Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Nowy Civic X generacji - zakup, zalety i wady, alternatywy rynkowe

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Swoją drogą to mi się śnią zwykle przyjemniejsze rzeczy niż roletka bagażnika, no ale co kto lubi [/QUOTE]

    Sęk w tym, że ja tej roletki nie lubię, a mi się śni!
    A tak na serio, to bardzo nie lubię fantazyjnych rozwiązań, które nie mają żadnego praktycznego zastosowania, np. cztery filtry HAPA w X gen., czy dwa spojlerki w IX gen, albo trójkątne wydechy w VIII gen.

    Comment


    • Oj trójkątne wydechy w 8gen były śliczne i ladne echo robiły Teraz mam 4 wielkie rury z tylu i też robią swoje Gdyby wszystko było tylko praktyczne, auta nie miały by duszy...
      ............................C I V I C
      .. generacje . wersje usportowione ..silniki
      . .
      Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO

      Comment


      • Dane o maksymalnej ładowności pochodzą z amerykańskiego manuala Civika X hatchback. Jeśli tak będzie w Europie, to ładowność zdecydowanie poniżej normy. Norma dla kompakta to ok. 500kg.
        Waga max Civic 02.jpg

        Comment


        • Malutko, tym bardziej na usa gdzie ludzie swoje ważą...

          Comment


          • Ale z czego to wynika, bo sam samochód jest chyba cięższy od Astry K, która ma ładowność 500kg. Widzę, tu sprzeczność, to po co taki duży bagażnik w nowym Civiku (478 litrów, chyba największy w klasie), skoro nie można go załadować do oporu.
            Czyli mamy:
            5 osób x 75kg (375kg) + 10kg bagażu (!) lub
            4 osób x 75kg (300kg) + 85kg bagażu

            Comment


            • możesz załadować pełny tylko zależy czym
              a tak poważnie to kolejny argument mówiący, że cena civica jest za wysoka...
              i nie chodzi o to czy nam starczy te 385 czy nie ale o porównanie do konkurencji, która oferuje średnio 100 kg więcej...

              Comment


              • Zamieszczone przez Razbino Zobacz posta
                A tak na serio, to bardzo nie lubię fantazyjnych rozwiązań, które nie mają żadnego praktycznego zastosowania, np. cztery filtry HAPA w X gen., czy dwa spojlerki w IX gen, albo trójkątne wydechy w VIII gen.
                Te dwa spoilerki pełnią akurat praktyczną rolę - redukują zawirowania powietrza wokół tylnej części auta, zmniejszając opór aerodynamiczny.

                Comment


                • Z tą niską ładownością to ciekawa sprawa. CTR ma 314 KG (homologacja na 4 osoby). Zawsze myślałem że to kwestia wymogów aktywnego zawieszenia albo bezpieczny limit gdyby ktoś chciał jechać na limicie Ale może to jakaś nowa polityka Hondy?

                  Comment


                  • Dla mnie problemem nie jest ładowność, bo i tak nigdy nie wiem ile realnie kg w aucie siedzi - no ale jadąc na wakacje sadze ze w bagazniku 100kg lekko mam (przynajmniej tak wynika z wazenia samych walizek jak gdzies latam na dłużej niz tydzień)
                    Wiekszym problemem w 8gen było siadanie tylnego zawiasu - regularnie przy 4 osobach dorosłych haczyłem podwoziem o spiących policjantów, a raz tak dobił mi zawias z tyłu, że myslałem ze mi amory w bagazniku wyszły
                    Co ciekawe jechałem raz na zawiasie Bilsteina i było ok - auto nizej stało zawsze, ale pod obciązeniem tak nie siadał juz tył i dobijania nie było.
                    Civic 8 2.2D -> Civic 8 1.8 -> Civic 9 1.6D -> Golf 7 2.0 TDI -> C 220d 4MATIC -> Lexus GS-F

                    Comment


                    • Tanie kompakty w podstawowych wersjach - trudny rynek dla cen Civica
                      Brak oferty dla flot, a Kowalski i tak kupi bazową wersję dla siebie. Lista konkurentów jest duża.

                      Kia cee'd 1.4 DOHC wersja wyposażenia S: 56 990 zł
                      Toyta Auris 1.33 Dual VVT-i/90 KM Active: 55 900 zł
                      Opel Astra 1.6 Twinport/115 KM: 52 900 zł
                      Golf z silnikiem 1.2 TSI/80 KM w wersji wyposażenia start kosztuje: 61 840 zł
                      Gulietta z silnikiem 1.4 TB/120 KM kosztuje: 66 900 zł
                      Megane 1.6/115 KM w bazowej wersji Life z rocznika 2016 trzeba teraz zapłacić: 59 900 zł
                      Seat Leon 1.2 TSI/110 KM Style Comfort+: 70 800 zł
                      Hyundai i30 1.4 MPI Classic: 55 900 zł

                      Źródło https://moto.onet.pl/aktualnosci/naj...paktowe/vegw7c
                      Last edited by Cojakco; 13-12-2016, 23:17.

                      Comment


                      • Zamieszczone przez Doctor Zobacz posta
                        Z tą niską ładownością to ciekawa sprawa. CTR ma 314 KG (homologacja na 4 osoby). Zawsze myślałem że to kwestia wymogów aktywnego zawieszenia albo bezpieczny limit gdyby ktoś chciał jechać na limicie Ale może to jakaś nowa polityka Hondy?
                        Za niską ładowność maksymalną w nowym Civiku odpowiedzialne jest zawieszenie wielowahaczowe z tyłu. Czyli belka skrętna przenosi większe obciążenia.

                        Comment


                        • Aut z wielowahaczowym zawieszeniem i wyższą ładownością nie brakuje..

                          Comment


                          • Panowie - czy orientujecie się, czy na dzień dzisiejszy jest możliwość obejrzenia nowego CIVIC'a w którymś z salonów warszawskich?

                            Comment


                            • chyba nie ma, na stronie Hondy nawet cennika nie wstawili, nie mowa o katalogu czy innych danych...
                              widziałem na szwajcarskiej stronie katalog, ma aż 4 strony i prawie nic tam nie ma...
                              w cenniku nie ma nic o ładowności ani o przyspieszeniach...

                              Comment


                              • Przecież tu jest podana max. masa całkowita, odejmij masę samochodu czyli ok 1350kg i wyjdzie jaka jest ładowność.
                                https://drive.google.com/file/d/0B5O...RPd01IMDQ/view
                                Moja Honda
                                https://www.civicforum.pl/showthread...044#post351044

                                Comment

                                Working...
                                X