Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Opony - inny rozmiar?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Zamieszczone przez Corwin1 Zobacz posta
    Jednak padło na wersję z kołami 17 i wybiorę te polecane przez kolegę marart :https://www.oponeo.pl/dane-opony/nok...h-xl#116014900
    No chyba , że można coś tańszego , a nie wiele gorszego.
    Będziesz zadowolony
    Moja Hania
    http://www.civicforum.pl/showthread....-MT-Rallye-Red

    Comment


    • Dokładnie, też mam WR A4 i bardzo dobrze się na nich jeździ i wydaje mi się że są cichsze niż letnie.
      Moja Honda
      https://www.civicforum.pl/showthread...044#post351044

      Comment


      • Mam Nokiany WR A4 i są super. W poprzednim aucie miałem WR A3 i również było ok. WR A4 są dużo cichsze od tych fabrycznych Micheline-ów.
        Są to opony na zmienne warunki i pewnie znajdą się testy lepszych opon na śnieg. Mam zimowki od listopada zrobiłem 5 k. km i po śniegu jechałem może 2 razy.....

        Comment


        • Może mnie ktoś uświadomi , z jakiego powodu wybierając wersję comfort , nie możliwości zastosowania większych felg.
          Przynajmniej tak wynika z informacji z katalogu akcesoryjnego.Czy to dotyczy tylko felg akcesoryjnych , czy ogólnie.

          Comment


          • Zamieszczone przez plastik1989 Zobacz posta
            W ASO twierdzą, ze nie powinno miec wpływu, ale równocześnie stwierdził ze felga 7” na oponę 235/45/17 to żaden kłopot
            Typowy przykład ignorancji panów z ASO nawet na serwisie zwykle będących handlowcami, nie wyszkolonymi serwisantami. W/w przykład pokazuje brak elementarnej wiedzy o doborze opon i felg. 235 jest absolutnie poza zakresem montażu do felgi 7,0. Już 225 wymagają dobierania podwyższonych indeksów prędkości, aby mogły prawidłowo funkcjonować na 7,0. Absolutne minimum dla tego rozmiaru opon to 7,5. Optimum to 8,0 takie jak seryjne.

            Zamieszczone przez Corwin1 Zobacz posta
            Jednak padło na wersję z kołami 17 i wybiorę te polecane przez kolegę marart :https://www.oponeo.pl/dane-opony/nok...h-xl#116014900
            No chyba , że można coś tańszego , a nie wiele gorszego.
            Wybór prawie dobry. To samo tylko z indeksem V do Civica. Jeśli jeździsz po dobrze odśnieżanych drogach i nie w górach wybierz A4 zamiast D4. Jest lepsza na utwardzonych nawierzchniach i bardziej stabilna przy dużych prędkościach - D4 to opona raczej miękka typowo "śniegowa" (dlatego mało rozsądnym pomysłem jest szczególnie tu zaniżanie indeksu, aż do H czyli o 2 oczka od zaleceń Hondy - tym gorsza na tym twardym będzie!), A4 jest bardziej performance/asfaltowa - dla mnie bardziej trochę do naszych obecnych "zim" adekwatna.

            Zamieszczone przez Corwin1 Zobacz posta
            Może mnie ktoś uświadomi , z jakiego powodu wybierając wersję comfort , nie możliwości zastosowania większych felg.
            Oczywiście, że jest. Szersze 17'' na zimę powinny się sprawdzić lepiej. Dopytaj tylko o kwestię przestrojenia ABS/ESP (prawdopodobnie jest zalecana jak w Civicach 8 i 9 generacji) i kup koło o możliwie OEM parametrach jeśli ma być aftermarketowo.

            Zamieszczone przez Mi5iek Zobacz posta
            Ja starałem się kupić jak najbliżej OEM set na zimę, ale jak wiadomo z felgami aftermarketowymi w OEM-owym(8 cali) rozmiarze jest problem gdyż jest ich bardzo mało, a z ET 50 praktycznie nie występują.
            Pytanie czy taki zestaw Felga 7.5J17 ET 48 Opona 235/45 R17 może generować jakiś problem? Jakąś niezgodność w ustawieniach elektroniki, pracy ABS/ESP?
            Kupiłeś koła tak zbliżone do OEM że powinno być OK. Tam ustawienia ABS/ESP nie są płynne tylko zwykle wybór np. między rozmiarami 16 i mniej vs 17 i więcej, przynajmniej tak było w 9 gen, więc tu nie trzeba nic zmieniać. Kupując węższą felgę (tym bardziej granicznie wąską dla tego rozmiaru opony) pamiętaj o kupieniu opony z adekwatnym indeksem (z zalecanym przez Hondę indeksie W raczej mały będzie wybór, ale żeby było chociaż V czyli spadek o max 1 level) i rozważ pompowanie opon do ciśnień zaleconych na tabliczce na słupku B do tych bliżej autu zaladowanemu niż pustemu - obie rzeczy zminimalizują różnice w kwestii zwiększonej elastyczności ścianki bocznej opony mniej naciągniętej na węższej feldze. Tu warto też rozważyć kwestie modelu opon (np. Nokian A4 zmiast D4) o czym pisałem trochę powyżej. Na pewno natomiast zaletą felgi 7,5 będzie dużo większe bezpieczeństwo jej rantów wobec krawężników w tej konfiguracji
            Last edited by Alix; 14-01-2018, 16:55.
            ............................C I V I C
            .. generacje . wersje usportowione ..silniki
            . .
            Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO

            Comment


            • Zamieszczone przez Alix Zobacz posta
              Wybór prawie dobry. To samo tylko z indeksem V do Civica. Jeśli jeździsz po dobrze odśnieżanych drogach i nie w górach wybierz A4 zamiast D4. Jest lepsza na utwardzonych nawierzchniach i bardziej stabilna przy dużych prędkościach - D4 to opona raczej miękka typowo "śniegowa" (dlatego mało rozsądnym pomysłem jest szczególnie tu zaniżanie indeksu, aż do H czyli o 2 oczka od zaleceń Hondy - tym gorsza na tym twardym będzie!), A4 jest bardziej performance/asfaltowa - dla mnie bardziej trochę do naszych obecnych "zim" adekwatna.
              Takie właśnie wybrałem.

              Comment


              • ...Jeśli jeździsz po dobrze odśnieżanych drogach i nie w górach wybierz A4 zamiast D4...
                Informacyjnie dla wszystkich poszukujących zimówek Nokian - w rozmiarze 235/45/17 nie dostaniemy niestety opony Nokian WR D4, która jest dostępna tylko do rozmiaru 225, dostępna jest jedynie WR A4 lub ewentualnie poprzedni model WR A3. Tak więc wybór z tej marki jest mocno zawężony
                Moja Hania
                http://www.civicforum.pl/showthread....-MT-Rallye-Red

                Comment


                • Zamieszczone przez Corwin1 Zobacz posta
                  Może mnie ktoś uświadomi , z jakiego powodu wybierając wersję comfort , nie możliwości zastosowania większych felg.
                  Przynajmniej tak wynika z informacji z katalogu akcesoryjnego.Czy to dotyczy tylko felg akcesoryjnych , czy ogólnie.
                  Zamieszczone przez Alix Zobacz posta
                  Oczywiście, że jest. Szersze 17'' na zimę powinny się sprawdzić lepiej. Dopytaj tylko o kwestię przestrojenia ABS/ESP (prawdopodobnie jest zalecana jak w Civicach 8 i 9 generacji) i kup koło o możliwie OEM parametrach jeśli ma być aftermarketowo.
                  A mi się właśnie przypomniało, że kiedyś w wątku o promieniu skrętu IX gena (https://www.civicforum.pl/showthread...84-skr%C4%99tu) było coś takiego napisane:

                  Zamieszczone przez fishdick Zobacz posta
                  troche to trwalo, ale w koncu dostalem wyjasnienie od polskiego oddzialu Hondy.
                  wychodzi na to, ze dla modeli Civic 5D/Tourer budowa ukladu kierowniczego rozni sie miedzy wersjami S/Comfort (sr zawracania 11,28m) i Elegance/Sport/Lifestyle/Executive (sr zawracania 11,86m). niestety przedstawiciele Hondy nie byli na tyle wylewni zeby szczegolowo opisac na czym polegaja te roznice, a biorac pod uwage dlugi czas oczekiwania na odpowiedz nie chcialo juz mi sie drazyc tematu
                  w sumie zreszta mozna sie bylo tego domyslec, bo dla wersji S/Comfort, wg specyfikacji, felg/opon 17/55/225 nie ma dostepnych nawet w opcji.
                  Z tego by wynikało, że Comfort ma inne zawieszenie niż "wyższe" wersje i 17-tka z szeroką oponą może się po prostu nie zmieścić w nadkolu, mimo że nadwozie auta to samo.
                  Być może w przypadku X gena jest tak samo.
                  Last edited by Slinger; 15-01-2018, 07:45.
                  Jest: 1985 Fiat 126p 650E, 2019 Jeep Compass 4x4 1.4t
                  Były: 2002 Honda Civic Sedan 1.6 VTEC, 2015 Honda Civic Tourer 1.8 i-VTEC

                  Comment


                  • Zamieszczone przez Slinger Zobacz posta
                    Z tego by wynikało, że Comfort ma inne zawieszenie niż "wyższe" wersje
                    Elegance też jeździ na 17''. Ma takie samo zawieszenie i układ kierowniczy. Inne one są dopiero od wyższej wersji 1.0T Executive (adaptywne zawieszenie), albo 1.5T (adaptywne zawieszenie + układ kierowniczy + inne hamulce... i pewnie wiele innych). Auto na większych kołach, z innym ET etc. reprezentuje zwykle nieco mniejszy promień skrętu z tego co kojarzę - może po prostu stąd wynika ta minimalna różnica w papierach w średnicy skrętu?
                    Last edited by Alix; 15-01-2018, 21:11.
                    ............................C I V I C
                    .. generacje . wersje usportowione ..silniki
                    . .
                    Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO

                    Comment


                    • Wersja Comfort , została homologowana tylko i wyłącznie na rozmiar kół 16 i dlatego nie można oficjalnie montować 17 - tek. Tak jest napisane na świadectwie homologacji , które dzisiaj dostałem przy finalizowaniu odbioru mojego czerwonego automaciku.

                      Comment


                      • Tak jest. Homologacja jest konkretna. Ale pewnie komp do ESP/ABS i zawieszenie sa te same (mozna sprawdzić w ASO po nrach części) - jak tak to przestawić w kompie pokladowym i mozna montowac. Oczywiście, nieoficjalnie.
                        Last edited by Alix; 18-01-2018, 20:49.
                        ............................C I V I C
                        .. generacje . wersje usportowione ..silniki
                        . .
                        Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO

                        Comment


                        • Zamieszczone przez Alix Zobacz posta
                          Kupiłeś koła tak zbliżone do OEM że powinno być OK. Tam ustawienia ABS/ESP nie są płynne tylko zwykle wybór np. między rozmiarami 16 i mniej vs 17 i więcej, przynajmniej tak było w 9 gen, więc tu nie trzeba nic zmieniać. Kupując węższą felgę (tym bardziej granicznie wąską dla tego rozmiaru opony) pamiętaj o kupieniu opony z adekwatnym indeksem (z zalecanym przez Hondę indeksie W raczej mały będzie wybór, ale żeby było chociaż V czyli spadek o max 1 level) i rozważ pompowanie opon do ciśnień zaleconych na tabliczce na słupku B do tych bliżej autu zaladowanemu niż pustemu - obie rzeczy zminimalizują różnice w kwestii zwiększonej elastyczności ścianki bocznej opony mniej naciągniętej na węższej feldze. Tu warto też rozważyć kwestie modelu opon (np. Nokian A4 zmiast D4) o czym pisałem trochę powyżej. Na pewno natomiast zaletą felgi 7,5 będzie dużo większe bezpieczeństwo jej rantów wobec krawężników w tej konfiguracji
                          Dzięki za informację, akurat mam dokładnie te opony o których piszesz Nokian A4 XL(wzmocnione).

                          Co do pompowania to w x gen. nie ma rozróżnienia na mniej lub bardziej załadowany samochód, jest ogólne ciśnienie podane 2.2 bez względu na załadunek. Sugerujesz pompować do 2.4 przy feldze 7.5?

                          Comment


                          • Trudno powiedzieć. Na pewno raczej zacznij od ciśnień zalecanych. Zobacz czy zmienila się reakcja ukladu kierowniczego w slalomie (typowa jest pewna "gumowatosc" i opoznienia przy naglych zmianach kierunku), jak stoi bieżnik i z czasem jak się zużywa, jak wyglada scianka boczna (np. w Goodyearach 225 na 7,0 u mnie w 8gen bylo bardzo widac ze opona stoi nienaturalnie na pierwszy rzut oka i ciśnienie trzeba podbić)... to jest nielatwe do oceny i czasem profesjonalni mechanicy rajdowi mylą się w doborze ciśnień wiec żeby wyjść poza zalecenia fabryki trzeba mieć pewna wiedze i spore wyczucie. Mozesz potem sprobowac na 2.4 i zobaczyć czy jest lepiej, czy z kolei nie ma efektu "łyżwy" i pogorszenia trakcji.
                            ............................C I V I C
                            .. generacje . wersje usportowione ..silniki
                            . .
                            Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO

                            Comment


                            • Hej, odgrzeję trochę temat z małą zmianą.

                              Powoli zmierzam do zakupu nowego Sedana 2017 i dziwi mnie trochę rozmiar opon. W HB jest szeroka 235, a w sedanie 215. Ja rozumiem komfort, ale czy jest jeszcze jakaś tego przyczyna? Może dłuższe auto ma lepszy docisk?
                              Czy myślicie, że warto przesiąść się z oryginalnych 215/50/R17 na to co miałem w IX, czyli 225/45/R17?

                              Po prostu obawiam się, że sedanem nie pokonam "normalnie" tych samych zakrętów tak jak robiłem to moją Hanią IX HB.
                              C I V I ɔ - It Drives You. Mój R18Z4.

                              Comment


                              • Zamieszczone przez wildhedgehog89 Zobacz posta
                                Hej, odgrzeję trochę temat z małą zmianą.

                                Powoli zmierzam do zakupu nowego Sedana 2017 i dziwi mnie trochę rozmiar opon. W HB jest szeroka 235, a w sedanie 215. Ja rozumiem komfort, ale czy jest jeszcze jakaś tego przyczyna? Może dłuższe auto ma lepszy docisk?
                                Czy myślicie, że warto przesiąść się z oryginalnych 215/50/R17 na to co miałem w IX, czyli 225/45/R17?

                                Po prostu obawiam się, że sedanem nie pokonam "normalnie" tych samych zakrętów tak jak robiłem to moją Hanią IX HB.
                                W poprzedniej budzie (sedan) miałem 205-ki i brałem róóóóżne zakręty bez problemów
                                Moja Hania
                                http://www.civicforum.pl/showthread....-MT-Rallye-Red

                                Comment

                                Working...
                                X