Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Civic X vs Mazda 3 jako auta do zadań codziennych :)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • #61
    Zamieszczone przez Jozin Zobacz posta
    Poziom wyciszenia nie ma nic wspólnego z subiektywnym odczuciem
    Ależ oczywiście, że ma! Jednemu może bardziej przeszkadzać dźwięk silnika, innemu odgłosy pracy zawieszenia, a jeszcze inny będzie narzekać na szum powietrza. A poziom decybeli może być podobny lub bardzo zbliżony.
    Mój czarny 8gen

    Comment


    • #62
      Jeździłem testowo Mazdą 3 po autostradzie. Ponieważ to było w marcu auto miało zimowe opony a jezdnia była mokra. Hałas od opon przy 140km/h był nie do zniesienia. Nadkola są bardzo słabo wygłuszone. Przy przejściu przez ok. 120 KM/h silnik nieporzyjemnie buczał niskotonowo. Do tego silny szum powietrza z każdej strony.
      Przrejechałem się tuż potem po tej samej trasie moim byłym Civicem Sport 9gen i tu Honda spisywała się o niebo lepiej.
      Nie podobało mi się kilka detali które pokazał Zachar w przedliftowej wersji. Np. tandetna podłoga bagażnika i taki drobiazg , którego nie raczyli poprawić - kanapa lewego tylnego fotela złapana za krawędź podnosi się całkowicie do góry odsłaniając gąbkę i przewody elektryczne.
      Silnik 2.0 120 KM, który ponoć na hamowni ma ponad 140KM wraz ze skrzynią biegów to anemiczna para.
      Do tego balony na kołach.
      Auto zrobiło na mnie wrażenie ładnej, kolorowej wydmuszki - popularny kolor red.

      Comment


      • #63
        Civic X jest lepiej wyciszony od Mazdy 3, czy 6, jak dla kogoś jest porównywalnie to sugeruję wizytę u otolaryngologa. To, że wg niektórych "subiektywnie" ciszej może być w Dacii niż w Lexie np bo mu w Lexie zegarek cyka i to jest nie doz zniesienia hałas pominę ... Dżizzzasss, no może jakieś minimum zdrowego rozsądku i logiki

        Comment


        • #64
          Niby balony 205/60 a tłumienie wcale nie lepsze niż ix na 205/55, a co dopiero porównywać ją do adaptywnego zawiasu w x. A te materiały bez przesady wcale nie są jakieś super, a wykończenie bagażnika to tragedia, a ten 2,0 165 W auto swiecie miał o sekundę gorsze przyspieszenie od 1,5 turbo , w kwestii elastyczności to była przepaść ok 5sec na 6 biegu, aha i ważył tyle samo 1340kg, więc Mazda w tej kwestii to klamczucha.

          Comment


          • #65
            Jeśli chodzi o wyciszenie to nie hejtujcie tak un hombre bo należało by przypomnieć że jego wrażenia dotyczą wersji z silnikiem diesla który faktycznie jest cichszy niż benzyniak. Subiektywna ocena wcale nie wyssana z palca.
            Front IC by FMIC, CG Motorsport Exclusive 8 Paddle Clutch Kit, CG Motorsport SMF kit, DPF out, front BBK K-Sport floating discs 330mm x8, rear BBK ARTMotorSport 280mm, Eibach Pro-Kit -25mm, Short Shifter, Poliuretany w zawieszeniu, forged wheels SSR-Type-C 17", a reszta to pierdoły

            Comment


            • #66
              Jozin, zamiast sugerować innym wady słuchu i brak rozsądku, może napisz jakie są Twoje doświadczenia z oboma samochodami? Ja, tak jak pisałem, jeździłem tylko na jazdach próbnych. Starałem się w miarę możliwości dawać po garach, żeby mieć porównanie jak to wygląda przy większych szybkościach. Jednak, co oczywiste, trwało to wszystko krótko, a warunki na pewno nie były porównywalne (jednym autem mogłem się bardziej i na dłużej rozpędzić, a innym mniej), więc wiadomo że moje wrażenia będą subiektywne. Niemniej jednak wrażenia miałem jednoznaczne, że Mazda 3 jest cichsza. Ale dopuszczam możliwość, że moja percepcja przy takiej małej "próbce danych" może płatać jakieś figle.

              A Ty ile jeździłeś Civikiem X-genen, a ile Mazdą 3, skoro się tak kategorycznie wypowiadasz ?

              Comment


              • #67
                Jeździłem X 1.5 z wysokimi prędkościami, powiedzmy, że na niemieckiej autostradzie, jeździłem z podobnymi prędkościami Mazda 6, powiedzmy, że było to 140-160km/h , nie widzę sensu jazdy Mazda 3, ale zakładam, że tam jest jeszcze gorzej niż w 6 2.0. Jazdy były testowe, wystarczająco długo żeby stwierdzić, że Mazda jest głośna, a Civic nie, nie muszę tego rozkminiać na trasie 500km. Gdybym kupował teraz auto to bym wziął na dłuższy test Civica żeby sprawdzić jak w trasie sprawują się fotel np, powiedzmy 4-5h w aucie, Mazdy bym w ogólnie nie brał pod uwagę ze względu na hałas, "subiektywnie" by mi się to nie zmieniło po dłuższym obcowaniu z autem. Nie widzę nic kategorycznego w moich sądach.

                Comment


                • #68
                  Zamieszczone przez hubertj Zobacz posta
                  Jozin, zamiast sugerować innym wady słuchu i brak rozsądku, może napisz (...)
                  nieeee, proszę już nic nie pisz, i proszę innych o nieproszenie by pisał !
                  ... czy mogę prosić... czy tylko działać?
                  Kierownik Działu Diesla

                  Comment


                  • #69
                    Zamieszczone przez Butler Zobacz posta
                    Jeśli chodzi o wyciszenie to nie hejtujcie tak un hombre bo należało by przypomnieć że jego wrażenia dotyczą wersji z silnikiem diesla który faktycznie jest cichszy niż benzyniak. Subiektywna ocena wcale nie wyssana z palca.
                    Ha ha, dzięki za obronę ale niektórzy koledzy I tak nie zauważyli najważniejszej kwestii... Ja miałem 3 sedana a nie hatchbacka... To samo auto w wersji hatchback jest przeważnie zauważalnie głośniejsze niż w wersji sedan - ano dlatego, że w sedanie bagażnik jest lepiej odizolowany od reszty wnętrza auta... A diesel? To jest bajka, niska kompresja, kręci się jak benzyna prawie I rzeczywiście, sprawia wrażenie cichszego od innych benzyn! Ale mniejsza o większość

                    Zamieszczone przez Jozin Zobacz posta
                    Civic X jest lepiej wyciszony od Mazdy 3, czy 6, jak dla kogoś jest porównywalnie to sugeruję wizytę u otolaryngologa. To, że wg niektórych "subiektywnie" ciszej może być w Dacii niż w Lexie np bo mu w Lexie zegarek cyka i to jest nie doz zniesienia hałas pominę ... Dżizzzasss, no może jakieś minimum zdrowego rozsądku i logiki
                    https://www.auto-decibel-db.com/ - jeśli wierzyć tym statystykom I cokolwiek znaczą:

                    Brand Model Spec Year "dB at idle" "dB at 55 mph" "db at 65 mph" "dB at 70 mph" "dB at 75 mph" "dB at 85 mph"

                    Honda Civic 1.8 2014 39,7 62,7 66,7 66,9 68,6 69,2

                    Mazda "3" 2.0 2014 38,5 65,4 68,6 69,1 71,0 73,1

                    Niestety nie ma informacji na temat nowego Civica I silników 1.0 I 1.5, jak I nie ma informacji na temat Mazdy 3 po lifcie w 2016. W przypadku obydwu aut ma to znaczenie, bo zarówno Mazda jak I Honda chwaliły się, że poprawiły izolację kabiny jak I wyciszenie wnętrza.

                    Zakładając jednak, że w tym samym stopniu poprawili I jedni I drudzy - korzystniej prawdopodobnie wypada cały czas Honda, prawdopodobnie im większa prędkość, tym bardziej zauważalna różnica.

                    Weźmy tylko pod uwagę, że to są wyniki z USA I prawdopodobnie 3 była na głośniejszych oponach 18 cali a Honda na 17.

                    Tak czy siak proszę Jozin, masz tutaj jakiś tam dowód dla wszystkich I wreszcie skończ z tym tematem a jak wdajesz się w polemikę, to staraj się innych nie obrażać.

                    Moja Mazda sedan z 2.2 diesel nie wypadała dramatycznie gorzej od civica Hatch tej generacji ale powtarzam, przy prędkościach > 140 na godzinę bardziej jestem skupiony na drodze niż na hałasie w kabinie.
                    Tak czy siak hałas w kabinie nie zrobił na mnie jakiegoś takiego wrażenia, żeby po przesiadce do Hondy stwierdzić - wow, jak tutaj jest cicho!

                    Dopóki mnie hałas nie męczy, jest OK.
                    Last edited by un hombre; 27-06-2017, 14:22.

                    Comment


                    • #70
                      Zamieszczone przez un hombre Zobacz posta
                      Honda Civic 1.8 2014 39,7 62,7 66,7 66,9 68,6 69,2

                      Mazda "3" 2.0 2014 38,5 65,4 68,6 69,1 71,0 73,1
                      Się zaorałeś z tymi danymi Pozdro dla kumatych
                      Last edited by Jozin; 27-06-2017, 14:30.

                      Comment


                      • #71
                        Zamieszczone przez Jozin Zobacz posta
                        Jeździłem X 1.5 z wysokimi prędkościami, powiedzmy, że na niemieckiej autostradzie, jeździłem z podobnymi prędkościami Mazda 6, powiedzmy, że było to 140-160km/h , nie widzę sensu jazdy Mazda 3, ale zakładam, że tam jest jeszcze gorzej niż w 6 2.0.
                        Jak pomagałem siostrze wybrać samochód kompaktowy to wsiadłem do Mazdy 3 po lifcie. Na tylnym siedzeniu silnik Mazdy ryczy. Po tej jeździe odwołałem wszystkie moje narzekania na wyciszenie IX. Jeżeli w X poziom wyciszenia jest podobny jak IX lub lepszy, to zdecydowanie Civic jest cichszy.

                        EDIT
                        Pomiar decybeli nie jest miarodajny, choć wskazuje ogólne wrażenia. Okazuje się, że głośność odczuwana zależy od decybeli ale też od częstotliwości dźwięku. O zależności od naszych uszu nie wspomnę - każdy ma takie jak słyszy ;P
                        Dociekliwym polecam od 1:05:
                        Last edited by Cojakco; 27-06-2017, 14:30. Powód: Trochę o decybelach

                        Comment


                        • #72
                          o subiektywnych sprawach to mona gadać tydzień i nic z tego nie wynika. Przeciętny człowiek a nawet ze słuchem absolutnym nie jest w stanie odróżnić 66,7dB a 68,6dB, dajcie pokój.
                          Kierownik Działu Diesla

                          Comment


                          • #73
                            Zamieszczone przez Cojakco Zobacz posta
                            Pomiar decybeli nie jest miarodajny, choć wskazuje ogólne wrażenia. Okazuje się, że głośność odczuwana zależy od decybeli ale też od częstotliwości dźwięku. O zależności od naszych uszu nie wspomnę - każdy ma takie jak słyszy ;P
                            A szczególnie każdy słyszy tak, jak dużo ma miodu w uszach a potem pisze jeden, że ten mu głośniejszy a drugi, że cichszy... i się sprzeczają
                            Moja łódka Civic..
                            Mój "klekocik" Ceed..
                            New... "Japończyk" e:Hev 2.0
                            Coś na temat olejów..

                            Comment


                            • #74
                              Zamieszczone przez Grzechu Zobacz posta
                              A szczególnie każdy słyszy tak, jak dużo ma miodu w uszach a potem pisze jeden, że ten mu głośniejszy a drugi, że cichszy... i się sprzeczają
                              To by tłumaczyło, dlaczego Mazda nie wydała mi się taka głośna w 2016 roku... Ja myję uszy w lata nieparzyste, także to by wyjaśniało czemu nie przeszkadzał mi hałas w kabinie

                              Czy ktoś z "kumatych" może mi wytłumaczyć "Się zaorałeś z tymi danymi". Nie wiem, czy to komplement, czy mam iść w kąt i płakać w smutku...
                              Last edited by un hombre; 27-06-2017, 15:20.

                              Comment


                              • #75
                                Ja tam nie lubię tak słabo brzmiących aut jak ta Mazda czy Civic osobiście... ja tam wolę tak bardziej

                                ............................C I V I C
                                .. generacje . wersje usportowione ..silniki
                                . .
                                Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO

                                Comment

                                Working...
                                X