Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Sprzęgło/dwumasa w 2.2 diesel

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • #46
    diesel 2.2 jakie sprzęgło?

    Czy ktoś wie jakiej firmy sprzęgła są fabrycznie montowane w civicach 2006 2.2 ictdi

    Comment


    • #47
      LUK - takie ja miałem.
      Civic 8 2.2D -> Civic 8 1.8 -> Civic 9 1.6D -> Golf 7 2.0 TDI -> C 220d 4MATIC -> Lexus GS-F

      Comment


      • #48
        Witam,

        Mam ten sam problem.
        Ceny z alledrogo zaczynają się od ~740 PLN. Należy się z tym pogodzić, czy ktoś zna tańsze źródło?

        Pzdr
        Last edited by Gość; 05-01-2014, 23:14.

        Comment


        • #49
          740 pln to i tak stosunkowo tanio.
          Niestety docisk i sprzeglo sa za słabe w stosunku do momentu silnika.
          Civic 8 2.2D -> Civic 8 1.8 -> Civic 9 1.6D -> Golf 7 2.0 TDI -> C 220d 4MATIC -> Lexus GS-F

          Comment


          • #50
            taniej będzie ciężko. Chyba, że używane. Ja wymieniałem pare dni temu. Okazało się, że sprzęgło było dobre bo tarcza jest cieńsza tylko o 1mm, ale dwumasa ma jakieś luzy i prawdopodobnie przystawiało do sprzęgła lub sprężyna docisku była zbyt luźna, to się okaże. Także mam do sprzedania tarcze i łożysko w dobrym stanie jakby ktoś chciał. Docisk oddam za darmo, ale nie gwarantuje za niego

            Comment


            • #51
              Zamieszczone przez Glosima Zobacz posta
              docisk i sprzeglo sa za słabe w stosunku do momentu silnika
              to potoczne opinie i to nie jest reguła, poza tym, docisk chyba wchodzi w skład całości tzw. sprzęgła, wiec trochę bez sensu napisane. Chyba chciałeś napisać docisk i tarcza ? ale to tez nie bardzo, bo te 2 elementy akurat są bardzo trwałe i nie one jako wiodące powodują usterki w tym sprzęgle.
              Więc tak naprawdę to jest bez sensu napisane i nieprawda. Oczywistą oczywistością jest sama konstrukcja sprzęgła i tu należy upatrywać problemów, bo kolego Glosima to nie dotyczy wyłącznie civica N22A.
              Takie zadnie można w zasadzie napisać pod każdym samochodem z tym rodzajem sprzęgła.
              Czy to oznacza że wszyscy celowo dobierają elementy za słabe? - Nie! ...po prostu patent jest niedopracowany.
              Kierownik Działu Diesla

              Comment


              • #52
                Miałem sporo turbo diesli i najwczesniej te elementy padły mi w n22a. Wiec bład konstrukcyjny lub doboru podzespołow jest faktem.
                U mnie i tak długo te części wytrzymały, bo ponad 100 tys km. U kolegi ktory ostrzej jeździ skończyły się przy 75 tys km ( razem nowe n22a kupowaliśmy).

                Pewnie się nieprecyzyjnie wyraziłem z tym dociskiem i sprzęgłem - Twoja wiedza większa to i bardziej dokładnie to ująłeś. Ja nie mam zbyt dużej wiedzy mechanicznej.
                Civic 8 2.2D -> Civic 8 1.8 -> Civic 9 1.6D -> Golf 7 2.0 TDI -> C 220d 4MATIC -> Lexus GS-F

                Comment


                • #53
                  jezdzilem juz dwoma Dieslami z dwumasą (a teraz ma 3ciego w Civicu) - powiem tak: sprzeglo, dwumasa wytrzymują smiało ponad 250.000km (z wlasnego doswaidczenia) - trzeba tylko umiec tym jezdzic! nie ruszac z 3000Obr/min, nie szarpac przy zmianach biegów - tak samo przy redukowaniu biegów, ogolnie wciskac mocniej gaz powyzej 2000Obr/min. Przy niższych obrotach drgania silnika są szczegolnie mocne - co dwumasa musi wytłumić - takie jej zadanie.

                  tak wiec umiejętna jazda a dwumasy i sprzegla wytrzymją baaaardzo dlugo.

                  Comment


                  • #54
                    ja dodam w temacie ze przy ok 60k km mialem identyczne objawy do tych przedstawionych przez autora. auto ladnie ciagnelo na pierwszym drugim i trzecim biegu po czym jak wrzucalem 4 i puszczalem sprzeglo, po przekroczeniu 2000obr, przy wcisnietym pedale gazu obroty nagle rosly do ok 3000 a samochod prawie nie przyspieszal. to samo na piatce i szostce. dodam ze sprzeglo bylo wymieniane jeszcze na gwarancji u poprzedniej wlascicielki wiec nie mialo wiecej niz 40k przejechane. mechanik stwierdzil ze to jest typowa przypadlosc hond z tymi silnikami i trzeba wymienic nie tylko sprzeglo ale i dwumas bo to podobno problem z bijacym dwumasem ktory rozwala sprzeglo. mowil ze to wada fabryczna tych samochodow i w ASO na gwarancji sie taniej bylo im wymienic samo sprzeglo bo samochod na nowym pojezdzi spokojnie ze 20k niz wymieniac caly zespol sprzeglo + dwumas. uwierzylem bo to podobno dobry fachowiec. od wymiany rzeczywiscie wszystko jest cacy. przejechalem juz moze ze 3-4k km i samochodzik jezdzi elegancko. pytanie teraz czy to rzeczywiscie byla kwestia dwumasu czy mnie załadowali w przyslowiowego c***a. a dwumas jak powszechnie wiadomo tani nie jest szczegolnie porownujac z kosztem samego nowego sprzegla. spotkal sie ktos do tej pory z takimi zabiegami? dodam jeszcze ze ojciec ma CRV z 2006r z takim samym silnikiem i mial identyczna opcje ze slizgajacym sie sprzeglem, ale dopiero przy przebiegu o ile dobrze pamietam ok 150k. mechanik jemu tez wymienil sprzeglo z dwumasem. gdzie bym nie wszedl i czytal na ten temat ludzie pisza o samym docisku, a teorie o wymianie dwumasu, rowniez w ASO traktowali jako bajki (wrecz ze na dwumasie mozna 200k spokojnie zrobic).

                    Comment


                    • #55
                      Bijący dwumas? Ciekaw jestem tej teorii...
                      Dwumas to także koło zamachowe z wieńcem zębatym w obwodzie ważące 14,9kg obracające się z bardzo dużą prędkością.
                      Jego niewyważenie na pewno by było odczuwalne bo cała buda w rezonans by wpadała i nie sądzę że teza o szybszym zużyciu sprzęgła z tego "powodu" była właściwa.
                      Problemem jest na pewno zbyt słaby docisk sprzęgła albo wadliwa jego samoregulacja. Po zdemontowaniu okładziny na tarczach nie noszą zazwyczaj znamion zużycia.
                      Generalnie koło dwumasowe nie jest w Hondach uznawane za awaryjne tak jak w przypadku innych marek samochodów, a wytrzymuje w zależności od stylu jazdy 100000km-150000km.
                      A sprzęgło? W zależności od stylu jazdy oraz mocy (np. po "chipie") wytrzymuje 20000-80000km. Czasem dłużej, ale styl jazdy także ma tu także wielkie znaczenie.
                      U siebie zmieniając sprzęgło na ceramiczne ze wzmocnionym dociskiem wywaliłem w ogóle ten dwumas i mam teraz monolityczne koło zamachowe.
                      Front IC by FMIC, CG Motorsport Exclusive 8 Paddle Clutch Kit, CG Motorsport SMF kit, DPF out, front BBK K-Sport floating discs 330mm x8, rear BBK ARTMotorSport 280mm, Eibach Pro-Kit -25mm, Short Shifter, Poliuretany w zawieszeniu, forged wheels SSR-Type-C 17", a reszta to pierdoły

                      Comment


                      • #56
                        monolityczne, i zobaczymy kiedy bedziesz wymieniał panweki itp... tak dla jaj sobie wsadzili dwumase i reszte części silnika zostawili jak w przypadku silnika bez dwumasy... to jest powazna ingerencja w konstrukcje, wiec nie zdziw sie jak ci sie silnik rozleci...

                        PS. u mnie tez sie slizgało sprzegło przy pełnym wcisnieciu gazu, ale zauwazylem ze byl to moj błąd, poprostu dosławnie lekko dotykałem sprzegła miedzy zmianami biegów. Teraz zwaracam na to uwagę i juz nic sie nie slizga.

                        Comment


                        • #57
                          umówmy się 2-mas to nieporozumienie takie samo dziadostwo jak DPF, spokojnie nie rozleci się silnik jakoś żadna Toyota czy Honda bez dwumasu się nie rozleciała .
                          Kierownik Działu Diesla

                          Comment


                          • #58
                            Zamieszczone przez grzechu2605 Zobacz posta
                            monolityczne, i zobaczymy kiedy bedziesz wymieniał panweki itp... tak dla jaj sobie wsadzili dwumase i reszte części silnika zostawili jak w przypadku silnika bez dwumasy... to jest powazna ingerencja w konstrukcje, wiec nie zdziw sie jak ci sie silnik rozleci...

                            PS. u mnie tez sie slizgało sprzegło przy pełnym wcisnieciu gazu, ale zauwazylem ze byl to moj błąd, poprostu dosławnie lekko dotykałem sprzegła miedzy zmianami biegów. Teraz zwaracam na to uwagę i juz nic sie nie slizga.
                            Mógłbyś przybliżyć co masz na myśli? Co mają panewki to dwumasu? Masz wiedzę w tym temacie czy piszesz tylko że tylko tak sądzisz?
                            Ja jestem świadom że wprowadziłem do swojego auta dość istotne zmiany, musiałem zdecydować się na mocniejszą konstrukcję przekazującą moc do skrzyni biegów ponieważ seryjny zestaw sprzęgło/DMF za wiele by nie wytrzymał.
                            Co do silnika... Nawet obiektywne opinie są takie że ten silnik jest bardzo dobrą konstrukcją i doprowadzić do jego awarii raczej można tylko przez zaniedbania eksploatacyjne i wadliwy serwis.
                            Front IC by FMIC, CG Motorsport Exclusive 8 Paddle Clutch Kit, CG Motorsport SMF kit, DPF out, front BBK K-Sport floating discs 330mm x8, rear BBK ARTMotorSport 280mm, Eibach Pro-Kit -25mm, Short Shifter, Poliuretany w zawieszeniu, forged wheels SSR-Type-C 17", a reszta to pierdoły

                            Comment


                            • #59
                              silniki 4 cylindrowe charakteryzują sie cyklicznym powtarzeniem sie drgań (ssanie, sprężanie, spalanie, wydech) które w kombinacji z zapłonem powodują nieprawidłowości obrotowe wału korbowego i całego układu przeniesienia napędu (skrzynia,, sprzęgło, koło zamachowe itp) - w przypadku silników >6 cylindrowych drgania te są o wiele mniej szkodliwe - mozesz to sobie nawet sprawdzić jakbyś kiedykolwiek obliczał jakąkolwiek przekładnie z paskiem zębatym (np. Synchro) - przy wyborze jest to jedno z kryteriów do obliczeń wytrzymałościowych paska.

                              Wracając do tematu.
                              Jako że układ napędowy ze swoją masą bezwładnościową i sztywnością (z charakterystycznymi częstotliwościami drgań!!!) stanowi zespół drgań skrętnych. Nieprawidłowości obrotowe które wprowadzane są przez silnik prowadzą do własnie tych szkodliwych drgań skrętnych. - Każde łożysko (ślizgowe czy też zwykłe łożysko kulkowe) negatywnie reagują na ów drgania. W każdych obliczeniach wytrzymałościowych wprowadza sie odpowiedni faktor drgań - i odpowiednio konstruuję resztę układu napędowego - jeżeli nagle zabraknie elementu konstrukcyjnego który dane drgania ma TŁUMIĆ!!! to wszytkie pozostałe części układu zostają narażone na własnie ów dragnia - co w każdym przypadku powoduję spadek żywotności poszczególnych elementów!

                              Zajmuję się m.in. konstruowaniem układów napędowych wiec tak, mam wiedzę....

                              miłej i dłuuugiej jazdy
                              hej!

                              Comment


                              • #60
                                Tyle że dwumas ma za zadanie tłumić drgania przenoszone na skrzynię i dalej, a nie eliminować te bezpośrednio na silniku.
                                To że skrzynia biegów jest tutaj najbardziej narażona to nie będę się spierać i sądziłem że tu mnie będziesz próbować "oświecać"
                                Ale próbę znalezienia problemów od strony silnika to bardzo teoretyczny wywód bo nie znam przypadku popierającego Twoją teorię.
                                Chciałbym zaznaczyć że moje koło zamachowe to nie jest jakiś garażowy wyrób, tylko element zaprojektowany do współpracy ze sprzęgłem i silnikiem, a wykonany przez firmę która wiedzie prym w tego rodzaju konstrukcjach.
                                Jeśli chodzi o praktykę - Tego rodzaju zestawy sprzęgieł są bardzo rzadko spotykane w Civicach w Polsce. Ale w Anglii (gdzie je się wytwarza) jeździ na nich już kilkaset osób i nikomu jak dotąd nie wysypał się silnik. A przebiegi po wymianie niektórzy mają ponad 200000mil...
                                Traf chciał że też między innymi konstruuję układy napędowe, tylko w mniejszej skali bo do kranów kamerowych.
                                Pozdrawiam również
                                Front IC by FMIC, CG Motorsport Exclusive 8 Paddle Clutch Kit, CG Motorsport SMF kit, DPF out, front BBK K-Sport floating discs 330mm x8, rear BBK ARTMotorSport 280mm, Eibach Pro-Kit -25mm, Short Shifter, Poliuretany w zawieszeniu, forged wheels SSR-Type-C 17", a reszta to pierdoły

                                Comment

                                Working...
                                X