Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Nowy Civic X generacji - zakup, zalety i wady, alternatywy rynkowe

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • oj nie był bym taki pewien co do tego, że stylistyka to ostatnia linia obrony hondy. X z CVT to jest bardzo szybkie auto. Ile ma Leon 1.8 180km do setki? Jest sekundę wolniejszy, 8.2 vs 7.2 od Civica, słabszy układ jezdny, słabsza pozycja za kierownicą. Honda jest szybsza z 1.5 niż Seat z 1.8. Nie jest to innowacja technologiczna? Te 7.2 do 100 X to są okolice Lexa Is 200t 240km (7s), Subaru Forester XT 240km 7s, testy pokazały, że Civic jeżeli chodzi o elastyczność też jest lepszy od Seata, nie jest też tak , że Civic jeździ tylko na wprost jak Vagi Nabywca Hondy Civic X też raczej się będzie zastanawiał, czy silnik to już jest ten poprawiony, czy nie, i ile będzie musiał oleju dolewać

    Comment


    • Zamieszczone przez Alix Zobacz posta
      Ale czy podążanie za masami ma sens? Czy będę szczęśliwy czytając tabloid albo oglądając reality show? No nie. Z hitów czy to europejskich czy polskich sprzedaży nie kupiłbym chyba nic co jest na listach, w większości to co mnie interesuje jest poza pierwszą trójką wręcz... Z miejskich nie kupiłbym przecież ani Yarisa, ani Fabii, ani tym bardziej Corsy tylko Mini albo Fiesta. Z kompaktów nie żadnego Golfa, Astry czy Octavii tylko BMW 1er, Civica albo Leona. Z klasy średniej nie Paska, Superba, Mondeo czy Avensis tylko BMW 3er (chociaż np. akurat w DE to popularny wybór) lub Merca C. Czy skusił bym się na Dustera, Qumqfata czy Mokkę... o fuj, już wolę Vitarę S albo Mazdę CX-3. Tak więc czy model, który "szczytuje" w rankingach sprzedaży uważam za udany? Wcale nie. On jest udany dla koncernów, które na nim kasę trzepią, a to mnie nie obchodzi i nie ma nic wspólnego z tym, czy dane auto jest dla mnie osobiście udane i czy chcę je kupić
      Tylko zauwaz, ze czasem Twoje wybory to gorny pulap cenowy danej klasy. W cenie bazowego Mini kupujesz bazowego Yarisa i dorzucaja Ci w promocji Aygo
      Podobnie bedzie z Avensisem i 3er. Gdzie w cenie bazowej 3er kupisz Avensisa i Yarisa. I znajac BMW ten Aven bedzie lepiej wyposazony
      Wiec jezeli mialbym wybrac to tez wolalbym Mini od Yarisa. Problem sie pojawia przy kasie stad tez popularnosc niektorych modeli. Co niekoniecznie zawsze jest regula - CHR sie sprzedaje swietnie mimo dosc chorego poziomu cenowego

      Comment


      • Ile ma Leon 1.8 180km do setki? Jest sekundę wolniejszy, 8.2 vs 7.2 od Civica, słabszy układ jezdny, słabsza pozycja za kierownicą. Honda jest szybsza z 1.5 niż Seat z 1.8.
        Coś Ci się pomyliło Jozin! Jest dokładnie odwrotnie, katalogowo Leon 1,8 DSG jest o sekundę szybszy do setki od Civica 1,5 cvt (7,2 vs 8,2) Co do układu jezdnego się nie wypowiem bo nie jechałem ani jednym ani drugim. Mogę jedynie stwierdzić że Cupra ma świetny układ jezdny. Co do pozycji za kierownicą to nie mam pojęcia o co może Ci chodzić.
        Last edited by Arpuc; 23-05-2017, 15:21.
        Czerwony Civic UFO 1,8 FK2 MY2007 -> http://www.civicforum.pl/showthread....ack-FK2-by-Pik
        Czerwony Leon Cupra 2.0 5F MY2016 -> http://www.civicforum.pl/showthread....-Leon-Cupra-5F

        Comment


        • Nie do końca mu się pomyliło. Testy przyspieszeń 1.5 z CVT mówią o 7,2 do setki
          Jak to się ma do katalogu to nie wiem, ewidentnie ktoś dał ciała.

          Front IC by FMIC, CG Motorsport Exclusive 8 Paddle Clutch Kit, CG Motorsport SMF kit, DPF out, front BBK K-Sport floating discs 330mm x8, rear BBK ARTMotorSport 280mm, Eibach Pro-Kit -25mm, Short Shifter, Poliuretany w zawieszeniu, forged wheels SSR-Type-C 17", a reszta to pierdoły

          Comment


          • No własnie, zastanawia mnie dlaczego w katalogach Honda podaje 8,2 a w testach (i to nie liczone na bazie stopera i wskazan predkosciomierza tylko racelogicem) wychodzi od 7 do 7,2. Przeciez to doskonaly przyklad jak mozna sobie zrobic marketing. Tymbardziej, ze juz bylo to testowane w druga strone - 6.6 TypeRa w katalogu vs rzeczywistosc. Tylko w manualu to faktycznie zalezy od kierowcy. W CVT wymaga prawej nogi i rak na kierownicy

            Comment


            • Testy katalogowe są wykonywane wg procedur, w ściśle określonych warunkach, jak pamiętam 2 osoby na pokładzie, 3/4 baku i nie z górki i z wiatrem także takie testy YouTubowe rzadko wychodzą jak te fabryczne, znormalizowane. Dodatkowo realnie jest pewien rozrzut parametrów zależnie od konkretnego egzemplarza, zarówno na plus jak i minus. Domyślam się że dane fabryczne są uśrednione.
              Last edited by Arpuc; 23-05-2017, 15:45.
              Czerwony Civic UFO 1,8 FK2 MY2007 -> http://www.civicforum.pl/showthread....ack-FK2-by-Pik
              Czerwony Leon Cupra 2.0 5F MY2016 -> http://www.civicforum.pl/showthread....-Leon-Cupra-5F

              Comment


              • To 7.2 Civica potwierdziły już dwa inne testy, mierzone racelogic, także bym się skłaniał do tego, że to jest realny czas. Hondy zawsze były szybsze w realu niż na papierze, praktycznie każdy test to potwierdza. 1.0 też ma mniej. Leon 1.8 DSG jest wolniejszy, ma 8.2 realnie, Niemcy przeważnie przekłamują w drugą stronę . Civic był też szybszy do 200km/h i w próbach elastyczności.
                Last edited by Jozin; 23-05-2017, 15:47.

                Comment


                • Ale ze swieca szukac tych, ktorzy sammeu EP3 czy FN2 schodzili ponizej 7, a do 6.6 z katalogu to jakis kosmos. Na zeperfs podaja odpowiednio 7 i 7,1
                  Dla FK2R juz testowe 5,7 jest zgodne z katalogiem

                  Comment


                  • Tutaj test łosia:


                    Oglądając inne filmy z tej serii, wychodzi na to, że Civic jest w ścisłej czołówce, bez problemu pokonuje niemiecką konkurencję, nawet premium. No i widać od razu, że to nie niemiecki test, bo nawet nowy i30 wypada nie gorzej niż VAG.

                    Audi A3 https://www.youtube.com/watch?v=sq5ueJaZ50I
                    Mercedes A https://www.youtube.com/watch?v=1Nh84mypAew
                    Golf GTI https://www.youtube.com/watch?v=gnaWZaQ7QqM
                    Megane GT https://www.youtube.com/watch?v=FrjeMmiwJWw
                    Był: Honda Civic Tourer 2015 FL 1.8
                    Jest: Toyota Corolla 1.8 Hybrid 2023

                    Comment


                    • Krzysztof Honda i prezentacja sedana. Chyba jeszcze nie było w wątku.
                      https://www.youtube.com/watch?v=MZWZysQDlR0
                      Z tyły jest trochę więcej miejsca niż w HB bo kanapa jest cofnięta o 35mm. Mówią też o tym, że z tyłu jest ciszej niż w HB. Ktoś wie czy w sedanie jest też progresywny układ kierowniczy?

                      Edit: z tego co znalazłem na niemieckiej stronie hondy to w sedanie jest ten sam układ kierowniczy ze wspomaganiem co w HB tylko ciekawe czy tak samo zestrojony.
                      Last edited by diamento; 23-05-2017, 21:09.

                      Comment


                      • Zamieszczone przez diamento Zobacz posta
                        Krzysztof Honda i prezentacja sedana. Chyba jeszcze nie było w wątku.
                        https://www.youtube.com/watch?v=MZWZysQDlR0
                        Z tyły jest trochę więcej miejsca niż w HB bo kanapa jest cofnięta o 35mm. Mówią też o tym, że z tyłu jest ciszej niż w HB
                        Kolega Kajojek uważa, że w sedanie jest głośniej #3840
                        Last edited by Nowy2017; 23-05-2017, 21:51.

                        Comment


                        • Nie uważa, że jest głośniej, tylko , że zawieszenie jest głośniejsze, a to zasadnicza różnica. W sedanie nie ma adaptacyjnego zawoeszenia i pewnie dlatego je słychać.

                          Comment


                          • Zgadza się, subiektywne odczucie głośności zawieszenia miałem w sedanie. I jeszcze jedna rzecz, która w sedanie zwróciła uwagę - podczas jazdy na równej i dobrej szosie w sedanie słuchać było niemile odbijające się o podwozie/boki kamyki z robót drogowych.
                            Tak czy inaczej sedan w porównaniu z moim VIII gen. jest o niebo (dwa nieba) cichszy. Powiem tylko tyle - w ufo przy 140 km/h w kabinie jest już głośno, silnik wyje, radio trzeba podkręcić ze 4 punkty i nie da się mówić bez podniesienia głosu. W sedanie 2017 przy tej prędkości silnik (wydech?) co najwyżej przyjemnie i chicho warczy, a nie wyje.

                            Jedyne co mnie dziwi to fakt, że w najwyższej wersji (i w każdej innej) nie ma elektrycznie przesuwanego fotela, tylko jest ...wajcha! Auto, które ma tak zbędny bajer jak podgrzewaną tylną kanapę, nie ma elektrycznych foteli z pamięcią!
                            druga rzecz, która mnie dziwi: ok, może nie śledzę premier wszystkich modeli różnych marek, ale jeśli premiera była z tydzień temu, to dziwna to polityka, gdzie modele dostępne w sprzedaży salony będą miały dopiero w sierpniu. A wersje na zamówienie... gucio wie kiedy. To po co robić premierę, skoro w salonach auta dopiero 3 miesiące później?
                            Spróbujcie poszukać sedana dla siebie - dostępność na sierpień, jesień i zimę po kilka sztuk, a potem nic.
                            CRV - na zamówienie już nie przyjmują, stany stockowe ograniczone. Premiera nowej CRV w bliżej nieokreślonym momencie 2018. Jeśli trzeba będzie czekać podobnie jak na civika 4D, to pogratulować polityki. Myślę, że przy spadającym $ w 3 miesiące ogarnęłoby się civa z USA...

                            Co jeszcze mi się przypomniało - w hatchu wszyscy narzekają na roletkę, ale w sedanie po podniesieniu klapy w górnej części bagażnika pod jego "sufitem" rozprowadzone są jakieś linki, przewody, paski. Bardzo słabo to wygląda. Na którymś filmie z polskiego youtube widać to co nieco. Przy przewożeniu wyższych pakunków idealne wystawione, aby się pozadzierały itp. O tu, około 2:40: https://www.youtube.com/watch?v=MZWZysQDlR0
                            Last edited by kajojek; 23-05-2017, 23:01.

                            Comment


                            • Znalazłem coś ciekawego. Test łosia https://www.youtube.com/watch?v=T69yPK2CbV8

                              i golf gti dla porównania: https://www.youtube.com/watch?v=gnaWZaQ7QqM

                              Comment


                              • Różnica na korzyść Civica jednoznaczna i bez dyskusji. I mówimy tu Golfie Gti a nie zwykłej wersji.
                                Front IC by FMIC, CG Motorsport Exclusive 8 Paddle Clutch Kit, CG Motorsport SMF kit, DPF out, front BBK K-Sport floating discs 330mm x8, rear BBK ARTMotorSport 280mm, Eibach Pro-Kit -25mm, Short Shifter, Poliuretany w zawieszeniu, forged wheels SSR-Type-C 17", a reszta to pierdoły

                                Comment

                                Working...
                                X