Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Nowy akumulator

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • #61
    TAB jest Słoweński
    Grom prod. Korea Pd.

    Comment


    • #62
      Jak niema napisane jaka norma a auto jest z europejskiej dystrybucji to przyjmuje się, że prąd podany jest w EN.
      Inną kwestią jest to, że norma EN mówi że akumulator musi oddać dany prąd w temp. -18° C także wyższe wyniki na miernikach nie powinny dziwić.

      Comment


      • #63
        Czyli pomiar w 20 stopniach C nie ma sensu...
        Jednak zostaję przy opornicy.
        był: Accord CL7 2004 Royal Ruby Red Pearl
        jest: Civic FK2 Sport 2015 Brilliant Sporty Blue Metallic
        sigpic
        http://www.civicforum.pl/showthread....y-Blue-Metalic

        Comment


        • #64
          Zamieszczone przez SarioN Zobacz posta
          auto jest z europejskiej dystrybucji to przyjmuje się EN... że akumulator musi oddać dany prąd w temp. -18° C
          To by tłumaczyło większy prąd .

          Mój pomiar był przy +6 .

          Będę w domu to porównam pomiar na nowym Bosch w stosunku do oznaczeń.

          Wysłane z mojego ASUS_X00TD przy użyciu Tapatalka

          Comment


          • #65
            Zamieszczone przez Bodex1 Zobacz posta
            To by tłumaczyło większy prąd .
            Nie do końca.. pisałem już, że mierzyłem, roku temu, nowy akumulator który deklarowane miał 360A EN i tyle pokazał też miernik w temp. pokojowej. Dziwne trochę, że akurat akumulator z Civica ma taką nadwyżkę prądu rozruchowego.. albo źle robiony jest pomiar - zła norma- albo ten miernik pokazuje głupoty..
            Moja łódka Civic..
            Mój "klekocik" Ceed..
            New... "Japończyk" e:Hev 2.0
            Coś na temat olejów..

            Comment


            • #66
              U mnie wg testera akumulator ma wartość prądu rozruchu bliższą tego co podaje producent.

              EN_.jpg

              SOC_.jpg

              noco_.jpg
              Last edited by Theo74; 25-11-2021, 19:16.

              Comment


              • #67

                Comment


                • #68
                  Zamieszczone przez michonda Zobacz posta
                  jak to robisz że masz tak czysto pod maska
                  Zupełnie nic nie robię. Tak po prostu jest bez jakichkolwiek zabiegów pielęgnacyjnych. A co ... Tobie się brudzi pod maską?

                  Comment


                  • #69
                    Tak w temacie dodam... dla tych co mają wersje z USA
                    1.5 na europę ma akumulatory normalnej budowy takie szerokości 15.5cm
                    1.5 usa/kanada ma akumulator jak typowy japończyk czyli taki mały prostokąt o szerokości bodajże 12.9cm
                    Z racji budowy raczej wątpliwe jest by włożyć w tak małą obudowę cele, które dadzą parametry 60 Ah takie jak określili koledzy w postach powyżej.
                    Mój fabryczny aku miał mnóstwo napisów i po japońsku, i po angielsku i info "made in Turkey". Jednak nie miał żadnych oznaczeń parametrów. Kompletnie żadnych. Chcąć sie zmieścić w seryjne miejsce trzeba zakupić wąski aku taki jak jest zamontowany pierwotnie. Inaczej trzeba by troszkę demolki tam robić i podpasować różne mocowania. Finalnie da się to zmieścić chyba aczkolwiek trzeba wyjąc obudowę plastikową i prawdopodobnie przerobić uchwyty trzymające aku-wtedy powinno się zmieścić "normalny akumulator" prawdopodobnie.

                    Do brzegu - chcąc wymienić aku pozostając w seryjnym wymiarze (bo przecież seryjny dawał radę, pradopodobnie zastosowano inny przez brak keyless i innych takich) to... zasadniczo na rynku można znaleźć najczęściej proponowane:
                    - VARTA Blue Dynamic B33 12V 45Ah 330A
                    - Exide Excell 12V 45AH 330A
                    - chyba coś z "czarnej" serii Yuasy ale to zasadniczo niższa pólka niż szara więc odpada...
                    i warte uwagi:
                    - Exide Excell 12V 45AH 390A
                    - Yuasa YBX5000 Silver High Performance SMF 12V 48AH 430A
                    - YUASA ELITE YUASA YUSYBX5053 - 12V 50Ah 450A

                    Wybór wydaje się prosty patrząc na parametry europejskie tym bardziej że ceny sa praktycznie identyczne.
                    YUASA ELITE YUASA YUSYBX5053 - 12V 50Ah 450A wyniosła mnie 265zł
                    ssss.jpg
                    20211201_133221.jpg
                    Last edited by Lcfr; 01-12-2021, 21:06.
                    Story:Civic: SL-> ED4 D15B2-> EG4 D15B3-> EJ2 D15B7-140KM-> Integra TypeR DC2 B18C6-214KM-> Si FG2 K20Z3-223KM->VolvoC30/SuzukiSS/FiestaST2->FK7 L15B7+
                    Now: FL1 Boost Blue L15B7+Honda Forza 125 2023 +Honda HR-V 4x4 1.8 2021+FIT 2012

                    Comment


                    • #70
                      Tak , u mnie jest o wiele bardziej brudno. Ale może to wina tego że jestem z Krakowa, a tutaj duże zapylenie, na dodatek w mojej okolicy sporo się buduje.

                      Comment


                      • #71
                        Zamieszczone przez michonda Zobacz posta
                        jak to robisz że masz tak czysto pod maska������?
                        Pozdrawiam
                        Pewnie wóz garażowany i często przecierany .. :-))
                        W takich warunkach to i aku wolniej się rozładowuje.

                        Comment


                        • #72
                          U mnie dzisiaj znowu komunikat za niskie napięcie akumulatora ,wiadomo,że był mróz i nie jeździłem przez święta ale wczoraj trasa 70km więc powinien się trochę podładować.
                          To drugi aku oem niedawno zakupiony w serwisie,ładowanie jest cały czas 14,2do14,4 czyli ok.
                          Mam wrażenie, że to zaczęło się dziać po zainstalowaniu HH,czy może to mieć jakiś związek?Po wyjęciu kluczyka nie ma napięcia na odbiory ,jedynie komp samochodu co wiadomo.
                          Podładuje dzisiaj to zobaczę czy to pomoże...

                          Comment


                          • #73
                            Aku od nowości (luty 2018), HH używany już dobre 2 lata i zero komunikatów odnośnie aku, więc raczej szukał bym przyczyny gdzie indziej niż w HH.

                            Comment


                            • #74
                              Zamieszczone przez gabler Zobacz posta
                              To drugi aku oem niedawno zakupiony w serwisie
                              Może był już częściowo rozładowany jako "nowy"... Bo, nowy, nie znaczy wcale, że gęstość elektrolitu jest jak w nowym który zjechał z linii produkcyjnej.. w ASO też te akumulatory sobie stoją i podejrzewam, że za wiele nikt tam nimi się nie interesuje.. Radą na to jest ładowanie prostownikiem.
                              Moja łódka Civic..
                              Mój "klekocik" Ceed..
                              New... "Japończyk" e:Hev 2.0
                              Coś na temat olejów..

                              Comment


                              • #75
                                Zamieszczone przez Grzechu Zobacz posta
                                Może był już częściowo rozładowany jako "nowy"... Bo, nowy, nie znaczy wcale, że gęstość elektrolitu jest jak w nowym który zjechał z linii produkcyjnej.. w ASO też te akumulatory sobie stoją i podejrzewam, że za wiele nikt tam nimi się nie interesuje.. Radą na to jest ładowanie prostownikiem.
                                Też taką mam nadzieję aczkolwiek data produkcji była z lipca a ja go kupiłem 20 sierpnia to niby nie leżak no ale może faktycznie trza go podładować.

                                Comment

                                Working...
                                X