Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Nowy Civic X generacji - zakup, zalety i wady, alternatywy rynkowe

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Przeczytałem ten post Alixa z jazdy testowej Civikiem 1,0T i to porównanie pod wieloma względami do silnika 1,8 i mam taką refleksję że w motoryzacji wiele rzeczy dzieje się coraz szybciej. Gdy kupowałem swojego Civica w 2012 roku to porównywałem go z Toyotą 1,6, Mazdą 1,3 i tym podobnymi autami. 5 lat temu 1,8 był bardzo ciekawą ofertą. Teraz nasze 1,8 są porównywalne osiągami z 1,0T który nie oszukujmy się demonem mocy i osiągów nie jest w stosunku do tego co oferuje rynek. To pokazuje że 1,0T nie jest tak mocny tylko nasze 1,8 takie słabe Czym będziemy się ekscytować za 5 lat? Jak będzie wtedy wyglądała oferta na rynku?
    Last edited by remar; 29-03-2017, 14:06.
    CIVIC IX 1,8/142KM

    Comment


    • Pewnie za 5 lat nie będzie nas interesowało jak się zbiera, bo auto samo się będzie prowadzić W pracy mam kolegę, który nie chce zrobić sobie prawa jazdy i jeździć autem. Jak go pytamy to zawsze odpowiada "A po co, niedługo będą latające to nie opłaca się teraz robić". Raczej nie podzielam aż takiego optymizmu.

      Ciekawi mnie jednak czy może za te 5 lat będzie lepsza oferta elektryków lub hybryd, ewentualnie wodorowych. Na razie to nie bardzo jest wybór i są bardzo drogie. Pewnie jak coś się ma zmienić, to jakoś w tą stronę.

      Comment


      • Po małych turbo nastanie era elektryków, a wcześniej hybryd.. Właściwie to już zaczęła się era hybryd na większą skalę. Pewnie kolejny Civic będzie hybrydowy lub elektryczny
        Moja łódka Civic..
        Mój "klekocik" Ceed..
        New... "Japończyk" e:Hev 2.0
        Coś na temat olejów..

        Comment


        • ozonex, możesz się zdziwić .

          Kilka koncernów ostro pracuje nad tym rozwiązniem, przykładowo nvidia wraz z boschem chce wypuścić moduł autonomous drive z interfejsem CAN w 2020. Myślę, że najpóźniej w 2020 autonomia to będzie opcja w cenniku.

          Comment


          • Zamieszczone przez slaawek Zobacz posta
            ozonex, możesz się zdziwić .

            Kilka koncernów ostro pracuje nad tym rozwiązniem, przykładowo nvidia wraz z boschem chce wypuścić moduł autonomous drive z interfejsem CAN w 2020. Myślę, że najpóźniej w 2020 autonomia to będzie opcja w cenniku.
            Chodziło mi akurat o kwestie latających Co do autonomicznych to jak najbardziej jest to możliwe. Dla tego aktualne auto dla mnie musiało mieć obowiązkowo LKAS i adaptacyjny tempomat, bo są to systemy które są efektem prac nad autonomicznymi pojazdami. Pora się powoli przyzwyczajać.

            Comment


            • Ja też szukałem z aktywnym tempomatem, czekam z utęsknieniem na auto samojezdne. O wodorze radzę zapomnieć. To ślepy zaułek. Nawet BMW się z tego wycofało. Toyota stworzyła auto w celach marketingowych.

              Comment


              • To ja chyba zachowam Type R jako fun cara jednak na dłużej... jeżdżąc dalej z wyłączonym LKASem i wszystkimi tymi denerwujacymi przeszkadzajkami [emoji14] Poczułem się jak dziadek
                Last edited by Alix; 29-03-2017, 15:07.
                ............................C I V I C
                .. generacje . wersje usportowione ..silniki
                . .
                Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO

                Comment


                • Czy Ktoś odbiera wkrótce nowego Civika X z silnikiem 1.0T MT?

                  Comment


                  • No właśnie ja byłbym ciekawy ile to pali w normalnym użytkowaniu
                    ............................C I V I C
                    .. generacje . wersje usportowione ..silniki
                    . .
                    Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO

                    Comment


                    • Zamieszczone przez Krzysio Zobacz posta
                      O wodorze radzę zapomnieć. To ślepy zaułek. Nawet BMW się z tego wycofało. Toyota stworzyła auto w celach marketingowych.
                      Czyli BMW jest jakas wyrocznia rozwoju motoryzacji?
                      Honda tez ma auto na wodór - po eksperymentach z FCX w roznych odmianach i FCX Clarity - lada chwila na rynek trafi cała seria Clarity - Wodorowa (fuel cell), elektryczna (BEV) i plug-in hybrid (PHEV)

                      Comment


                      • Czyli BMW jest jakas wyrocznia rozwoju motoryzacji?
                        no dokładnie, jak toyka wprowadzała hybrydy to też wszyscy gadali to samo co teraz z wodorem...

                        Comment


                        • Zamieszczone przez Burton Zobacz posta
                          no dokładnie, jak toyka wprowadzała hybrydy to też wszyscy gadali to samo co teraz z wodorem...
                          oczywiscie moge sie mylic ale dla mnie hybrydy zostana wyparte przez full elektryki. jak tylko gigafactory (pierwsza i kolejne planowane) ruszy pelna para cena baterii spadnie, na dodatek wiecej producentow podazy ta droga. mam nadzieje, ze dni silnikow spalinowych w motoryzacji sa policzone

                          Comment


                          • Oby tylko opracowali technologię naprawdę szybkiego ładowania baterii + większy przebieg na jednym ładowaniu i jestem za :-)

                            Comment


                            • Moim zdaniem powinna powstać sieć która działała by podobnie jak z butlami gazowymi.
                              Zostawiasz pustą, bierzesz pełną.
                              Jak by zunifikowano w jakiś sposób akumulatory to 3 minuty na wymianę w takim punkcie i jedziemy dalej...
                              Front IC by FMIC, CG Motorsport Exclusive 8 Paddle Clutch Kit, CG Motorsport SMF kit, DPF out, front BBK K-Sport floating discs 330mm x8, rear BBK ARTMotorSport 280mm, Eibach Pro-Kit -25mm, Short Shifter, Poliuretany w zawieszeniu, forged wheels SSR-Type-C 17", a reszta to pierdoły

                              Comment


                              • Sorry za OT, ale wodór to tylko nośnik energii. Do tego bardzo kiepski, bo niezwykle trudny w magazynowaniu. Auta z silnikami na wodór konstruowano wcześniej niż na benzynę i nie przez przypadek zaprzestano ich produkcji.
                                To po prostu nie ma sensu ani technicznego, ani ekonomicznego.
                                A wracając do X. Miałem okazję jeszcze raz przejechać się 1,0. To jest całkiem dynamiczny silnik jednak zdecydowanie sugeruję zastanowić się czy jego akustyka nie będzie na dłuższą metę uciążliwa. Ma bardzo sportowy charakter, co nie każdemu się podoba. Bardzo jestem ciekaw jak będzie się sprawował z cvt. Ja w każdym razie odpuszczam.

                                Comment

                                Working...
                                X