Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Klocki / tarcze hamulcowe Civic 2006-2011 jaki zestaw polecacie?

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Przednich jeszcze nie założyłem... Leżą w pudełku już chyba ze 2 lata. Z przodu mam jeszcze OEM nissin w dobrym stanie. Założyłem tylne, w porównaniu do OEM nie zauważyłem różnicy w pyleniu.
    Moje FD7

    Comment


    • U mnie już przód zaczyna popiskiwać, więc muszę zacząć myśleć o zmianie. Auto przejechało 155 tyś. i nie wiem czy jeszcze fabryczne hamulce ma. Generalnie jest trochę ubogo jeśli chodzi o klocki do sedana. Wyszukiwarki w sklepach "hamulcowych" wcale nie widzą sedanów - tylko 3/5D.

      Comment


      • Kupowałem ostatnio zestaw do sedana na tył wybrałem budżetowo czyli klocki ASHIKA i tarcze Blueprint w cenie ryżu.
        Najłatwiej znaleźć po tym linku do katalogu:

        znajdziesz tam numery OEM części i potem klepiesz je w iparts ucando czy czymkolwiek co sprzedaje bebechy do samochodów i masz na bank.
        Takie kupiłem nie polecam nie zalecam twoja sprawa co kupisz ale te na bank wejdą do sedana (przesyłka w ucando powyżej 150 zł za frajer!)
        Klocki z czujnikiem akustycznym zużycia komplet na tył!

        4gen D15B2/VW Polo AKV/8gen R18A2/407 9HZ/8gen L13A7
        Mój samochód: http://www.civicforum.pl/showthread....AN-Civic-R18A2
        https://www.civicforum.pl/showthread...L13A7-Wiferide

        Comment


        • Panowie a jak się ma to wszystko do klocków ? Bo przy każdych zestawach często spotykam różne wymiary tych klocków - jak radzę sobie z tarczami tak mam kłopot z klockami, jest jakiś standard na który należy zwracać uwagę ?

          Zamierzam na chwilę obecną wymienić tylko klocki ponieważ na wymianę pełnego zestawu chcę zebrać się w przyszłym roku. Stąd moje pytanie tylko i wyłącznie o klocki ... oczywiście chodzi o klocki na przód i na tył ...
          Last edited by Vashchoo; 10-06-2018, 15:12.

          Comment


          • Jeśli chodzi o klocki do sedana to faktycznie było tam trochę zamieszania. Honda w 2007 roku robiła zmianę w przednich klockach. Wszystko inne zostawili bez zmian. Najlepiej przesłać sprzedającemu numer VIN do zdekodowania - po numerze oryginału będzie w stanie sprawdzić które z nich są u Ciebie zamontowane. Ewentualnie jest jeszcze wersja hard czyli wyciągnąć klocek To jednak nie takie pewne rozwiązanie bo czasami klocki mają takie same wymiary a np. różnią się ilością materiału ciernego lub jego kształtem i du*a Tak więc chyba szkoda czasu i lepiej wysłać zapytanie do jakiegoś ogarniętego sklepu. Mi hamulce do mojej Hanki składali w brakes.pl Na pewno Ci to ogarną.
            Dzięki Bogu hatch jest pod tym względem prosty aż do bólu

            Comment


            • Ja zdecydowałem się na klocki textara - porównałem na ucando i na stronie textara i numery katalogowe się zgrały. Zamieszanie było w szerokości klocka 130 i 148mm, wybrałem większy porównując wymiary ATE na podstawie numerów podanych przez kolegę bartekos. Poza tym są chyba dwa systemy hamulcowe: Nissin 15" i Akebono 14" i jako, że na zacisku mam symbol nissin i moja hanka wyjechała z salonu na OEM 15" stalówkach wybór był trafny. Od zeszłego piątku jeżdżę na nowym zestawie: tarcze Zimmermann, klocki Textar i płyn ATE SL.6. Przydał się też wątek kolegi rambo7 dot. wymiany hamulców w ufo. Tak jak pisze Mqzi - tarcze w 3/5D i 4D są takie same, klocki niestety już nie.

              Comment


              • Czy ktoś ma doświadczenie z tarczami "lakierowanymi", dzięki czemu miałyby nie rdzewieć tak jak zwykłe?

                Moje tylne tarcze niby OEM Honda (wyjęte z pudełka BluePrint w ASO) przeżyły 102 tys. km (5 lat). Założone były z klockami EBC Green i te klocki wytrzymały 66 tys. km, a kolejne OEM Honda niestety już tylko 36 tys. Dzisiaj przez przypadek (otwarte okno) usłyszałam, że wydają piski przy zakrętach w prawo i dohamowaniu.

                W przyszłym tygodniu czeka mnie wymiana sprzęgła, dwumasy i amortyzatorów, to jakby co dorzucę jeszcze tarcze z hamulcami, tylko prośba o info co z tymi lakierowanymi. Czy mniej jest brudu, faktycznie nie rdzewieją i lepiej wyglądają? OEM Honda już nie chcę.

                Fotka moich tylnych:
                20180802_193536.jpg

                Comment


                • Ebc teraz standardowe tarcze też lakieruje. Bierz green' y i tarcze ebc

                  Comment


                  • Skończyło się na zakupie Textarów na przód i tył + komplet tarcz lakierowanych. Zobaczymy czy one tak samo nie będą rdzewieć. Jedno co mogę powiedzieć, to to, że klocki Textara prawie wcale nie pylą z przodu. W porównaniu do klocków OEM Honda TRW to jest przepaść pod tym względem.

                    Comment


                    • Zamieszczone przez bartekos Zobacz posta
                      Przednich jeszcze nie założyłem... Leżą w pudełku już chyba ze 2 lata. Z przodu mam jeszcze OEM nissin w dobrym stanie. Założyłem tylne, w porównaniu do OEM nie zauważyłem różnicy w pyleniu.
                      Przednich OEM klocków jeszcze miałem ze 4mm ( po przelocie 95kkm )ale w zeszłym tygodniu wpadły kupione dawno temu ATE. Po wstępnych obserwacjach jednak wychodzi na to, że pylą zdecydowanie mocniej niż OEM. Skuteczność wg
                      mnie identyczna
                      Last edited by bartekos; 14-08-2018, 15:01.
                      Moje FD7

                      Comment


                      • Zamieszczone przez zozulka Zobacz posta
                        Jedno co mogę powiedzieć, to to, że klocki Textara prawie wcale nie pylą z przodu. W porównaniu do klocków OEM Honda TRW to jest przepaść pod tym względem.
                        Po przejechaniu ok 2,5 tyś. km stwierdzam, że moje textary pylą bardziej niż to co miałem poprzednio - niestety nie wiem co, bo to zakładał poprzedni właściciel (przy demontażu nie znalazłem żadnych oznaczeń) Wygląda na to, że nie tylko kształt ale i mieszanka klocków jest inna w sedanie.

                        Comment


                        • Moje textary również nie pylą.

                          Comment


                          • Rademenez pisał że mu Textary pylą mocniej od poprzednich.
                            Zamieszczone przez Rademenez Zobacz posta
                            moje textary pylą bardziej niż to co miałem poprzednio - niestety nie wiem co,
                            ja z kolei mogę powiedzieć że Textary (co pokazałem w manualu) w UFO pylą mniej niż fabryczne ATE. Wymiana tarcz i klocków hamulcowych Przód w Honda Civic VIII ufo
                            Kierownik Działu Diesla

                            Comment


                            • Czy jest możliwe, że fabryczne, pierwsze klocki przejechały ok 155 tyś. km ? Przy takim przebiegu zmieniałem komplet z przodu, a biorąc pod uwagę, że dwóch poprzednich właścicieli to osoby starsze (45 i 60 rocznik) i ostatni przez 3,5 roku użytkowania zrobił ok 30 tyś. km to mam wrażenie, że to był fabryczny komplet. Zgodnie z tym założeniem stwierdzam, że nowe Textary pylą bardziej niż fabryczne (cokolwiek to było)

                              Comment


                              • Zamieszczone przez Rademenez Zobacz posta
                                Czy jest możliwe, że fabryczne, pierwsze klocki przejechały ok 155 tyś. km ?
                                jeśli auto ganiało po autostradach to jest możliwe, lub inaczej: nie można tego wykluczyć, chociaż jest to mało prawdopodobne. Bo jeśli mamy wynik prawie 160 tys km to na pół będzie po 80tys km. i to jest bardzo dobry wynik. Starsi użytkownicy to też często majętni użytkownicy, a szczególnie gdy auto jest z niemiec, nie szczędzą na serwisie. Sam to zaobserwowałem bo mam takie auta sprowadzone i nie sądzę bym miał fabryczny akumulator który nieładowany 3 tygodnie w zimę przy -17stC miał 13 lat i działa jak nowy. Na klockach "po niemcach" dociągałem spokojnie do 120tys km. Tak czy siak, rozważałem 2 opcje ATE lub Textary, wybrałem Texstary bo nie miałem wcześniej. Gdy porównam pylenie do ATE jestem zadowolony, być może to kwestia hamowania? nie wiem, ale na pewno u mnie nie pylą bardziej niż ATE które były wcześniej. No i na pewno Texatry pylą mniej niż TRW. Gdybym znalazł ATE w cenie Textarów to pewnie bym się zastanawiał bardziej co wybrać. Postawiłem na Textary również na podstawie opinii użytkowników którzy tu pisali i za to dziękuję, bo nic nie picowali, Textary spisują się dobrze i w pełni jestem zadowolony, a to jest najważniejszy wniosek.
                                Last edited by rambo7; 28-08-2018, 08:35.
                                Kierownik Działu Diesla

                                Comment

                                Working...
                                X