Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Opony - inny rozmiar?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Opony - inny rozmiar?

    Witam,
    Chciałbym poruszyć temat opon do xgen
    Lada moment odbiorę autko obserwuje oponki zimowe wiem ze jaeszcze lata brak ale z ciekawości się rozglądam i zonk
    ceny 235 to jakiś kosmos nawet na wyprzedaży
    Pytanie czy można założyć 225 na oryginał felgę bo róznica w cenie jest bardzo duża

  • #2
    Nasz kalkulator rozmiaru opon pomaga w odpowiednim doborze zamienników opon. Sprawdź, jakie zamienniki możesz zastosować w Twoim pojeździe!

    Comment


    • #3
      Pytanie jaka jest szerokość felgi, wtedy można pogadać... Można rozważyć założyć rozmiar jak na X gen w USA (215/50R17) - ale tu znowu pytanie o rozmiar felgi czy nie zrobi się naciąg, co na zimówce byłoby po prostu kiepskie. Tak generalnie, trzeba mieć dość jasny powód, żeby świadomie zmieniać parametry seryjnej opony, pod którą auto i jego systemy zostały zestrojone i robić to ze zrozumieniem w pełni wad i zalet (zazwyczaj wad - dlatego producent przewidział taki, a nie inny rozmiar). Oszczędność to raczej bardzo marne usprawiedliwienie tutaj. Stać Cię na auto za tyle, sorry, tyle opony do niego kosztują, kropka. Nie sprawdzałeś tego przed zakupem? Dlaczego? Teoretycznie możesz oczywiście kupić chińczyki, możesz sobie dokombinować tańszy rozmiar, ba, nawet założyć budżetowe 16'' na stalówkach na zimę ale zaraz zaraz... czy właśnie nie zapłaciłeś kupę pieniędzy za bezpieczne, dobrze się prowadzące auto, po to aby to wszystko zepsuć dla zaoszczędzenia 500pln na perspektywę kilka lat??? Ile to jest procent z sumy zakupu auta??? Czy warto je tak psuć? Bez jaj. Kup zimówki jak człowiek, takie jak letnie. Dobre zimowe wręcz ważniejsze od dobrych letnich. Nie polecam żadnego zaniżania rozmiaru, żadnych prastarych mitów "węższe na zimę" - to tylko psuje właściwości jezdne auta i ogłupia jego elektronikę odpowiadającą za bezpieczeństwo.
      Last edited by Alix; 18-04-2017, 00:01.
      ............................C I V I C
      .. generacje . wersje usportowione ..silniki
      . .
      Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO

      Comment


      • #4
        Razem z autem dostaniesz świadectwo homologacji gdzie między innymi będą wymienione rozmiary opon przewidziane dla tego auta (zapewne dla X gena też taki dokument dają). Nawet jak założysz coś co będzie pasować a nie będzie tego w tym świadectwie to na przykład podczas stłuczki możesz mieć problemy z wypłatą ubezpieczenia jeśli ktoś się dopatrzy takiej modyfikacji niezgodnej ze świadectwem homologacji.
        CIVIC IX 1,8/142KM

        Comment


        • #5
          Zamieszczone przez remar Zobacz posta
          Razem z autem dostaniesz świadectwo homologacji gdzie między innymi będą wymienione rozmiary opon przewidziane dla tego auta (zapewne dla X gena też taki dokument dają). Nawet jak założysz coś co będzie pasować a nie będzie tego w tym świadectwie to na przykład podczas stłuczki możesz mieć problemy z wypłatą ubezpieczenia jeśli ktoś się dopatrzy takiej modyfikacji niezgodnej ze świadectwem homologacji.
          Może jakiś użytkownik sprawdzi po prostu w papierach, jakie opony można założyć i sprawa będzie jasna.

          Mnie interesuje, czy na felgę 17-stkę zamiast opony 235/45R17 można założyć oponę 215/50R17 (tak jak jest to w Stanach).
          Last edited by Nowy2017; 18-04-2017, 10:30.

          Comment


          • #6
            Zamieszczone przez Nowy2017 Zobacz posta
            Może jakiś użytkownik sprawdzi po prostu w papierach, jakie opony można założyć i sprawa będzie jasna.

            Mnie interesuje, czy na felgę 17-stkę zamiast opony 235/45R17 można założyć oponę 215/50R17 (tak jak jest to w Stanach).
            W innym temacie jest to wszystko opisane!

            Comment


            • #7
              Z oponami fabrycznymi sprawa wygląda tak:
              Civic X hatchback (Europa)
              - felga 17x8, opona 235/45R17
              Civic X sedan (Europa)
              - felga 17x7, opona 215/50R17 (czyli tutaj tak jak w Stanach)

              Comment


              • #8
                8" szerokości to najlepiej pasuje 235. 225 można jak najbardziej założyć, ale trzeba się liczyć z ryzykiem otarcia felgi, bo będzie delikatnie wystawał rant.

                Także sugeruje zostawić na lato fabryczne 8", a na zimę dokupić 7,5" z oponami 225.
                Last edited by Arpuc; 25-04-2017, 13:03.
                Czerwony Civic UFO 1,8 FK2 MY2007 -> http://www.civicforum.pl/showthread....ack-FK2-by-Pik
                Czerwony Leon Cupra 2.0 5F MY2016 -> http://www.civicforum.pl/showthread....-Leon-Cupra-5F

                Comment


                • #9
                  Zamieszczone przez Arpuc Zobacz posta
                  225 można jak najbardziej założyć, ale trzeba się liczyć z ryzykiem otarcia felgi, bo będzie delikatnie wystawał rant.
                  To już jest naciąg na 8,0. Nie polecam do "cywilnego" auta. Moje zdanie co do tych rozmiarów jest jak w tym poście: https://www.civicforum.pl/showthread...565#post342565

                  Na seryjnych felgach nie schodziłbym na 225. W ogóle nie zmieniał bym OEM rozmiaru na te 215/50R17 czy inny, jeszcze z koniecznością dokupienia innej felgi - po kiego grzyba? 235tki nie są jakieś mega droższe, jak już to o jakieś śmieszne 50 czy 70zł (śmieszne z perspektywy części do eksploatacji na kilka ładnych lat do świeżego zakupu auta za 100tys.). A bywają nawet tańsze:

                  vs

                  Więc ja za bardzo nie rozumiem skąd znowu ten staropolski owczy pęd do zwężania opon na siłę ??? Nie lubicie mieć dobrej trakcji czy jak?
                  Last edited by Alix; 25-04-2017, 22:31.
                  ............................C I V I C
                  .. generacje . wersje usportowione ..silniki
                  . .
                  Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO

                  Comment


                  • #10
                    Moim zdaniem 225 zapewnia wystarczająco trakcji dla 1.5 o 1.0 nie wspominając...
                    Czerwony Civic UFO 1,8 FK2 MY2007 -> http://www.civicforum.pl/showthread....ack-FK2-by-Pik
                    Czerwony Leon Cupra 2.0 5F MY2016 -> http://www.civicforum.pl/showthread....-Leon-Cupra-5F

                    Comment


                    • #11
                      No tak, ale trakcja to nie tylko przyspieszanie przecież. Są jeszcze zakręty, hamowanie... trakcji nigdy nie dość.
                      ............................C I V I C
                      .. generacje . wersje usportowione ..silniki
                      . .
                      Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO

                      Comment


                      • #12
                        Zamieszczone przez Alix Zobacz posta
                        To już jest naciąg na 8,0. Nie polecam do "cywilnego" auta. Moje zdanie co do tych rozmiarów jest jak w tym poście: https://www.civicforum.pl/showthread...565#post342565

                        Na seryjnych felgach nie schodziłbym na 225. W ogóle nie zmieniał bym OEM rozmiaru na te 215/50R17 czy inny, jeszcze z koniecznością dokupienia innej felgi - po kiego grzyba? 235tki nie są jakieś mega droższe, jak już to o jakieś śmieszne 50 czy 70zł (śmieszne z perspektywy części do eksploatacji na kilka ładnych lat do świeżego zakupu auta za 100tys.). A bywają nawet tańsze:

                        vs

                        Więc ja za bardzo nie rozumiem skąd znowu ten staropolski owczy pęd do zwężania opon na siłę ??? Nie lubicie mieć dobrej trakcji czy jak?
                        No ale właśnie OEM rozmiar w przypadku Civica X sedan w Polsce to rozmiar 215/50R17. A w przypadku hatchbacka to już 235/45R17. Czyli jeden model potrzebuje szerszych opon, a drugi węższych. Rozumiem, że hatch jest bardziej sportowy i musi mieć lepszą przyczepność oraz trakcję.

                        Comment


                        • #13
                          Zamieszczone przez Nowy2017 Zobacz posta
                          No ale właśnie OEM rozmiar w przypadku Civica X sedan w Polsce to rozmiar 215/50R17. A w przypadku hatchbacka to już 235/45R17. Czyli jeden model potrzebuje szerszych opon, a drugi węższych. Rozumiem, że hatch jest bardziej sportowy i musi mieć lepszą przyczepność oraz trakcję.
                          Podejrzewam, że tu głównie zadecydował czynnik wizerunkowy - hatchback w założeniu Hondy jest "bardziej sportowy", więc po pierwsze będzie lepiej wyglądał na szerokich laczkach, a po drugie statystycznie właściciele hatcha pewnie będą jeździć szybciej niż właściciele sedana, także przyda im się lepsza trakcja.

                          Ja uważam, że w tym przypadku jak ktoś chce sobie zmienić koła na takie jak w sedanie to tragedii nie ma i jest to jak najbardziej akceptowalne - pod warunkiem, że całe koła będą jak w sedanie, a nie że naciągnie wąską gumę na felgę od hatchbacka. W końcu jego auto będzie miało wtedy poziom trakcji porównywalny z sedanem, a więc nie zrobi się nagle z hatchbacka jakiś niebezpieczny w prowadzeniu samochód.
                          Jedynie należy mieć tą świadomość, że na szerokich oponach po prostu prowadziłby się lepiej i jeszcze bezpieczniej.

                          Mi się sedan znacznie bardziej podoba niż hatch i pewnie jakbym go miał, to bym poszedł w drugą stronę i zakupił do niego właśnie szersze gumy - żeby się lepiej prowadził i lepiej wyglądał
                          Jest: 1985 Fiat 126p 650E, 2019 Jeep Compass 4x4 1.4t
                          Były: 2002 Honda Civic Sedan 1.6 VTEC, 2015 Honda Civic Tourer 1.8 i-VTEC

                          Comment


                          • #14
                            To pewnie nie tylko kwestia opon ale i zestrojenia zawieszenia. Przypuszczam że siedzą tam inne trochę "klocki" nawet jak jest ta sama konstrukcja. Sedany zawsze były bardziej na komfort zestrajane, hatche na sport. Pewnie dlatego m.in. w sedanie nie spotkamy adaptywnych amortyzatorów. No i dlatego są takie, a nie inne opony - nie tylko wizerunkowo. Felga 8,0 z natury jest trochę droższa od 7,0; laczki 235 trochę też. Po coś Honda tą kasę tam ładuje - żeby jeździło jak należy, bo jakby miało być wszystko jedno to po co wyrzucac pieniądze? Powtarzam się, ale powiem jeszcze raz - dlatego nie kombinowal bym pod górę na siłę ze zmianą rozmiaru...
                            ............................C I V I C
                            .. generacje . wersje usportowione ..silniki
                            . .
                            Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO

                            Comment


                            • #15
                              Szeroka opona to tez wieksze ryzyko aquaplaningu. A co do trakcji. 200KM FN2 mial 225 (zreszta tak jak cywilne wersje), EP3 mialo 205. A tu do 1.0 ładują 235 czyli tyle ile w Porsche 911 jeszcze kilka lat temu (obecnie ztcp tył poszedł w 245, a przód w mocniejszych wersjach) - z ta drobna roznica, ze Prosiak ma jakies 2,5x wiecej mocy niz ten civic nie mowiac o nieco innym przeznaczeniu auta.

                              Comment

                              Working...
                              X