Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Nowy Civic X generacji - zakup, zalety i wady, alternatywy rynkowe

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Zamieszczone przez Glosima Zobacz posta
    Bez przesady - kreci sie do 5,7-5,8k rpm czyli bez szału. Normalnie jak na turbo.
    1.5T ma moc max. ma przy 5500-6000rpm (większość turbobenzyn ok. 5000rpm i potem już niekoniecznie jest coś więcej), redline 6500rpm (tu akurat bez szału, średniak). U mnie na VTEC turbo hamownia pokazuje Pmax dopiero przy 6500 (odcinka 7000).

    @PJW no do IXtki to nie tak bardzo, ale już niestety do X tak. Szybkie porównanie kompaktów 5D w wagach "od" dla danej wersji silnikowej:
    Mazda 2.0 = 1205kg
    Leon 1.5T = 1166kg
    Golf 1.5T = 1193kg
    i30 1.4T = 1204kg
    Megane 1.2T = 1247kg
    Astra 1.4T = 1260kg
    Civic 1.5T = 1307kg
    Pulsar 1.6T = 1315kg

    Dlatego cóż... Leon 1.4T/150 ma do setki 8,0s, a aż 141kg cięższy Civic mimo aż 32KM więcej ma... 8,2s; już nie dobijając, że cennik dla tego Seata startuje od 83kpln (aż 14 tys. mniej niż Civic jak by nie było, oczywiście wyposażenie jednak znacznie skromniejsze...) I nie żeby Leon źle się prowadził... Aczkolwiek Civic X dużo bardziej wyrazisty, to na pewno!

    A na deser... Mazda 6 2.0 = 1225kg Tak tak... to auto klasy D waży mniej niż Civic X, który niestety jest obecnie jednym z najcięższych aut w segmencie C...
    Last edited by Alix; 06-03-2017, 22:50.
    ............................C I V I C
    .. generacje . wersje usportowione ..silniki
    . .
    Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO

    Comment


    • Z tą niską masą Mazdy 6 to bym nie przesadzał, że to jest taka zaleta. Coś za coś. Wystarczy wejść na forum Mazdy 6 i zobaczyć czym ta niska masa jest okupiona. Ludzie pakują po 50-70kg wyciszenia we własnym zakresie żeby auto doprowadzić do używalności. Poza tym była też ważona przez użytkowników i wychodzi bardziej w zależności od wariantu 1,3-1,4 tony. Ja wolę jak auto jest trochę cięższe ale szum powietrza przy 140km\h nie prowadzi to trwałego uszczerbku słuchu. Jeździłem wersją 2.0 2017 która jest ponoć dużo lepiej wyciszona ale jak na tą klasę auta nie było jakoś cudownie powyżej 3.5tyś obrotów. W nowej Astrze jest ciszej a tam można dokupić jeszcze pakiet dodatkowego wygłuszenia.

      Comment


      • Czy ja wiem... w pomiarach dramatu jakiegoś nie ma: https://www.auto-swiat.pl/testy/mazd...i-klasy/x5wf92
        6tka jako taka nie jest gorsza np. od Laguny na sonometrze i ma minimalny 1dB więcej przy 130km/h od 200kg cięższej Insigni? Więc to chyba nie samo wygłuszenie o wadze nawet 200kg coś zmienia? A to są wyniki Mazdy jeszcze sprzed obecnego liftu, przy którym niby coś dodatkowo wygłuszali?

        Zamieszczone przez diamento Zobacz posta
        nie było jakoś cudownie powyżej 3.5tyś obrotów. W nowej Astrze jest ciszej
        A może problem jest... właśnie w benzyniakach Mazdy - znowu z braku turbo? To samo jest w Civicach 8 i 9 gen - wszyscy narzekają, że głośno. Jest głośno, bo jak nie ma turbo to Nm brakuje na dole i muszą skrzynie krótsze dać, żeby auto przyzwoicie ciągnęło... no to 500rpm czy więcej jest przy tej przelotowej prędkości autostradowej i jest jak jest. Poza tym turbo zżera energię kinetyczną spalin i silnik z turbo z natury zawsze jest jako taki cichszy (przede wszystkim o bardziej dokuczliwe wyższe rejestry) od N/A. W dodatku Mazdy mają bardzo wysokie sprężanie, a takie jednostki po prostu bardziej "drą japę" - vide stare doprężone wysokoobrotowe VTECki... W sumie jak byłem na jeździe CX-3 to też zauważyłem, że w stosunku do 1.6 Vitary czy 1.5 Hondy było chyba najgłośniej - i to chodziło właśnie o dźwięk silnika na obrotach, bo poza tym było wszystko porównywalne (w tym towarzystwie z kolei Vitara o 150kg mniej od Mazdy i na pewno ma jeszcze mniej wygłuszenia...); aczkolwiek ja to akurat odebrałem jako super, może zboczony już motoryzacyjnie jestem
        Last edited by Alix; 06-03-2017, 22:52.
        ............................C I V I C
        .. generacje . wersje usportowione ..silniki
        . .
        Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO

        Comment


        • Zamieszczone przez Alix Zobacz posta
          6tka jako taka nie jest gorsza np. od Laguny na sonometrze i ma 1dB więcej przy 130km/h od 200kg cięższej Insigni?
          To się akurat może zgadzać z tym co słyszałem od innych osób. GJ była tragedia, FL1 trochę to poprawili. W FL2 jeszcze bardziej poprawili wyciszenie ale... no właśnie, do 130-140 jest ok, potem dochodzą spore szumy powietrza i wicherki w uszczelkach (nie w każdej sztuce). Ja jak testowałem to szybciej nie jechałem i było ok, szumy z otoczenia i z silnika nie męczyły. Przy niskich prędkościach to jak mówiłem powyżej 3.5k było już słychać silnik ale nie było tragedii. Poniżej 3.5 silnik praktycznie niesłyszalny. Mam w planach jeszcze raz się przejechać to zobaczę jak to jest przy wyższych prędkościach. Może człowiek jest trochę już przewrażliwiony ale jednak mały niesmak pozostaje, że auto z segmentu D które kosztuje ponad 100k jest gorzej wyciszone niż astra za 70k. Zobaczymy jak to jeszcze będzie z tym wyciszeniem w Xgenie.

          Comment


          • W auto-świat mazda 2,0 165 km na wadze pokazała 1420, natomiast kombi w dieslu z tego co pamiętam ok 1570, dla ciekawskich mogę nawet podać nr tych auto swiatow, ostatnio było też porównanie mazdy 3 i wazyla przeszło 1300, mazda bardzo zaniza swoją wagę.

            Comment


            • Co do tej Corolli, o której pisałem.
              Tam też jest belka skrętna i faktycznie nie trzeszczy w środku i jest cichsza, ale...
              - Civic to bardziej auto nastawione w kierunku sportowym i czerpania frajdy z jazdy a nie w kierunku dupowozu jakim jest Corolla
              - Corolla ma o wiele miększe zawieszenie od Civica
              - tam nie ma 17 jak ja mam w Civicu. Już nawet tutaj na forum spotkałem się z opiniami, że Civic jest cichszy jak ma 16

              W Corolli o wiele gorsze jest wyczucie układu kierowniczego, wspomaganie jest inne, samochód jest wyższy, ma wyżej środek ciężkości, to wszystko czuć na zakrętach i przy podmuchach wiatru; zawieszenie jest o wiele bardziej miękkie. Plastiki może lepiej spasowane ( albo nie, bo może to kwestia właśnie tego, że Civic jest twardszy, mam 17 i to gorzej współgra na naszych polskich drogach ), ale są toporne i twarde.
              O podłokietniku nie wspomnę, bo potrafi od niego szybko boleć łokieć. Prosi się o zespół cieśni nadgarstka. Corolla niby konkurent Civica ale bardziej bym powiedział, że ten poziom miałby Auris.

              Comment


              • Wy tu sobie gadu gadu
                a tu
                17155617_10158754294060725_4831362791982788517_n.jpg

                Moc: 316! WOW, pomyliłem się o "1".

                Comment


                • Zamieszczone przez katana Zobacz posta
                  mazda bardzo zaniza swoją wagę.
                  A kto nie? Tylko w usportowionych autach, gdzie właściciele mają na tym punkcie "hopla" (jestem tego przykładem), są one w miarę uczciwie podawane - chociaż i Honda nie jest tu święta, bo kolega jak ważył FN2 to było aż 94 niepożądanych kilogramów w stosunku do papieru Z 6 kombi w dieslu Auto Świat masz nawet link w poście #1953, nie trzeba nr-ów podawać Natomiast zauważ, że to wciąż 200kg mniej niż konkurencyjne tej samej wielkości Insygnia, czy Mondeo czy... np. Accord 8th.

                  Co do Corolla i Civica to jak porównywanie dwóch butów:





                  niby oba półbuty, niby oba podobnie kosztują, ale mają chyba trochę inną grupę klientów...?

                  ================================================== =====================================

                  The latest car news and auto reviews, Inside Lane - Putting You in the Driver's Seat. 2018 Honda Civic Type R Ready to Rumble


                  No proszę 316 i 400Nm... widzę że FK2R i FK8 auta będą trochę jak kiedyś EP3 i FN2... Ręczny elektryczny

                  A tu jeszcze o pewnej seksownej czerwonej wystającej rurce:

                  Last edited by Alix; 07-03-2017, 08:13.
                  ............................C I V I C
                  .. generacje . wersje usportowione ..silniki
                  . .
                  Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO

                  Comment


                  • Śmiesznawe te 3 rurki....noni spoiler tylny przekombinowany.
                    Ale tak na pierwszy rzut oka dla mnie bardziej spójne auto niz CTR 9gen.
                    Civic 8 2.2D -> Civic 8 1.8 -> Civic 9 1.6D -> Golf 7 2.0 TDI -> C 220d 4MATIC -> Lexus GS-F

                    Comment


                    • IMG_1145.jpg
                      A ja czytałem, że 320 koni..

                      Comment


                      • To zależy od przelicznika... KM, PS czy BPH czy HP liczą się jakoś tam minimalnie inaczej. 9gen też ma 306BHP i 310KM podobnie tutaj 316BHP i 320KM. Momentu zostało tyle samo, niektórym takie wyniki na hamowni w 9gen wyrzucało... generalnie należy uznać za silnik z grubsza identyczny osiągami. Pytanie zasadnicze: jak tam z masą panowie???
                        ............................C I V I C
                        .. generacje . wersje usportowione ..silniki
                        . .
                        Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO

                        Comment


                        • [ATTACH=CONFIG]33582[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]33583[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]33584[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]33585[/ATTACH]
                          Podali że 320PS
                          Last edited by Blinky; 07-03-2017, 08:14.

                          Comment


                          • Mnie najbardziej interesuje jeden parametr, cena

                            Comment


                            • Na motortrendzie podali cytuje:

                              Compared to the standard Civic hatchback, the Type R has a more rigid body with 38 percent better torsional rigidity and bending rigidity that’s been improved by 45 percent. The new Civic Type R is also 35 pounds lighter than Europe-only ninth-generation model, thanks to extensive use of high-strength steel and an aluminum hood. Three driving modes will be available: Comfort, Sport, and +R, all of which adjust steering, throttle response, transmission rev-matching, the adaptive dampers, and the stability control system.

                              Comment


                              • Oficjalny press release:
                                https://hondanews.eu/gb/en/cars/medi...view-at-geneva

                                -320KM/400Nm
                                -38% sztywniejsze nadwozie (w porównaniu do IX gen R)
                                -przednie zawieszenie zoptymalizowane pod sportowe prowadzenie (w porównaniu do X hatch)
                                -trzy tryby jazdy - Comfort, Sport oraz R+
                                -poprawiona aerodynamika

                                Comment

                                Working...
                                X