Cytuję za Oponeo:
"W przypadku opon letnich nie wolno stosować opon z niższym indeksem prędkości niż wyznaczone przez producenta.
Inaczej jest w przypadku opon zimowych. Indeks prędkości dla opon zimowych, a właściwie zasady jego stosowania zostały uregulowane przez przepisy UE (Dyrektywa 92/23/EWG) oraz Polski Kodeks Drogowy.
Według tych przepisów w oponach zimowych można stosować niższy indeks prędkości niż zalecany przez producenta, ale nie niższy niż indeks Q (Q = 160 km/h). Jeśli w samochodzie zostały zamontowane opony z niższym indeksem prędkości należy umieścić stosowne oznaczenie tak, aby było widoczne dla kierowcy.
Ostatecznie, mimo że jest to dozwolone, należy się zastanowić przed wybraniem opon o niższym indeksie prędkości, takie opony mogą zużywać się szybciej a samochód może reagować inaczej niż dotychczas.
Aby jeździć bezpiecznie i komfortowo indeks prędkości użytkowanych opon nie powinien być mniejszy od homologowanego o więcej niż jeden stopień."
Testy testami. Trudno je porównać jeśli nie mamy takich samych danych. I tak też się różnią. Co do indeksu W to pytanie w jakim kraju mają być użytkowane. Tylko w Niemczech bywają fragmenty autostrad gdzie nie ma limitu prędkości. Inna sprawa, że wyższy indeks może oznaczać lepsze parametry tej samej opony. I tak jest na przykładzie Klebera, o którym pisałem wcześniej. Pomijając to wszystko to jest kłopot kupić. W tej chwili nawet cokolwiek. Niestety z rozmów z dealerami wynika, że za chwilę i modele Hondy będą tylko droższe. A może to tylko spiskowa teoria dziejów: faja:
"W przypadku opon letnich nie wolno stosować opon z niższym indeksem prędkości niż wyznaczone przez producenta.
Inaczej jest w przypadku opon zimowych. Indeks prędkości dla opon zimowych, a właściwie zasady jego stosowania zostały uregulowane przez przepisy UE (Dyrektywa 92/23/EWG) oraz Polski Kodeks Drogowy.
Według tych przepisów w oponach zimowych można stosować niższy indeks prędkości niż zalecany przez producenta, ale nie niższy niż indeks Q (Q = 160 km/h). Jeśli w samochodzie zostały zamontowane opony z niższym indeksem prędkości należy umieścić stosowne oznaczenie tak, aby było widoczne dla kierowcy.
Ostatecznie, mimo że jest to dozwolone, należy się zastanowić przed wybraniem opon o niższym indeksie prędkości, takie opony mogą zużywać się szybciej a samochód może reagować inaczej niż dotychczas.
Aby jeździć bezpiecznie i komfortowo indeks prędkości użytkowanych opon nie powinien być mniejszy od homologowanego o więcej niż jeden stopień."
Testy testami. Trudno je porównać jeśli nie mamy takich samych danych. I tak też się różnią. Co do indeksu W to pytanie w jakim kraju mają być użytkowane. Tylko w Niemczech bywają fragmenty autostrad gdzie nie ma limitu prędkości. Inna sprawa, że wyższy indeks może oznaczać lepsze parametry tej samej opony. I tak jest na przykładzie Klebera, o którym pisałem wcześniej. Pomijając to wszystko to jest kłopot kupić. W tej chwili nawet cokolwiek. Niestety z rozmów z dealerami wynika, że za chwilę i modele Hondy będą tylko droższe. A może to tylko spiskowa teoria dziejów: faja:
Comment