Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Sprzęgło/dwumasa w 2.2 diesel

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • #61
    grzechu2605 skoro konstruujesz to znasz się na tym i nikt tego nie podważa. Zdajesz sobie sprawę że co innego projekt a co innego rzeczywistość bynajmniej ja jako inżynier też wiem coś o tym. Ktoś kiedyś skonstruował tzw. dwumas ... i miał na tyle "wsparcia" lobbystów że udało się na tym zarobić no bo za projekt to pała z wykrzyknikiem rozwiązanie jest fatalne i drogie w serwisowaniu a takie projekty mają tylko wtedy szansę wejścia do produkcji gdy maja jak mówię wsparcie lobbystów tak samo jak DPF, nikt nie udaje że to jest dobre rozwiązanie .
    Co do pracy silnika 4-suwoego i cyklicznych drań to przecież to się tyczy każdego takiego silnika a nie tylko akurat tego diesla .... no chyba że twoim zdaniem tylko diesla hondy ...
    Skoro niektórym w benzyniaku sprzęgła wytrzymują około 80tys, to cóż powiedzieć? a Diesel 1,4 D4D Toyoty a Honda Civic 1,7 ctdi nie mają (na szczęście tego gówna) i jakoś przebiegi sięgają bez problemu 300tys na klasycznym sprzęgle ...silnik nie bierze grama oleju ...o panewkach ... to trochę "odleciałeś "... .
    Za prawdę przyjemnie się słucha wykładów z teorii ...ale takie teorie potem mają swoje konsekwencje, czytałeś instrukcję obsługi takiej Toyoty z D4D ? ...to poczytaj ...lektura obowiązkowa dla "konstruktora" ... tyle ile tam jest obostrzeń: nie wolno tego ...nie wolno tamtego ..należy to... należy tamto ... to się zastanawiam czy ten konstruktor był przytomny czy miał nad głową "wspomagacza" w postaci przełożonego analityka finansowego.
    Kierownik Działu Diesla

    Comment


    • #62
      Witam - mam do Was pytanie - kilka tys km temu wymieniłem sprzęgło ale ostatnio silnik zaczął "telepać" przy jego gaszeniu - auto nie ma żadnych innych objawów zużycia dwumasy oprócz właśnie tego "telepania" - czy to jednoznacznie wskazuje, że dwumasa za chwilkę będzie do wymiany czy przyczyna może być inna? - auto jest z 2006r i ma przejechane 150tys km - oczywiście 2.2 i-ctdi.
      Z góry dzięki za info
      Jako ciekawostkę dodam, że sprzęgło było już wymieniane 2 raz i w obu przypadkach tarcza prawie jak nowa - a docisk zajechany - niestety to chyba przypadłość tego modelu:/

      Comment


      • #63
        Cześć.
        Zamieszczone przez kawal_dziada79 Zobacz posta
        ostatnio silnik zaczął "telepać" przy jego gaszeniu - auto nie ma żadnych innych objawów zużycia dwumasy oprócz właśnie tego "telepania" -
        Zacznij od sprawdzenia stanu poduszek pod silnikiem zanim pomyślisz o dwumasie.

        Comment


        • #64
          Wybaczcie odkopanie wątku
          Ostatnio po 5km spokojnej jazdy spod samochodu można było poczuć zapach spalenizny (myślałem, że gdzieś płyn do spryskiwaczy rozlałem, akurat go uzupełniałem). Po wyruszeniu w dalszą drogę (dość zapakowany i przy mocnym wietrze), przy nagłym dodaniu gazu na 4 biegu doszło do uślizgu sprzęgła...
          W trasie jeszcze kilka razy, na 4 biegu około 2200 obrotów, pedał w podłogę, samochód zamiast przyśpieszyć, zbierał się powoli i następował skok obrotów do >3tys...
          Odstawiłem samochód na dwa dni, wczoraj wykonałem test 55km/h, sprzęgło, 4 bieg, strzał z sprzęgła i zaczyna ciągnąć od 1800obr. Sprawdziłem również gwałtowne przyśpieszanie na 3-4 biegu i było wszystko normalnie. Po zakończeniu testów, ponownie było czuć spaleniznę, może nie aż tak bardzo jak za pierwszym razem.
          Myślicie, żeby wymieniać już sprzęgło, czy czekać, aż mu się jeszcze pogorszy?? Można jakoś sprawdzić, czy to aby na pewno sprzęgło?? Przebieg w tym momencie, to równe 160 tys...

          Comment


          • #65
            Sprzęgło (docisk) pada. Ja bym poczekał. Jest zima, wydajność silnika jest wyższa... Jest szansa że na wiosnę uślizgi ustąpią, aczkolwiek na 100% wymianę musisz zrobić przed kolejną zimą.
            Front IC by FMIC, CG Motorsport Exclusive 8 Paddle Clutch Kit, CG Motorsport SMF kit, DPF out, front BBK K-Sport floating discs 330mm x8, rear BBK ARTMotorSport 280mm, Eibach Pro-Kit -25mm, Short Shifter, Poliuretany w zawieszeniu, forged wheels SSR-Type-C 17", a reszta to pierdoły

            Comment


            • #66
              Tak jak Butler pisze - docisk do wymiany.
              I tak długo sie trzymał jak na moment w 2.2
              Civic 8 2.2D -> Civic 8 1.8 -> Civic 9 1.6D -> Golf 7 2.0 TDI -> C 220d 4MATIC -> Lexus GS-F

              Comment


              • #67
                Dzięki Panowie W sumie staram się grzecznie jeździć :P Pojeżdżę jeszcze trochę i zobaczę jak będzie sytuacja wyglądała... W sumie po wymienia sprzęgła od razu chip tuning D Pytanie jakie sprzęgło w razie czego wybrać? LUK?

                //W sumie jeśli czeka mnie i tak wymiana, to bez różnicy czy zrobię to teraz czy później Więc wymienię je teraz Tylko jakie??

                Comment


                • #68
                  Super jest sprzęgło od CG Motorsport ale to 1200 funciaków... Są jednak też tańsze/słabsze opcje.

                  Front IC by FMIC, CG Motorsport Exclusive 8 Paddle Clutch Kit, CG Motorsport SMF kit, DPF out, front BBK K-Sport floating discs 330mm x8, rear BBK ARTMotorSport 280mm, Eibach Pro-Kit -25mm, Short Shifter, Poliuretany w zawieszeniu, forged wheels SSR-Type-C 17", a reszta to pierdoły

                  Comment


                  • #69
                    Jesli chcesz tuningowac to od razu podpowiem ze zamienniki czy nawet fabryczne oem moga ci pasc nawet po 30 tys km.
                    Potencjal tuningowy silnika jest spory ale niestety pociaga za soba koszty dodatkowe na wzmocniony komplet sprzegla, bo fabryczne jest ustawione/zrobione z minimalym zapasem trwalosci.

                    Wiec jesli myslisz o +170 KM i +400NM to od razu idz w strone, która pokazał Butler.
                    Civic 8 2.2D -> Civic 8 1.8 -> Civic 9 1.6D -> Golf 7 2.0 TDI -> C 220d 4MATIC -> Lexus GS-F

                    Comment


                    • #70
                      no własnie ,6500 pln za sprzegło chyba was Bóg opuściłZa 12 tys kupilem synowi Clio sport ze 195 KM na pokladzie przy masie niespelna 900 kg..zapewniam to naprawdę jedzie.Zawiecha gwint ,kubły Sparco itp .Tyle co dwa kpl sprzęgła.
                      pzdr

                      miejmy nadzieję że i Bóg nie opuści Twoje go syna ...
                      r7
                      Last edited by rambo7; 19-01-2015, 13:56.

                      Comment


                      • #71
                        Od razu "Bóg opuścił"... Znam wielu takich co kasę na wiele głupsze rzeczy wydają.
                        Jeden znaczki zbiera, drugi codziennie po 5 piw musi wypić...
                        Lubię Civica i nie zamienił bym go na pewno na Clio bo mam trochę większe wymagania od auta jak kubły czy betonowe zawieszenie.
                        Po zmianie turbiny wyjdzie mi około 300KM i 600Nm i żadne inne dostępne sprzęgło nie przeniesie takich obciążeń.
                        Modzenie auta traktuję (i wiele innych osób na tym forum) jako hobby, a nie wymuszone działanie w momencie jak coś sie wysypie.
                        Decydując się na wzmocnienie tego diesla wiedziałem na co się porywam i zgodziłem się z wydatkami jakie będe musiał ponieść.
                        Front IC by FMIC, CG Motorsport Exclusive 8 Paddle Clutch Kit, CG Motorsport SMF kit, DPF out, front BBK K-Sport floating discs 330mm x8, rear BBK ARTMotorSport 280mm, Eibach Pro-Kit -25mm, Short Shifter, Poliuretany w zawieszeniu, forged wheels SSR-Type-C 17", a reszta to pierdoły

                        Comment


                        • #72
                          Butler ,jestem za modami w autach.Faceci to mali chłopcy ,ktorzy potrzebuja zabawek.Sam to przerabialem. Chodzilo mi o ceny tych modow ,za ktore razy2 mozna kupic zabawkę do ścigania.Szkoda ,ze są to drogie rzeczy i niestety ogranicza to tych co by chcieli a nie mogą.Osobiscie nie jestem fanem francuskiej motoryzacji(co do Clio sport,ktore jezdzi po torach).Przez 20 lat jezdzilem Fordem(EscortCoswhort,Focus rs.Fiesta itp)takze wiem co to "wiatr we włosach"Rozumiem to co robisz i popieram.
                          Pzdr Darek


                          Zamieszczone przez Butler Zobacz posta
                          Od razu "Bóg opuścił"... Znam wielu takich co kasę na wiele głupsze rzeczy wydają.
                          Jeden znaczki zbiera, drugi codziennie po 5 piw musi wypić...
                          Lubię Civica i nie zamienił bym go na pewno na Clio bo mam trochę większe wymagania od auta jak kubły czy betonowe zawieszenie.
                          Po zmianie turbiny wyjdzie mi około 300KM i 600Nm i żadne inne dostępne sprzęgło nie przeniesie takich obciążeń.
                          Modzenie auta traktuję (i wiele innych osób na tym forum) jako hobby, a nie wymuszone działanie w momencie jak coś sie wysypie.
                          Decydując się na wzmocnienie tego diesla wiedziałem na co się porywam i zgodziłem się z wydatkami jakie będe musiał ponieść.

                          Comment


                          • #73
                            Witam.
                            Panowie mam pytanko, posiadam ufo 2.2 w dieslu 2008 rok przebieg 107tys. Zmieniając bieg z 4 na 5 i mają 2200 obr nagle wciskam pedał gazu, auto normalnie przyśpiesza, jedyne co zwróciło moją uwagę to obroty które bardzo szybko poszły w górę z 2200 do 2500 i nagle opadły do 2200 i szły już normalnie, nie było odczuwalnę nic aby samochód stracił moc nie szedł, gdybym nie spojrzał na obrotomierz to bym tego nie obczaił.
                            Dodam że na 500km zrobiło mi się tak 2x ,po zmianię biegu z 4 na 5 i dodaniu gwałtownie gazu.
                            I teraz zastanawiam się czy to oznacza uślizgi sprzęgła?
                            Robiłem test jadąc na 5 i gdy samochód osiągnął 1000 tys obr. to wcisnąłem gazu i auto bez żadnych szarpień rozwinął normalnie prędkość.
                            Prosił bym o jakieś porady z góry dzięki.

                            Comment


                            • #74
                              To pierwsze objawy padającego sprzęgła, a konkretnie zbyt słabo trzymającego docisku. Poświęć chwilę na przeczytanie tego wątku to będziesz wiedział już co trzeba.
                              Front IC by FMIC, CG Motorsport Exclusive 8 Paddle Clutch Kit, CG Motorsport SMF kit, DPF out, front BBK K-Sport floating discs 330mm x8, rear BBK ARTMotorSport 280mm, Eibach Pro-Kit -25mm, Short Shifter, Poliuretany w zawieszeniu, forged wheels SSR-Type-C 17", a reszta to pierdoły

                              Comment


                              • #75
                                Przeczytałem wątek i nie pasuje mi jedynie to że mi nie traci mocy tylko normalnie przyśpiesza.

                                Comment

                                Working...
                                X