Zamieszczone przez Alix
Zobacz posta
Ogłoszenie
Collapse
No announcement yet.
Opony - inny rozmiar?
Collapse
X
-
Zamieszczone przez Leśny Władek Zobacz postaJesteś absolutnie pewien ze trzyma lepiej?
Wysłane z mojego LG-H840 przy użyciu TapatalkaSunday Driver
Comment
-
Zamieszczone przez mehau Zobacz postaFizyki nie oszukasz. Na kopnej nawierzchni węższa opona ma większy nacisk jednostkowy na cm2.
Szersza opona - większe tarcie - lepsza przyczepność. Dlatego na łyżwach łatwiej się ślizgać niż na podeszwie buta. I dlatego traktorem trudniej się zakopać w śniegu czy błocie, bo ma m.in. duże i szerokie koła z tyłu. Dlatego jeśli zakopiesz się w śniegu to warto spuścić nieco powietrza z kół, aby opony tarły większą powierzchnią o śnieg. I tak dalej, i tak dalej...
A kolega uprawia jakąś nową fizykę
Comment
-
Fizyka fizyką, ale było już nie raz wyjasniane w różnych testach, że węższe opony na zimę to mit i jest wręcz odwrotnie, poza tym opona 225/45 ma mniej gumy niż 235/45, co wpływa na komfort, oczywiście różnica wręcz dyskretna, ale więcej gumy szczególnie zimą i szczególnie w polskich dziurawych miastach się przydaje.
Comment
-
Panowie,
ja trochę zgłębiałem temat w poprzednich samochodach jak i przy zakupie kół zimowych do civic-a i wedle moich ustaleń jest tak :
- opona 235 spokojnie pasuję na felgę 7,5 cala (sam taki zestaw kupiłem gdyż felgi 8' to naprawdę rzadkość w jakiś rozsądnych cenach)
- to jak dana opona i felga spisywać się będzie w konkretnym samochodzie najlepiej sprawdzić przy pomocy https://www.wheel-size.com/calc/ porównując do zestawu OEM i patrząc na współczynnik Scrub Radius i tutaj doskonale widać że zestaw 7,5 / 235 jest praktycznie identyczny z felgą OEM a zestaw 7,5 / 225 już nie do końca, aczkolwiek też nie jakiś wielkich różnic
- idąc dalej opona o szerokości 225 nie jest homologowana przez producenta dla tego samochodu i używanie takich opon może być problematyczne w przypadku spraw spornych z ubezpieczycielem po ewentualnym wypadku
- zarówno opona 235 jak i 225 ma profil 45 co jest stosunkiem wysokości do szerokości, więc w przypadku 225 profil rzeczywisty jest niższy co w zimie jest średnie
- to jak i czy będzie wystawał rant felgi nie ma nic wspólnego z szerokością opony, tylko i wyłącznie zależy od konstrukcji rantu danej opony i rantu danej felgi a nie od szerokości czy profilu danej gumy
- z tym że węższa guma trzyma lepiej w zimie to taki troche zabobon z czasów fiata 126p, zawsze ojciec mówił że na zimę to wąskie gumy trzeba założyć ale czasy i opony trochę się zmieniły
- dodatkowo w naszych warunkach klimatycznych od listopada przejechałem na zimówkach z 4,5 k. km i po śniegu jechałem może dwa razy
I na koniec opona 225/45 w przypadku tego samochodu ma tylko jedną jedyną przewagę nad oponą 235/45 -> jest tańsza
Pozdro.!
Comment
-
To wkleję po raz kolejny:
5D https://www.wheel-size.com/size/honda/civic-5d/2018/
4D https://www.wheel-size.com/size/hond...#trim-15i-usdm
Osobiście dobieram zawsze felgi wg zaleceń producenta i potem najbardziej właściwe opony do felgi i również wg zaleceń producenta.
Comment
-
Zamieszczone przez Mi5iek Zobacz posta....
- idąc dalej opona o szerokości 225 nie jest homologowana przez producenta dla tego samochodu i używanie takich opon może być problematyczne w przypadku spraw spornych z ubezpieczycielem po ewentualnym wypadku
...
Comment
-
Powyżej już sedno napisano, ale te teorie słuszne przy oponach sprzed 25 lat:
Zamieszczone przez mehau Zobacz postaNa śniegu węższa opona trzyma się lepiej.Zamieszczone przez mehau Zobacz postaNa kopnej nawierzchni węższa opona ma większy nacisk jednostkowy na cm2.
Zamieszczone przez katana Zobacz postawęższe opony na zimę to mit i jest wręcz odwrotnie
Zamieszczone przez szery Zobacz postao to że wtedy będzie wystawał rant felgi i można ją uszkodzić,jeśli będzie za szeroka A ja kupiłem felgi 7,5’ bo takie mi się podobały i dlatego mam opony 225
Zamieszczone przez Mi5iek Zobacz postato jak i czy będzie wystawał rant felgi nie ma nic wspólnego z szerokością opony, tylko i wyłącznie zależy od konstrukcji rantu danej opony i rantu danej felgi a nie od szerokości czy profilu danej gumyLast edited by Alix; 08-01-2018, 21:01.............................C I V I C
.. generacje . wersje usportowione ..silniki
.
.
Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO
Comment
-
Osobiście uważam, że przesadzili z tą szerokością felgi i mogli zostawić spokojnie 7,5 cala i tak jak napisał Mi5iek 235 weszłoby i pięknie by chroniło felgę jak w poprzednich generacjach ale na to już nie poradzimy za wiele i na felgi OEM trzeba uważać przy krawężnikach i dziurawych drogach.
Comment
-
Wszystko ma swoje zalety i wady. Szersza felga potrafi lepiej stabilizować oponę na twardym a zawieszenie Civica nawet w "cywilu", szczególnie adaptywne, ma jednak spory potencjał. Nie widzę 8,0 jako wady i nie stawiał bym się tutaj z własnymi teoriami ponad doświadczenie inżynierów Hondy, to firma która wciąż dopracowuje układy jezdne jak mało kto w segmencie. Tam w homologację naprawdę nie stado złośliwych zwyrodnialców wpisało 235/45R17 na 8,0 tylko Ci, którzy przeprowadzili wszystkie testy bezpieczeństwa i zestroili auta mechanikę i elektronikę pod takie właśnie koła, czy to zimowe czy to letnie. Nie poświęciłbym ryzyka zadrapania dla gorszego prowadzenia czy bezpieczeństwa swojej rodziny. To samochód, nie mebel i to drugie dla mnie kluczowe. Trzeba bardziej uważać - trudno. Widziały gały co brały. Ale raczej... czuły co brały na jeździe próbnej i może dlatego kupiły to a nie inne auto, więc... po co to psuć?
Podsumuję to przepraszam, że brutalnie... "ale to Polska właśnie". Zmiana na zimówki = zróbmy sobie masowy downgrade naszych nowych fur, kupmy węższe oponki z zaniżonym indeksem, na węższych felgach (tu przynajmniej widzę alusy kupujecie, bo wielu jeszcze stalówki z rynku wtórnego zasadza do auta z salunu wyprowadzonego - o zgrozo!), najlepiej budżetowe... i ojej, te zimowe to tak kiepsko jeżdżą... to w ogóle bezpieczne opony nie sąPodczas gdy to zimówki mają naprawdę więcej do roboty niż letnie i pracują w dużo trudniejszych warunkach. Dlatego tym bardziej warto je kupić odpowiednie. Ja zawsze więcej przeznaczam czasu i kasy na dobry dobór zimowych niż letnich, starając się przy tym nie przekombinowywać na "chłopski rozum" i wg starych mitów zaleceń producenta. To ten ważniejszy dla bezpieczeństwa komplet, proszę Państwa.
Last edited by Alix; 08-01-2018, 21:22.............................C I V I C
.. generacje . wersje usportowione ..silniki
.
.
Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO
Comment
-
Konia z rzędem temu, który poczuje różnicę w prowadzeniu na felgach 7.5 i 8 cali w cywilnych, szosowych warunkach.
Bardziej niż szerokością obręczy, czy opony przejmowałbym się wagą felgi. Masa nieresorowana ma istotny wpływ na jakość prowadzenia.
Wysłane z mojego LG-H840 przy użyciu TapatalkaSunday Driver
Comment
Comment