To chyba mam farta, bo salon Hondy u mnie w mieście jest najlepszym salonem ze wszystkim marek (a byłem w już w prawie każdym salonie). Przykładowo w BMW czekaliśmy z kolegą 40min na handlowca, żeby porozmawiać o aucie, więc żadne to premium.
Ogłoszenie
Collapse
No announcement yet.
Nowy Civic X generacji - zakup, zalety i wady, alternatywy rynkowe
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Uuuu to kiepski ten salon jak na BMWJak widać, nie ma reguł. Ale na pewno bardziej ujmuje to BMW niż Hondzie...
Zamieszczone przez remar Zobacz postaWłaśnie na Onecie przeczytałem że Fiat 500 to miejskie auto premium a alternatywą dla pięćsetki jest Mini które jednak jest droższe. To tak odnośnie wczorajszej dyskusji o tym czym jest auto premium.Faktem jest, że jak już pisano, premium to teoretyczne i subiektywne odczucie. No, ale jakieś ogólnie przyjęte okowy jednak ma. Obydwa auta (500 i Mini) są na pewno lifestylowe i wyjątkowe w swoich segmentach (A i B odpowiednio). Jak chce się ktoś "pokazać" w małym aucie to rzeczywiście ma z grubsza wybór jak napisano... aczkolwiek taki Juke też jest wyjątkowy stylistycznie w swojej kategorii, tylko czy czyni go to automatycznie premium hmm... chyba nie
Civic 8gen ufo w 2006 też był fenomenalnie wyjątkowy w segmencie, dlatego go kupiłem wtedy - ale chociaż uwielbiałem to auto, o nazwanie go premium bym się nie pokusił. Wydaje mi się, że to jest jednak trochę mylenie pojęć "stylowe/designerskie/wyjątkowe" auto popularnej marki z faktycznym segmentem premium. Można podyskutować, czy Volvo jest prawdziwym premium czy nie (bo niektórzy nadal uważają, że niekoniecznie), ale Fiat... ba, nawet Alfa Romeo... raczej się w okowach tego pojęcia dla zdecydowanej większości ludzi nie mieści. Zazwyczaj skład segmentu premium postrzegany jest mniej więcej tak: https://premiummoto.pl/ranking-samoc...m-polska-2015/ Jak widać, ktoś tam jednak między Lexusa i Land Rovera tego Miniaka wsadził
Last edited by Alix; 15-01-2017, 14:46.............................C I V I C
.. generacje . wersje usportowione ..silniki
.
.
Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO
Comment
-
To, że ktoś coś napisze na necie czy w gazecie to nie znaczy, że tak jest...
Jaki by fiat nie wypuścił model to nigdy nie będzie premium..bo to marka masowa oferująca w dodatku najtańsze auta..
Już vw próbował być premium z modelem phantom i szybko zostali sprowadzeni na ziemię czy hyundai z genesisem...
Poza tym jaki to premium z tej 500 jak największy silnik to 1.2, a moc 105 kmnie licząc abartha...
500 to małe, miejskie, masowe wozidło od 40 tys i nigdy nie będzie premium
Comment
-
To skoro zeszło na temat salonów to od siebie mogę powiedzieć, że w Katowicach w Hondzie nie zdążyłem nawet wejść do środka samochodu jak już mnie przywitano i zapraszano na jazdę testową. To chyba była najlepsza i zarazem najdziwniejsza obsługa jaką miałem. Najdziwniejsza dlatego, że w sumie popatrzyłem się na auto i już ktoś koło mnie stał.
W salonie Opla w Chorzowie też w sumie obsługa w porządku. Byłem tam kilka razy i w sumie za chwilę ktoś się pojawił.
Mamy też łączony salon Fiat, Jeep, Alfa Romeo i Lancia.
Z fiatem tak jak ktoś mówił, miałem kilka razy sytuację identyczną.
Od Jeep'a podszedł ktoś od razu.
Od Alfy - raz, jak siedziałem w Giuli i wychodziłem po 20 minutach, a byłem tam kilka razy i wcześniej nic.
Obok jest też salon Skody.
Auta fajne, nie byłem sam, oglądaliśmy Superba. Nie podszedł nikt...
W Volvo w Chorzowie podszedł ktoś od razu.
Podobnie w Fordzie. Tam chyba każda osoba miała dany model, bo wszedłem do 4 i 4 różne osoby wstały i do mnie podeszły.
Mazda - też w sumie takie zainteresowanie średnie.
Toyota - ich raczej zawsze trzeba było się zapytać i wtedy to już poświęcali dużo czasu klientowi.
A w Hondzie w sumie napotkałem się na gości, którzy wiedzą o czym mówią, takich fanów marki.
Comment
-
Kiedyś jeszcze jak Fiat produkował jako Lancia większe i mniejsze (Delta, Ypsilon) auta to można było pogadać, czy ta Lancia to nie jest Premium jak Audi dla Volskwagena... Kiedyś przecież nawet wozili się limuzynami z tym znaczkiem nasi decydenci. Ale też to jakoś koncernowi nie wypaliło. No właśnie, cena zakupu... średnia cena transakcyjna za Mini to ponoć 120tys. za auto. Podczas gdy średnia w jego naturalnym segmencie B to pewnie mniej niż połowa z tego... no jest różnica, nie? Nawet większa niż między porównywalnymi segmentem Passata z BMW 3er. Za coś to jednak ludzie płacą. Dlatego pewnie Honda tak bardzo chce widzę być "premium" cennikiem, żeby jej też tak za Xgen płaciliTylko musi być za co...
Zamieszczone przez Onkel Zobacz postaNajdziwniejsza dlatego, że w sumie popatrzyłem się na auto i już ktoś koło mnie stał.Normalnie stalker!
Zamieszczone przez Onkel Zobacz postaA w Hondzie w sumie napotkałem się na gości, którzy wiedzą o czym mówią, takich fanów marki.To cenię najbardziej! Zdecydowanie wolę tak niż "proaktywnego" się salonowca, który co prawda szybko podchodzi, ale niestety równie szybko okazuje się, że wie nawet mniej, niż ma napisane w katalogu, co niestety jest wciąż zbyt częstym przypadkiem...
Last edited by Alix; 15-01-2017, 19:22.............................C I V I C
.. generacje . wersje usportowione ..silniki
.
.
Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO
Comment
-
Wpadłem dzisiaj do salonu opla, na pytanie o wersję 200 km odpowiedzieli, że nie ma i raczej w całej Warszawie nikt nie ma żeby się przejechać....straszny egzotyk z tej astry musi być skoro nigdzie nie dostępna...
Rzuciłem okiem co tam stało na salonie i jak wsiadłem to....dla mnie dramat, civic 10 razy fajniejszy w środku niż ta nowa astra...może te najbogatsze wersje inaczej wyglądają ale to co zobaczyłem to wiem, że na 99% astry bym nie kupił...
Mija rok odkąd mam civica i dalej mi się cały czas podoba, ma coś w sobie
Comment
-
Zamieszczone przez Burton Zobacz postacivic 10 razy fajniejszy w środku niż ta nowa astra
Comment
-
Ale pojechaliście polskiemu liderowi sprzedaży indywidualnej
Zamieszczone przez martin Zobacz postaFajnie wyglądała na zdjęciach i w katalogach, ale na żywo niczym szczególnie się nie wyróżniała.
Tyle, że Avensis może faktycznie jest lepiej poskładany. Ale IMO nie jest tak źle z tym wnętrzem Astry - jest po prostu konserwatywnie i po designerskim wnętrzu IXgen może faktycznie wydawać się nudno. Fotele zwyczajne są na poziomie IXtki dla mnie, aczkolwiek... lepsze niż w Xgen, które jakoś mi nie podpasowały, szczególnie materiałowo, gdzie welurek Opla wygląda przynajmniej jak tapicerka w przeciwieństwie do szmatki Hondy jaką pokazali w demonstracyjnym hatchbacku, sorry. Pozycja jest gdzieś po środku - fajnie niżej niż w IX gen ale nie tak fajnie "na podłodze" jak w Xgen. Także... no wiadomo, jeszcze trzeba by się przejechać.
Zamieszczone przez Burton Zobacz postana pytanie o wersję 200 km odpowiedzieli, że nie ma i raczej w całej Warszawie nikt nie ma żeby się przejechać....straszny egzotyk z tej astry musi być skoro nigdzie nie dostępna...
Zamieszczone przez martin Zobacz postaJuż w Focusie się lepiej czułem.Last edited by Alix; 18-01-2017, 09:42.............................C I V I C
.. generacje . wersje usportowione ..silniki
.
.
Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO
Comment
-
Zależy czego oczekujesz. Jako hot hatch ST jest mocno przeciętny - brak szpery, aktywnego zawieszenia, słabe hamulce, no i lekka nadwaga. Poza tym słabe wyposażenie jak porównać do nowszych kompaktów.Czerwony Civic UFO 1,8 FK2 MY2007 -> http://www.civicforum.pl/showthread....ack-FK2-by-Pik
Czerwony Leon Cupra 2.0 5F MY2016 -> http://www.civicforum.pl/showthread....-Leon-Cupra-5F
Comment
-
Zamieszczone przez Arpuc Zobacz postaZależy czego oczekujesz. Jako hot hatch ST jest mocno przeciętny - brak szpery, aktywnego zawieszenia, no i lekka nadwaga. Poza tym słabe wyposażenie jak porównać do nowszych kompaktów.
Comment
-
Ja nieco porównywałem:
No jak w takiej cenie to fajna maszynka do zabawy. Niestety mało sportowa, dość wysoka pozycja za kierownicą. Jeździ całkiem dobrze, frajda niezła. Twardość podobna jak w Type R. Aczkolwiek jazdą zdecydowanie wolałbym Cuprę. W Seacie też dają dobre rabaty, ma szperę, ma bardziej responsywny silnik - chociaż chyba nieco mniej podniecająco brzmiący na seryjnym wydechu z tego co kojarzę, ale też część dźwięku w Focusie jest chyba z głośników... Focus jest też dość plastikowy w środku, dość ciasny z tyłu i szczególnie po dołożeniu zapasu bagażnik hatchbacka jest mikry, a kombi w praktyce wychodzi z grubsza jak... Civic hatchbackTeż jakością jazdy (w tym zmienne nastawy amortyzatorów) jako daily driver zdecydowanie wolałbym Cuprę. Która dodatkowo jest lżejsza, co przekłada się na więcej frajdy i lepsze osiągi. Podsumowując - jak usportowiony Focus, to RS. Od ST konkurencja chyba lepsza
Ma już po prostu swoje lata. Za to miewają dobre ceny jako używki. Yyy no właśnie i tu jest kolejny minus z perspektywy kupca rynku pierwotnego - niestety niemała utrata wartości po zakupie jako nowy. No i części do VAGa do zabawy w mody więcej.
Last edited by Alix; 18-01-2017, 11:13.............................C I V I C
.. generacje . wersje usportowione ..silniki
.
.
Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO
Comment
-
civici nawet w podstawie fajnie wyglądają, a w innych markach trzeba brać najbogatszą wersję i jeszcze doposażyć konkretnie, żeby wyjechać tym do ludzi...
astra to typowo auto flotowe i dla tych dla których liczy się tylko cena, stąd też brak bogatszych wersji wyposażeniowych i silnikowych poza katalogiem...wg mnie 90% sprzedanych astr to najtańsze wersje...
Comment
-
Zamieszczone przez Burton Zobacz posta...wg mnie 90% sprzedanych astr to najtańsze wersje.... Taki mamy wybór aut na rynku że każdy znajdzie coś dla siebie i będzie zadowolony a żadna marka nie dogodzi wszystkim.
CIVIC IX 1,8/142KM
Comment
-
CIVIC IX 1,8/142KM
Comment
Comment