Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Jaki olej do Civica 8gen

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Zamieszczone przez Seti_bs Zobacz posta
    stosowalem w mojm japonczyku olej Shell Helix Ultra 5W-30 i bylem bardzo niezadowolony. Po nalaniu auto zrobilo sie nieprzyjemnie glosne.
    Potwierdzam, też po zmianie oleju z LM 5W40 syntiol high tech na shell helix ultra 5W40 ACEA A3/B4 zauważyłem głośniejszą pracę silnika.

    Comment


    • ...ale potwierdzasz że co? że kolega miał olej Shela SAE 5W-30 o niewiadomo jakiej specyfikacji. Ty miałeś klasycznego Shela SAE 5W-40 z ACEA A3/B4. Czyli obaj całkowicie różne oleje i to jest podstawa do opinii o Shelu? Kiedyś w taki sposób utrwalano brednie o Castrolu.
      Powiem tak, jeśli Shell helix ultra 5W40 ACEA A3/B4 wlany do silnika R18A2 spowodował głośniejszą pracę silnika to masz problem z silnikiem, nie olejem. Ja taki olej stosuję od 3 lat w R18A2 przebieg 122tys km i jeszcze nie byłem na regulacji zaworów. Na takim oleju silnik pracuje doskonale. Możliwe że miałeś olej jakiś lewy.
      Kierownik Działu Diesla

      Comment


      • Zamieszczone przez hiro77 Zobacz posta
        po zmianie oleju z LM 5W40 syntiol high tech na shell helix ultra 5W40 ACEA A3/B4 zauważyłem głośniejszą pracę silnika.
        Akurat tutaj wielkiej różnicy między tymi olejami nie ma.. jedynie w lepkości kinematycznej ją widać- LM jest bardziej lepki.. być może na jałowym bardziej tłumi odgłosy... ale już lepkość dynamiczna przy prędkości ścnania 10do-6 w 150st.C jest praktycznie taka sama.. tak więc podczas piłowania TEORETYCZNIE hałas będzie taki sam Ale to wszystko to mogą być subiektywne odczucia.. generalnie lepkość SAE jest taka sama i oraz specyfikacja ACEA również - więc tutaj wielkiego skoku nie ma.. no może pod kątem bazy jest na korzyść Shella..
        Moja łódka Civic..
        Mój "klekocik" Ceed..
        New... "Japończyk" e:Hev 2.0
        Coś na temat olejów..

        Comment


        • Kolega Seti_bs napisał bardzo ogólnie... że nie w Hondzie i że jakiś Shell.

          Ja dwa interwały (do przebiegu 20 075km) zrobiłem na oleju Honda 0w20. Średnie spalanie: 7,55 l/100km
          Kolejne 5 interwałów (do przebiegu 70 248km) na oleju Shell Hellix Ultra 5w30 A3/B4. Średnie spalanie: 7,88 l/100km

          Warunki użytkowania identyczne w całym okresie, żadnych objawów przy zmianie oleju nie zaobserwowałem. Jeśli taka różnica w spalaniu wynika ze zmiany oleju to jest ona przeze mnie jak najbardziej akceptowalna i dalej mam zamiar zalewać Shella.
          był: Accord CL7 2004 Royal Ruby Red Pearl
          jest: Civic FK2 Sport 2015 Brilliant Sporty Blue Metallic
          sigpic
          http://www.civicforum.pl/showthread....y-Blue-Metalic

          Comment


          • Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
            ...ale potwierdzasz że co? że kolega miał olej Shela SAE 5W-30 o niewiadomo jakiej specyfikacji. Ty miałeś klasycznego Shela SAE 5W-40 z ACEA A3/B4. Czyli obaj całkowicie różne oleje i to jest podstawa do opinii o Shelu? Kiedyś w taki sposób utrwalano brednie o Castrolu.
            Powiem tak, jeśli Shell helix ultra 5W40 ACEA A3/B4 wlany do silnika R18A2 spowodował głośniejszą pracę silnika to masz problem z silnikiem, nie olejem. Ja taki olej stosuję od 3 lat w R18A2 przebieg 122tys km i jeszcze nie byłem na regulacji zaworów. Na takim oleju silnik pracuje doskonale. Możliwe że miałeś olej jakiś lewy.
            Nie napisałem że Shell to zły olej. Napisałem, potwierdzam że na Shellu mam głośniejszą pracę silnika - to subiektywne odczucie, po prostu inaczej brzmi i ten dźwięk jest inny jak LM. Kupiłem auto z przebiegiem 60 tyś który od nowości jeździł na Shell Helix Ultra 5W40. Ja zmieniłem na LM Synthiol High tech 5W40 i zauważyłem że silnik brzmi inaczej - trudno opisuje się dźwięki ale powiedzmy że bardziej przyjemny i jeździłem na LM 5W40 do przebiegu 150 tyś. Jakiś czas temu po przeczytaniu słynnej tabelki na forum wróciłem na Shella 5W40 i zauważyłem, że znowu ten dźwięk silnika jest inny - powiedzmy głośniejszy, mniej przyjemny. Czy zostanę na Shellu ? Pewnie nie ale nie dlatego że to zły olej tylko z powodu moich subiektywnych odczuć, że silnik bardziej na nim "ryczy". A z silnikiem nie mam żadnych problemów. Padło wiele różnych rzeczy półoś pękła, łożysko oporowe w skrzyni się rozsypało ale z silnikiem zawsze wszystko ok choć lekko nie ma. Regulację zaworów robiłem przy 115 tyś.
            Last edited by hiro77; 30-07-2020, 15:44.

            Comment


            • Zamieszczone przez hiro77 Zobacz posta
              Napisałem, potwierdzam że na Shellu mam głośniejszą pracę silnika - to subiektywne odczucie, po prostu inaczej brzmi i ten dźwięk jest inny jak LM. Kupiłem auto z przebiegiem 60 tyś który od nowości jeździł na Shell Helix Ultra 5W40. Ja zmieniłem na LM Synthiol High tech 5W40 i zauważyłem że silnik brzmi inaczej - trudno opisuje się dźwięki ale powiedzmy że bardziej przyjemny i jeździłem na LM 5W40 do przebiegu 150 tyś. Jakiś czas temu po przeczytaniu słynnej tabelki na forum wróciłem na Shella 5W40 i zauważyłem, że znowu ten dźwięk silnika jest inny - powiedzmy głośniejszy, mniej przyjemny.
              Możliwe, że jest tak jak piszesz.. nikt tego nie neguje, ja bym tłumaczył to większą lepkością kinematyczną oleju LM w porównaniu do Shella, jest sporo większa.. Shellowi bliżej do SAE 5W30 niż 40.. a jak wiadomo lepkość odgrywa dużą rolę w "klepaniu" silnika.. wydaje mi się, że jak byś wlał jakiś inny 5W40 czy 10W40 o lepkości KV100 powyżej 14cSt byś miał podobne odczucia co na tym LM... i na odwrót..

              shell vs lm.jpg
              Moja łódka Civic..
              Mój "klekocik" Ceed..
              New... "Japończyk" e:Hev 2.0
              Coś na temat olejów..

              Comment


              • Zamieszczone przez hiro77 Zobacz posta
                od nowości jeździł na Shell Helix Ultra 5W40. Ja zmieniłem na LM Synthiol High tech 5W40 i zauważyłem że silnik brzmi inaczej
                gdyby nie cena, to też bym wolał dokładnie taki LM.
                Kierownik Działu Diesla

                Comment


                • Po lekturze tego wątku i zdaniu sobie sprawy że mam zalany zły olej (shell 5w30 c3), szybko umówiłem się na wcześniejszą niż planowałem wymianę oleju. W środę zalewam Mobil 1 FS 0w40 (a3). Zobaczymy czy w codziennej jeździe zmiana będzie wyczuwalna - ja w każdym razie będę miał spokojne sumienie, że silnik jest chroniony jak powinien.

                  Comment


                  • @thomson

                    Zamieszczone przez thomson Zobacz posta
                    Po lekturze tego wątku i zdaniu sobie sprawy że mam zalany zły olej (shell 5w30 c3), szybko umówiłem się na wcześniejszą niż planowałem wymianę oleju. W środę zalewam Mobil 1 FS 0w40 (a3). Zobaczymy czy w codziennej jeździe zmiana będzie wyczuwalna - ja w każdym razie będę miał spokojne sumienie, że silnik jest chroniony jak powinien.
                    Załączam link do klipu w którym gostek wytłumaczy ci, dlaczego operacja "mniejsza pierwsza liczba, większa druga liczba" przy zamianie oleju jest w zasadzie bezpieczna. A na odwrót już niekoniecznie.

                    Miałem kiedyś wątpliwą przyjemność doświadczenia skutków zamiany 5W40 synthetic (zalecany przez producenta) na 5W30 semi-synthetic (beczka w ASO). Auto (derywat Clio II na kraje III świata) po prostu przestało zapalać, startując dopiero za n-tym razem i to z wielkiej łaski.
                    Po powrocie do zalecanego 5W40 - jak ręką odjął. Dziś auto ma 280kkm z tego 160kkm na gazie i zapala jak brzytewka.

                    Obiecany link:

                    Comment


                    • Zamieszczone przez MrWebsky Zobacz posta
                      Ciekawy filmik, dzięki. Dla zainteresowanych - fragment, o którym mowa zaczyna się mniej więcej od 9:44. Tylko, że on tutaj mówi o zejściu poniżej/powyżej w stosunku do zaleceń z instrukcji, a nie wcześniej zalanego oleju. 0w40 jest dopuszczony przez instrukcję, więc nie spodziewam się raczej problemów.

                      Comment


                      • 1. Honda Civic VIII FD7 Motor R18A2
                        2. Specol Gold 5W30 A3
                        3. Olej wymieniany sezonowo 2x w roku na wiosnę i na jesień
                        4. Wymiany wg upodobań użytkownika, dostosowane do tzw. warunków ciężkich w tym krótkie trasy, średnio co 5-6 tyś, wychodzę z założenia, że świeży olej to olej z dobrymi jeszcze parametrami dlatego tak często wymieniam.
                        5. Wcześniej po zakupie Shell 10W60 następnie 0W30 5W20 5W40 5W50, następnie będzie zalewany 10W30 A3 z racji małej rozpiętości SAE oraz rzekomo lepszej stabilności. Oleje ciężkie SAE50 czy 60 jakoś mulą ten silnik i nie są dobrym wyborem.
                        6. Oleje kupowane na internecie galon petrostar shell motostacja etc.
                        7. Wymiana we własnym zakresie, filtry olejowe Knecht, japanparts, filtron, mann.
                        8. Nie zaobserwowałem zużycia oleju, na pewno ono jest ale pomijalne. Silnik w środku czysty bez nagarów laków itp.~300 tyś km.

                        styl jazdy: miasto krótkie odcinki, czasem trasa, ogólnie lubię zapier.... ale traktuję auto z głową czyli najpierw go rozgrzewam i lubię dynamiczną ale płynną jazdę.
                        Wybór oleju moją fanaberią aby spełniał A3 i będzie super. Ogólnie na ciężkich olejach auto minimalnie spala więcej ale za to ciszej pracuje, na olejach cienkich SAE20 auto jakby rozpędzało się lekko ale głośniej pracuje motor, uważam ze trzydziestka lub czterdziestka w Hondzie to najlepszy zakres SAE. Przy naszych ostatnich lekkich zimach stosowanie 0W mija się z celem ale nie będę nikogo namawiał.
                        Last edited by rat4; 04-08-2020, 07:49.
                        4gen D15B2/VW Polo AKV/8gen R18A2/407 9HZ/8gen L13A7
                        Mój samochód: http://www.civicforum.pl/showthread....AN-Civic-R18A2
                        https://www.civicforum.pl/showthread...L13A7-Wiferide

                        Comment


                        • Zamieszczone przez rat4 Zobacz posta
                          następnie będzie zalewany 10W30 A3 z racji małej rozpiętości SAE oraz rzekomo lepszej stabilności
                          A masz już jakiś konkretny upatrzony?

                          Szkoda, że ten jest trudny do dostania:
                          Last edited by gkill; 04-08-2020, 10:01.

                          Comment


                          • No myślałem o Eneosie 10W30, HX5 w polsce tylko 15W40, 10W30 nie widziałem, lub w ostateczności Mannol 10W30 special plus budżetowy hydrokrak. Jeszcze aktualny olej nadaje się na frytki także nie ma co wymieniać. Ale na jesień zaleję na bank. Ciekaw jestem czemu w PL jak 10W30 to olej typowo agrarny lub do motocykla z oznaczeniem 4T. Pewnie u nas pałeczkę w tym zakresie przejął uniwersalny do wszystkiego olej 10W40.
                            Last edited by rat4; 04-08-2020, 20:10.
                            4gen D15B2/VW Polo AKV/8gen R18A2/407 9HZ/8gen L13A7
                            Mój samochód: http://www.civicforum.pl/showthread....AN-Civic-R18A2
                            https://www.civicforum.pl/showthread...L13A7-Wiferide

                            Comment


                            • A Ravenol TSJ 10W30 a3/b4.
                              Aprobata toyoty,hondy,mazdy.
                              Nie wiem dlaczego piszą "zalecany do samochodów japońskich"

                              Comment


                              • Zamieszczone przez luzny41 Zobacz posta
                                A Ravenol TSJ 10W30 a3/b4.
                                Aprobata toyoty,hondy,mazdy.
                                Nie wiem dlaczego piszą "zalecany do samochodów japońskich"
                                Już nie spełnia norm acea, sprawdź na stronie ravenol.de

                                Comment

                                Working...
                                X