Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Nowy Civic X generacji - zakup, zalety i wady, alternatywy rynkowe

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Zamieszczone przez katana Zobacz posta
    Chromowana atrapa chłodnicy, to Prestige.
    Prestige ma niebieskie zegary?

    Wysłane z mojego VTR-L29 przy użyciu Tapatalka

    Comment


    • Jozin mam 1,5 turbo średnio pali o około 1litra mniej od ix 1,8, która z kolei mniej pali od Accorda viii, który był u mnie w rodzinie przez 6 lat. Pamiętam wyjazd wspólny z Accordem na wakacje ok 1500km civic 1,8 ix wyszedł 7,0, a accord w tym samym tempie 7,8. Natomiast z podobnych wakacji 1700km wróciłem niedawno civiciem x i przy podobnym tempie spalił 5,8. Co do Zachara to przyspieszenie w tourerze 1,8 142km wyszło mu 10,1, gdzie w każdej gazecie wychodziło w pomiarach 9, 9,5 sekundy. Co do pozytywnych opinii Zachara i rzetelności to wystarczy przytoczyć test ctr ix. Ja wiem, że są to Twoje odczucia, ale każdy kto ma civica x 1,5 turbo jest mega zadowolony z osiągów i spalania, poza tym jak Ty uważasz że już potrzebny jest lifting tej jednostki to gratuluję zaufania do marki.

      Comment


      • Zamieszczone przez MNi Zobacz posta
        Prestige ma niebieskie zegary?

        Wysłane z mojego VTR-L29 przy użyciu Tapatalka
        tak - Prestige ma niebieskie zegary

        Comment


        • Zamieszczone przez katana Zobacz posta
          Po pierwsze nie umie przyspieszać z cvt, na honda plaza tv zrobił to dużo lepiej i wynik też odpowiedni mu wyszedł, przy 140 mi w manualu wychodziło coś ok 7-7,5 litra, natomiast 14 po mieście??? Typkiem to tak, mi wychodziło w granicach 15 przy ostrej, ale 1,5turbo to nie wiem jak trzeba jeździć i dawać w palnik. Mnie na jazdach demo wyszło ok 12, swojego szkoda mi tak katować.
          Czy w przypadku skrzyni CVT trzeba robić coś innego poza wciśnięciem gazu do dechy, by móc sprawdzić przyśpieszenie do setki? No i w sumie wynik AC i tak jest lepszy niż podaje producent.
          Oczywiście, że każdy tester może mieć swoje preferencje, ale mimo wszytko bardziej wierzę tutaj dziennikarzowi, niż sprzedawcy samochodów.
          Był: Honda Civic Tourer 2015 FL 1.8
          Jest: Toyota Corolla 1.8 Hybrid 2023

          Comment


          • Zamieszczone przez katana Zobacz posta
            Jozin mam 1,5 turbo średnio pali o około 1litra mniej od ix 1,8, która z kolei mniej pali od Accorda viii, który był u mnie w rodzinie przez 6 lat. Pamiętam wyjazd wspólny z Accordem na wakacje ok 1500km civic 1,8 ix wyszedł 7,0, a accord w tym samym tempie 7,8. Natomiast z podobnych wakacji 1700km wróciłem niedawno civiciem x i przy podobnym tempie spalił 5,8. Co do Zachara to przyspieszenie w tourerze 1,8 142km wyszło mu 10,1, gdzie w każdej gazecie wychodziło w pomiarach 9, 9,5 sekundy. Co do pozytywnych opinii Zachara i rzetelności to wystarczy przytoczyć test ctr ix. Ja wiem, że są to Twoje odczucia, ale każdy kto ma civica x 1,5 turbo jest mega zadowolony z osiągów i spalania, poza tym jak Ty uważasz że już potrzebny jest lifting tej jednostki to gratuluję zaufania do marki.
            Katana zluzuj, napisałem w szczegółowym opisie X co mi się podoba w Civicu, a co nie, uważam, że X to bardzo fajne auto. Co do liftingu to tak, Accord VIII po liftingu dostał nowe łożyska kół, nowe osłony zmniejszające opór powietrza, kilka innych zmian, które spowodowały, że polift pali litr mniej, mowa o 2.0. Dlaczego Honda nie miałaby takich zmian wprowwadzić przy liftingu Civic X. Mam duże zaufanie do marki Honda, mam ich auto, gdybym teraz miał kupić nowe auto to jest duże prawdopodobieństwo, że wybrałbym znowu Hondę. Wprowadzenie nowego modelu pociąga za sobą duże zainteresowanie nowych klientów, auto i tak kupią, a firma może oszczędzić na kilku elementach, częściach, przybiedzić technologicznie, zaoszczędzić na materiałach itp. Po jakimś czasie trzeba auto odświeżyć żeby się lepiej sprzedawało, poprawić wyciszenie, ekonomikę, dynamikę, a tam wydane pieniądz oszczędzić w innym miejscu, na materiałach np, albo w innym miejscu. Producenci to kalkulują w cyklu produkcyjnym auta.
            Co do Zachara, nadal uważam, że przeprowadza rzetelne testy, Ctr mu nie leżał bo Zachar lubi wygodne auta, a IX Ctr nie jest daily, uczciwie napisał, że Ctr to sportowa maszyna, bez kompromisów. Ja po tym teście Zachara Ctr IX wiedziałbym czego się spodziewać po aucie, wolę taki test niż ochy, achy, przymiotniki, a pózniej męcz się człowieku i omijaj studzienki.
            Last edited by Jozin; 06-08-2017, 23:32.

            Comment


            • Pierwsza cześć testów Zachara - miłego oglądania


              Last edited by Cojakco; 06-08-2017, 23:51.

              Comment


              • Spoko, masz rację, a tak na marginesie, to mój wspomniany wujek, ponieważ ma duże zaufanie do marki po 6 latach eksploatacji Accorda viii, naprawdę udanej i bezawaryjnej mimo 220kkm przesiadł się z braku następcy do 2,0 crv, po 2,5 letniej eksploatacji suvika ma go dość i z uporem maniaka wczytuje się w Internet i za każdym razem meczy sprzedawców w Aso, czy będzie następca Accorda, niestety nikt jednoznacznej odpowiedzi nie może mu udzielić, Civic X choć wg mnie jest super, to jednak kompakt, ewentualnie c+, więc co??? Mazda 6??? Wg mnie Mazda nigdy nie będzie miała tego czegoś co Honda, zresztą jemu też 6 nie leży, natomiast jako fan japońskiej myśli technicznej spogląda w stronę lexa i infiniti, oczywiście można jeszcze sprowadzić Accorda z USA, ale to jednak nie to samo.
                Takich klientów jednak trochę jest i tutaj Honda traci, aczkolwiek wiadomo że dla nich Europa to margines niestety.

                Comment


                • Też ubolewam, że nie ma ofercie Hondy w Pl prestiżowego auta made in Japan, Accordy VIII to świetne auta chociaż trochę kontrowersyjne , podobnie Accord VII. Generalnie Civic X jest lepszym autem od Accorda VIII, chyba pod każdym względem, mnie tam trochę brakuje jakości.
                  Zakup Crv był moim pierwszym pomysłem, ale niestety mi to auto kompletnie nie podeszło, największy problem był z komfortem siedzenia kierowcy, ja tam po prostu nie mogłem wygodnie usiąść, trochę dziwne bo to duży suv, podobne spostrzeżenia mają inni właściciel Accorda, szczególnie ci wyżsi . Crv jest fajny, pod konkretne potrzeby bardzo fajny, ale nie pod moje
                  Lexusy mi się bardzo podobają, jakościowe to są kapitalne auta, co z tego jak technicznie kupa, nie chodzi o awaryjność bo tu jest bardzo dobrze, nowe 2.0 turbo mi nie leży, hybryda też nie, skrzynia, spalanie. Miałem jakieś tam przejścia z Toyotą, wiem jakie mają podejście do aut, filozofię i to nie jest moja bajka.
                  Mazda to kaszana, banujta mnie za to, ale tak jest. Porówując Mazdę 6, auto pozycjonowane wyżej, do Civica X... hmm... nie będę się znęcał nad Mazdą W wątku pisał zresztą właściciel nowej Mazdy 6, który jeździ X rodziców, jeżeli dobrze pamiętam, ciekawe rzeczy pisał , na forum Mazdy 6 też.
                  Klientów Accorda Honda w Pl straciła napewno, nie wiem jak wielu, Accord, to eleganckie auto, linia inna, wykończenie, może cześć zdecydowało się na X sedana, ale to jednak nie to samo.

                  Comment


                  • Jak tam wam się test Zachara podobał? Niby okey, ale tak naprawdę pojechał po Civicu. Podobno cvt jak w toyocie c-hr, manual za ciężko mu chodził, za nisko siedział, nie zrozumiałem też co jest nie tak ze wskaźnikiem paliwa. I cena za wysoka, tylko tempy osioł nawet nie porównał wyposażenia z konkurencją, bo tylko tak można dojść do wniosku że wcale jednak auto nie jest tak drogie, w sumie w podobnym wypasie tańsze od octavii czy golfa.

                    Comment


                    • Zamieszczone przez katana Zobacz posta
                      Jak tam wam się test Zachara podobał? Niby okey, ale tak naprawdę pojechał po Civicu. Podobno cvt jak w toyocie c-hr, manual za ciężko mu chodził, za nisko siedział, nie zrozumiałem też co jest nie tak ze wskaźnikiem paliwa. I cena za wysoka, tylko tempy osioł nawet nie porównał wyposażenia z konkurencją, bo tylko tak można dojść do wniosku że wcale jednak auto nie jest tak drogie, w sumie w podobnym wypasie tańsze od octavii czy golfa.
                      bo gdyby to był Fulcwagen Civic to byłyby same achy i ochy... ja przestałem go oglądać go już jakiś czas temu - szczególnie wk.wiał mnie ten jego test z łapaniem za drzwi i sprawdzaniem trzeszczenia...

                      Comment


                      • Mnie się test podobał. Widać, że mu auto nie leży, ale nie leży bo nie jest pod jego preferencje, przyznał uczciwie, że wszystko a aucie jest bardzo dobre, sam nie wie dlaczego wobec tego auto mu nie pasuje, kilkakrotnie nawet to podkreślał. W sumie po teście miał odczucia zbliżone do moich, coś jest nie tak z Civic, ale nie wiadomo co Dla mnie to była chyba jednak ogólna jakość auta, naprawdę mega wk... jest to, że Honda w podłokietniku w drzwiach i środkowym nie dała tych 3-5mm pianki. W Accordzie jest też lipa na drzwiach, po dłuższej jeździe boli łokieć, w Civicu X jest syf po całości bo tam jest materiał na goły plastik, chyba zero pianki. Do tego dochodzi cena Civica X. Ja teraz po dłuższym czasie "zrozumiałem" Civica X i mnie to auto pasuje, bardziej niż Passaty i inne klasy d , ale pierwsze odczucia miałem podobne do Zachara. Też uważam, że manual jest słaby w tym aucie, wszyscy z rozpędu chwalą w testach, że skrzynia super bo Honda, no właśnie nie super, Zachar też to zauważył. Generalnie to jego test pokrywa się z moim dłuższym opisem X w tym wątku.

                        Comment


                        • Mnie test również się podobał i nie wymagam od Zachara, aby podobało mu się to samo co mnie. Nie zmienia to faktu, że nie przygotował się szczegółowo, czego dowodzi błąd z roletą bagażnika oraz ceny konkurencyjnych aut (mazda, passat).

                          Prawda jest taka, że Honda cofnęła się w kliku kwestiach takich jak: brak przycisku do odpalania (w każdej wersji), śmieszny bolec do resetowania przebiegu (już w VIII był przycisk na kierownicy), dziwny próg w podłodze bagażnika, a o braku "magic" nie wspomnę, ponadto wysoki próg w podłodze z tyłu pojazdu, a także brak klimatyzowanego schowka, no i te środkowe wydechy trochę tandetnie wyglądające wg mnie oczywiście (gdy inni robią ładne owalne po bokach).

                          Ale prawda jest też taka, ze nikt z konkurencji nie zrobił specjalnego zrywu oraz żaden z konkurentów nie jest idealny oraz jakoś specjalnie tani (o ile nie bierzemy pod uwagę Fiata Tipo). Honda za to wyróżnia się stylistyką ilością miejsca, super właściwościami jezdnymi, małą utratą wartości no i trwałością, która mam nadzieję nie będzie gorsza niż w VIII i IX gen.

                          Comment


                          • Zamieszczone przez lukazs Zobacz posta
                            Honda za to wyróżnia się stylistyką ilością miejsca, super właściwościami jezdnymi, małą utratą wartości no i trwałością, która mam nadzieję nie będzie gorsza niż w VIII i IX gen
                            Z tą trwałością to jednak trochę wróżenie z fusów, bo to nowy model i może się zdarzyć wszystko, a biorąc pod uwagę ile egzemplarzy się łącznie sprzeda po gwarancji zostanie jedynie serwis w ASO (bo mechanicy nie będą chcieli się uczyć obsługi takiego egzotyka) i brak zamienników.

                            Comment


                            • Zachar ocenił Civica sprawiedliwie.
                              Ostatnie kilka minut jest kluczowe. Auto po prostu nie warte $ jakie sobie za nie życzy producent.
                              Niczym szczególnym Xgen sie nie wyróżnia, a cenę ma wyższą. Ameryki nie odkrył - piszemy o tym przez te 450 stron tego wątka.
                              Civic 8 2.2D -> Civic 8 1.8 -> Civic 9 1.6D -> Golf 7 2.0 TDI -> C 220d 4MATIC -> Lexus GS-F

                              Comment


                              • Zamieszczone przez Glosima Zobacz posta
                                Niczym szczególnym Xgen sie nie wyróżnia
                                Uważasz, że Civic niczym szczególnym się nie wyróżnia od reszty konkurentów typu Golf, Octavia , Leon, francuskich kompaktów? Ja mam inne zdanie, wg mnie się bardzo wyróżnia, pisałem o tym w wątku. Pytanie, czy to jest warte ceny jaką sobie Honda życzy za Civica.

                                Comment

                                Working...
                                X