Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Silnik 1.4 100 KM - jaki jest?

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Zamieszczone przez Bibia Zobacz posta
    !!!! jak na paliwo nie stac to nie jezdzic , a i autobusy tez jezdza !!!
    Najlepiej wszyscy przestawmy psychike na eko jazde i jazde o kropelce , zalosne
    A Tobie co się stało ? Zły dzień czy inny diabeł.
    Akurat jeżdżę na tempomacie z obrotami 2000.
    Jak chcę przyśpieszyć zapinam 3-kę. I potem znowu 6 bieg.
    Co widzisz w tym nienormalnego, że jeździ się oszczędnie.

    Akurat zgadzam się z wypowiedzią TS3362.
    "Trzeba sie też psychicznie przestawić, żeby przestać udowadniać na drodze, że jest sie najszybszym i najlepszym. Myślę, że ekonomiczna i kulturalna jazda może byc ciekawym tamatem jakiegoś osobnego wątku. Bo tego trzeba się po prostu uczyć. "
    Czasami widzę we wstecznym "zadowolone twarze młodych " super kierowców",
    kiedy na ograniczeniu do 50 km/h wyprzedzają. Są wtedy szybsi i lepsi....

    Można jak piszesz jeździć autobusem,
    można też rowerem, czy chodzić piechotą.
    I wcale nie chodzi o to czy kogoś na to stać czy nie.

    Można też być najszybszym i najlepszym.
    Ale wtedy to nie Civic 1,4/100 , o którym to w tym wątku "gadamy".

    Comment


    • Zamieszczone przez romeks Zobacz posta
      I wcale nie chodzi o to czy kogoś na to stać czy nie.
      Można też być najszybszym i najlepszym.
      Ale wtedy to nie Civic 1,4/100 , o którym to w tym wątku "gadamy".
      Tak jest, nic komuś do tego na co i dlaczego mnie stać, albo nie. Jak ktoś przepala, pali hamulce, oponki to też dobrze. Bardziej wspomaga przemysł samochodowy, naftowy i ogólnie nasze państwo, które ściągnie więcej podatków z jego wydatków
      Łatwo być najszybszym, zwłaszcza w mocnym samochodzie. Ale najlepszym być baaardzo trudno. Niestety, często najszybszych i najlepszych pechowców lub najszybszych patałachów zdrapuja potem z drzew. I niestety często ich ofiary...

      Comment


      • Zamieszczone przez Bibia Zobacz posta
        i co wy z tym spalaniem i ekonomiczna jazda pozniej sie jedzie w korkach bo jakis kapitan snuja sie rozpedza , 40 na budziku 6 bieg i jedzie !!!! jak na paliwo nie stac to nie jezdzic , a i autobusy tez jezdza !!!
        Najlepiej wszyscy przestawmy psychike na eko jazde i jazde o kropelce , zalosne
        Kolego, żałosny to jest twój ton wypowiedzi i twoje rady, nie ty jesteś od oceniania kogo na co stać i nie ty jesteś od ustalania kto z jaką prędkością i na którym biegu ma jechać, to ich auta i tobie nic do tego. Jak nie pasuje ci jazda 40-50 km/h w mieście to łam przepisy i jeździj 140km/h ale nie namawiaj do tego innych

        Przeczytaj ze zrozumieniem regulamin i przestrzegaj go, w tym temacie już wspominałem o zachowaniu się na forum, jeśli swojego nie zmienisz to raczej miejsca długo tu nie zagrzejesz. Traktuj innych tak jakbyś chciał żeby inni ciebie traktowali.
        Last edited by Tomo1; 20-09-2010, 20:12.
        Honda Civic MB2 2000r. liftback 5D. D16W4

        http://www.civicforum.pl/showthread.php?t=20077

        Comment


        • Przejechałem pierwszy 1000 km.
          Głównie (80%) po mieście.
          Samochód zużył 83 l paliwa.
          Średnia wychodzi 8,3 l /100 km.
          Jeżdżę w miarę „normalnie”.
          Co do silnika 1,4 /100 KM to jestem zadowolony.
          Wyprzedzanie „tirów” na trasie nie jest problemem jak niektórzy Koledzy
          (Wielbiciele 140 KM) piszą. Samochodzik na trójce zbiera się żwawo.
          170 km/h też bez problemu na krótkim odcinku wypróbowałem.
          Najbardziej cieszy mnie tempomat. Jest po prostu świetny.
          Wyposażenie i wystrój wnętrza napawa optymizmem.
          Miło się spędza czas w korkach w takiej kabinie.

          Comment


          • Poziom spalania w jeżdzie miejskiej moge potwierdzić. W korkach warszawaskich (duuużo stania) bierze coś ok. 8l/100km.
            Kolegom posiadaczom 140KM też bym sie nie dziwił. Sam jeżdżę na codzień 140KM innej marki i jak wsiądę na 100KM to mam wrażenie, że przy przyśpieszaniu samochód po prostu "nie jedzie" Więc wszystko zależy od tego co z czym się porówna. Ale oczywiście lamenty, że jest dramat, że się nie nadaje, to już jakaś frustracja
            Przejechałeś jeszcze mało km i głównie po mieście, więc sądzę, że na razie doceniasz tempomat jeszcze jako fajny gadżet. Dopiero docenisz jak wyjedziesz w długą i nie zatłoczoną trasę, albo na autostadę gdzies za granicą. Bez tempomatu noga na gazie potrafi zdrętwieć i wtedy widać potęgę tego urządzenia

            Comment


            • Swoją Civke 1,4 mam juz ponad rok. Przebimbałem 42 tys km. Nie szaleje (jedno życie mam ), ale czuć brak mocy ( na trasach gdzie trzeba wyprzedzic jakąś kolume TIR-ów :P). W salonie sprzedawca doradzał przekonywał do 1,8. A to szybszy i mocniejszy wieksza frajda...
              Wroce do swojej 1,4.Na pełnym baku (lanym tak od rezerwy pod korek, circa 42 litry) można spokojnie 750 km zrobić. Nie jeżdże jak dziadek z musztardówami na oczach. ale tak na marginesie, to mamy drogi jakie mamy. Jeżdząc do 120 km/h milo sie przyspiesza i radośnie patrzy na spalanie. Co dzień tłukę sie przez ten strasznie dziurawy i zakorkowany Włocławek. Tak na oko jak przejechałem pierwsze 10 tys nauczyłem sie jezdzic bardzo ekonomicznie tym autem, czyli w miare żwawo przyspieszyc do docelowej predkosci i ją utrzymywać, hamowanie silnikiem itd. Nie polecam jazdy do 170 km/h autem z 1,4, pierwsze to nie bawi a drugie to nie ekonomiczne. Do takich predkosci to lepiej wybrac mocniejsza jednostke i pewnie to by była 201 KM. Jeżdzi sie bardzo przyjemnie i nie odstaje osiągami od dość licznej grupy aut tego segmentu. Jesli ktos chce pokazac charakter Hani to Type - R ,a kto chce być zadowolony z oszczednej jazdy autem w benzynie to polecam 1,4. Chyba że ktos ma ołowianą noge...

              Comment


              • Witam
                Sprawdzałem minimalne spalanie 1,4.
                Trasa to Nowe Marzy Gdańsk autostrada.
                Do Gdańska 110 km/h tempomat 6,1 l/100
                Z Gdańska 130 km/h tempomat 6,3 l/100
                Zejście poniżej 6 l jest chyba niemożliwe.
                ...
                właśnie przy jakiej (rozsądnej) prędkości spalanie na 6 biegu jest najmniejsze.

                Comment


                • Zamieszczone przez romeks Zobacz posta
                  właśnie przy jakiej (rozsądnej) prędkości spalanie na 6 biegu jest najmniejsze.
                  wydaje mi się, że spalanie będzie najmniejsze przy najmniejszej rozsądnej prędkości Jaka jest rozsądna? Nie wiem. Z Twoich danych wynika, że tak mniej więcej do 100km/h zejdziesz poniżej 6l/100.
                  Dodatkowo, jeśli jedziesz po górkach/dolinkach, to tempomat wg mnie może być generatorem strat energii. Przy jeździe z górki hamuje silnikiem (ujmuje gazu) zamiast pozwolić sie rozpędzić, żeby z kolei pokonać przynajmniej część wzniesienia siłą rozpędu. Na wzniesieniu za to dodaje gazu jak głupi, żeby utrzymać predkość, zamiast pozwolić na lekkie zwolnienie. To taka maszynka dla wygody, niekoniecznie dla oszczędności.

                  Comment


                  • Zamieszczone przez romeks Zobacz posta
                    Witam
                    Sprawdzałem minimalne spalanie 1,4.
                    Trasa to Nowe Marzy Gdańsk autostrada.
                    Do Gdańska 110 km/h tempomat 6,1 l/100
                    Z Gdańska 130 km/h tempomat 6,3 l/100
                    Zejście poniżej 6 l jest chyba niemożliwe.
                    ...
                    właśnie przy jakiej (rozsądnej) prędkości spalanie na 6 biegu jest najmniejsze.
                    Jeżdżę nowym 1,4 drugi rok w trasie spokojnie schodzę poniżej 6l średnia orędkość w trasie 5,6 wg kompa. Jeżdżę do 130 km/h. Jeżeli jadę spokojnie do 90 km/h a sa takie miejsca niewiele ponad 5l wg kompa. Trasa jest ekonomiczna w mieście wydaje mi sie , że normalne spalanie,

                    Comment


                    • Witam,
                      Mam Hanię 1,4 i-vtec od roku, rzeczywiste spalanie w trasie na odcinku ok. 3000 km (podróż wakacyjna do Chorwacji i z powrotem wyszło 5,8 litra (wg kompa 5,5). Jechałem w lipcu, 4 osoby (2 dorosłe i dwójka dziec, bagaże) plus klima, prędkość od 80-140, średnia prędkość z całej trasy 82 km/h. Kolega jechał ze mną mondeo 1,6 (100 kM) i przy tych samych warunkach jazy spalił około 8l. Poprzednio miałem hondę jazz 1,2 (78 KM), która przy podobnym stylu jazdy i w takiej trasie spalała mi średnio 5,0 l. Deklarowane przez producenta 5 l w trasie jest możliwe do uzyskania, ale pod warunkiem, że w nie przekracza się 70-80 km/h. Czyli w rzeczywistości jest to wartość na prawdę trudna do uzyskania i wymagająca bardzo delikatnego obchodzenia się z pedałem gazu. W mieście (mieszkam w Lublinie) nawet w styczniowe mrozy spalanie nigdy nie przekroczyło 8 l. W chwili obecnej (październik) zamykam się w ok. 7 litrach.
                      Last edited by Gość; 28-10-2010, 21:50.

                      Comment




                      • Ciekawe porównanie 1,4 Hondy z 1,2 TFSI w Audi A3. Ciekawe i kontrowersyjne

                        Comment


                        • Rzeczywiście, z opisu i parametrów wynika, że technologia i-VTEC nie ma przyszłości Zastanawiająca jest końcówka tego porównania. Cytuję: "Czyżby więc silnik 1.2 TFSI okazał się pogromcą? Niekoniecznie. Celowo tak dobraliśmy porównywane auta, by pokazać, że turbo potrafi wykrzesać z napędu znacznie więcej siły niż dodatkowe 142 cm3 pojemności...." Co oznacza to "niekoniecznie"?

                          Comment


                          • "Niekoniecznie"- obejrzałem sobie test z dużym zainteresowaniem i wydaje mi się, że diabeł jak zwykle tkwi w szczegółach. Pytanie do włąścicieli 1.4- czy czasem właśnie ten silnik nie jest nastawiony (W innych modelach system nastawiony jest na oszczędzanie paliwa oraz ekologię, a nie na wyśrubowaną moc). Ponadto- czy ktokolwiek z was wyprzedzał w ten sposób ? (Czwarty bieg, 60 km/h, gaz do dechy. W Audi 100 km/h osiąga się po niecałych dziesięciu sekundach, tymczasem w Civicu... po ponad czternastu.) i dalej (Przewaga A3 rośnie, gdy podobny test powtórzymy na szóstym biegu między 80 a 120 km/h – tu różnica wynosi aż 8 s! ). Inna charakterystyka przebiegu mocy i momentu- moment w Hondzie 1.4 max to około 4000/min a ile macie na 6 biegu około 80?. Inaczej mówiąc autorzy nie korzystali przy maksymalnym przyspieszeniu z tego, czym szczyci się Honda- z systemu VTECa. Zaś co do spalania- mój kolega ma 1.2 TSI 122 koni- testowo rzeczywiście, mało mu pali- w realiach tego samego miasta po którym ja jeżdzę pali mu około 10 litrów- mnie (1.8) 9. A w fiatach - polecam fiatbravo forum ludziom bierze 1.4 - 120 KM po 10-12 litrów. No, ale jeżeli testy spalania robi się tak jak robi (polecam metodykę pomiaru) to wychodzi malutko (tylko z turbiny nie korzystają -)

                            Comment


                            • Według mnie test wyciągniety z kapelusza porównanie silnika wysokoprężnego z wolnossącym troche nie na miejscu jest ale wsyztsko do przodu idzie i mi sie zdaje ze honda za szybko nie zrezygnuje z tego myslenia ze bez turbo da sie jezdzić. ALe fakt smiesznie przeprowadzony ejst ten test wyprzedzać na 4 biegu przy 60 KM/H to chyba jakiś samobójca tak robi,wiadomo ze silniki hondy sa wysokoobrotowe zeby to przyspieszalo trzeba krecic wysoko Mnie ciekawi żywotność silnika niby prostego ale z turbo, czas pokaże co będzie lepsze a jak ktoś wybiera 1,4 i-vtec a nie 1,8 i-vtec to chyba mu zalezy na spalaniu bo jak by wybrali ten 2 silnik do testu inaczej by to wygladalo.
                              Last edited by pain; 01-11-2010, 20:56.

                              Comment


                              • chyba turbodoładowanego a nie wysokoprężnego- co do trwałości faktem jest, że leci osprzęt a nie silnik- w tym 1.2 TSI silnik się nie zepsuje bo jest prosty, w Hondzie silnik się nie psuje bo mimo, że miałoby co to są bardzo porządnie zrobione, myślę, że pierwsze realne testy tych nowych w sumie silników, łącznie z kosztami będą znane po 100-150 t km. Z tym, że ten problem będzie dotyczył chyba rynku samochodó używanych prędzej- jak dzisiaj powoli dotyczy to nowoczesnych Diesli- w sumie trochę strach kupić z drugiej ręki.

                                Comment

                                Working...
                                X