Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Klocki / tarcze hamulcowe Civic 2006-2011 jaki zestaw polecacie?

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Auto jest z polskiego salonu to po autostradach raczej nie ganiało. Tak jak piszesz - jazda po mieście wymusza częste używanie hamulca, więc nie ma pewności czy to pierwszy komplet. Co do wyboru Texstarów przyznam, że mocno przyczyniła się Twoja opinia z wyżej podlinkowanego wątku. Nie wziąłem jednak pod uwagę tego, że mogą być różnice między klockami tego samego producenta do UFO i sedana. Wiadomo, jest to moje subiektywne odczucie, ale po przejechaniu 150 km Legionowo-Szczytno, na mytych wcześniej felgach było widać sporo pyłu. Trasa prowadzi przez miasta i wioski to hamowania trochę było, jednak poprzedni komplet tak nie pylił. Szkoda, że nie mam jak sprawdzić jakie to były klocki. Generalnie nowe klocki hamują i jako zamiennik serii się sprawdzają, ale na następną wymianę spróbuję czegoś innego.

    Comment


    • Miałeś blaszki na starych klockach? Tzw. shimmy?
      Są w zestawie z OEM klockami do sedana. U mnie były i przełożyłem je na nowe klocki ATE.
      Na OEM klockach Honda Nissin przejechałem 95.000km i było ich jeszcze 4mm.

      111.png
      Last edited by bartekos; 28-08-2018, 15:11.
      Moje FD7

      Comment


      • Jeśli mówisz o tych dużych blaszkach wielkości klocka to miałem po 3 szt. na każde koło (jak na schemacie: 2x na wewnętrznym i 1x na zewnętrznym klocku) Były w dobrym stanie, bez rdzy więc je założyłem na nowe klocki, choć nie były idealnie dopasowane.
        edit:
        Zawziąłem się i poszedłem obejrzeć stare klocki. Okazało się, że pod warstwą brudu i jakiegoś smaru są wytłoczone oznaczenia: HONDA JB NF87FF. Macie pojęcie co to za klocki?
        Last edited by rambo7; 30-08-2018, 07:37.

        Comment


        • Zamieszczone przez Rademenez
          HONDA JB NF87FF. Macie pojęcie co to za klocki?
          Producentem jest Nissin.
          Moje FD7

          Comment


          • Czyli to fabryczny klocek zakładany na pierwszy montaż ? Czy ASO Hondy zakładało takie jak klient przyjechał na wymianę?

            Comment


            • Na pewno szły na pierwszy montaż. Czy teraz byś dostał nissiny idąc do ASO po klocki - tego nie wiem, ale podejrzewam, że tak.
              Moje FD7

              Comment


              • Zamieszczone przez bartekos Zobacz posta
                Producentem jest Nissin.
                Zamieszczone przez Rademenez Zobacz posta
                Czyli to fabryczny klocek zakładany na pierwszy montaż ?
                Zamieszczone przez bartekos Zobacz posta
                Na pewno szły na pierwszy montaż.
                tzn. tak, jeśli ustalono że to Nissin ok.
                Trudno ustalić z całą pewnością że to jedyny producent na 1 montaż.
                Na pewno to mogę na 100% powiedzieć że na pierwszy montaż szły ATE.
                Więc słowo "na pewno" to ...nie jestem pewny.
                Ja na pierwszym montażu miałem ATE, czyli wychodzi na to że było przynajmniej 2 dostawców Nissin i ATE.
                Mogę też powiedzieć, bo będąc w salonie zawsze oglądam części jeśli widać napisy i na klockach w 9 genie pisało ATE auta nowe stały w salonie.
                Kierownik Działu Diesla

                Comment


                • Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
                  Więc słowo "na pewno" to ...nie jestem pewny.
                  Napisałem "na pewno" ale to nie znaczy, że "jedynie/tylko" Nissin.
                  Chociaż osobiście nie spotkałem się z przypadkiem, żeby w sedanach VIII było wkładane coś innego.
                  Pytałem też mechanika, który sam jeździ sedanem FD i mówił właśnie, że Nissin to fabryczne klocki do sedana.
                  Czy były jakieś inne w sedanach - nie wykluczam, ale wątpię :-)

                  Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
                  Ja na pierwszym montażu miałem ATE, czyli wychodzi na to że było przynajmniej 2 dostawców Nissin i ATE.
                  W/g mnie Nissin = 4D, ATE = 5D.
                  Moje FD7

                  Comment


                  • Zamieszczone przez bartekos Zobacz posta
                    W/g mnie Nissin = 4D, ATE = 5D.
                    O tym właśnie pomyślałem, że to kolejna różnica między 4D i 5D. Poza tym miejsce produkcji też jest inne.

                    Comment


                    • A mnie w Sedanie właśnie skończyły się tarcze i klocki z przodu.
                      W zakładzie do którego jeździłem poprzednik=mi autami (bo wiem, że szef ma szmyrgla na punkcie fachowo wykonanej usługi)
                      zaproponował mi komplet Hella Pagid. A cóż to za wynalazek? On twierdzi, że to lepsze od ATE i podobnych.

                      Comment


                      • jak tym handluje to wiadomo że najlepsze. A tak na poważnie to tu się porównujemy do fabrycznych zestawów, bo jak wiemy jak hamuje, pyli, hałasuje, wytrzymuje etc. fabryczny zestaw to po prostu nie chcemy mieć gorzej. W czym są lepsze powiedział? bo to takie gadanie bez uzasadnienia. Poza tym podejście z dobrze wykonaną pracą się chwali, ale jeszcze nie spotkałem mechanika aby lepiej coś zrobił ode mnie, zazwyczaj to jak mam uwagi jak ja bym to zrobił, to słyszę: "eeee chłopie jak ja bym to robił jak ty to widzisz to ja bym na chleb nie zarobił". noo więc wolę sam, jak tylko mam warunki i możliwości to wolę sam.
                        Kierownik Działu Diesla

                        Comment


                        • Handluje, nie handluje, raczej nie handluje a montuje. Jeśli ja sobie zażyczę to może mi i droższy zestaw ściągnąć z hurtowni i zamontować ale na to co zakłada daje mi gwarancję.
                          Przy ATE, na przykład miewał (podobno) więcej wracających klientów bo pyli, bo bije, bo piszczy, itd.
                          Ja wiem, że samemu można by to zrobić lepiej (może) ale jak coś spieprzę (tak, tak, da się nawet to) to co, pojadę do niego i będę wołał ratunku ?

                          No dobra, to jadę po zestaw TRW (tylko to mają na miejscu w poznańskich hurtowniach) i w weekend zakładamy.
                          Może nie zepsuję czegoś :-)
                          Last edited by eror; 30-08-2018, 14:52.

                          Comment


                          • No i tarcze z klockami wymienione.
                            Śruby trzeba było rozwiercić ale to później się przykręci. W zasadzie nie było syfu ale faktycznie nikt inny nie wyczyścił by
                            wszystkiego tak dokładnie jak ja:-) TRW zamontowane, odtłuszczone, co trzeba nasmarowane i wio!
                            Co prawda wykryłem pewien problem przy okazji ale o tym w osobnym wątku.
                            Dzisiaj, podczas wymiany tarcz z przodu szarpałem za wszystko co się da. No i jak chwyciłem półoś (prawą) to stukało. Metaliczne, suche stuknięcia. Na pewno luz jest wzdłużnie, poprzecznie praktycznie niezauważalny. Nakręciłem krótki filmik A może tak ma być, może taki luz jest niezbędny? https://youtu.be/IaMs36dkJY0
                            Last edited by eror; 01-09-2018, 18:17.

                            Comment


                            • Jakie klocki i tarcze polecacie?

                              Hej,

                              Przy zmianie opon zauważyłem, że czas wymienić tarcze i klocki z tyłu. To będzie moja pierwsza wymiana dlatego pytam jakie polecacie?
                              Zaznaczę, że nie przeżyje piszczenia podczas hamowania!

                              Liczę na pomoc,
                              Dzięki!

                              Comment


                              • TU Prezes mówi, że tak samo jest w VIII.
                                Milano Red by Gdanny0

                                Comment

                                Working...
                                X