Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Sprzęgło/dwumasa w 2.2 diesel

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    Witaj zabad,
    Czyli sytuacja nieciekawa , jaki miales koszt wymiany? W serwisie Hondy wymieniales czy w nieautoryzowanym ?
    Pozdrawiam jjkdg.

    Comment


    • #32
      nie uważacie że coś tu jest nie tak? 60tys, 120 tys ... sprzegło do roboty? Powtórze co pisałem, w Opolu w ASO nie wymieniono żadnego sprzegła jeszcze w tym modelu 2.2 odkąd robili te auto, (tak twierdzi mechanik) tak że może mają jakieś inne doświadczenia w tym obszarze, może trzeba podjechać i opowiedzieć temat jakiemuś kumatemu mechanikowi, to nie kosztuje. {Powiem szczerze że wogóle już nie wiem w co wierzyć po tym co juz tu napisano?}
      Kierownik Działu Diesla

      Comment


      • #33
        Też mi się wydaje, że bez kumatego mechanika sie nie obejdzie. Zakładając, że nie ma poślizgów na kołach i rzeczywiście pada sprzęgło, to przy zewraniu przyczepności tarczy teoretycznie powinno być cos takiego, jak pisał rambo7 parę postów temu. Przy gazie do dechy obroty powinny iść ostro w górę. A tutaj w każdym opisanym przypadku jakaś "niewidzialna siła" powoduje odzyskanie przyczepności przez tarczę. Może jest jakiś system, który wykrywa poślizg sprzęgła i "zarządza" odpowiednio gazem? No i warto potestować bez VSA, żeby wykluczyć jego wpływ na zjawisko.

        Comment


        • #34
          Sprzeglo wymienilem w servisie hondy i kosztowalo mnie to jakies 3000 tys zl.
          Ja testowalem to w ten sposob. Male wzniesienie rozpedzasz autko do okolo 30-40 km na godzine wbijasz 4gaz w podloge i patrzysz co sie dzieje. U mnie wlasnie w momencie zalaczania sie turbo obroty skakaly do 3,5 tys na jakies 2 3sek potem opadaly i dalej ciagnal normalnie wbijalem 5 bieg znow to samo az tak do szostki. Pierwsze trzy biegi w porzadku. Po wymianie sprzegla nic sie takiego nie dzieje wiec ja obstawiam sprzeglo. Chyba ze w tym przypadku jest cos innego.

          Comment


          • #35
            Witam, mam jeszcze takie pytanie czy to sprzeglo moglo pasc w zwiazku z holowaniem innego auta ? Wlasnie mi sie przypomnialo ze holowalem Golfa III 50 km. Co prawda jechalem do 70 km/h ale wtedy moglo cos pasc.
            Pozdrawiam.

            Comment


            • #36
              Wg mnie sam fakt holowania nie powinien zaszkodzić sprzęgłu. Chyba, że obchodziłeś sie z nim skrajnie nieumiejętnie (zasprzęglanie na dużych obrotach, przypalanie tarczy, jazda na "półsprzęgle"). Ruszanie z holowanym samochodem to większe obciążenie. Sam musisz to ocenić. Również to, czy ogólnie nie masz przypadkiem stylu jazdy "zmuszającego sprzęgło do wysiłku". Bądź co bądź to ja wymieniałem kiedyś sprzęgło po ok. 60tys,... ale w Fiacie. Tylko nie z powodu ślizgania i żuzycia tarczy tylko jakiegoś przetarcia sprężyn docisku - wtedy nie chciał wysprzęglać.

              Comment


              • #37
                Moim zdaniem fakt holowania mógł przyczynić się do zamęczenia tarczy sprzęgła. To zależy od praktyki holującego. Przy ruszaniu człowiek ma tendencje do długiego trzymania na półsprzęgle żeby płynnie ruszać a nie szarpać. Przy dieslu , a co za tym idzie wysokim momencie obrotowym , jest możliwe że przypaliłeś sprzęgło i teraz się ślizga.

                Comment


                • #38
                  Witam, Honda przyznala problem lezy w sprzegle juz jestem umowiony na wymiane gwaracyjna.
                  Pozdrawiam wszystkich.

                  Comment


                  • #39
                    Nic to nie pomoże. U mnie wymieniono najpierw pedał sprzęgła, potem pompę i po kilku miesiącach jest znowu to samo ale skończyła się już gwarancja.

                    Comment


                    • #40
                      Witam , u mnie stwierdzili po wyciagnieciu skrzyni nieszczelnosc na uszczelniaczu walu ktory sie pocil i powodowal ze olej bardzo delikatnie ale spadal na sprzeglo i stad te uslizgi 2000-3000 RPM. Honda w ramach gwarancji wymienila uszczelniacz i cale sprzeglo tez. Chwala jej za to.
                      Pozdrawiam jjkdg.

                      Comment


                      • #41
                        Witam
                        160tys. sprzęgło wymienione w serwisie
                        koszt 2tys.
                        przed wymianą - ślizganie przy szybkim wzroście obrotów przez co autko trochę mułowate
                        teraz - jak po odbiorze z salonu ciągnie jak szatan
                        Chciałem jeszcze przeciągnąć wymianę, ale w serwisie ostrzegali przed uszkodzeniem koła dwumasowego, zaufałem i wymieniłem
                        pozdr

                        Comment


                        • #42
                          Sprzęgło w Hondach z silnkiem 2.2 Diesela jest niestety jedną z poważniejszych niedociągnięć koncernu. Elementem, który odmawia posłuszeństwa jest nie tarcza czy koło dwumasowe lecz docisk. Przy moim accordzie, który jest po małych modach i pomiar na hamowni wykazuje 183kM i 430Nm sprzęgło wymieniam co około 50tys. km. Jeśli chcecie poczytać o tym więcej zapraszam na forum accorda tam chłopaki przerabiają to na okrągło.
                          Pozdro

                          Comment


                          • #43
                            W ogóle w takich dużych silnikach diesla chyba łatwo jest spalić sprzęgło.Po prostu są mocno obciążone przez duży moment obrotowy.I nie dotyczy to przecież tylko Hond.Ale ogólnie stylu jazdy każdym autem z większym dieslem.

                            Comment


                            • #44
                              Witam ja też mam ten problem ze sprzęgłem slizga sie od 2.5tys obrotow tak koledzy tutaj opisuja,mam pytanko czy wie ktos jaki jest koszt samego sprzegla,wlasnie ja wystawilem na spzedaż ale bede pierwsze musial naprawic.Pozdrawiam i prosze o odpowiedz

                              Dodam jeszcze że te poslizgi zdarzaja sie raz kiedys nie zawsze przez ostatnie 3 miesiace mialem spokoj a teraz znowu popwrócily nie mam pojecia o co z tym chodzi,zrobilem test tak jak kolega rambo radził i wyszedl pozytywnie wszystko normalnie,moze ytez jest nieszczelnosc na wale i sie cos poci na sprzegło i stad ten poslizg

                              mam jeszcze pytanko czy wie ktos gdzie sciagnac instrukcje obsugi po polsku ?
                              Last edited by rambo7; 29-03-2013, 08:24. Powód: łącz posty po sobie - stosuj EDIT

                              Comment


                              • #45
                                1. jak pojedziesz do aso poproś "kumatego" mechanika lub inna osobę znającą się na temacie i pozwól mu sie przejechać i sprawdzić sprzęgło, z pewnością wypowie sie w temacie.
                                2. możliwe że nie sprzęgło, w sensie usterka techniczna ani zużycie, bo takie efekty przy zużytym były by non stop. Coś mi się zdaje że tarcza jest co jakiś czas chlapana olejem lub smarem lub jeszcze czymś innym wprowadzającym okresowe ślizganie, możliwe że bez rozpięcia jej nie dowiesz się co się dzieje. Nie wiadomo co lepsze jakaś nieszczelność będąca przyczyną ślizgania czy zuzyta tarcza i pod wpływem temp. dostaje uślizgu, bo kiedy zimny silnik to pewnie efektu uślizgu sprzęgła nie ma.
                                3. ja nie posiadam.
                                Kierownik Działu Diesla

                                Comment

                                Working...
                                X