Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Jaki olej do Civica 8gen

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • A po co Ci 5 litrów? Szkoda kasy. Chyba, że bierze?

    Comment


    • Zamieszczone przez chromaticall Zobacz posta
      A po co Ci 5 litrów? Szkoda kasy. Chyba, że bierze?
      Nie jest droższy od 4 litrów.

      Comment


      • to jest niby to: https://www.ebay.co.uk/itm/331657736046
        tanie te oleje macie.
        Kierownik Działu Diesla

        Comment


        • Z ebay nie polecam bo może być np. stary. Ja go zamówiłem jeszcze taniej bo akurat w sieciówce z częściami (www.eurocarparts.com) mieli promocję na oleje - wszystkie ceny obniżone o 50%. Oczywiście tam jest zawsze promocja a ceny startowe bywają zawyżone. Zamówiłem też Castrol Magnetic 5w-30 A5 4litry który rzekomo kosztował 46.99 a ja go mam za 20 funtów.
          Wydaje mi się, że większość części jest tańsza jak w Polsce. Jeszcze taniej bywa na carparts4less. Może komuś się przydadzą takie informacje.
          TRIPLE QX to taki olej, który najczyściej można spotkać u mechaników. Kupują go w beczkach i ten sam leją do wszystkich samochodów

          Comment


          • Dziś, w ramach sobotniej rozrywki, do 1,8 wleciał nieco zapomniany Motul x-cess 5W40 + filtr Hengst (Made in Poland ). Dzwięk silnika na nowej oliwie bezcenny
            Panowie, jakiego klucza używacie do odkręcania i dokręcania filtra?
            Bagnet w kolorze pomarańczowym...

            Najwięcej roboty było ze zdjemowaniem dużej plastikowej osłony (w skrzyni też była zmiana) i kilka spinek też poszło. Przy okazji wyczysiłem ślady rudej na metalowych elementach podwozia i zakonserwowałem te miejsca, a także wyczyściłem rurę wydechową i tłumiki, i pomalowałem farbą cynkową wysokotemperaturową.

            Radości nie było końca
            Last edited by dragster; 09-02-2019, 17:51.
            http://www.dadrl.org.uk
            http://www.lightmare.org

            Comment


            • Cześć koleżanki i kolegi . Potrzebuję porady w wyborze oleju do Civica 1.8 benzyna. Problem jest taki, że przez pierwsze 50 kkm samochód jeździł na oleju HELIX ULTRA 5W40, przez kolejnych 20 kkm następny właściciel zalewał Castrol 0w30 100% syntetyk (chociaż nie był pewien na 100%). Jaki teraz olej zalać, żeby silnik mi się nie wybuchł? Zostawić ten 0w30, czy zmienić na ten poprzedni. Czy może całkiem zmienić i zalać coś nowego? Samochód jest garażowany, jeżdżony prawie codziennie. Rocznie będzie robił około 15 kkm

              Comment


              • rozważasz 2 całkowicie różne oleje, musisz zdobyć wiedzę do czego chcesz olej?, bo na razie tego nie wiesz.
                Instrukcja Obsługi Honda Civic - Oleje zalecane IX-gen, X-gen, R-Type: FK2, FK8.

                jak przeczytasz to określ się w jakiej grupie się widzisz? i w jakiej temp. otoczenia będziesz użytkował auto.
                Jak przeczytasz pierwszą stronę to będziesz wiedział jak się dobiera olej.
                Kierownik Działu Diesla

                Comment


                • Panowie mam krótkie pytanie dotyczące oleju do silnika 1.8 w UFO, poczytałem co polecacie i zastanawiając się nad przyszłą wymianą oleju skłaniałbym się ku Ravenolowi 5W40, dotychczas był zalewany Shell Helix Ultra 5W40 API SN, ACEA A3 i tutaj właściwe pytanie Ravenol VST czy VSI? Przebieg 111 tys. km, wymiana co 10 tys. km.
                  Oba są w normie ACEA A3 i API SN, z tym że przy VST na stronie producenta jest informacja że jest to olej energooszczędny, natomiast przy VSI, że lekkobieżny - cokolwiek to znaczy.
                  Parametry lekko lepsze ma chyba VST (temperatura płynięcia i lepkość w 100 stopniach). Co ciekawe VSI pomimo większej lepkości przy 40 stopniach i większej gęstości w 20 stopniach ma mniejszą lepkość w 100 stopniach w stosunku do VST. Analizując jedynie na logikę dane podane na stronie producenta oleju, skłaniałbym się raczej ku VST, ale że się nie znam to proszę o podpowiedź bardziej obeznanych w temacie.
                  Jeszcze taka kwestia oczywiście nie jest to nowoczesny silnik i pewnie co nie zaleję to będzie ok, ale chciałbym dla silnika jak najlepiej. Zatem VST, VSI czy nie ma sensu dopłacać i pozostać przy Shellu, czy jeszcze coś innego?

                  Ps. czy słowo turbo w nazwie Ravenolu ma jakieś znaczenie?

                  Comment


                  • Z ravenola to poleciłbym ci HCS, sprawdzi się napewno lepiej od tych wymienionych przez ciebie jeżeli masz ciężką stopę. Cena przystępna:

                    Comment


                    • Zamieszczone przez Kaight Zobacz posta
                      dotychczas był zalewany Shell Helix Ultra 5W40 API SN, ACEA A3 i tutaj właściwe pytanie Ravenol VST czy VSI? Przebieg 111 tys. km, wymiana co 10 tys. km.
                      to ja powiem tak, 10 tys km na tym oleju to zbyt częsta wymiana (jak by to był diesel używany w warunkach miejskich, to ok) ale w benzyniaku taki olej szkoda wylewać po 10 tys km chyba że często rżniesz motor wysoko i nie liczysz się ze spalaniem.
                      Moim zdaniem a taki sam olej używam w 1,8 (jazda normalna) spokojnie 15 tys km zrobi. Jeśli rozważasz innego producenta j/w to tak naprawdę idziesz w szczegóły i odczucie subiektywne. Spróbuj jak się przekonasz, tzn będziesz miał poczucie że dobrze zrobiłeś to będziesz stosował.
                      Zamieszczone przez Kaight Zobacz posta
                      Oba są w normie ACEA A3 i API SN, z tym że przy VST na stronie producenta jest informacja że jest to olej energooszczędny, natomiast przy VSI, że lekkobieżny - cokolwiek to znaczy.
                      Producenci piszą różne rzeczy aby zwrócić uwagę tych mniej zorientowanych w temacie.
                      Sporo olejów o lepkości 5W-40 ma informacje "energooszczędny" bo w istocie tak jest. Jednak są oleje specjalnie zaprojektowane w celu oszczędzania energii to m.in. 0W-20 z tym że taki olej musi wykazać (laboratoryjnie) różnicę w spalaniu paliwa ale w odniesieniu do SAE 15W-40. Niektórzy potrafią zrobić takie same wyniki na SAE 10W-40 jak na 0W-20.
                      Kolejna sprawa to "lekkobieżny" to jest termin przyjęty dla wszystkich olejów do silników aut osobowych. Czyli to pisanie ma za zadanie zasugerować klientowi że to "coś lepszego". Tak naprawdę jest to informacja mówiąca tyle że jest to olej do auta osobowego. Niektórzy sądzą że np 0W-20 to lekkobieżny a 15W-40 to "ciężkobieżny" nie, nic z tych rzeczy to ta sama grupa lekkobieżna, o tym mówią Normy, A3/B3,B4, A5/B5, A1/B1 - to wszystko to jest lekkobieżne.
                      Do aut dostawczych i ciężarowych spotykamy takie same oznaczenia SAE np 5W-30 i ktoś pytał jakim cudem taki silnik o pojemności 10L i 870KM jedzie na tak cienkim oleju, ano dlatego że nie jest to olej lekkobieżny ma inna Normę np ACEA E7, SAE ma identyczne jak z lekkoboieżnym, ale skład zuuupełnie inny. Na olejach do Tira nie ma terminów lekkobieżny.
                      Co byś nie wybrał z gamy nad którymi się zastanawiasz będzie: lekkobieżne, energooszczędne, przede wszystkim wytrzymałościowe, i pełno-syntetyczne. Syntetyczny olej szkoda wylewać po 10 tys km jeśli silnik traktowany jest normalnie. Niektórzy producenci niemieccy przekonują że na takich olejach można jeździć 30 a nawet 50tys km.
                      Kierownik Działu Diesla

                      Comment


                      • Jeżdżę raczej normalnie, zwykle dosyć ekonomicznie w zakresie do 3,5-4 tys. obrotów, nie piłuje silnika choć czasem przeciągnę go na obrotach.
                        Obecnie w cyklu mieszanym w tygodniu miasto, w weekendy trasa czyli gdzieś tak 50/50. Myślę że 10 góra 12 tys. i warto już go zmienić że względu na krótkie dystanse.
                        Shell Helix Ultra skład ma chyba nieco gorszy niż Ravenol bo zdaje się, że Shell chyba nie jest na bazie PAO?
                        Pytanie czy jest sens dopłacać tą dosyć niewielką różnicę 40 zł średnio przy wymianie raz na rok (Shell ~90 zł/4l, Ravenol 130 zł/4l), czy Shell też będzie w pełni wystarczającym olejem?

                        Ravenol HCS to hydrocrack, a chciałem zmienić na coś lepszego na bazie PAO.
                        Last edited by Kaight; 14-02-2019, 10:21.

                        Comment


                        • Honda nie stawia żadnych wymagań co do baz olejowych, nie ma znaczenia czy PAO, srao, dupao. Oczywiście baza olejowa jest ważna i każdy sam może rozważyć jaki ostatecznie olej wybierze. Oleje Shell'a Honda stosuje od lat w ASO i daje gwarancję wiec nie ma powodów do obaw, choć z pewnością są lepsze oleje. (jak pisałem ja obecnie w aucie na które mam wpływ decyzyjny) zalany jest 3 ci raz z rzędu Shell Helix Ultra SAE 5W-40 ACEA A3/B4 decydowała cena. Kwestia indywidualna czy chcesz wydać więcej czy nie, oba oleje są zbliżone parametrami. Jeśli upierasz się na bazę PAO (bo taką masz fobię lub ochotę) to poszukaj olejów w grupie IV.
                          W warunkach jakie opisujesz 50/50 rozważyłbym SAE 0W-40 np Mobil1 FE - SAE 0W-40 ACEA A3/B4 lub podobny, kosztuje oczywiście więcej.
                          Kierownik Działu Diesla

                          Comment


                          • @rambo7 rzeczywiście przy dość częstej jeździe w mieście na niedogrzanym silniku zwłaszcza jesień/zima może i lepszy byłby 0W40. Tak w sumie skoro jestem zadowolony z Shella Helix Ultra 5W40 i nie ma żadnych problemów to zastanawiam się nad takim samym Shell Helix Ultra API SN ACEA A3, tylko że 0W40, różnica cenowa pomijalna, a faktycznie przy jeździe w mieście na zimnym silniku będzie lżej. Rozumiem, że jest równie dobry jak Shell Helix Ultra 5W40?
                            Last edited by Kaight; 19-02-2019, 18:04.

                            Comment


                            • Zamieszczone przez Kaight Zobacz posta
                              Rozumiem, że jest równie dobry jak Shell Helix Ultra 5W40?
                              jak nie lepszy, szersze SAE oznacza stabilniejszy olej w każdych warunkach świadczy o tym m.in. wskaźnik lepkości, najczęściej dla olejów o szerszym SAE jest on wyższy, a im wyższy tym stabilniejszy w każdych warunkach temperaturowych, czyli nadaje się na krótkie odcinki po Białymstoku jak i nadaje się na wycieczkę do Chorwacji.
                              Kierownik Działu Diesla

                              Comment


                              • Trochę się gubię, bo co prawda 0w40 ma wyższy wskaźnik lepkości, ale tak na logikę to chyba powinien być rzadszy na zimno niż 5w40? vide: gęstość w temp. 15°C i temp. płynięcia przemawiają na korzyść 5W40.

                                Nazwa produktu Shell Helix Ultra 0W-40
                                Klasa lepkości SAE 0W-40
                                Gęstość w temp. 15°C kg/m3 844
                                Temp. zapłonu COC °C min 241
                                Lepkość kinematyczna mm2/s (cSt) w temp. 100°C 13.50
                                Wskaźnik lepkości 185
                                Lepkość kinematyczna mm2/s (cSt) w temp. 40°C 75.20
                                Temp. płynięcia °C max -42
                                Spełnione wymagania i posiadane aprobaty: ACEA A3/B3, A3/B4; API SN/CF; MB 229.5; MB 226.5; VW 502.00/505.00; RN 0700, RN 0710; Porsche A40; spełnia Fiat 9.55535-Z2

                                Nazwa produktu Shell Helix Ultra 5W-40
                                Klasa lepkości SAE 5W-40
                                Gęstość w temp. 15°C kg/m3 840
                                Temp. zapłonu COC °C min 242
                                Lepkość kinematyczna mm2/s (cSt) w temp. 100°C 13.10
                                Wskaźnik lepkości 168
                                Lepkość kinematyczna mm2/s (cSt) w temp. 40°C 79.10
                                Temp. płynięcia °C max -45
                                Spełnione wymagania i posiadane aprobaty: ACEA A3/B3, A3/B4 API SN/CF, BMW LL-01; Chrysler MS 10725, MS 12991; Ferrari; MB 229.5; MB 226.5; VW 502.00/505.00, PSA B71 2296; Porsche A40; Renault RN 0700, RN0710; spełnia Fiat 9.55535-Z2
                                Last edited by Kaight; 20-02-2019, 13:08.

                                Comment

                                Working...
                                X