Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Czyszczenie i regulacja przepustnicy w 1.8

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • HDS, ja też czyściłem u mechanika, który hds nie miał. Sam kupiłem plyte i kabel na allegro i sobie ogarnąłem. Także nie podmieniaj tylko jak chcesz inwestować to kup sobie kabel z plyta i sie pobaw. Na przyszlosc zeby wykasowac czy posprawdzać sobie błędy i parametry też Ci się przyda.

    Comment


    • Podobno kalibracja była wykonana tym komputerem (chyba Delhpi, ale nie pytałem). Czekaliśmy aż 3 razy włączy się wentylator chłodnicy (w praktyce było 9 razy)...ale nic to nie dało.
      Wspomniane było, że w przepustnicy mógł uszkodzić sie potencjometr
      Jeśli trzeba będzie zainwestować w kabel HDS, to w ostateczności mógłbym, ale nie ukrywam iż wolałbym skorzystać z usług kogoś ogarniętego z małopolskiego.
      Poda ktoś jakiś świeży link?taki?

      Comment


      • Zamieszczone przez Waflo Zobacz posta
        Podobno kalibracja była wykonana tym komputerem (chyba Delhpi, ale nie pytałem). Czekaliśmy aż 3 razy włączy się wentylator chłodnicy (w praktyce było 9 razy)...ale nic to nie dało.
        Wspomniane było, że w przepustnicy mógł uszkodzić sie potencjometr
        Jeśli trzeba będzie zainwestować w kabel HDS, to w ostateczności mógłbym, ale nie ukrywam iż wolałbym skorzystać z usług kogoś ogarniętego z małopolskiego.
        Poda ktoś jakiś świeży link?taki?
        Delphi wykasuje bez problemu dane potrzebne do nauki biegu jałowego. Dodatkowo powiadom mechanika, że w podglądzie bieżących parametrów ma informacje czy nauka biegu jałowego została zakończona- to jest najważniejsze. Niestety ale Honda bardzo ciężko "zaczyna naukę " mimo, że powinno to nastąpić po rozgrzaniu silnika. U mnie raz pomogło zaciągnięcie ręcznego, wrzucenie biegu i przytrzymanie chwilę na półsprzęgle żeby spadły obroty - wtedy nauka biegu zaczęła się i po chwili zakończyła. Drugi raz natomiast zostawiłem auto odpalone na ponad godzinę pod garażem bo w między czasie robiłem inne auto, wróciłem i komputer pokazał, że nauka zakończona.

        Wysłane z mojego SM-G975F przy użyciu Tapatalka

        Comment


        • podsumowując temat
          1. mam przelatane 190 k i ogarnąłem walkę z falującymi obrotami na LPG.
          2. koniecznie należy wykonać:
          a) regulację zaworów
          b) zmienić styl jazdy i wysprzęglenie wykonywać w okolicy 1000-1500 obrotów - ja się 2 dni nauczyłen i taki styl mi bardzo odpowiada
          c) konieczna nowa mapa np reflesh club polska

          w rozszerzeniu 2c) reflash trwał ok 15 min. Polegał na wgraniu gotowca zdalnie przez główny oddział na Ukrainie. Cudów w przyroście mocy nie ma co oczekiwać, wzrost w tym wypadku 7 KM. Trochę szybciej idzie, szczególnie na "dole". Wydaje mi się trochę głośniejszy po modyfikacji. Do tego wyłączona druga sonda lambda. Początkowo obroty falowały i byłem lekko zdołowany. Po ok 200-300 km przestały. Do tego podniesiono wolne obroty ma biegu jałowym z 650 na 750 i to jest największa zaleta. Miałem problem z drganiami deski rozdzielczej i podłokietnika. Teraz jest luksus jakbym siedział w nowym aucie. Na szczęście nie trzeba było wgrywać nowej mapy na LPG. NA LPG idzie teraz jak wariat - ciut lepiej niż na PB. Wcześniej było odwrotnie, w szczególności w dole.
          Ostatnią zmianą to zmiana charakterystyki przepustnicy. Jest teraz bardzo wrażliwa i reaguje jak mówi moja narzeczona jak dzik Praktycznie od nowa uczę się teraz ruszać bo ciężko się wstrzelić w ekonomiczne obroty. Mam wrażenie że od nowości właśnie tak pracowała a z czasem jakby była tłumiona. Może to jakiś zabieg jak z bateriami w apple i wydajnością telefonu? NA koniec dodam że spadło minimalnie spalanie o 0,7 L gazu przy prędkości 100 km/h

          Jedyny mankament który pozostał to drgania silnika (zimnego) na LPG. Na ciepłym wszystko ok. Być może regulacja by coś pomogła oraz zwiększenie temperatury uruchomienia LPG (40-50 stopni C) ale patrząc na serwis pogwarancyjne gazowe to mam wrażenie że wszyscy serwisanci unikają takich klientów gdyż trzeba wiele się namęczyć. Zawsze diagnoza jest ta sama czyli "wszystko jest ok w zakresie naszej roboty"

          Comment


          • Zamieszczone przez rafal.klusek Zobacz posta
            wysprzęglenie wykonywać w okolicy 1000-1500 obrotów
            To nie diesel, chcesz sobie silnik zajechać?

            Comment


            • ON pisze o wysprzęglaniu przy wychamowaniu np. dojeżdżając do skrzyżowania

              Comment


              • Zamieszczone przez rafal.klusek Zobacz posta
                ...reflash trwał ok 15 min. Polegał na wgraniu gotowca zdalnie przez główny oddział na Ukrainie...
                Mam nadzieję że to wystarczy, choć dużo bezpieczniejszym rozwiązaniem było by dostosowanie programu pod auto.
                Inaczej może być przygotowany soft pod auto z mniejszym przebiegiem a inaczej pod większy.
                U mnie np. występowało przelewanie które zostało skorygowane w pierwszej wersji zmian ale dopiero po próbnej jeździe i dalszych poprawkach udało się tego całkowicie pozbyć.
                Sprawdź sobie za jakiś czas jak np. wyglądają korekty - tam powinno być widać czy reflash wpasował się pod Twój silnik.

                Comment


                • TRAFO

                  Zmień adres strony w profilu.

                  Comment


                  • Witam. Trochę czytam tego i póki co obejrzyjcie moje trzy filmy na youtube. Rok temu tak miałem i zaradziłem w ten sposób.. po kolei w ten..

                    1. Wymiana świec i wstępne czyszczenia



                    2. Czyszczenie przepustnicy wraz z jej otwarciem ( próbowałem angielskiego i tak po takim hardcorze działa do dziś..)



                    3. Uczenie ECU wolnych obrotów Idle lern




                    I po takim zabiegu działa to wyśmienicie. Jak coś to pytajcie.

                    Comment


                    • Zamieszczone przez rafal.klusek Zobacz posta
                      Jest teraz bardzo wrażliwa i reaguje jak mówi moja narzeczona jak dzik
                      No taki to już urok Ukraińskich gotowców które są "przygotowane" przez osoby nie mające pojęcia o tuningu

                      Comment


                      • Czy warto czyścić i regulować przepustnice aby pozbyć się opadania obrotów? Zaczął i mnie dopadać ten problem.

                        Wyczytałem na stronie trafo, że najlepiej:
                        "Punkt 1: Zmiana parametrów pracy silnika w oprogramowaniu ECU (firmy tuningowe, serwisy niezależne...),"

                        Dużo taka usługa kosztuje, ktoś jeszcze może robił? Czy możecie polecić do zmiany ecu kogoś z pomorza?

                        Comment


                        • Wg mnie warto oczywiście wyczyścić. Tylko potem koniecznie adaptacja.

                          Co do tych firm tuningowych... To tzw. Reflash ecu pomaga i warto to zrobić. W przypadku VIII cena to od 350 do 500zl w zależności od tego kto to będzie robić.

                          Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka
                          The 1st. - EJ9
                          The 2nd. - ES7
                          The 3rd. - FD7
                          The 4th. - CU2
                          ------------------------------------------------------------------

                          ------------------------------------------------------------------

                          Comment


                          • Zależy czy jesteś "ustawiony" z kimś kto ogarnia, bo według mnie nie warto.
                            Nie dość że przepustnica była stosunkowo czysta, to pojawia się szarpanie na wolnych obrotach, potem trzeba szukać kogoś z odpowiednim komputerem, a problem i tak po kilku tygodniach wrócił....

                            Comment


                            • Zamieszczone przez Waflo Zobacz posta
                              Zależy czy jesteś "ustawiony" z kimś kto ogarnia, bo według mnie nie warto.
                              Nie dość że przepustnica była stosunkowo czysta, to pojawia się szarpanie na wolnych obrotach, potem trzeba szukać kogoś z odpowiednim komputerem, a problem i tak po kilku tygodniach wrócił....
                              Dlatego napisałem że czyszczenie koniecznie z adaptacja. Adaptacja przez HDS.

                              No więc, skoro czyszczenie nie do końca pomaga, to już na pewno pomaga tzw. reflash i np. podniesienie obrotów jałowych z 650 750 rpm. Nie czytałem nigdzie opinii, że reflash miałby jakieś negatywne skutki.
                              The 1st. - EJ9
                              The 2nd. - ES7
                              The 3rd. - FD7
                              The 4th. - CU2
                              ------------------------------------------------------------------

                              ------------------------------------------------------------------

                              Comment


                              • Zamieszczone przez Crisownik Zobacz posta
                                Nie czytałem nigdzie opinii, że reflash miałby jakieś negatywne skutki.
                                Ja też nic o tym nie wiem, a sam jestem przykładem zadowolonego klienta, który już dawno zapomniał co to jest opadanie obrotów
                                Ze swojej strony polecam.

                                Comment

                                Working...
                                X