Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Opony - inny rozmiar?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Zamieszczone przez plastik1989 Zobacz posta
    Ja z kolei ostatnie trzy lata jeździłem na całorocznych i niegdyś juz nie wrócę, ale do całorocznych. W zimie bylo Ok (ale odczuwalnie gorzej niz na zimowkach) w lecie gdy jeździ sie szybciej nie czułem sie za pewnie na zakrętach, natomiast w zimie lód to byla TRAGEDIA, tak samo jak w lecie jak popadał deszcz TRAGEDIA...
    Na pewno sporo zależy od tego jakie są te całoroczne, tak jak wspominałem , Crossclimaty IMHO są po prostu bezkonkurencyjne

    Zamieszczone przez plastik1989 Zobacz posta
    Okazalo sie że opony jakie mial założone są homologowane do powiedzmy 0C a wtedy bylo -7C i tak policja wpisała w raporcie.
    I znów - Crossclimate ma homologację zimową M+S a więc zero problemów w takim przypadku

    Comment


    • Zamieszczone przez michael_l Zobacz posta
      Nigdy nie spotkałem się ze sprzedażą samochodu w zimie na zimówkach. Samochody z fabryki wyjeżdżają na oponach letnich i tak są sprzedawane, CHYBA że kupujący zażyczy sobie inaczej tzn kupi zimówki, dealer mu je założy a letnie dostanie ładnie spakowane w bagażniku




      Ja od 2 lat jeżdżę na Crossclimate i w życiu więcej nie wrócę do opon letnich/zimowych. Co prawda moje 1.8 ma nieco mniej koni niż 1.5t ale jak dla mnie w naszych warunkach pogodowych to właśnie jazda na zimówkach powoduje że przez większość zimy jeździmy na niewłaściwym ogumieniu bo śniegu prawie nie ma. Oczywiście nie mówię tu kimś mieszkającym w górach itp. Zresztą akurat w zeszłą zimę było nieco śniegu i miałem okazję przetestować Crossclimaty na śniegu - jest bardzo dobrze, na pewno lepiej niż na zimówkach ze średniej półki

      Wobec czego z perspektywy 2 letniego użytkowania CROSSCLIMATE polecasz ten model opon? jesteś zadowolony z wybory i gdybyś miała kupić je jeszcze raz, wybrałbyś właśnie ten model?
      ja wybierając MICHELINY bardziej skłaniam się w kierunki nowszej wersji CROSSCLIMATE +. Rocznik 2017, wobec czego łatwiej będzie z dostępnością w razie czego... a i podobno producent twierdzi że poprawili ich trwałość. a Ktoś się wypowie w temacie GOODYERA VECTOR 4SEASONS G2? jakieś cenne informacje, porównanie ?

      Comment


      • Zamieszczone przez kazno1989 Zobacz posta
        Wobec czego z perspektywy 2 letniego użytkowania CROSSCLIMATE polecasz ten model opon? jesteś zadowolony z wybory i gdybyś miała kupić je jeszcze raz, wybrałbyś właśnie ten model?
        Zdecydowanie. Oczywiście następne kupię Crossclimate +, bieżnik jest ten sam , pewnie tylko ze składem mieszanki coś poeksperymentowali.

        Comment


        • Zamieszczone przez michael_l Zobacz posta
          Zdecydowanie. Oczywiście następne kupię Crossclimate +, bieżnik jest ten sam , pewnie tylko ze składem mieszanki coś poeksperymentowali.
          a powiedz mi jak z wielkością bieżnika? nowe mają podobno 7 - 7,5mm? jaki przebieg już nimi zrobiłeś? jak oceniasz ich stan (ile mm?). A kwestie estetyczne, ładnie prezentują się na aucie? guma ma kolor czarny czy bardziej, grafit-szary? a jak odczucia jeżeli chodzi o hałas - lato/zima? jest różnica?
          Last edited by kazno1989; 11-01-2018, 09:13.

          Comment


          • Nie mierzyłem nowych więc nie wiem . Po ~20kkm jest jeszcze sporo bieżnika ale nie mam miernika żeby stwierdzić ile go jest dokładnie. Jeśli chodzi o hałas to są wyraźnie cichsze niż moje zimówki (firestone) ale jednak trochę głośniejsze od fabrycznych letnich Turanzy.

            Comment


            • Zamieszczone przez michael_l Zobacz posta
              ale jak dla mnie w naszych warunkach pogodowych to właśnie jazda na zimówkach powoduje że przez większość zimy jeździmy na niewłaściwym ogumieniu bo śniegu prawie nie ma. Oczywiście nie mówię tu kimś mieszkającym w górach itp.
              Trzeba pamiętać jednak też o tym, że zimówka to nie jest opona tylko na śnieg. To jest przede wszystkim opona dostosowana swoim składem mieszanki do niskiej temperatury otoczenia. Także dobra zimówka przy niskich temperaturach będzie zdecydowanie lepsza od całorocznej bądź letniej nawet jeśli na drodze nie ma ani jednego płatka śniegu.
              Warto przy kupnie opony właśnie poczytać jak się sprawuje w różnych warunkach i dobrać do tego gdzie się jeździ. Moje zimówki w różnych testach wypadały na śniegu średnio, ale za to miały bardzo dobre wyniki na drogach mokrych i oblodzonych -> to był dla mnie jeden z argumentów jako, że po śniegu praktycznie w ogóle nie mam okazji jeździć zimą.

              Także w dalszym ciągu najlepszym (najbezpieczniejszym) rozwiązaniem jest jazda na dobrych zimówkach zimą i dobrych letnich latem. Co nie znaczy, że wielosezonowe opony są do niczego - są na pewno modele, które się sprawdzają przyzwoicie przez cały rok, ale jednak w skrajnych drogowych sytuacjach nie będą aż tak dobre jak opony dedykowane do konkretnych warunków.
              Jest: 1985 Fiat 126p 650E, 2019 Jeep Compass 4x4 1.4t
              Były: 2002 Honda Civic Sedan 1.6 VTEC, 2015 Honda Civic Tourer 1.8 i-VTEC

              Comment


              • Sam mam micheliny crossclimaty i przez ostatnie pare miesięcy kompletnie nie widzę sensu posiadania zimówek. Ale oczywistością jest, że jak się ostrzej jeździ to lepiej mieć letnie/zimowe. Do normalnej jazdy bez szaleństw spokojnie dobra wielosezonówka starczy. Zwłaszcza jak się nie robi dużych przebiegów.

                Comment


                • Zamieszczone przez Franzu Zobacz posta
                  Sam mam micheliny crossclimaty i przez ostatnie pare miesięcy kompletnie nie widzę sensu posiadania zimówek. Ale oczywistością jest, że jak się ostrzej jeździ to lepiej mieć letnie/zimowe. Do normalnej jazdy bez szaleństw spokojnie dobra wielosezonówka starczy. Zwłaszcza jak się nie robi dużych przebiegów.
                  Mógłbyś napisać więcej spostrzeżeń jakich zaobserwowałeś podczas okres użytkowania CROSSCLIMATE?
                  jazda lato/zima,
                  sucho/mokro,
                  śnieg/lód,
                  poziom hałasu w zależności od pory roku
                  opory toczenia>spalanie
                  aspekt wizualny samochodu na tym modelu opon

                  coś ekstra od siebie, co pomoże mi w podjęciu ostatecznej decyzji aby wybrać właśnie CROSSCLIMATE plus

                  Comment


                  • Zamieszczone przez mehau Zobacz posta
                    To dlaczego w Civicu IX producent przewidział trzy zupełnie rozmiary kół do tego samego zawieszenia i silnika?
                    205/55 R16
                    225/45 R17
                    225/40 R18
                    Przecież zachowanie auta na każdej z powyższych konfiguracji jest inne.
                    Trudno mi się odnieść do 18'' bo uważam w "cywilu" IX gen może poza zmodowanymi dieslami 2.2 raczej temu autu poza wyglądem nie pomagają i nie znam parametrów seryjnych felg, to raczej ukłon pod maniaków wielkich kół niż coś więcej - jak mają tą kasę wydać i nie zależy im na właściwościach jezdnych to czemu nie w ASO... w końcu też była tylko opcja akcesoryjna, żadna wersja jednak w serii takich nie miała. Ale wiedząc o 16 vs 17 to pierwsze to są możliwie zbliżone zamienniki obwodem zewnętrzym opony (bliżej im do siebie niż 235/45R17 vs 225/45R17 - zobacz w kalkulatorze wymiarów opon). Po drugie, jest fabrycznie różne ET dla 16 jest o 5-10mm inne aby możliwie zrównoważyć różnice. Po trzecie Honda przewiduje przestrojenie m.in. elektroniki ESP(VSA) przy takiej zmianie (!!!) - jak myślisz, dlaczego? Poza tym np. hamulce są inne w 1.4 Comfort na 16'' a w 1.8 Sport na 17'' z tego co pamiętam. Kolejne, jak myślisz, czemu na tych wszystkich tabliczkach znamionowych jest jednak tylko JEDEN wymiar opony, montowany w konkretnej wersji silnikowej, wypsoażeniowej i nadwoziowej auta a nie ma podanych jako alternatyw drugiego rozmiaru, ciśnień do nich etc:

                    Poniżej dane techniczne dotyczące seryjnych rozmiarów kół: Sedan/Hatchback/Tourer 1.4/1.8/1.6D/2.2D : średnica: 16 szerokość: 6,5 rozstaw śrub: 5x114,3 średnica otworu centrującego: 64,1 ET: 45 opona: 205/55R16 V


                    Także tak, zachowanie w każdej konfiguracji jest potencjalnie inne. Ale też pod każdą z nich jednak są różnice. Jednak są zalecenia i są zmiany w elektronice i dobór, aby to zminimalizować. To nie wolna amerykanka.

                    Zamieszczone przez mehau Zobacz posta
                    Do tego dealerzy, np Honda Plaza, w pakiecie dawali drugi komplet kół OZ z innym ET niż fabryczne.
                    Przecież tu się liczy tylko kasa bo w PL nikt nie patrzy np. czy dane felgi TUV certyfikował pod użycie w danym pojeździe czy nie, fela to fela ważne ile można na niej zarobić i nie stawiajmy ASO za wzór, bo patrząc na to co sprzedają klientom... żal to komentować i wstyd, że czasem Janusz zza rogu lepiej doradzi niż niektóre nasze ASO. To jest po prostu smutne. Nie tak widzę rolę AUTORYZOWANYCH punktów obsługi jakby nie było. Ale jakie oczekiwania klientów, tak dostają - co tu gadać. Ma być szpan - to jest. A w 90% ma być jak najtaniej - to jest. Klient nasz pan jak wszędzie.

                    Zamieszczone przez kazno1989 Zobacz posta
                    CROSSCLIMATE +. Rocznik 2017, wobec czego łatwiej będzie z dostępnością w razie czego... a i podobno producent twierdzi że poprawili ich trwałość. a Ktoś się wypowie w temacie GOODYERA VECTOR 4SEASONS G2? jakieś cenne informacje, porównanie ?
                    Było to pisane kilkakrotnie i nie jest to na temat - od tego są obok tematy albo można takowy założyć. W dwóch słowach MCC to letnia z homologacją zimową - więc jest lepsza w letnich warunkach (na poziomie innych opon touringowych premium), lepsza do dynamicznej jazdy po twardym i trwalsza, w zimie jest po prostu OK, śniegu wcale się nie boi (na poziomie zimowych ze średniej półki). GYV4S to zimówka z mieszanką sprawdzającą się w lecie - więc jest lepsza w zimowych warunkach (np. na śniegu na poziomie innych zimówek premium i tu się nie ma czego obawiać co wiem z własnego doświadczenia bo na aucie żony mam takie), cichsza i miększa (komfort), ale też nie boi się upałów czy deszczu jak niektóre mało uniwersalne i zupełnie nieodporne na wyższe temperatury typowe zimówki (zachowuje się jak letnia ze średniej półki). Trzeba sobie dobrać kto gdzie mieszka i jak jeździ. Markowe wielosezony z powodzeniem zastąpią opony sezonowe budżetowe, a nawet wiele ze średnich półek i jak w USA jakieś 80-90% użytkowników poza mieszkańcami terenów typowo górskich i użytkowników aut sportowych/usportowionych tylko wyrzuca kasę i traci czas na sezonowe zmiany. Oczywiście oponiarze wciąż się zapluwają jakie to tragiczne opony, bo kasa im ucieka. No ale sorry...

                    Zamieszczone przez Slinger Zobacz posta
                    Trzeba pamiętać jednak też o tym, że zimówka to nie jest opona tylko na śnieg. To jest przede wszystkim opona dostosowana swoim składem mieszanki do niskiej temperatury otoczenia.
                    W punkt Dokładnie!

                    Zamieszczone przez Slinger Zobacz posta
                    Co nie znaczy, że wielosezonowe opony są do niczego - są na pewno modele, które się sprawdzają przyzwoicie przez cały rok, ale jednak w skrajnych drogowych sytuacjach nie będą aż tak dobre jak opony dedykowane do konkretnych warunków.
                    I tak i nie. Jak już kilkakrotnie pisałem - ich uniwersalność warunkowa jest naprawdę niezła. Jak ja mam sezony i jest typowa polska jesień/zima czyli rano granice zera a popołudniem jak słoneczko grzeje 10+ to... wielosezony mogą się okazać najlepsze. Ja mając sezonowe w poprzednim aucie... póki jestem na letnich - rano walczyłem z lampką trakcji bo już są twarde, a popołudniem normalnie; na zimiowych odwrotnie - rano OK, ale już popołudniu auto "pływa". W tym momencie żona na premium wielosezonach do takiej normalnej jazdy miała opony... lepsze! Oczywiście w Type R to inna bajka bo przekazać te 400+ Nm na ośkę to trzeba mieć maksymalnie przyczepne kapcie z topowych półek sezonowych UHP/MP czy nawet EP dla ektremistów... ale to inna bajka. W cywilnym aucie z jakimiś tam 150-200Nm jeżdżących po drogach jakkolwiek tam w razie czego odśnieżanych - większości myślę nic więcej nie trzeba niż wielosezon. Do CX-3 żonie też załaduję wielosezon na dzień dobry a letnie z auta prosto od dealera jako nowe lecą na Allegro
                    Last edited by Alix; 11-01-2018, 18:35.
                    ............................C I V I C
                    .. generacje . wersje usportowione ..silniki
                    . .
                    Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO

                    Comment


                    • Zamieszczone przez Alix Zobacz posta
                      Raczej poważne i odpowiedzialne. Dobór kół to naprawdę kluczowy element właściwości jezdnych auta. Zamiast lac Motule, zakładać hiper filtry powietrza, Eibachy i inne bzdety co tu się przez Forum przewija - na początek zadbajmy o nie jak należy, to naprawdę więcej daje niż w/w warte razem wzięte
                      Ja starałem się kupić jak najbliżej OEM set na zimę, ale jak wiadomo z felgami aftermarketowymi w OEM-owym(8 cali) rozmiarze jest problem gdyż jest ich bardzo mało, a z ET 50 praktycznie nie występują.

                      Pytanie czy taki zestaw Felga 7.5J17 ET 48 Opona 235/45 R17 może generować jakiś problem? Jakąś niezgodność w ustawieniach elektroniki, pracy ABS/ESP?

                      Comment


                      • Witam.
                        Panowie w najbliższym czasie będę kupował wersję Comfort i potrzebuję opony zimowe.
                        Co myślicie o tych z linka , czy ew. coś innego będzie lepsze.
                        Opony Michelin ALPIN 5 w Oponeo to darmowa wysyłka w 24h i gwarancja niskich cen. Sprawdź opinie o Michelin ALPIN 5 i dokonaj zakupu!

                        Pozdrawiam.

                        Comment


                        • Zamieszczone przez Corwin1 Zobacz posta
                          Witam.
                          Co myślicie o tych z linka , czy ew. coś innego będzie lepsze.
                          Fajne, ale dość głośne jak do Civica. Polecam coś cichszego niż 70dB.

                          Comment


                          • Na dodatek wskaźnik ekonomika/mokra nawierzchnia szału nie robi zwłaszcza ta literka "E". To już lepsze https://www.oponeo.pl/dane-opony/nok...93-h#126156057 - są 50 zł tańsze za sztukę niż michałki. W poprzedniej budzie przelatałem na nich prawie 40 tysięcy i dla mnie rewelka - cisza i nigdy mnie nie zaskoczyły zwłaszcza na mokrym. Na takich samych jeździ mój młody UFO-kiem w rozmiarze 225 i też sobie bardzo chwali. Sam jeżdżę na Nokianach (akurat sąsiedni model WR A4) i polecam je na prawdę.
                            Moja Hania
                            http://www.civicforum.pl/showthread....-MT-Rallye-Red

                            Comment


                            • Zamieszczone przez Mi5iek Zobacz posta
                              Ja starałem się kupić jak najbliżej OEM set na zimę, ale jak wiadomo z felgami aftermarketowymi w OEM-owym(8 cali) rozmiarze jest problem gdyż jest ich bardzo mało, a z ET 50 praktycznie nie występują.

                              Pytanie czy taki zestaw Felga 7.5J17 ET 48 Opona 235/45 R17 może generować jakiś problem? Jakąś niezgodność w ustawieniach elektroniki, pracy ABS/ESP?
                              Podpinam sie do pytania. W ASO twierdzą, ze nie powinno miec wpływu, ale równocześnie stwierdził ze felga 7” na oponę 235/45/17 to żaden kłopot, a w kazdej tabeli, kalkulatorze zakres szerokości felgi do takiej opony to min 7,5 max 8,5, wiec oni to chyba tez nie zawsze wiedza co i jak...
                              www.simple-events.pl

                              Comment


                              • Jednak padło na wersję z kołami 17 i wybiorę te polecane przez kolegę marart :https://www.oponeo.pl/dane-opony/nok...h-xl#116014900
                                No chyba , że można coś tańszego , a nie wiele gorszego.

                                Comment

                                Working...
                                X