Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Jaki olej do Civica 8gen

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Cześć,

    Jest to mój pierwszy post na forum, przepraszam jeśli jest on w złym miejscu. Mam takie do Was pytanie odnośnie dolewki oleju. Mój silnik to benzyna 1.8 i-VTEC.

    Mam hondę zalaną olejem Total QUARTZ 9000 Future lub Quartz Ineo ECS - sam nie wiem dokładnie nazwy, ale na pewno Total 5w30. Nadszedł czas dolewki i przez pomyłkę wlałem około 300ml Total Quartz 9000 ENERGY 5w40.

    Czy mogłem dolać taki olej? w sensie czy nie zaszkodzi hondzie, pytam Was bo na internecie jest masa różnych informacji na temat dolewania oleju do silników.

    Pozdrawiam i byłbym wdzięczny za odpowiedzi.
    Last edited by Grzechu; 27-06-2019, 12:58. Powód: wątek odnośnie olejów już istnieje/przeniosłem

    Comment


    • Olej Total QUARTZ 9000 Future Ineo ECS jest olejem C2 (niskopopiołowy) - niezgodnym z instrukcją obsługi do 1,8 VTEC, to po pierwsze.
      Olej Total Quartz 9000 ENERGY 5w40 jest olejem A3 - ochronnym i zgodnym z instrukcją.
      Osobiście doradzam wymienić czym prędzej na olej zgodny z wymogami Hondy. Dolewka, o której piszesz krzywdy silnikowi nie zrobi i właściwie nie ma znaczenia w tym wypadku, poza tym, że trzeba trzymać odp. poziom oleju na bagnecie, więc dolać oczywiście trzeba.
      Podkreślam więc: wylej olej ECS i wlej odpowiedni, np ten o którym piszesz: Total Quartz 9000 ENERGY 5w40.

      Comment


      • Dzięki za odpowiedź. A jeśli był wlany olej Total QUARTZ 9000 Future 5w30?

        Comment


        • Tzn. ze byl wlany olej zgodny z instrukcja pojazdu a5 o cechach srodowiskowych i/lub long life, czyli nie koniecznie tak ochronnych jak a3...ale wszystko jest git

          Comment


          • Zamieszczone przez dareq Zobacz posta
            Tzn. ze byl wlany olej zgodny z instrukcja pojazdu a5 o cechach srodowiskowych i/lub long life, czyli nie koniecznie tak ochronnych jak a3...ale wszystko jest git
            Czyli jeśli był zalany Total Ineo ECS 5w30 to rozumiem, że lipa?

            Comment


            • Jeśli do oleju Total QUARTZ 9000 Future 5w30 dolałem 300 ml oleju Total Quartz 9000 ENERGY 5w40 - to rozumiem, że wszystko jest dobrze?

              Comment


              • Jesli silnik był zalany olejem ECS od Totala czyli niskopopiołowym typu C2, to był to błąd mechanika, ale spokojnie silnik od tego nie wybuchnie, skutki takich działań objawiają po wielu tysiącach kilometrów jazdy na takim oleju, i jest to sprawa indywidualna dla każdego silnika i warunków w jakich jeździł i jak był traktowany przez kierowcę..... ale podkreślam to nie jest olej do R18A2.
                Jeśli silnik jeździł na Total QUARTZ 9000 Future 5w30 A5 lub na oleju Total Quartz 9000 ENERGY 5w40 A3/B4 to wszystko jest git i jeśli lubisz tą markę to dalej możesz te oleje wlewać, zaznaczam jednak że olej 9000 energy 5w40 jest olejem w normie A3 typowo ochronnym, przedłużającym żywotność pojazdu, wyższe obroty, gwałtowne przyspieszanie, 140 km/h po autostradzie w 35 st.C itp, czego nie zalecałbym na oleju 5w30 future w normie A5 typowo nastawionym na oszczędność paliwa i cechy EKO, jazdę grzeczną i nastawioną typowo na oszczędność paliwa
                Dolewką się nie przejmuj, dolej co masz, by był odp. poziom i wymień na własciwy przy najbliższej wymianie

                Comment


                • A co mslicie o olejach Liqul Moly

                  Comment


                  • Comment


                    • Mam pytanko. Warto zainwestować 40 zł w filtr OE. Czy taką sama funkcje spełni filtron lub kneht za mniej niż 20 zł?

                      Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka

                      Comment


                      • Zamieszczone przez monti18 Zobacz posta
                        Mam pytanko. Warto zainwestować 40 zł w filtr OE. Czy taką sama funkcje spełni filtron lub kneht za mniej niż 20 zł?
                        Pozwolę sobie znowu odpowiedzieć
                        Korzystałem z OEM'wych filtrów tak z ciekawości tzw. RTA japoński oraz z 15400-plm-A01 i 15400-plm-A02. Jeździłem też lata na knecht, mann, mayle itp. teraz mam purflux'a za 16 zł. Nigdy, odkąd kilkanascie lat jeżdże różnymi hondami żadnej różnicy nie zauważyłem, nigdy nie zapaliła się kontrolka ciśnienia oleju i nigdy nie puściła w żadnym filtrze uszczelka lub rozerwał się wkład papierowy itp. Chyba nikt nie zna odpowiedzi na twoje pytanie bo profesjonalnych testów brak. Wszystkie mają zawór obejściowy (tzw. by-ass) i zwrotny i odp. przepustowość by utrzymać ciśnienie w układzie. Wybór należy do ciebie.
                        Last edited by dareq; 28-06-2019, 23:17.

                        Comment


                        • Ja zakładam OEM RTA. Olej wymieniam raz w roku więc to żadna różnica czy filtr kosztuje 20 czy 40zl.
                          Ale fakt, że w stosunku do markowych zamienników różnicy nie poczujesz.
                          Moje FD7

                          Comment


                          • Zamieszczone przez dareq Zobacz posta
                            0w30 a3 i zobaczylem ze liqui oferuje do dzis swój 0w30 a3 synthoil energy w cenie 280-300 zl za bańkę 5l
                            za ta cene musisz podziakowac polskim "sprzedawcom"

                            prosze bardzo,mozna taniej
                            ja kupiłem ten olej --


                            różnica w cenie to material z jakiego wykonany jest filtr,nie obudowa a środek filtra,sa bibuły i bibuły jedne przepuszaczaja syf inne nie,roznice w cenie nie sa z powietrza wziete
                            ,dotyczy to wszystkich rzeczy markowych i tych powiedzmy zwykłych,np lozysko SKF np i no name z Chin....reszte juz wiesz

                            Zamieszczone przez dareq Zobacz posta
                            różnica w cenie to material z jakiego wykonany jest filtr,nie obudowa a środek filtra,sa bibuły i bibuły jedne przepuszaczaja syf inne nie,roznice w cenie nie sa z powietrza wziete
                            ,dotyczy to wszystkich rzeczy markowych i tych powiedzmy zwykłych,np lozysko SKF np i no name z Chin....reszte juz wiesz
                            różnica w cenie to material z jakiego wykonany jest filtr,nie obudowa a środek filtra,sa bibuły i bibuły jedne przepuszaczaja syf inne nie,roznice w cenie nie sa z powietrza wziete
                            ,dotyczy to wszystkich rzeczy markowych i tych powiedzmy zwykłych,np lozysko SKF np i no name z Chin....reszte juz wiesz
                            Last edited by Lukas; 01-07-2019, 20:28. Powód: Nie piszemy posta pod swoim poprzednim. Połączono.

                            Comment


                            • Takie przemyślenia i pyranka :
                              1) Obecny olej Shell Helix Ultra 0w40 a3/b3 przejechane blisko 12 k bez ubytku. Generalnie silnik dziala.Olej półsyntetyczny wytważany z gazu ziemnego. Gdzieś w karcie charakterystyki wyczytałem nawet olej mineralny. Cena 105 zl

                              2) hodzi mi po głowie Revanol ssl 0w40 a3/b3. Olej wiadomo fullsyntetic na bazie PAO. Cena 160 zl
                              Warunki jazdy genetalnie plynnie do przodu ekonomicznie czasem pod czerwone oraz okazyjnie autostrady 50/50 miasto trasa.

                              Wymiana po okolo 12 k km.

                              Pytanie zmieniać czy zostać przy shell skoro go nie ubywa i silnik nie wybucha a zarazem 50 zł akurat na filtr oe zostaje.

                              KURCZAKI ZA OBSZERNY TEN WONTEK I RODZA SIE GUPIE PYTANIA CO LEPSZE POZDRAWIAM


                              Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka
                              Last edited by monti18; 03-07-2019, 02:21.

                              Comment


                              • Hej. Akurat robię coś odwrotnego do twojego pomysłu. Rezygnuję z Ravenol'a 0w40 a3 po 4 cyklach, jakie na nim zrobiłem, na rzecz tańszego i przyzwoitego 0w40 Shella. Uważam, że szkoda kasy na olej premium do tego silnika, a zmieniam olej 2x w roku, lepiej kupić lepsze filtry, oleju, powietrza za poczynione oszczędności - tak uważam.
                                Last edited by dareq; 03-07-2019, 07:47.

                                Comment

                                Working...
                                X