Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Civic X vs Mazda 3 jako auta do zadań codziennych :)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Zamieszczone przez Franzu Zobacz posta
    nie ma potrzeby robić przekładanek itp.
    Ale jakich przekładanek? Ja żadnych przekładanek robić nie zamierzam. No, może poza natychmiastową przekładką z opon sezonowych na całoroczne po zakupie, tak jak mamy w Suzuki. W żonowozie nie wracam już do sezonowych, to bez sensu, całoroczne są świetne i rzadko która letnia zapewnia taki komfort. Swoją drogą Xgen ma świetnie dobrany ten rozmiar kół. Jest super stabilny na autostradzie, nie czuć jakiegoś zamulenia (jednak ten moment z turbo...), a 235 na 8,0 to bardzo bezpieczna konfiguracja - dość krawężnikooporna, no 17stki to dla mnie pełnia komfortu. Na pewno zostałbym przy OEM rozmiarze w tym aucie, podczas gdy np. w Maździe 3 przy okazji podmianki na całoroczne raczej zmieniałbym seryjne koła 225/40R18 na feldze 8,0 na 225/45R17 na feldze 7,5 dla dobrego kompromisu komfort / prowadzenie / osiągi / krawężnikoodporność / wygląd - OEM srebrne 18stki dość banalne, trochę duże koło na kompakta bez adaptywnego zawiasu i szybko byłyby odrapane - tu punkt na plus dla Civica, wystarczy zmienić same oponki

    Zamieszczone przez Franzu Zobacz posta
    Jedyny minus to taki głuchy dźwięk szczególnie na tzw. chropowatym asfalcie.
    Tego nie słyszę. Podobnie jak świergolenia na autostradzie w pierwszej z testówek Xgen którą jechałem. Aczkolwiek u nas muza zawsze gra jak trzeba, więc się za bardzo nie przejmujemy, to nie Maybach...

    Zamieszczone przez Franzu Zobacz posta
    Szkoda że nie dali regulacji jak w HB.
    Ale w adaptywnym zawieszeniu w ogóle nie chodzi mi o regulację. Wszyscy się na tym skupiają, a IMO to akurat najmniej ważne. Ważna jest sama jakość pracy tego zawieszenia i jego możliwości, dla mnie to właśnie jest kluczowa różnica. A to że są tam tryby też oczywiście jest miłe i pozwala się pobawić i niby trochę bardziej dostosować auto pod siebie. W praktyce wcale tak często ich się nie zmienia. Tym bardziej, że w "cywilu" ta różnica jest duuużo mniejsza niż w Type R. W Type R zawias to się w +R cudnie konkretnie usadza auto na glebie i tu regulacja faktycznie robi różnicę
    ............................C I V I C
    .. generacje . wersje usportowione ..silniki
    . .
    Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO

    Comment


    • #17
      Zamieszczone przez ASz
      Ale jakich przekładanek?
      Nie nie chodziło mi o to, że nie trzeba się nakręcić kierownicą w sedanie Pod tym względem jest podobnie (o ile nie tak samo) jak w HB 1,5. Z kolei w 1,0 podobno (nie jeździłem) jest inaczej.

      Comment


      • #18
        Zamieszczone przez ASz
        Alix, nie śledzę tego wątku dokładnie ale na jakiej marki opony chcesz zmienić? Na GoodYear 4 Seasons 2 GEN? Jeżeli tak to nie wiem, czy są całoroczne w rozmiarze 225/... Jak chciałem je zakupić do HRVki to maks. rozmiar był 215/....
        Niestety to bywa problem z SUVami. Albo jest coś dostępne z dopiskiem SUV i za sam ten fakt dopłacasz frycowe nawet do 50% ceny porównywalnej normalnej opony, albo tych najciekawszych modeli po prostu nie ma. Rzadko kiedy da się dobrać "normalną". Przechodziłem to z dobieraniem ojcu opon do Vitary. Ale Civic to normalne auto i nie ma takich problemów: https://www.sklepopon.com/opona-calo...-97-y-xl-99181 Jakby co do Mazdy 3 225/45R17 też są.

        Vectory są spokojnie nawet w 19'' z 235 już, podobnie jak Michelin CrossClimate Chyba, że ma się SUVa to jak widać bywa problem

        EDIT: ale do HR-V przecież te GY akurat są, coś słabo szukałeś: https://www.ceneo.pl/45498984 aczkolwiek frycowe za SUVa aktualne - jak widać komplecik do SUVika klasy B kosztuje więcej o 1/3 niż szersze, niskoprofilowe, o dwa indeksy wyżej i do auta o klasę większego

        --------------------------------------

        No właśnie w tym 1.0 Exe skupiłem się na silniku wtedy po jeździe 1.5... musze zobaczyć jak to jest z tym układem kierowniczym. LukasVD Mistrzu może można to wyjaśnić z jakiejś serwisowki dla przyszłych pokoleń czy to kwestia silnika czy jak? Petryn jeżdżąc po sobie 1.0 i 1.5 (obie w wysokich wersjach bo miały szklany dach wiec 1.0 był Exe) też nie gadał nic o różnicy w układach kierowniczych?
        Last edited by Alix; 12-06-2017, 07:51.
        ............................C I V I C
        .. generacje . wersje usportowione ..silniki
        . .
        Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO

        Comment


        • #19
          Zamieszczone przez ASz
          Ty mi podałeś w linku 215tki a ja mam przy aucie 225tki.
          Wziąłem rozmiar z oficjalnej polskiej specyfikacji HR-V ze strony producenta. Tam wyraźnie stoi 215/55R17.



          Zajrzyj do papierów homologacji i na słupek B swojego auta czy aby na pewno nie pomyliłeś się z tym rozmiarem

          Zamieszczone przez Butler Zobacz posta
          ... i szybsze - zapomniałeś dodać
          Wbrew pozorom tak naprawdę niewiele szybsze Zarówno Swift 1.3 jak i Civic 1.0T mają około 11 sekund do setki. Stosunek moc/masa jest praktycznie taki sam w obydwu z powodu sporych rozmiarów i wagi Civica. Lepszy jest natomiast Nm/kg ogólnie oraz szczególnie w zakresie 2000-3000rpm. Jak do tego dodamy krótszą skrzynię w Civicu, to przekłada się na jeszcze lepsze wartości Nm na jego kołach więc obiektywnie, a szczególnie jak to z turbo bywa subiektywnie ("budowanie" momentu wraz z pompowaniem silnika przez turbinę sprawia większe wrażenie przyspieszenia) - Civic jest zrywniejszy, co jest pewnym ewenementem jak na dużo większe auto w warunkach miejskich. No dobra, jeszcze Swift wyciąga 180km/h a Civic 200km/h ale to już mało życiowa różnica, a na miasto żadna. Podobnie jak elastyczność przy prędkościach autostradowych, która też oczywiście jest lepsza w Civie...
          Last edited by Alix; 12-06-2017, 08:59.
          ............................C I V I C
          .. generacje . wersje usportowione ..silniki
          . .
          Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO

          Comment


          • #20
            Zamieszczone przez ASz
            mam jak już koła 215/60/R16
            Ależ te są tym bardziej Gen 1 i 2...:

            Compare The Best Price For The 215/60 R16 Goodyear Vector 4 Seasons Gen 2. Find The Cheapest 215/60 R16 Vector 4 Seasons Gen 2 Tyres Online

            I stare Eagle Vectory plusy i zwykłe...

            Chyba, że przez pomyłkę szukałeś 225/60R16 to faktycznie takich nie ma
            ............................C I V I C
            .. generacje . wersje usportowione ..silniki
            . .
            Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO

            Comment


            • #21
              Hahaha no może się zdarzyć O centymetr szersza na zimę nie zaszkodzi, a wręcz na pewne sposoby pomoże (lepsza trakcja, większy prześwit), więc nie przejmuj się jakby co Byle nie zaniżyć indeksu prędkości, bo na takich wysokoprofilowych "balonach" to się kończy "pływaniem" auta...

              Okazało się tymczasem, że 1.0T w tym Civicu radzi sobie lepiej niż 2.0 w schodzącym CR-V... Mimo, że na papierze CR-V ma niby 0,6 do setki mniej to spod świateł Civic wysuwa się na prowadzenie, a już co się dzieje na autostradzie to inna bajka Kolega nie mógł mnie "dojść" z praktycznie żadnej prędkości. Szybko przestał się śmiać z "moich" 3ch cylindrów
              Last edited by Alix; 12-06-2017, 11:35.
              ............................C I V I C
              .. generacje . wersje usportowione ..silniki
              . .
              Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO

              Comment


              • #22
                Zamieszczone przez ASz
                1.0T w tym Civicu radzi sobie lepiej niż 2.0 w schodzącym CR-V
                ale jazda. Nie mogliby się ogarnąć i zmienić tego obecnego jazza, zrobić go "na ładnie" jak civica, tylko mniejszy, wrzucić to 1,0 i żonowóz idealny...

                Comment


                • #23
                  Mogą być jak zaniżysz indeks prędkości opony. Niewiele mniej ważny niż rozmiar dla jej zachowania na drodze. Tu na szczęście masz H, to raczej trudno zaniżyć:

                  https://www.automobile-catalog.com/c..._5_i-vtec.html (kliknąć na dole strony Continue to detailed specs & photo i tam masz wszystko)

                  Nie wiem natomiast jak to możliwe, abyś miał na aucie z salonu inne opony niż są w specyfikacji

                  Zamieszczone przez Franzu Zobacz posta
                  Nie mogliby się ogarnąć i zmienić tego obecnego jazza, zrobić go "na ładnie" jak civica, tylko mniejszy, wrzucić to 1,0 i żonowóz idealny...
                  No ba, podpisuję się wszystkimi czterema kończynami pod tym! Byłby świetny warm hatch, jak te Fiesty z 1.0 EB. Na HR-V z resztą też z innej perspektywy bym spojrzał gdyby tam to 1.0T zapakowali... A 1.5T jeszcze w wersji 205KM jak w USA w takim Jazzie... strzeż się Fiesto ST Mógłby spokojnie podjąć godności czerwonego emblematu na masce
                  Last edited by Alix; 12-06-2017, 16:06.
                  ............................C I V I C
                  .. generacje . wersje usportowione ..silniki
                  . .
                  Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO

                  Comment


                  • #24
                    No widzisz. Ale generalnie zgadzam się z Tobą w 100% w kwestii 4Seasons i dlatego jak widzisz jeszcze przed zakupem auta je planuje [emoji14] Są świetne, w nieusportowionym aucie nie zamierzam mieć więcej opon sezonowych i się z nimi co pół roku pitolic na dwa komplety felg. Zawsze masz odpowiednie opony na aucie, a w okresach przejściowych gdzie rano jest -2 a popołudniu , +15 to to są najsensowniejsze opony na polskie warunki - bo letnie rano już niedomagaja na przymrozku czy nie daj Boże oblodzeniu, a zimowe popołudniem już "płyną" - Vectorow noe rusza ani jedno, ani drugie
                    ............................C I V I C
                    .. generacje . wersje usportowione ..silniki
                    . .
                    Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO

                    Comment


                    • #25
                      Alix - a jak wrażenia żony jeśli chodzi o zwrotność X gen.? Dwie poprzednie generacje (a może nawet i trzy - bo VIką dało się zawrócić niemal w miejscu) do specjalnie zwrotnych nie należały, tu ponoć nastąpiła w tym względzie duża poprawa. Trochę rozwiązałoby to problem nadmiernych rozmiarów tego auta - bo sami wiemy jak to czasem z parkowaniem we Wrocławiu bywa.

                      Comment


                      • #26
                        Zwrotność mimo dłuższego rozstawu osi chyba się faktycznie nieco poprawiła w stosunku do 8/9 gen. Auto parkuje się w miarę przyzwoicie, na pewno promień skrętu ma dużo lepszy niż mój Type R. Jest dobrze, aczkolwiek wymiarow zewnętrznych oszukać się nie da. Dzisiaj próba praktyczności: przewóz grilla na szkolny piknik. Szybki pomiar bagaznikow: w 9gen równa powierzchnia to jakieś 105x80x54cm i grill spokojnie wchodzi. W 10 gen już do progu jest tylko 101x62x50cm (i to licząc do roletki, nie do jej wystajacego mocowania na boczkach bagażnika). Zaraz potem za progiem zwęża się do 85cm szerokości i wysokości ok. 43cm, gdzie już co większy przedmiot utknie. Grilla nie włoże bez odpinania kanapy Niestety smutna prawda jest taka, że mimo dużo dłuższej budy bagażnik 10gen jest nie tylko mniejszy, ale i mniej praltyczny/ustawny Np. dedykowane torby KJUST z 9gen do bagażnika X nie wejdą Już nie mówiąc o przestrzeni pod kanapą, której 10gen nie posiada (co też złości Jamnika, bo to było jego lokum...). Dupa.

                        Na dowód:

                        20170622_174934.jpg
                        Last edited by Alix; 24-06-2017, 21:12.
                        ............................C I V I C
                        .. generacje . wersje usportowione ..silniki
                        . .
                        Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO

                        Comment


                        • #27
                          Wniosek chyba prosty: poprzednia generacja bardziej praktyczna była
                          www.4kolkaszczescia.pl

                          Comment


                          • #28
                            Swift już naprawiony po zdrapce i poserwisowany na medal, włącznie z profilaktyczną wymianą akumulatora po 9ciu latach użytkowania. Jak nowy, ASO Hondy u Bieli jak zawsze na wysokości zadania:

                            20170624_131800.jpg

                            Z wieeeeelkim żalem żona oddawała Hondę, trzeba było wyrywać i zapewniać, że absolutnie dłużej nie możemy już jej przetrzymywać... Tak wielkim, że nie wiedziała już sama co myśli o Mazdzie 3... A w takich sytuacjach wiadomo - najlepsza jest bezpośrednia konfrontacja, prawda? No, to Swifcik postoi jeszcze chwilkę na parkingu ASO, tylko innego... tak więc:

                            20170624_143022.jpg

                            20170624_143055.jpg

                            Która bardziej się spodoba zobaczymy w realu
                            Zgadujcie, co więcej spali, 1.0 czy 2.0?
                            Last edited by Alix; 24-06-2017, 21:15.
                            ............................C I V I C
                            .. generacje . wersje usportowione ..silniki
                            . .
                            Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO

                            Comment


                            • #29
                              Litrówka z turbo?
                              www.4kolkaszczescia.pl

                              Comment


                              • #30
                                Żaden. Palą tyle samo. A który wydał się żonie dynamiczniejszy?

                                Mazda okazuje się mieć całkiem pojemny i przede wszystkim foremny bagażnik. 102x82x52cm zasadniczej przestrzeni. Grill ze zdjęcia powyżej wchodzi bez odpinane kanapy... Przypominam, że w papierach bagażnik Xgen jest o całe 114 litry większy. Gdzie te litry proszę państwa?
                                Last edited by Alix; 24-06-2017, 23:13.
                                ............................C I V I C
                                .. generacje . wersje usportowione ..silniki
                                . .
                                Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO

                                Comment

                                Working...
                                X