Na tyle są takie same, na przodzie type-r ma większe.
Ogłoszenie
Collapse
No announcement yet.
Klocki / tarcze hamulcowe Civic 2006-2011 jaki zestaw polecacie?
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
Front IC by FMIC, CG Motorsport Exclusive 8 Paddle Clutch Kit, CG Motorsport SMF kit, DPF out, front BBK K-Sport floating discs 330mm x8, rear BBK ARTMotorSport 280mm, Eibach Pro-Kit -25mm, Short Shifter, Poliuretany w zawieszeniu, forged wheels SSR-Type-C 17", a reszta to pierdoły
-
Zamieszczone przez Przemek82 Zobacz postaKtoś może słyszał o tych tarczach lub ma je zamontowane ?
SPEEDMAX - https://e-katalog.intercars.com.pl/#...hamulcowa.html
Lub te - DOKUJI
Bo kłania mi się wymiana i nie wiem co wstawić...
Bo słyszałem że MIKODA GT to szajs a jak z tymi ?
Szukam czegoś nawiercanego nacinanego w miarę przystępnej cenie i jakości.
Speedmax niestety tak samo - to wszystko są marki własne tej hurtowni.
Reklamują je jako "Spirit of Japan" co mnie zawsze rozkładało na łopatki
Zwróć też uwagę na cenę - standardowa tarcza dobrej jakości do tego auta to koszt w okolicach 150-180zł/szt.
Jak więc komuś opłacałoby się produkować i sprzedawać "porządną" tarczę sportową nacinaną i perforowaną (gdzie wiercenie tarcz podnosi średnio cenę o 100-150zł) za ok. 180zł/szt.?
Z doświadczenia - kup sobie lepiej zwykłe gładkie tarcze, a zaoszczędzona kasę wpakuj w porządne klocki - rezultat powinien być o wiele bardziej odczuwalny niż przy takiej tarczy "sportowej" i standardowym klocku który będzie się palił i przegrzewał na nacięciach.
No chyba że chodzi o efekt głównie wizualny - zrobisz jak uznasz za stosowne
Zamieszczone przez mirek58 Zobacz postaWymieniłem klocki i tarcze przód CIVIC VIII około 3 miesiące temu nie pamiętam jakiej firmy,za tarcze płaciłem około 250 PLN komplet.
Teraz podczas hamowania drga kierownica i czuje ruchy boczne kierownicy, czy to może wina tarcz !!!
Sprawdziłbym bicie tarcz jeśli gołym okiem nic nie widać (tak jak sugeruje Grzechu), ale jeśli są przegrzane to zmierzenie ich na zimno może nic nie dać - mogą się odkształcać dopiero pod wpływem temperatury.
Druga opcja to nieodpowiedni montaż - mechanik nie sprawdził bicia piast po zdjęciu starych tarcz (a piasty w Civikach lubią być krzywe, oj lubią) i pewnie nie sprawdził też bicia nowych tarcz po ich przykręceniu do piast tylko zakładał to "na oko". Wymienić każdy potrafi, ale zrobić to dobrze i zgodnie ze sztuką to może 1-2%...
Jak zamontujesz proste tarcze na krzywe/źle oczyszczone piasty to bicie pojawi się szybko, jak zamontujesz tarcze na chybił trafił nie mierząc ich (musza się zmieścić w 0,05mm - pokażcie mi mechanika który sprawdzi to wzrokowo) to bicie pojawi się w przedziale od 0 do nawet 10 tyś. km. Poczytaj sobie jak wymieniałem tarcze w mojej Hance to zobaczysz jaki to czasem jest cyrk
Comment
-
Zamieszczone przez Mqzi Zobacz postaSpeedmax niestety tak samo - to wszystko są marki własne tej hurtowni.
Reklamują je jako "Spirit of Japan" co mnie zawsze rozkładało na łopatki
Zwróć też uwagę na cenę - standardowa tarcza dobrej jakości do tego auta to koszt w okolicach 150-180zł/szt.
Jak więc komuś opłacałoby się produkować i sprzedawać "porządną" tarczę sportową nacinaną i perforowaną (gdzie wiercenie tarcz podnosi średnio cenę o 100-150zł) za ok. 180zł/szt.?
Comment
-
No dobra, a jeżeli chodzi o pełne to jakie TRW, ATE, BREMBO, ZIMMERMANN ? Chodzi mi o lakierowane. Bo klocek będzie ebc green
Last edited by Przemek82; 08-08-2017, 19:34.
Comment
-
Zamieszczone przez filipfm Zobacz postaSpeedmaxy mają całkiem dobre opinie wsrod użytkowników. Sam się do nich zaliczam. Miałem speedmaxy w MC2 i nie miały lekko. Teraz chętnie bym założył do mojego KJSowego EK4 ale już nie ma w ofercie tych 282 4x114,3. A szkoda. Bo stosunek cena/jakość miały świetny.
Comment
-
Zamieszczone przez Przemek82 Zobacz postaNo dobra, a jeżeli chodzi o pełne to jakie TRW, ATE, BREMBO, ZIMMERMANN ? Chodzi mi o lakierowane. Bo klocek będzie ebc greenCivic UFO ---->>>> http://www.civicforum.pl/showthread....zo-Waverider-D
Comment
-
Dla mnie Zimmermann = ATE (przynajmniej nadal jest w 100% produkcji niemieckiej, ATE już niekoniecznie...) ale TRW i Brembo już stawiam trochę niżej. EBC z kolei powinny być mocniejsze od od każdej wymienionej wcześniej tarczy bo ponoć są już ze wzmacnianego stopu. Tylko kto to sprawdzi? EBC to głównie dobry marketing
Ja mam gładkie EBC na tylnej osi, ale to żaden wyznacznik - były w tej samej cenie co inne, więc stwierdziłem że spróbuję
Tak czy inaczej tarcza ma zawsze drugorzędne znaczenie - najważniejszy jest dobry klocek ;>
Comment
-
W tym tygodniu musze wymienic tarcze i klocki z tylu w VIII gen, 5D, R18A2. Co polecacie?
Zestaw ATE tarcze + ATE klocki, Zimmermann tarcze + Zimmermann klocki, czy jakas inna mieszanke? Generalnie w tym temacie tarcze gladkie Zimmermanna maja dobre opinie, tylko nie wiem jaki klocek do tego dobrac.
Jazda zwykla, cywilna, po miescie.
Comment
-
Ja mogę - to typowy Chińczyk, marka własna Inter CarsBiorą zwykłą gładka tarczę ABE która nie jest najwyższych lotów, wiercą, nacinają i sprzedają jako Speedmax
Wolałbym dobrą markową tarczę gładką i mocny klocek (jeśli chcesz poprawiać skuteczność). Jeśli zależy Ci głównie na wyglądzie to i ta pewnie trochę pojeździ, ale standardowe klocki będą cierpieć na nacięciach i w rezultacie mogą się szybciej przegrzewać/zużywać i przegrzać tarcze.
Do pawel.sz - czy wybierzesz tarcze ATE czy Zimmermanna to w sumie wszystkie jedno - org. Zimmermann będzie produkcji niemieckiej i to jego niewątpliwa zaleta. Klocków Zimmermanna już bym raczej nie polecał - u nas często wracają na reklamacjęATE są pod tym względem pewniejsze, chociaż w naszych Hankach lubią sporo pylić niestety...
Do przetaczania się obydwa zestawy wystarczą, możesz tez połączyć tarcze Zimmermanna z klockami ATE - lepsze działanie kompletu od jednego producenta to mit, tym bardziej że klocki w większości modeli są wykonane z innej mieszanki, a jest ich ponad 130-150 rodzajów.
Ewentualnie ze standardowych klocków warto pomyśleć na EBC Black Stuff. Klienci często twierdzą że hamują lepiej niż seria w lekkich autach, a Hanka to tylko 1200kg.
P.S. to jedynie propozycje z mojej strony
Comment
-
Dziekidobrze lub zle - kupilem komplet Zimmermann'a poniewaz okazalo sie ze starych klockow juz nie bylo w zasadzie i potrzeba bylo je wymienic 'na juz' wiec nie bylo duzo czasu do namyslu.
Klocki na szczescie zuzywaja sie szybciej niz tarcze wiec nastepne mocno rozwaze ATE.
Poki co jest OK, auto jezdzi i hamuje calkiem ok. Oby tylko tak dalej.
Comment
-
Zamieszczone przez Mqzi Zobacz postaklocki przód:
ATE 13.0460-5756.2
Brembo P28037
EBC DP1901
Galfer 1925000
klocki tył:
ATE 13.0460-5757.2
Brembo P28038
EBC DP1902
Galfer 1925100
Proszę
Comment
Comment