Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Jaki olej do Civica 8gen

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Wymieniam Castrol Edge 5W30 co 10-12 tys. km, aktualnie przebieg 198 tys. km i wszystko gra, silnik pracuje cicho i bezproblemowo. Miałem raz wlany Mobil 1 i Motul 8100 (obydwa też 5W30), efekty podobne. Silnik bierze mi ok. 0,5l między wymianami.

    Comment


    • Zamieszczone przez clockworkman64 Zobacz posta
      Wymieniam Castrol Edge 5W30 co 10-12 tys. km, aktualnie przebieg 198 tys. km i wszystko gra, silnik pracuje cicho i bezproblemowo. Miałem raz wlany Mobil 1 i Motul 8100 (obydwa też 5W30), efekty podobne. Silnik bierze mi ok. 0,5l między wymianami.
      A twój silnik to 2,2 I-CTDI?

      Comment


      • Witam,

        jestem szczęśliwym nabywcą Hani i dobrze by było w niej wymienić olej. Teraz nasuwa mi się pytanie (przebrnąłem przez naście stron i nie zostało to nigdzie dokładnie zaznaczone, a jeżeli tak to przepraszam). Silnik 1.8 benzyna, przebieg 192k, aktualnie wlany Castrol Edge 10w40. Na Castrola są różne opinie, ale jakoś nigdy do niego nie byłem przekonany, więc nie wiem co teraz zrobić. Czy lać nadal tego samego Castrola co jest, czy np. zmienić na coś innego? Co polecacie w tym wypadku?

        Z góry dzięki za odpowiedź.

        Comment


        • Zamieszczone przez koti9201 Zobacz posta
          jestem szczęśliwym nabywcą Hani i dobrze by było w niej wymienić olej. Teraz nasuwa mi się pytanie (przebrnąłem przez naście stron i nie zostało to nigdzie dokładnie zaznaczone, a jeżeli tak to przepraszam). Silnik 1.8 benzyna, przebieg 192k, aktualnie wlany Castrol Edge 10w40. Na Castrola są różne opinie, ale jakoś nigdy do niego nie byłem przekonany, więc nie wiem co teraz zrobić. Czy lać nadal tego samego Castrola co jest, czy np. zmienić na coś innego? Co polecacie w tym wypadku?
          możesz zostać przy 10w40 A3 albo zmienić na np. 5w30, 5w40 acea A3, nie ma sensu lać 0w40/0w30 w naszym klimacie. 10w40 zmieniaj co 5-6 tyś km i będzie git.

          Comment


          • Super, dzięki za odpowiedź

            Teraz tylko trapi mnie jedno A3/B3 to to samo co A3/B4? Mogę lać to lub to? Zdecydowałem się na 5W40, tylko ta ACEA mnie interesuje. No i też jaka marka najlepiej po tym Castrolu?

            Comment


            • Praktycznie B3 czy B4 nie robi w Twoim przypadku żadnej różnicy.
              Nie musisz zwracać na to uwagi zupełnie.
              Szczegółowo może wyjaśnić to pewno Rambo.

              Comment


              • wyjaśniał to 17 razy, ACEA B jest dla diesla w technologii niemieckiej opartej na pompowtryskiwaczach. B4 to mówiąc ogólnie specjalna formuła dla lepszej pracy pompowtryskiwacza aby wydłużyć jego pracę.
                W przypadku benzyniaka nie ma znaczenia.
                Kierownik Działu Diesla

                Comment


                • Jeżeli to nie jest odpowiedni post do tematu to przepraszam, ale mam pytanie po ilu km od wymiany olej w waszych civicach zmienia kolor? Zalałem ostatnio Valvoline max life 5w40 i po 1500 km olej ma ciemnobrązową barwę. Czy to oznacza, że olej jest dobry i czyści i zbiera osad? Czy następna wymianę zrobić szybciej niż planowałem(listopad)? Czy zastosować jakąś płukankę przed kolejna wymianą?

                  Comment


                  • I blisko 12k km minelo na oleju
                    Shell Helix Ultra 0W-40 A3/B3 A3/B4
                    Ogulnie nie moge nażekać przy jeździe 50/50 trasa miasto bez dolewki, kolor żółto brązowy.
                    Jak myślicie czy warto próbować czegoś innego czy zostać przy shell? Bo tak sobie paczam sa oleje po 250 zl za 4 l a mój 100 to może zabardzo żydze albo co.

                    Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka

                    Comment


                    • To ja specjalnie i świadomie rezygnuje z drogich 0W40 A3/B4 (takich jak ravenol, LM) na rzecz tanich i porządnych shell'i 5w30 A3 lub 0w40 A3 a tu takie głosy słyszę, że skoro shell warty 100 zł to podejrzanie słaby musi być, zlitujcie się proszę

                      Shell to potężna korporacja, którą stać na niższe marże hurtowe, promowanie warsztatów i sponsoring, a ich olej 0w40 choć na bazie GTL a nie na PAO dla silnika R18 ma marginalne znaczenie-instrukcja autka nic nie mówi o zalecanej bazie olejowej (mineralny, syntetyczny etc.). Poza tym literatura motoryzacyjna opisuje bazę syntetyczną GTL jako tańszą w produkcji od PAO, stąd przełożenie na cenę Shella.

                      Comment


                      • Co do cen olejów nie chce was sprowadzać na ziemię zbyt brutalnie ale:
                        Cena jaką płacicie za olej w detalu nawet w drobnym stopniu nie odzwierciedla jego kosztów produkcji - bez względu na rodzaj. To tylko czysty marketing i balansowanie rynku. Jeżeli poznalibyście cenę po jakiej kupują oleje na pierwszy zalew tuzy jak PowerTrain i inni to z pochodniami poszlibyście podpalić rafinerię. Koszty produkcji olejów przemysłowych maszynowych wcale tak nie odbiegają znacząco od kosztów produkcji olejów silnikowych. Mauser czyli 1000 l. oleju LHL można kupić za kilka tysięcy złotych. Oczywiście ma inny skład dodatków, często tańszą bazę ale np. wykonywany jest w klasach czystości o rzędy wielkości lepszych niż oleje silnikowe. W końcu leje je się np. do pras wartych po kilka milionów euro. Przekaże radę od głównego technologa ogromnego koncernu rafineryjnego - olej wymieniać regularnie, trzymać się mniej więcej zaleceń producenta i nie przejmować się głupotami.

                        Comment


                        • Zamieszczone przez prezesjm Zobacz posta
                          Przekaże radę od głównego technologa ogromnego koncernu rafineryjnego - olej wymieniać regularnie, trzymać się mniej więcej zaleceń producenta i nie przejmować się głupotami.
                          Śledzę wątki olejowe tutaj, na Golf forum, Octavia Club Polska, Alfaholicy, Avensis info, Astra G, no i wnioski identyczne.
                          http://www.dadrl.org.uk
                          http://www.lightmare.org

                          Comment


                          • a ten ...


                            od kilkunastu lat jezdze na olejach LM i chce przy nich zostac,wg mnie sa bardzo dobre ,w motorze mam tez zalany LM ale 10 W/50 ,spisuje sie bardzo dobrze zwlaszcza w tych upałach,kupuje je w Niemczech z pewnych zrodel wiec o podrobe sie nie martwie ,co o tym oleju sadzicie do silnika 1,4

                            Comment


                            • Oczywiście zrobisz jak uważasz, zaś oleje LM to świetne oleje (choć nie warte swojej wygórowanej ceny-moja prywatna opinia), ale SAE 10W60 dla tego silnika to olej niezgodny z instrukcją pojazdu. To jest olej wyczynowy i po prostu ma zbyt dużą lepkość do jazdy cywilnej.

                              Comment


                              • dzieki za odpowiedz,moze rzeczywiscie zbyt duza lepkosc mysle ze 10W/40 bedzie wystarczajacy, co do ceny,uwazam ze nie jest tak zle biorac pod uwage jakos oleju no i pewnosc ze nie trafie na podróbke kupujac w Niemczech bo na aledrogo raczej oleju nie kupie

                                Comment

                                Working...
                                X