Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Czyszczenie i regulacja przepustnicy w 1.8

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Witam. Jest to mój pierwszy post na tym forum. Moja Hondę kupiłem niedawno. Niestety po pewnym czasie zacząłem zauważać problem z opadającymi obrotami, który po wyczyszczeniu przepustnicy zamienił się na problem z podskakującymi obrotami. Dokładnie jak w tym wątku. Własnie zamówiłem kabel HDS na ebayu, kiedy przyjdzie spróbuje zrobić adaptację przepustnicy.
    Chciałem się was zapytać czy słyszeliście o biuletynie serwisowym 10-073. Wspominają o nim na forach amerykańskich. Dotyczy on silników R18A1, które maja problemy z niskimi obrotami i drganiami. Z tego co wyczytałem to został udostępniony update softu który podnosi obroty do 750rpm.
    Link do artykułu po angielsku https://www.theglobeandmail.com/inco...article544358/

    I jeszcze jeden link https://workshop-manuals.com/honda/c..._when_stopped/
    Last edited by adim111; 30-11-2014, 08:08.

    Comment


    • Cześć,

      Posiadam Hondę z objawami jak opisane (poniżej na żółto opisana historia dla dociekliwych). Przepustnica wyczyszczona (nie wiem jak bo nie ja to robiłem). Silnik R18A2 civic 4d 2006 prod, 2007 rej.

      Zanim założyłem LPG nie zaobserwowałem nierównej pracy silnika gdyż nie było symptomu zatrzęsienia przy opadnięciu obrotów poniżej 600-700. Wnioskuję z tego że praca auta była poprawna.

      Założyłem Gaz miesiąc temu - przejechałem na gazie ok 1500 km.
      Od momentu zainstalowania LPG przy dojeżdżaniu do skrzyżowania, hamowaniu silnikiem i wysprzęgleniu obroty na benzynie spadały do 500 i podbijały do ok 1000 (1 wahnięcie z zatrzęsieniem budy przy 500 obrotach) i wracały na 700 (zaobserwowane na obrotomierzu więc moge nie być tu precyzyjny). Działo się tak na ciepłym i zimnym silniku.
      Na LPG sytuacja była taka:
      1. na zimnym silniku (od 3 do 6/7 kwadracików na podziałce temperatury) - dojeżdżanie do skrzyżowania, hamowanie silnikiem i wysprzęglenie - obroty spadały do 400, ułamek sekundy silnik się z nimi mocował i albo auto zgasło albo podbiło obroty do ok 1000 po czym wracało do 700 (1 wahnięcie).
      2. na ciepłym auto zachowywało się jak na benzynie i nie gasło.

      Byłem kilka razy na regulacji gwarancyjnej. Po czym przed wczoraj panowie stwierdzili że nie da się wyregulować żeby auto nie gasło i trzeba przyjrzeć się elementom instalacji. Auto zostało w warsztacie gazowników. Na następny dzień dowiedziałem się że przeczyścili przepustnicę bo nie podobała im się praca na jałowym biegu na benzynie. Nie wiem dokładnie jakie obroty wcześniej były na benzynie (wizualnie w granicach 700) ale po czyszczeniu przepustnicy, na biegu jałowym komputer gazowników pokazał, że trzymały się na 680-700 bez pracy wentylatora i 740-750 podczas pracy wentylatora na rozgrzanym silniku. Skontaktowałem się z 3 różnymi ASO Hondy i dowiedziałem się że są to poprawne obroty.

      Przejechałem się z gazownikiem i podpiętym komputerem i auto na ciepłym silniku na benzynie i LPG nie spada poniżej 700 podczas dojeżdżania do skrzyżowania. Wnioskuję, że skoro na ciepłym nie spadają poniżej 700 to na zimnym również będą wyciągać i auto nie będzie już gasnąć (nie sprawdziłem tego jeszcze). Zaczęła się natomiast jazda w drugą stronę. Obroty zarówno na LPG jak i na benzynie po spadku do 700-800, podbijają do 1300-1500 po czym opadają na 700 (zawsze jedno wahnięcie).



      Nie posiadam niestety komputera do diagnostyki ani oprogramowania więc jeśli zdjęcie klemy nie resetuje TP i ECM to nie jestem w stanie wykonać przyuczenia biegu jałowego. Do tej pory próbowałem 3 razy:

      1szy raz u gazowników - auto po nocy z odpiętym aku, rozgrzewało się na luzie, bez obciążenia, bez utrzymywania obrotów na 3000 - obroty falują
      2gi raz samemu dzisiaj rano 9.00 - auto rozgrzewałem po odpięciu aku na minutę, trzymając 3000 obrótów bez obciążenia - obroty falują
      3raz samemu dzisiaj w południe - zgodnie z sugestią obniżenia obrotów za pomocą sprzęgła, reszta jak za drugim razem - obroty falują

      Obecnie jeżdżę tylko na PB95 i nie włączam LPG licząc że jakoś wróci do ustawień. Mam zamiar zrobić tak jeszcze jakieś dwieście km.

      Proszę o informację czy jest ktoś kto na pomorzu rozwiązał problem i ma dostęp do oprzyrządowania resetującego TP i ECM. Aso Elbląg chce diagnozować "wszystkie parametry" a to kosztuje słono i nie wyczułem jakby mieli pojęcie o czym mówię.
      Nie wiem czy zawory były regulowane. Ze swojej

      Comment


      • trochę mi skacze auto myślałem że wyczyszczę przepustnicę ale ta adaptacja to widzę jakiś koszmar zwłaszcza że nie wychodzi podobno
        http://www.civicforum.pl/showthread....Civic-2006-1-8

        Comment


        • Zamieszczone przez Mialczek Zobacz posta

          Proszę o informację czy jest ktoś kto na pomorzu rozwiązał problem i ma dostęp do oprzyrządowania resetującego TP i ECM. Aso Elbląg chce diagnozować "wszystkie parametry" a to kosztuje słono i nie wyczułem jakby mieli pojęcie o czym mówię.
          Nie wiem czy zawory były regulowane. Ze swojej
          Zadzwoń do pana Roberta z Elbląga, myślę, że pomoże, bo pracował w Hondzie i zna civiki na pamięć: https://www.easytronic.pl/kontakt.html
          Mi regenerował sterownik sprzęgła i polecam, bo fachowiec porządny.

          Regulacja zaworów to podstawa, spytaj się gazownika tak czy inaczej czy to robił. U mnie LPG chodzi bezproblemowo na wtryskach Hana i Stagu Premium.
          Last edited by kajojek; 05-01-2015, 11:52.

          Comment


          • Pytanie do tych, którzy czyścili przepustnicę:

            Mam ishifta z LPG, przepustnicę wyczyściłem z pomocą znajomego, ale nie mam jeszcze HDSa (w poniedziałek najwcześniej będę miał dostęp).

            Otóż obroty oczywiście falują, ale na dość dziwnym poziomie: na oko między 1300 a 1800. Zarówno na jałowym, jak i w pozycji "D" czyli wciśniętym sprzęgle(?).

            Jakie mieliście zakresy falowań? Czy jest sens nauczania biegu jałowego bez HDSa (i bez zerowania/kasowania ECM i TP)?

            Comment


            • Mój problem już opisywałem, tyle że to 1.8 manual. Falowanie jest pokazane na dołączonym filmiku a nauki bez zerowania nie udało mi się zrobić, więc najpierw wylądowałem w serwisie (jak nie miałem HDSa), a teraz robię już tylko z tym kabelkiem.
              Tym bardziej jest on potrzebny, że pokazuje kiedy nauka się skończyła. Na oko tego nie sprawdzisz, chyba że będziesz próbował na zmianę uczyć i sprawdzać czy dalej falują.
              Powiem tak, jak masz czas i nic innego do roboty to próbuj, może się uda...

              Comment


              • Dzięki! Twoje filmiki oglądałem kilka razy, dlatego pytałem, bo u ciebie tak bardzo nie falowały.

                Dziś rano próbowałem robić niby-kalibrację jałowego, ale skoro obroty musza być poniżej 700 to nie ma szans. Stanęło na tym, że po 3 minutach obroty stabilizują się na 1250 i potem co 40 sekund podbijają się do 1800 i po kilku sekundach opadają znowu. i Tak cyklicznie. Trwało to przez około 8 minut, dałem sobie spokój.

                Czekam na kabelek, zamówiłem na ebayu, 84 zł to dość śmieszne pieniądze w zamian za dostęp do auta i możliwości HDS.

                Comment


                • W międzyczasie na oczekiwanie na HDS samochód podpiął mi pod HDS ktoś inny.

                  Kalibracji jałowego nie da się zrobić ze względu na zbyt wysokie obroty na jałowym - obroty są na poziomie 1250 i nie schodzą niżej. W momencie włączenia wentylatora chłodnicy wzrastają do ok. 1800 i tyle.
                  Osoba, która mi podpięła HDSa mówi, że musi być jakiś dolot powietrza/nieszczelność/dziurka, która podnosi obroty. Gdzie - nie wiadomo. Może za przepustnicą, może na kolektorze. Dla mnie to już zbyt skomplikowane.

                  Szukanie nieszczelności to jak szukanie igły w stogu siana. Poradziłem się jeszcze innej osoby - podobno przepustnica może być niedokładnie oczyszczona - chodzi o ośkę w przepustnicy, że na niej może być nagar i może on powodować nieszczelność(?).
                  Choć przepustnica była wyczyszczona na "błysk".

                  Głupieję, bo jeśli prawdą jest, że do prawidłowej kalibracji potrzeba obrotów poniżej 700 i wentylatora, który nie włączy się podczas kalibracji, to jestem bez wyjścia. Tzn. możne szukać nieszczelności, ale jak...
                  Włączenie nadmuchu w kabinie nie obniża obrotów, tylko je zwiększa. Wentylator włącza się przy ok. 90 stopniach. Kąt przepustnicy to 3%.

                  Z kolei jak czytam ten wątek to w pewnych miejscach jest napisane, że obroty przy nauczaniu powinny był poniżej 700, a w innym miejscu jest wzmianka, ze jedynie wentylator nie powinien się załączać.
                  Nauka była robiona (próbowana właściwie) po jeździe i nagrzaniu się silnika podczas jazdy, a nie na jałowym - ale to chyba bez różnicy czy silnik nagrzeję jadąc czy stojąc w miejscu i ciskając gaz w obroty na 3500?

                  Jakieś wskazówki Panowie?
                  Last edited by kajojek; 14-01-2015, 18:18.

                  Comment


                  • Dostałem dziś kabelek i niestety HDS nie może się połączyć z autem. Czy interfejs powinien być ustawiony na HIM czy na GNA600?

                    Comment


                    • Wczoraj połączyłem się w końcu z HDSem kupionym kabelkiem z Ebaya. Użyłem innego kompa i po kilkukrotnych próbach złapałem połączenie. Błąd chyba tkwił w tym, że na tym drugim systemie nie było zainstalowanego antywirusa, ale nie jestem pewien czy to powód 100%, bo na tym pierwszym antywira wyłączałem i tak.

                      W każdym razie sytuacja wyglądała tak, że wyzerowałem TP i ECM i obroty po uruchomieniu silnika natychmiast ustawiły się w okolice 700! Zostawiłem auto na kalibrację, ale nic przez te kilka minut się nie zmieniało. Problem tylko w tym, że HDS nie odczytywał mi danych - rejestracja nie mogła się powieść, bo krzyczało, że jest brak połączenia(!) Dziwne... bo kasować i zerować się dało, a wyświetlić parametrów już nie...

                      W każdym razie auto jeździ jak nowe, biegi wrzucają i redukują się bez szarpnięć, wszystko odbywa się szybciej, płynniej, po prostu jakby był normalny automat. Silnik cyka sobie na jałowym cichutko i równiutko jak zegareczek. Wentylator chłodnicy ani razu się nie włączył przy tych obrotach. Pojeżdżę z tydzień/dwa i podepnę jeszcze raz pod kompa. Teraz to jest przyjemność z jazdy
                      Last edited by kajojek; 22-01-2015, 17:41.

                      Comment


                      • Witajcie tez mam problem z obrotami i chcialbym wyczyscic przepustnice myslicie ze ten kabelek ogarnie temat ustawienia ? w razie W, pozatym czy ktos z was czyscil ja bez wyjmowania tak jak ktos opisal wczesniej (przeczytalem caly temat ustawic kluczyk w pozycji II i wcisnac gaz do dechy az skrzydlo sie otworzy ? link do kabelka ktory chcem zamowic https://www.ebay.de/itm/H-ONDA-HDS-C...item3cd6228f91 pozytym na elm 327 pokazuje mi otwarcie przepustincy na wolnych obrotach ok 16% czyli cos jest nie tak pozdrawiam

                        mod: Zapraszam do działu powitalnego
                        Last edited by markow71; 07-03-2015, 22:03.

                        Comment


                        • Sam mam właśnie taki kabelek i spokojnie idzie nim zrobić zerowania do nauki jałowego.

                          Comment


                          • Spoko to zamawiam coś może uda mi się zrobić bo juz na serwisy wydałem ponad 200 euro

                            Comment


                            • obd do civic 8???
                              http://www.civicforum.pl/showthread....Civic-2006-1-8

                              Comment


                              • Tak moja honda jest z 2009 roku 1.8ivtec

                                Comment

                                Working...
                                X