Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Nowy Civic X generacji - zakup, zalety i wady, alternatywy rynkowe

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Serio, chcecie elektryki i autonomiczna jazdę??? A przyjemność z jazdy, sportowy gang silnika, czucie samochodu, frajda z jego osiągów, swoich umiejętności. Czulbym się jak uposledzony, a co najmniej mało męski w takim autonomicznym aucie, dla mnie jazda samochodem, to zawsze coś ekscytujacego, to rozwiązanie dla kogoś, kto samochody traktujeuje jak sprzęt AGD

    Comment


    • Mnie zupełnie nie kręcą melexy, lubię dźwięk silnika benzynowego i wydechu. Być może w przyszłości jak auta elektryczne będą częściej występowały na naszych ulicach niż spalinowe to paliwo stanieje . Oczywiście do centrum się nie wjedzie, a podatek i ubezpieczenie będzie nieproporcjonalnie droższe. Wyobraźcie sobie ulice pełne aut elektrycznych i takiego ctr'a z głośnymi wydechem. Jakoś z wiekiem mi się nie to nie zmienia.
      Civic 2014 lifestyle

      Comment


      • Kilka danych z testu Civika 1.0T MT.
        Obroty silnika przy 130km/h:
        6 bieg - 3000 obr.
        5 bieg - 3600 obr.
        4 bieg - 4500 obr.
        Zużycie paliwa - Czesi piszą w swoim teście, że średnie spalanie wyniosło 7,3-8,0L i nie udało im się zejść poniżej 7L ;-)
        V pořadí již desátá generace Hondy Civic po letech sjednocuje techniku pro trhy na obou stranách Atlantiku. Spolu s ní přicházejí také přeplňované zážehové motory pro běžné verze. Vyzkoušeli jsme menší z nich, přeplňovaný litrový tříválec.
        Last edited by Nowy2017; 29-03-2017, 20:28.

        Comment


        • Zamieszczone przez Nowy2017 Zobacz posta
          Zużycie paliwa - Czesi piszą w swoim teście, że średnie spalanie wyniosło 7,3-8,0L i nie udało im się zejść poniżej 7L ;-)
          Nie zdziwiłbym się jak ten 1,5T będzie średnio spalał tyle samo a może nawet mniej... Jeśli to prawda to bez rewelacji ten 1,0.
          Moja łódka Civic..
          Mój "klekocik" Ceed..
          New... "Japończyk" e:Hev 2.0
          Coś na temat olejów..

          Comment


          • Coś się ci Czesi na ecodrivingu nie znają albo z korka w Pradze łba nie wychylili... Nie wierzę, że nie da się tym zejść poniżej 7 litrow. Type R da się jak ktoś chce i nie jest to nie wiadomo jaki wyczyn (przypominam, że moj rekord w R to 5,5 litra średnia z 60km trasy). Natomiast 7,5 litra średnia to było by ten litr mniej niż 1.8 i to mniej więcej by się zgadzało i trzymało kupy.
            ............................C I V I C
            .. generacje . wersje usportowione ..silniki
            . .
            Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO

            Comment


            • Zamieszczone przez Alix Zobacz posta
              Coś się ci Czesi na ecodrivingu nie znają albo z korka w Pradze łba nie wychylili... Nie wierzę, że nie da się tym zejść poniżej 7 litrow. Type R da się jak ktoś chce i nie jest to nie wiadomo jaki wyczyn (przypominam, że moj rekord w R to 5,5 litra średnia z 60km trasy). Natomiast 7,5 litra średnia to było by ten litr mniej niż 1.8 i to mniej więcej by się zgadzało i trzymało kupy.
              Może jechali tylko po autostradzie i to grubo powyżej 100km/h. Trzeba poczekać na pierwsze uśrednione pomiary użytkowników tego forum. Ale jak zaglądam na forum Astry, to rzeczywiste spalanie nowej Astry 1.4 125/150 też bardzo odstaje od tego co podaje producent. Generalnie te uturbione silniki palą całkiem sporo - w zasadzie tyle samo co wolnossące o większej pojemności. Downsizing się nie sprawdził. Albo inaczej, nie o oszczędzanie paliwa w nim chodziło.

              Comment


              • No nie wiem czy sie downsizing nie sprawdził. Mi te silniki palą bardzo mało jesli się używa biegow zgodnie z zaleceniami producenta spokojnie da się miec średnie spalanie w okolicy 5l w małej t. Benzynie przy rozsądnej jeździe. Honda 1,0 spaliła mi w spokojnej jeździe na trasie krajowej poniżej 4 wg. kompa. Uważam, że to dobry wynik bo do takiego poziomu z trudem schodzę we współczesnych dieslach z Euro 6.

                Piszę kolejnego posta bo chciałbym zwrócić uwagę, że w hatchbacku z tylu jest dość głośno. Prawdopodobnie dokłada sie do tego efektu nowe rozwiazanie tylnej półki. Na dłuższej trasie może to być męczące. Jeśli dla kogoś komfort osób jadących z tylu jest ważny radzę to samemu sprawdzić.

                Mam też pewne watpliwości co do ergonomii dotykowej obsługi wyświetlacza w droższych wersjach. Wydaje mi się, że wyświetlacz 5 cali z wersji komfort moze byc wygodniejszy, praktyczniejszy. Sa klasyczne przyciski m. Innymi z miejscem na zaprogramowane stacje o ile się nie mylę (bo widziałem tylko na zdjęciach ). Zdaje się jednak ta wersja nie ma obsługi android auto i Apple car, prawda to?

                Comment


                • W innym temacie o spalaniu napisane jest, że komp w manualu 1,5 zaniżył spalanie o 1litr.
                  Myślę, że spalanie można porównać do ecoboost' ów 1,0 1,5 i 1,6.
                  Powinno być zbliżone.

                  Comment


                  • Zamieszczone przez Krzysio Zobacz posta
                    średnie spalanie w okolicy 5l w małej t. Benzynie przy rozsądnej jeździe. Honda 1,0 spaliła mi w spokojnej jeździe na trasie krajowej poniżej 4 wg. kompa
                    czyli +1 litr wg. faktycznego.. a więc średnia 6l, w trasie przy spokojnej jeździe 5l. To może być realne spalanie. Co moim zdaniem i tak będzie bdb wynikiem. Trzeba pamiętać, że ten silnik ma te 136KM, więc swoje też musi spalić. Trzeba poczekać na faktyczne testy spalania użytkowników forum którzy nabędą 1,0. Wtedy poznamy prawdę.
                    Moja łódka Civic..
                    Mój "klekocik" Ceed..
                    New... "Japończyk" e:Hev 2.0
                    Coś na temat olejów..

                    Comment


                    • Ciężkie auto, mały silnik, jak ktoś się snuje po krajówkach do 120km/H to spalanie będzie niskie. Jeżeli ktoś chce skakać od świateł do świateł w mieście i co chwilę podrywać tą masę to będzie żarł, podobnie na autostradzie. Honda fizyki nie oszuka X gen to ciężkie auto.

                      Comment


                      • A tutaj średnie spalanie 1.0T wyszło 5,1L/100km

                        Comment


                        • Zamieszczone przez Nowy2017 Zobacz posta
                          A tutaj średnie spalanie 1.0T wyszło 5,1L/100km
                          To co oni tam wpisali to są raczej dane katalogowe (Economy 55.4mpg ).. Jak sprawdzisz w cenniku hondy to też jest 5,1 w cyklu mieszanym.
                          Moja łódka Civic..
                          Mój "klekocik" Ceed..
                          New... "Japończyk" e:Hev 2.0
                          Coś na temat olejów..

                          Comment


                          • Turbina swoje robi, więc wszystko rozchodzi się o to jak często się odpala. Dlatego spokojna jazda daje świetne wyniki, a częste przyspieszanie już niezbyt. Ale te testy to i tak wszystko niewiele warte jest. Najlepiej było by porównać na zasadzie jazdy podobnie tą samą trasą kilka razy 1.8 i 1.0T. To by dało informacje, czy lepiej sobie radzi w danej sytuacji.

                            1.8 w końcu też ma duże skoki na spalaniu chwilowym, nawet 20l/100. Czasami miałem średnie spalanie 14l po jeździe w korkach, a innym razem zrobiłem rekordowe 4.9L na tej samej trasie jadąc extreme eco (oczywiście wedle komputera) Liczę, że z 1.0T uda mi się bić kolejne rekordy bo ma do tego potencjał.

                            Comment


                            • Zamieszczone przez Jozin Zobacz posta
                              Ciężkie auto, mały silnik, jak ktoś się snuje po krajówkach do 120km/H to spalanie będzie niskie. Jeżeli ktoś chce skakać od świateł do świateł w mieście i co chwilę podrywać tą masę to będzie żarł, podobnie na autostradzie. Honda fizyki nie oszuka X gen to ciężkie auto.
                              Jesli sie weźmie maksymalne wyposażenie to auto faktycznie robi sie ciężkie. Te 1200 kg z małym groszem w wersji komfort to nie jest przytłaczająca waga. Jak na rozmiary to nawet niedużo. Wazy tyle co kompakty poprzednich generacji o rozmiar mniejsze.

                              Comment


                              • Zamieszczone przez Krzysio Zobacz posta
                                Te 1200 kg z małym groszem w wersji komfort
                                Skąd te dane? Ze strony Hondy jest 1284-1356, w teście podali około 1350kg.
                                Last edited by Jozin; 30-03-2017, 08:52.

                                Comment

                                Working...
                                X