Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Civic X vs Mazda 3 jako auta do zadań codziennych :)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Golf to Golf, wiadomo, że wzorzec w klasie kompakt
    Civic 8 2.2D -> Civic 8 1.8 -> Civic 9 1.6D -> Golf 7 2.0 TDI -> C 220d 4MATIC -> Lexus GS-F

    Comment


    • Zamieszczone przez Glosima Zobacz posta
      Golf to Golf, wiadomo, że wzorzec w klasie kompakt
      Niestety również jest wzorcem w kategorii najnudniejszy samochód XD

      Comment


      • Nie zapominajcie o Skodzie

        Comment


        • Gdyby jeszcze miał genialny design to nikt by innych samochodów nie kupował
          Zreszta jak to mawia Jeremy Clarkson:

          "Golf is all you need....I sometimes wonder why anyone ever buys anything else.
          You want a fast car? Buy a Golf GTI. You want an economical car? Buy a Golf diesel. You want a cheap car? Buy a Golf from the second-hand columns. You want a big car? Buy a Golf Plus."

          .
          Civic 8 2.2D -> Civic 8 1.8 -> Civic 9 1.6D -> Golf 7 2.0 TDI -> C 220d 4MATIC -> Lexus GS-F

          Comment


          • Ciekawe ile Clarkson ma Golfów w swojej kolekcji

            Comment


            • Z tej drugiej ręki, to już nie taki super. V rdzewieje, VI ma kiepskie silniki, dopiero VII jest jak na razie okey.
              Co do Gti, to na chwilę obecną jest najmniej sportowym hothachem, zresztą cywilna wersja nie ma tak precyzyjnego układu kier jak Civic, również jeśli chodzi o samo prowadzenie, to już asem nie jest. Natomiast wyciszenie, materiały, komfort (ale musi być dcc), ergonomia (choć ona bierze się z tego, że kokpit jest zaprojektowany bez polotu) i multimedia nadal są w czołówce jeśli chodzi o klasę C.

              Comment


              • Zamieszczone przez chromaticall Zobacz posta
                Ciekawe ile Clarkson ma Golfów w swojej kolekcji
                Ma jednego Golfa.
                Rocznik 2015.

                Nie potrzebuje więcej Golfow niż 1 sztuka, bo zgodnie z jego teorią dobierasz sobie Golfa pod swoje potrzeby i po temacie. On akurat ma GTI 7gen.
                Last edited by Glosima; 31-03-2019, 11:59.
                Civic 8 2.2D -> Civic 8 1.8 -> Civic 9 1.6D -> Golf 7 2.0 TDI -> C 220d 4MATIC -> Lexus GS-F

                Comment


                • IMG_20190401_141157.jpg
                  Przyspieszenie do 160 jest na poziomie... Jazza 1,3
                  Także konkurencyjne 3 cylindrowe turbolitrówki średnio o ok 3; 4 sekundy są szybsze do 160.

                  Comment


                  • Zamieszczone przez katana Zobacz posta
                    [ATTACH=CONFIG]46568[/ATTACH]
                    Przyspieszenie do 160 jest na poziomie... Jazza 1,3
                    Także konkurencyjne 3 cylindrowe turbolitrówki średnio o ok 3; 4 sekundy są szybsze do 160.
                    Czyli Civic 1.0 do 100km/h wynik ma podobny ale do 160km/h ma wynik o 3-4 sekundy lepszy?

                    Comment


                    • siedziałem w sobotę w nowej corolli i wg mnie z zewnątrz ok ale w środku dużo, dużo gorzej niż w maździe 3...

                      Comment


                      • SkyActiv to nie oszukujmy się, jeden wielki marketing, a w praktyce niewiele jak nie nic za tym stoi. Mazdy nie są lżejsze od konkurencji chociażby VAGa mimo że są gorzej wygłuszone. Mają wciąż te same silniki od lat i "softturbo" niewiele tu zmieni. Są niezłe... jak na swoje lata, ale konkurencja jest w innej epoce. Do tego doszła cena, dla mnie nonsensowna. Widziałem nową 3ke w realu, siedziałem w niej - owszem, przód śliczny, reszta całkiem ładna, wnętrze z klasą designem i dość dobre jakościowo... ale to tyle. Nie wiem jak to jeździ, ale za tą kasę nawet bym do tego nie podchodził.

                        Co do 1.0T to:


                        Podsumowując, cudowne SkyActiv 2.0 mające więcej koni na hamowni niż w papierach, ledwo nadąża za nielekkim też (bo Civic też nie nalaży do najlżejszych aut) 1.0T w Hondzie do 50 i do setki... ale dalej już nie - do 160km/h jest 28,6s vs 31,1s... Do tego ma dramatycznie słabe hamulce, jak auta sprzed lat - 42m vs 35m na 100-0. Spalanie w Mazdzie też bynajmniej nie jest jakieś niebiańskie. Po mieście to pali z tego wynika bardziej jak 1.5T niż 1.0T...

                        Pasjonaci dB mogą sobie też wygłuszenie poszukać porównać...

                        Zamieszczone przez Burton Zobacz posta
                        w nowej corolli i wg mnie z zewnątrz ok ale w środku dużo, dużo gorzej niż w maździe 3
                        To mnie nie zaskakuje jakoś Właściwie... hmm gdzie jest gorzej niż w Corolii? Chyba, że Dacii No ale Toyota przynajmniej ma turbobenzynę albo nowoczesną hybrydę pod maską. I to w dwóch wersjach mocy.
                        Last edited by Alix; 01-04-2019, 15:16.
                        ............................C I V I C
                        .. generacje . wersje usportowione ..silniki
                        . .
                        Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO

                        Comment


                        • Zamieszczone przez Burton Zobacz posta
                          siedziałem w sobotę w nowej corolli i wg mnie z zewnątrz ok ale w środku dużo, dużo gorzej niż w maździe 3...
                          Oglądałem Corollę jakieś 3 tygodnie temu w Rumii i dajcie spokój.. Na minus (jak dla mnie) - mimo dużej ilości miejsca na nogi z tyłu brakuje miejsca nad głową. Mam 184 cm i dotykałem głową podsufitki. Wszędzie jest piano black (uchwyty drzwi, przedni panel na desce, tunel środkowy, okolice wyświetlacza), wszystko rysuje się od samego patrzenia. Wykończenie bagażnika tandetne. Szmata, która udaje dyktę jest dowodem, że przestrzeń bagażowa była celem największych cięć kosztów. No i ten wystający tablet.. dlaczego Honda potrafiła zrobić klasyczną deskę i ładnie wkomponować duży wyświetlacz, a taki "globalny" koncern jak Toyota po prostu przykleja to do szczytu deski. Android Auto i Apple Car Play oczywiście brak, więc ten cały ekran nadaje się do wyświetlania wątpliwej jakości grafik Toyoty.. Sam rysunek deski też jest jakiś przytłaczający, ale to już wyłącznie moje subiektywne wrażenie.
                          Co do plusów - fotele są wygodne i do tego fajnie wyglądają. Dużo miękkich materiałów, również na boczkach drzwi, z tyłu i z przodu. I to chyba tyle.
                          W konfiguracji ze skrzynią CVT i wersji wyposażenia Executive, która dopiero posiada prawie wszystkie ficzery dostępne także w Civicu (np. za monitorowanie martwego pola w lusterkach trzeba jeszcze dopłacić ekstra) nowa Corolla kosztuje 110 tys. Pod maską 1.6 w benzynie i 10.2 sek. do setki. Szkoda życia na tak drogie i tak wolne samochody. :-)

                          Comment


                          • I tak nudne, przede wszystkim...
                            ............................C I V I C
                            .. generacje . wersje usportowione ..silniki
                            . .
                            Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO

                            Comment


                            • No właśnie. Spotkałem się też nie raz z argumentem, że kupując Corollę płacimy więcej, ale w zamian dostajemy niezawodność. Ale weźmy na przykład taką odświeżoną Elantrę. Z podobnym wyposażeniem, silnikiem wolnossącym 1.6 (podejrzewam, że też jest nie do zabicia) i skrzynią auto możemy ją wyrwać za jakieś 95 tys. A mamy tak samo poprawny, nudny dupowóz do przemieszczania się z punktu A do B. I wciąż zostaje nam w kieszeni 15 tys. na ewentualne naprawy, jeśli ktoś się obawia, że Hyundai się będzie psuł. :-) Stare Toyoty są rzeczywiście pancerne. Sam mam Corollę E12 i od dwóch lat tylko wymieniam żarówki i leję płyny, ale na Boga, jakie to są nudne wozidła. Im nowsza Corolla tym ta różnica w emocjach między nią a innymi kompaktami jeszcze bardziej się pogłębia.

                              Comment


                              • I tak i nie, bo kompaktowa Toyota nigdy porywajaca nie byla. Zasadniczo, nie ma juz natomiast jak kiedys za bardzo kompaktow slabo jezdzacych. Nie wiem jak obecna Corolla ale schodzacy Auris zamiata doly. Nie wiem co sie gorzej prowadzi z kompaktow jak tak mialbym teraz wskazac. Wszystko czym jezdzilem (Civic, VAGi, BMW 1er, A klasa, Megane, Focus, Mazda 3) prowadzi sie odczuwalnie lepiej albo bynajmniej nie gorzej (Cee'd).
                                Last edited by Alix; 05-04-2019, 19:55.
                                ............................C I V I C
                                .. generacje . wersje usportowione ..silniki
                                . .
                                Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO

                                Comment

                                Working...
                                X