lub ACEA A5/B5 i piszą o 0W-20, a w razie jego braku 0W-30 lub 5W-30. Zgłupieć można.

                        Comment


                        • #13
                          Jak możesz to zrób zdjęcie tej strony z instrukcji o oleju i wrzuć tutaj.

                          Wysłane z mojego D6603 przy użyciu Tapatalka
                          Moja Honda
                          https://www.civicforum.pl/showthread...044#post351044

                          Comment


                          • #14
                            Jak powstanie jeszcze jeden temat olejowy to się porzygam.Już samo słowo "olej" w nagłówku zaczyna podnosić ciśnienie,bez wdawania sie w temat.
                            Ile można jeszcze wałkować te same pierdoły?

                            Comment


                            • #15
                              Zamieszczone przez Franzu Zobacz posta
                              W książce serwisowej na temat oleju jest "Honda Genuine Oil"
                              Z kolei w instrukcji obsługi jest dodatkowo ACEA A3/B3 lub ACEA A5/B5 i piszą o 0W-20, a w razie jego braku 0W-30 lub 5W-30. Zgłupieć można.
                              "Honda Genuine Oil" to prastare określenie u Hondy chyba czysto marketingowe. Jako że kasy nie żałujesz na olej to polecam 5W-30 bo z tych zalecanych po prostu ma najlepsze parametry (dla silnika). Co do producenta to w ogóle bym się nie sugerował tym bardziej że wymieniasz olej często (słusznie). Tylko parametry (jak np HTHS) w specyfikacji olejów się liczą w Twoim przypadku. Ciekawe czy poza UE też zalecają te oleje 0Wxx.

                              Zamieszczone przez Franzu Zobacz posta
                              Z książki serwisowej dowiedziałem się np. że honda ma prawo pić do 1 litra oleju na 1000km coś jak w vagu a zużycie jest zwykle większe w nowych silnikach
                              No jak by zalecali 5W-50 to by nie miał prawa tyle pić. W nowym X genie dopiero się to okaże ale mogę się założyć o beczkę "mojego" oleju że tak jest
                              Last edited by lybra; 19-06-2017, 21:47.
                              Honda Hybrid 3,4L/100km
                              sigpic
                              https://www.civicforum.pl/showthread...979#post323979

                              Comment

                              Working...
                              X