Nie ma przeciwwskazań zwłaszcza że ten olej ma hondowską specyfikację Honda HTO-06, także śmiało.
Ogłoszenie
Collapse
No announcement yet.
Jaki olej do Civica 8gen
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
4gen D15B2/VW Polo AKV/8gen R18A2/407 9HZ/8gen L13A7
Mój samochód: http://www.civicforum.pl/showthread....AN-Civic-R18A2
https://www.civicforum.pl/showthread...L13A7-Wiferide
-
Zamieszczone przez radek.hornak Zobacz postaPoprzedni właściciel zalewał Valvoline Synpower 5w30
Zamieszczone przez radek.hornak Zobacz postaAmsoilu 5w30 SS
- ACEA A5/B5, A1/B1;
- Honda HTO-06;
- Ford WSS-M2C946-A, WSS-M2C929-A;
- Chrysler MS-6395;
- ILSAC GF-5, GF-4
Ja bym tego nie nalał, nawet do kosiarki.
Kierownik Działu Diesla
Comment
-
czyli sam nie wiedział co nalał do silnika, Nazwą producenta i parametrem SAE jakości oleju się nie określa, więc tak naprawdę to nie wiadomo jaki olej miałeś mimo podania nazwy i SAE, to akurat najmniej istotne.
1. to ACEA, 2. to SAE 3. to upodobanie marki. Taka jest kolejność, jeśli ktoś robi dokładnie na odwrót jest analfabetą olejowym, bez urazy, po prostu nie ma pojęcia o olejach. Co do Castrola to robi bardzo dobre oleje, tyle że jak mówię, mało kto wie jaki Castrol nalać, Castrol - Castrolowi nie równy, jest potężna paleta Norm Castrola, użytkownicy biadolący na Castrola, zazwyczaj wlewają oleje całkowicie niezgodne z zaleceanimi Instrukcji obsługi i potem biadolą. Castrol tak jak Amsoil ma bardzo dobre oleje tylko trzeba wiedzieć co do czego.
Zamieszczone przez radek.hornak Zobacz postaJeżdżę już 10 lat na amsoilu i mam zaufanie do tego olejuKierownik Działu Diesla
Comment
-
Panie prezesie to ja już całkiem nie rozumiem. Przecież ten Amsoil spełnia wszystkie wymagania producenta. Jest 5W30 oraz A5/B5. O co zatem chodzi - że jest to olej z tzw średniej półki a pan prezes leje tylko np Liqui Moly itp? A tego nawet do kosiarki nie? Bo tak by to można odczytać.
Daleki jestem od stwierdzenia, że olej to olej ale to co niektórzy tu wypisują to już chyba przesada. Czy naprawdę sądzicie, że cywilny silnik i cywilny kierowca ma szansę poczuć różnicę pomiędzy A3 i A5? Myślę, że nie. Zawodowy kierowca rajdowy i takiż silnik być może tak. Powstało 136 stron w tym wątku a człowiek poszukujący odpowiedzi na pytanie jaki olej będzie najlepszy do jego samochodu nadal ma mętlik w głowie.
Na mój gust odpowiedź jest jednak prosta: najbardziej uniwersalny (jako następny) olej do hondy z silnikiem benzynowym 1.8 to:
SAE 5W30. Najlepiej jeśli do tego będzie spełniał normę A3 lub A5.
Faktem natomiast jest, że silnikowi lepiej zrobi jeśli się olej wymieni częściej niż zalać najbardziej zaje...olej na świecie i liczyć, że norma A3 lub A5 zdziała magię.
P.S.
A to dobieranie oleju innego na lato a innego na zimę to też jakieś jaja są
Comment
-
niepotrzebna irytacja, napisałem co ja, (ja) bym nalał, a każdy ma prawo nalać co mu się podoba. Jak byś poczytał temat szerzej, zorientowałbyś się w czym rzecz. Natomiast tym wpisem zrządzasz by to wyjaśnić N'ty raz.
Co rozumiesz przez "spełnienie wymagań" ?? Co to znaczy dla Ciebie? ... czy to znaczy że każdy olej "spełniający wszystkie wymagania" jest taki sam? Nie ma oleju spełniającego "wszystkie wymagania" nie zrobili jeszcze takiego.
Są oleje spełniające określone Wymagania Norm Jakościowych.
Zamieszczone przez parviz Zobacz postato ja już całkiem nie rozumiem., tak zadając pytanie, wiem że, nie rozumiesz
.
Wymagania środowiskowe. Wymagania ekonomiczne, Wymagania ekologiczne. Wymagania wytrzymałościowe. Nie ma, nie zrobili jeszcze takiego oleju co by miał wszystkie te wymagania Maxymalne.
Jeden z tych parametrów zawsze jest wysoki a inny niski.
Zatem jeśli wybierasz olej o wysokich najwyższych własnościach ekonomicznych to ma niskie wymagania wytrzymałościowe.
Jeśli wybierasz olej o wysokich najwyższych wymaganiach wytrzymałościowych to ma niskie wymagania ekonomiczne.
Wszystko polega na tym co dla Ciebie jest priorytetem.
W każdym razie olej Amsolil w grupie olejów o własnościach ekonomicznych pewnie jest dobry, ale słaby lub przeciętny włąsnościami wytrzymałościowymi. Wynika to z Norm Jakościowych które definiują ten konkretny olej Amsolia.
Zatem jeśli rozpatrujesz go wśród olejów o wysokich parametrach ekonomicznych to możliwe jest świetny, natomiast słaby lub przeciętny jeśli chodzi o oleje wytrzymałościowe.
Zdajesz sobie sprawę co oznaczają Normy Jakościowe? mówią wprost do "czego jest olej".
ACEA A1/B1 Amsoila to całkowicie inny olej Niż olej Amsoila ACEA A3/B3 i całkowicie inny będzie olej Amsoila ACEA C2 ... każdy z\ nich jest najlepszy ...w swojej klasie Jakościowej. Jasne? czy nie jasne?
Chyba że chcesz mi powiedzieć że olej ekonomiczny nadaje się do rajdów i przewyższa własnościami oleje do ochrony silnika?
Zamieszczone przez parviz Zobacz postaCzy naprawdę sądzicie, że cywilny silnik i cywilny kierowca ma szansę poczuć różnicę pomiędzy A3 i A5?.
W każdym razie sądzę że już wiesz że spełnienie wymagań to warunek konieczny lecz niewystarczający. Po to producent dał Ci wybór spośród 4 Norm Jakościowych abyś był świadomym użytkownikiem. Spełnienie wymagań to jeszcze nie gwarancja trwałości jednostki. Priorytety użytkowników dziś są różne: ekonomiczne, mało palić, rzadko odwiedzać serwisy robić długie przebiegi, dbanie o filtr GPF, chronić silnik. Każda Norma Jakościowa ma swój wiodący priorytet. Dlatego nie ma oleju najlepszego i "do wszystkiego".
W kółko Macieju jest o tym pisane.Last edited by rambo7; 29-05-2019, 13:15.Kierownik Działu Diesla
Comment
-
Zamieszczone przez rambo7 Zobacz postaCo rozumiesz przez "spełnienie wymagań" ??
Rozumiem zasadę normy A3 oraz A5 i różnicę pomiędzy tymi normami czyli ekonomia vs wytrzymałość. Jest to dość proste i nie musisz tego rozpisywać po raz kolejny. Uparcie jednak sądzę, że więcej w tym marketingu niż korzyści dla użytkownika ale to tylko moje zdanie i moja decyzja czy brać to pod uwagę czy nie.
Moja irytacja wynika zaś z faktu, że gość podał dobry olej, spełniający wymagania producenta (5W30 A5) a ty napisałeś, że nawet do kosiarki jest zły - niepotrzebna złośliwość.
Nie wiesz przecież jakie wymagania stawia olejowi też użytkownik? Wszakże jeśli zależy mu na ekonomi to wybrany przez niego olej jest idealny! A to, że ty (jak się domyślam) wybrałbyś A3 to już inna sprawa prawda?
A może by tak zakończyć ten wątek krótkim kompendium:
1. Dla tych, którzy chcą przywiązywać wagę do normy ACEA:
5W30 A3 - wybierz jeśli chcesz chronić silnik
5W30 A5 - wybierz jeśli chcesz oszczędzać paliwo
2. Dla tych, którzy nie przywiązują wagi do normy ACEA: 5W30 będzie najbardziej uniwersalnym wyborem nie zależnie od pory roku.
Comment
-
Zamieszczone przez parviz Zobacz posta2. Dla tych, którzy nie przywiązują wagi do normy ACEA: 5W30 będzie najbardziej uniwersalnym wyborem nie zależnie od pory roku.
Comment
-
Zamieszczone przez parviz Zobacz postaMoja irytacja wynika zaś z faktu, że gość podał dobry olej, spełniający wymagania producenta (5W30 A5) a ty napisałeś, że nawet do kosiarki jest zły - niepotrzebna złośliwość.Zamieszczone przez radek.hornak Zobacz postaJeżdżę już 10 lat na amsoilu i mam zaufanie do tego oleju
potem czytamy że chodzi o olej Ekonomy-conseving.
Zwracam tylko uwagę
Zamieszczone przez parviz Zobacz postaniepotrzebna złośliwość. o tym piszemy tu w każdym temacie.
Równie dobrze można w podobnym tonie napisać o Castrolu, jak zresztą tak jest napisane.
Dlatego, takie rzeczy będę kontestował, są Castrole i Castrole tak jak są Amsoile i Amsoile. Wszystkie Castrole to be, a wszystkie Amsoile to super.... gówno prawda.
Zamieszczone przez parviz Zobacz postaUważam, że jeśli olej ma SAE 5W30 oraz jednocześnie A3/B3 lub A5/B5 to spełnia wymagania producenta = nadaje się do naszego auta. Myślę, że to fakt nie podważalny.
natomiast jeśli komuś zależy na uzyskiwaniu niskich wyników spalania to zdecydowanie lepszym wyborem będzie OEM 0W-20. Jeśli komuś będzie zależało na trwałości silnika w długim czasie eksploatacji przy tym lubi depnąć do odcinki i preferuje jazdę dynamiczną i kompletnie nie patrzy na wyniki spalana a przynajmniej nie jest to priorytetem, to zdecydowanie lepszym będzie olej o ACEA A3/B3.
I nie tylko myślę, ale jestem przekonany że jest to fakt niepodważalny. Wynika to wprost z Wymagań Norm Jakościowych które przewiduje Producent.
Zamieszczone przez parviz Zobacz postaDla tych, którzy nie przywiązują wagi do normy ACEA: 5W30 będzie najbardziej uniwersalnym wyborem nie zależnie od pory roku
Natomiast jest to bardzo niewłaściwe podejście i całkowicie w sprzeczności z świadomym podejściem do wyboru oleju.
Użytkownicy którzy nie przywiązują wagi do Norm Jakościowych ACEA, kończą najczęściej tak samo, sprzedażą auta jak zacznie brać olej.... bo nie wiedział że olej do ekonomicznej jazdy, służy do ekonomicznej jazdy, a nie pałowania na autostradzie 170km/h w lato.Kierownik Działu Diesla
Comment
-
A tak poza głównym nurtem... coś mnie ominęło i Amsoil uzyskał ostatnio normę ACEA?
Czy dalej jest tylko zalecany przez producenta do silników wymagających odpowiednich literek i norm ACEA??? .... które oczywiście przewyższa.był: Accord CL7 2004 Royal Ruby Red Pearl
jest: Civic FK2 Sport 2015 Brilliant Sporty Blue Metallic
sigpic
http://www.civicforum.pl/showthread....y-Blue-Metalic
Comment
-
tak czytam wątki olejowe i w koło to samo , weź valvoline 5W30 A3 albo 5W30 A5 albo 0w40 A3 albo 0W30 A5 zależy czy eko czy nie . sklep z tych dużych petrostar galonoleje filtrytotu( nie reklamuję ale ciekawości dołączyłem do dyskusji . do mnie idzie ravenol 0W30 A3 bo jakoś millers A5 psychicznie pod lato mi nie podejdzie a sam go zamówiłem i wymieniłem
jak chcesz castrola szukaj parametów podobnych
Comment
-
Zamieszczone przez eragon73 Zobacz postaValvoline Synpower 5w30 czy Motul eko-nergy 5w30?
Wracając do pytania ja wolę tańszy (nie koniecznie gorszy) olej ale częściej wymienić, np co 10-12tys.
Comment
Comment