Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Jaki olej do Civica 8gen

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • LM Top Tec 4300 5W-30 ACEA A5/B5, C2. Jest to Eko-energy i do tego ubogi w popioły (bardziej niż C3), tak można go określić, czyli jest to olej do Hondy owszem ale do IX gen 1,6 ictdi z DPF. Do takiej Hondy ok. ale nie do benzyny. Silniki benzynowe Hondy nie akceptują olejów nisko popiołowych. W benzynie wymagane są oleje wysokopopiołowe co jest podkreślone w Instrukcji Obsługi (A5 i A3) oczywiście tak się ich nie określa, ale pożądane, konieczne i wymagane jest stosować wysokpopiołwość dla tych silników.
    Nie ma ani jednej instrukcji w żadnej generacji i nigdy nie był dopuszczony do silnika benzynowego żaden olej z grupy ACEA C. Wiec jego stosowanie jest niedopuszczalne co do zasady.
    Jednak koledzy wyżej piszą bardzo dobrze, raczej nic się nie stanie, przynajmniej połowa ASO w PL zalewa silniki olejami grupy C, ale to wynika nie z troski o DPF (bo takiego w benzynie nie ma) a to swój interes czyli "jeden olej do wszystkiego".
    Wpis bubuu #1032,

    Zamieszczone przez bubuu Zobacz posta
    A ile to jest nieprzegięcie z obrotami?
    Honda, Mazda i Toyota :
    Pisze tam ACEA A1/B1, A5/B5 i ; Honda. Czyli musisz wiedzieć 2 rzeczy: do jakiego silnika Hondy? (sprawdzisz zgodność w instrukcji) a druga rzecz do czego zostały zaprojektowane oleje ACEA A1 i A5.
    Jak przeczytasz do czego są oleje eko energy to zrozumiesz sugestię kolegów o obrotach silnika.
    Zamieszczone przez MikeFoto Zobacz posta
    A co takiego złego jest w oleju 0W20 ?
    nic, to jest bardzo dobry olej, pod jednym warunkiem, że jest stosowany zgodnie z jego przeznaczeniem. Do czego został zaprojektowany - napisano bardzo wyraźnie w Instrukcji Obsługi i poświęcono mu sporo uwagi.

    Czy już Wam Panowie to mówiłem, że w końcu poziom dyskusji olejowej wchodzi na wyższy poziom? , no bardzo przyjemnie się teraz czyta gdy tyle osób potrafi się wypowiedzieć merytorycznie , dziękuję.
    Last edited by rambo7; 25-07-2018, 08:17.
    Kierownik Działu Diesla

    Comment


    • Zamieszczone przez Grzechu Zobacz posta
      Już to kiedyś wklejałem w wątku olejowym, jak ktoś uważnie czytał to na pewno widział.. ale jeszcze raz wrzucę, żeby pokazać co jest napisane w instrukcji obsługi od Toyoty Auris, chyba z 12' roku odnośnie tego do czego nadaj się 0W20 a do czego nie... WNIOSKI proszę wyciągnąć każdy sam

      [ATTACH=CONFIG]43110[/ATTACH]
      Dzięki! Czyli dobrze wybrałem 0W20 jest dla mnie idealny

      Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
      nic, to jest bardzo dobry olej, pod jednym warunkiem, że jest stosowany zgodnie z jego przeznaczeniem. Do czego został zaprojektowany - napisano bardzo wyraźnie w Instrukcji Obsługi i poświęcono mu sporo uwagi.
      O jakiej instrukcji konkretnie mówisz. Mam Owner Manual i poza tym co zanzaczyłem poniżej, nic więcej na temat oleju silnikoweg czy jego wyboru do silnika benzynowego niema.
      Klasa taka, tabelka względem temp otoczenia i wsio.

      Last edited by rambo7; 25-07-2018, 12:11.
      Moje MB2: 5D MB2 - Stanced Civic VTi-S Style
      Moje FK2: 5D FK2 GP Executive

      Comment


      • Zamieszczone przez MikeFoto Zobacz posta
        O jakiej instrukcji konkretnie mówisz.
        o każdej, o wszystkich w których jest informacja o możliwości jego stosowania.
        Masz tu Skany wszystkich Instrukcji w których jest mowa o możliwości stosowania 0W-20.
        Instrukcja Obsługi Honda Civic - Oleje zalecane IX-gen, X-gen, R-Type: FK2, FK8.
        Zamieszczone przez MikeFoto Zobacz posta
        Mam Owner Manual i poza tym co zanzaczyłem poniżej, nic więcej na temat oleju silnikoweg czy jego wyboru do silnika benzynowego niema.
        Klasa taka, tabelka względem temp otoczenia i wsio.
        no to teraz poczytaj po polsku - to instrukcje użytkowników co kupili Civica w salonie, może coś tam wyczytasz .
        Temat szeroko omówiony, łącznie z chyba 10 listami do Honda Polska do Honda EU i Japan. Tak że wiele tu już dodać się nie da, polecam wątki by się nie powtarzać.
        Kierownik Działu Diesla

        Comment


        • Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
          o każdej, o wszystkich w których jest informacja o możliwości jego stosowania.
          Masz tu Skany wszystkich Instrukcji w których jest mowa o możliwości stosowania 0W-20.
          To, że mogę stosować 0W20 to ja wiem bo to wynika własnie z instrukcji i zaleceń producenta.
          Natomaist po twoim komentarzu odniosłem wrażenie że gdzieś w instrukcji (poza samym wykresem) jest szerzej omówiony temat że, niewiem, 0W20 to tylko jak jeździsz, tak a tak, 5W30 jak tak.
          BO z czymś takim w instrukcji ( Czy to owner manual czy service manual) się nie spotkałem.
          Moje MB2: 5D MB2 - Stanced Civic VTi-S Style
          Moje FK2: 5D FK2 GP Executive

          Comment


          • Zamieszczone przez MikeFoto Zobacz posta
            po twoim komentarzu odniosłem wrażenie że gdzieś w instrukcji (poza samym wykresem) jest szerzej omówiony temat że, niewiem, 0W20 to tylko jak jeździsz, tak a tak, 5W30 jak tak.
            BO z czymś takim w instrukcji ( Czy to owner manual czy service manual) się nie spotkałem.
            no, oczywiście że nie napisane jest wprost "jak dla dzieci", Instrukcja jest zbiorem niezbędnych informacji w maksymalnie zwartym zapisie.
            Nikt w Instrukcji nie opisze Ci spraw oczywistych, a oczywista oczywistość nie jest oczywista dla kogoś kto nie zna Wymagań Norm. Bo jak ktoś zna ... to wszystko jest banalne, wiec po co to pisać?
            Natomiast na użytkowniku spoczywa odpowiedzialność jeśli się zdecyduje sam dobierać olej. Może zostawić to dla ASO.
            Jeśli zdecydujesz się sam dobierać olej, to musisz znać różnice wynikające z Wymagań i to jest określone w Normach. Znając Wymagania jakim jest dany produkt wg ACEA wiesz dokładnie czego się spodziewać po danym oleju i dobierasz go dokładnie pod siebie bo tylko TY znasz najlepiej: warunki pracy swojego silnika i temperaturę otoczenia. To jest napisane w każdej instrukcji i należy to bezwzględnie stosować gdy odpowiedzialność bierzesz na siebie.
            Jeśli odpowiedzialność cedujesz na ASO, oni leją to co uważają dla siebie za stosowne (nie jest brane pod uwagę warunki uzytkowania silnika i temperatura otoczenia), masz to z głowy, oni dadzą Ci nawet gwarancję na swój produkt (co by to nie było) tylko nie pytają użytkownika jaki proszę pana ma pan styl użytkowania silnika ani w jakich warunkach otoczenia będzie użytkowany? Pytali Cię kiedyś o to w ASO? nie. Więc leją co mają pod ręką.
            Nie ma oleju 3 w jednym. Czyli nie ma oleju co ma Normę A3, A5, A1, każdy z tych produktów to inne przeznaczenie, a 0W20 to olej zaprojektowany specjalnie dla osiągania niskich wyników spalania. Więc nie jest to olej "zalecany" ani "najlepszy" ani "wyjątkowy". Jest to olej o konkretnych parametrach który pozwala osiągać określone założenia, czyli jak wynika nie rajdowe, nie wyścigowe, a oszczędnościowe ekonomiczne.
            Nie ma olejów dobrych i złych mając na uwagę klasyfikację. Wszystkie są bardzo dobre, pod warunkiem że wiesz do czego jest dany olej.
            Eko energy olej nie nadaje się do dynamicznej jazdy i gdy tak podejdziesz do tematu jest najgorszy.
            Wytrzymałościowy olej do ochrony silnika nie musi być stosowany do jazdy "na kropelkę" bo nie wykorzystasz jego własności jak tak podejdziesz do tematu też będzie to najgorszy.
            Choć oba w sensie produktów są najwyżej klasy i Jakości.
            ... ile mamy już wpisów? #1040 wpisów... wszystkie są o tym samym, i inne wątki też są o tym samym.

            majk, mam wrażenie że masz jakąś przerwę życiorysie ... o tym jest pisane intensywnie jakieś 4 lata. .
            Last edited by rambo7; 25-07-2018, 13:01.
            Kierownik Działu Diesla

            Comment


            • Zamieszczone przez MikeFoto Zobacz posta
              Dzięki! Czyli dobrze wybrałem 0W20 jest dla mnie idealny
              Nie ma za co To mówisz, że nie obciążasz mocno silnika i nie jeździsz autostradami, a w ciągu roku masz klimat cały czas zimowy, bez upałów 30st.C ? Jeśli tak to faktycznie wybrałeś idealnie
              Moja łódka Civic..
              Mój "klekocik" Ceed..
              New... "Japończyk" e:Hev 2.0
              Coś na temat olejów..

              Comment


              • Zamieszczone przez Grzechu Zobacz posta
                Nie ma za co To mówisz, że nie obciążasz mocno silnika i nie jeździsz autostradami, a w ciągu roku masz klimat cały czas zimowy, bez upałów 30st.C ? Jeśli tak to faktycznie wybrałeś idealnie
                Jak rozumiec w takim razie wykres z instrukcji ktory pokazuje 0W20 od -30 do +40?

                Wysłane z mojego SM-N950F przy użyciu Tapatalka
                Moje MB2: 5D MB2 - Stanced Civic VTi-S Style
                Moje FK2: 5D FK2 GP Executive

                Comment


                • Zamieszczone przez MikeFoto Zobacz posta
                  Jak rozumiec w takim razie wykres z instrukcji ktory pokazuje 0W20 od -30 do +40?
                  Wykres pokazuje, że oszczędzanie paliwa jest możliwe w każdej z tych temperatur.
                  Na temat oszczędzania silnika nic nie wspominają w instrukcji :/

                  Comment


                  • Zamieszczone przez MikeFoto Zobacz posta
                    Jak rozumiec w takim razie wykres z instrukcji ktory pokazuje 0W20 od -30 do +40?
                    Widziałeś wykreś oleju SAE40 ? Widziałeś wykres oleju SAE 10W60 ? Widziałeś wykres SAE oleju 5W30? Jak nie, to wpisz sobie haslo w necie "SAE"... Czy wykresy tych wszystkich olejów są jednakowe w zakresie -30 do +40 ? To teraz odpowiedz sobie na pytanie które zadałeś.. Jak olej 0W20 może mieć zakres +40? Ten wykres w instrukcji jest wykresem "eksperckim" niczym więcej.. Stosuj zawsze 0W20! Ale w instrukcji piszą też między wierszami również coś innego.. To dla tych bardziej wnikających.. W razie jakby ktoś im wytknął kiedyś, że w instrukcji każą stosować tylko 0W20, to oni by powiedzieli.. a czytałeś instrukcję ze zrozumieniem zdanie po zdaniu ? My nie każemy stosować w każdych warunkach tylko 0W20... nie czytałeś Pan ze zrozumieniem... Ten wykres jest ogólno pojętym grafem olejowym
                    Last edited by Grzechu; 25-07-2018, 23:49.
                    Moja łódka Civic..
                    Mój "klekocik" Ceed..
                    New... "Japończyk" e:Hev 2.0
                    Coś na temat olejów..

                    Comment


                    • Zamieszczone przez MikeFoto Zobacz posta
                      Jak rozumiec w takim razie wykres
                      to jest podstawowy błąd który jest bardzo mocno zakorzeniony w świadomości użytkowników samochodów, polega on (ten błąd) na tym że Wykres stał się ... wyrocznią.
                      Wykres nie jest Wymaganiem, nie jest Normą jest graficznym malunkiem, obrazkiem - niczym więcej.

                      Najlepiej by było gdyby tych wykresów nie było, bo tylko ogłupiają. Ile tu piszących pisało z przekonaniem że jedyny dopuszczony to 0W-20 bo... taki tylko znajduje się wykres ? wielu, bardzo wielu.
                      No to mają wiedzę (w tym zakresie) na poziomie mojej żony, czyli żadną.

                      Po co rozumieć wykres? do czego jest ta wiedza potrzebna? Bez wykresu też da się dobrać olej. Dlaczego Wykres, obrazek tak tumani dlaczego tak wpatrują się ludzie w wykres który kompletnie nic nie znaczy?
                      Niektórzy nie czytają Instrukcji, nie interesuje ich co to jest Norma, nie zastanawiają się nad Wymaganiami, skupiają się na obrazku.

                      Instrukcji Obsługi w zakresie doboru oleju to jak mówiłem zbiór informacji "w pigułce". Dla kogoś kto nie ma pojęcia o Wymaganiach i Normach zazwyczaj sugeruje się obrazkiem i wydaje się że to załatwia sprawę, - niestety, nie załatwia.

                      Zamieszczone przez Cojakco Zobacz posta
                      Na temat oszczędzania silnika nic nie wspominają w instrukcji :/
                      w starszych instrukcjach są takie zapisy, w nowszych jest nacisk na środowisko i ekonomię i piszą inaczej, zgodnie z trendem w motoryzacji.

                      Instrukcja akurat w Hondzie Civic daje bardzo szeroką gamę możliwości stosowania Jakości olejów, mówię o ACEA, i bardzo szeroki zakres SAE przy czym malunek nie jest Wymaganiem, jest malunkiem informacyjnym, dla tych co nie wiedzą co to jest za ciąg znaków np. "5W-30" np. dla mojej żony takie hasło nic jej nie mówi, ale jak babie pokaże obrazek ...to kuma, tak to działa . Tyle że co z tego że skumała, jak nadal nie rozumie co jest do czego i znając obrazki dla wszystkich SAE, nadal by nie potrafiła dobrać oleju, dalej by była głupia w temacie jak jest.

                      W śród znajomych, czy kogokolwiek bym zapytał,
                      - "jaki masz olej?" to ja jeszcze nie usłyszałem odpowiedzi innej niż o SAE
                      - mam 5W-30,
                      - no ale jaki masz olej?
                      - ale o co Ci chodzi?
                      - o Normę Jakości oleju?
                      - ...a to nie wiem.
                      - to pokaż mi bańkę, (pokazuje a tam "C3")
                      - na to pytam, a czemu lejesz olej do diesla do benzyny?
                      - a ja taki leje zawsze bo szukałem (...i tu się znowu pojawia) "5W-30".
                      - no SAE znalazłeś ok, ale czemu olej do diesla?
                      - ale taki leją w ASO i pisze na nim "Proffessional"
                      - mówię, stary gdzie pisze w Instrukcji że ma być Profesional...?
                      - no ale na oleju pisze że może być do benzyny i diesla,
                      - a co pisze w Instrukcji?
                      - brak odpowiedzi...

                      taka gadka tylko frustruje rozmówcę bo prowadzi donikąd, gadam z analfabetą olejowym, trzeba to kończyć bo stres zaczyna działać.


                      to jest 99,9% gadek o oleju , mówiąc krótko katastrofa.
                      Last edited by rambo7; 26-07-2018, 08:17. Powód: literówka
                      Kierownik Działu Diesla

                      Comment


                      • Zamieszczone przez MikeFoto Zobacz posta
                        Jak rozumiec w takim razie wykres z instrukcji ktory pokazuje 0W20 od -30 do +40?

                        Wysłane z mojego SM-N950F przy użyciu Tapatalka
                        To jest właśnie problem, że nie ma chyba nigdzie oficjalnego wykresu SAE dostępnego w necie - kiedyś szukałem i nie znalazłem - być może jest w ich płatnych materiałach. Wtedy raz a dobrze było by widać jakie sa optymalne temperatury dla każdego typu lepkości. Jedyne co w necie można znaleźć to wykresy SAE różnych producentów aut, olei i itd. I każdy pokazuje na wykresie to co ma ochotę pokazać. Ale jednak pewne prawidłowości można dojrzeć.

                        Można np. znaleźć takie wykresy:

                        1. Tu widać, że ??W-30 jest do 35 stopni, ??W-40 do 40 stopni, ??W-60 do 50 stopni. Więc gdyby było tam ??W-20 to by było pewnie poniżej 30 stopni. No i oczywiście to co przed W to im mniej tym lepiej w zimie. OW nawet do -35 stopni.


                        2. A tu już jest OW-20. I o ile te co maja ??W-30, ??W-40, ??W-60 się pokrywają temperaturowo z poprzednim wykresem, to zauważ, że 0W-20 jest tylko do +10 stopni!
                        saerates.jpg

                        3. Tu jeszcze jeden, na którym po prostu widać, ze im niżej przed W tym większy mróz wytrzymuje, a im wyżej po W tym większe upały wytrzymuje. Stąd takie 0W-40 jako jedyne idzie przez całą szerokość wykresu:
                        Engine-Oil-Grade.jpg

                        4. A tu chyba z instrukcji jakiegoś starszego Porsche. 5W-20 jest w ogóle pokazany jako olej zimowy, dopiero 10W-30 jest olejem do normalnego użytkowania
                        84porscheownersmanualoilrec.jpg

                        Więc nawet na zdrowy rozum widać, że 0W-20 nie może być olejem na każde warunki, jak to pokazuje instrukcja Hondy - idealne rozwiązania nie istnieją. Honda tak pokazuje na wykresie, bo taki jest trend ekologiczny, więc pokazuja, że najlepiej go stosować zawsze. A że silnikowi to nie do końca posłuży .... trudno, pierwszy właściciel sobie kupi nowe auto zanim z tym się cokolwiek stanie, a drugi, bądź dopiero trzeci będzie się martwił. Także takie 0W-20 jednak na upały i duże obciążenie silnika, to się raczej nie nadaje.
                        Last edited by Slinger; 26-07-2018, 08:22.
                        Jest: 1985 Fiat 126p 650E, 2019 Jeep Compass 4x4 1.4t
                        Były: 2002 Honda Civic Sedan 1.6 VTEC, 2015 Honda Civic Tourer 1.8 i-VTEC

                        Comment


                        • Tak czytając te wypowiedzi oraz post z działu 9gen odnośnie oleju można stwierdzić że Honda specjalnie w swoich instrukacjach obsługi pisze o 0W20 ip okazuje grafy na których jest olej o SAE 0W20 i specjalnie zawyża wartość, że niby jest do +40 i wiecej a powinno być +20.
                          Innymi słowy Honda perfidnie kłamie w swoich Instrukcjach obsługi aby użytkownicy nie czytający formum wlewali 0W20 i żeby szlak im silnik trafił! Ot co!

                          Nima co dyskutować. Ja sobie dalej będę wlewał Amsoli Signature Series 0W20 ACEA A5/B5, A1/B1.
                          Moje MB2: 5D MB2 - Stanced Civic VTi-S Style
                          Moje FK2: 5D FK2 GP Executive

                          Comment


                          • Zamieszczone przez MikeFoto Zobacz posta
                            Innymi słowy Honda perfidnie kłamie
                            nie, nie kłamie, jak się czyta Wymagania to nie potrzebny jest "kłamliwy wykres",
                            Zamieszczone przez Cojakco Zobacz posta
                            Wykres pokazuje, że oszczędzanie paliwa jest możliwe w każdej z tych temperatur.
                            dokładnie tak.
                            Honda w Instrukcji napisała ważniejsze rzeczy niż wykres. Widziałeś ile razy tam jest napisane "0W-20 olej specjalnie zaprojektowany w celu zmniejszenia zużycia paliwa", nie ma zapisu: "0W-20 olej specjalnie zaprojektowany w celu ochrony silnika", kiedyś takie zapisy były. Czemu nie piszą nadal tej treści? a no temu bo nikt by nie wybrał takiego substytutu olejowego.
                            Jeśli coś ma służyć (do czego zostało zaprojektowane) zmniejszeniu zużycia paliwa, to czy trzeba pisać że to nie jest olej na każde warunki? ... nie trzeba to jest jasne, a kontrola "zdrowia oleju" jest dla jakiego oleju zastosowana? ... no nie dla 0W-40 ACEA A3, dla tego na pewno nie.

                            Zamieszczone przez MikeFoto Zobacz posta
                            Ja sobie dalej będę wlewał Amsoli Signature Series 0W20 ACEA A5/B5, A1/B1
                            no nie bardzo, ten olej jest niedopuszczalny, Jedyny 0W20 to olej OEM a nie dowolny 0W-20. (na olejach 0W-20 nie ma znaków ACEA).
                            Gwarancja obejmuje jedynie oleje zgodne z Instrukcją obsługi.
                            Last edited by rambo7; 26-07-2018, 08:55. Powód: Połączenie postów (regulamin punkt 2. ;)).
                            Kierownik Działu Diesla

                            Comment


                            • Zamieszczone przez MikeFoto Zobacz posta
                              Tak czytając te wypowiedzi oraz post z działu 9gen odnośnie oleju można stwierdzić że Honda specjalnie w swoich instrukacjach obsługi pisze o 0W20 ip okazuje grafy na których jest olej o SAE 0W20 i specjalnie zawyża wartość, że niby jest do +40 i wiecej a powinno być +20.
                              Innymi słowy Honda perfidnie kłamie w swoich Instrukcjach obsługi aby użytkownicy nie czytający formum wlewali 0W20 i żeby szlak im silnik trafił! Ot co!

                              Nima co dyskutować. Ja sobie dalej będę wlewał Amsoli Signature Series 0W20 ACEA A5/B5, A1/B1.
                              Również nie rozumiem o co chodzi tutaj z tym demonizowaniem oleju 0W20, jeśli ktoś świadomie przeanalizował sobie swoje warunki użytkowania i taki olej wybrał to jest on dla tej osoby najlepszy.
                              Ja np. nigdy nie zalałbym 5W40 ponieważ:
                              -nie upalam notorycznie, zależy mi na spalaniu i jak najlepszej płynności oleju w niskich temperaturach;
                              -dobór lepkości do temperatury zewnętrznej to sprawa mniejszej wagi, bardziej liczy się styl jazdy;
                              -Honda w instrukcji obsługi explicite nie wymienia tej lepkości, przewiduje jedynie konkretne normy ACEA - A1/A3/A5

                              Capture.PNG;

                              -R seria i nowsze silniki Hondy nie były projektowane pod tą lepkość, wystarczy poczytać dokumenty działu R&D.

                              Czasem zerkam na Accord Klub Polska, tam większość użytkowników leje 0W20 i nie słychać żeby R20 w Accordzie VIII padała od tego.
                              Last edited by Lukas; 26-07-2018, 08:46.

                              Comment


                              • Zamieszczone przez Lukas Zobacz posta
                                o co chodzi tutaj z tym demonizowaniem oleju 0W20, jeśli ktoś świadomie przeanalizował sobie swoje warunki użytkowania i taki olej wybrał to jest on dla tej osoby najlepszy.
                                dla *silnika najlepszy, dokładnie tak, jeśli jest to przeanalizowane i przemyślane, to jak najbardziej tak. Nie ma najlepszego oleju, jest najlepiej dobrany pod własne warunki użytkowania zgodnie z IO.

                                Zamieszczone przez Lukas Zobacz posta
                                R seria i nowsze silniki Hondy nie były projektowane pod tą lepkość,
                                mowa o uturbionych? lepkości została nie narzucona, ale nie da się inaczej osiągnąć wymaganych emisji spalin. Więc nie narzucili, ale zmusili.
                                Wiele pojazdów od 2017r jest niedostępnych w PL/EU, ale dostępny wszędzie indziej tam, gdzie nie ma tak wyśrubowanych wymagań środowiskowych.

                                Fakty są jakie są, nie trzeba demonizować Wpis #50 : https://www.civicforum.pl/showthread...u-w-1-5T/page5
                                Last edited by rambo7; 26-07-2018, 09:05.
                                Kierownik Działu Diesla

                                Comment

                                Working...
                                X