Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Czyszczenie i regulacja przepustnicy w 1.8

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • U mnie po zmianie czasem po zmianie biegu z 1 na 2 szarpnie/kangurzy czasami. Czy upatrywać winy w przepustnicy? Przebieg 30 tyś.

    Comment


    • Zamieszczone przez pietryk Zobacz posta
      Mnie spadają czasem do 500 i lekko zadrży, co byś polecił na to?? mechanik z hondy powiedział mi że to normalne...
      1.Regulacja zaworów
      2.Sprawdzić filtr powietrza
      3.Czyszczenie przepustnicy
      4.Adaptacja biegu jałowego


      Ja miałem podobnie albo gorzej przy brudnej przepustnicy -spadały obroty nawet poniżej 500 i silnik gasł kilka razy dziennie....

      Teraz to naprawdę rzadko się zdarza by obroty spadły poniżej 600...przeważnie to jest okolice 660ob.min.
      CIVIC 1.8 I-VTEC Executive I-SHIFT
      LPG Stag 300 Premium +Hana

      Comment


      • 1) robiłem pod gaz miesiac temu
        2) filtr jest nowy
        3) przepustnica była czyszczona
        4)adaptacje też robiona

        Nie ma tragedii bo to jest mało odczuwalne, ale znajomy tez ma honde 2009 taką samo i ma to samo.

        Comment


        • Mam ten sam problem po czyszczeniu przepustnicy z obrotami. Czy jest ktoś może ze śląska kto posiada HIM-a lub HDS-a i dał by rade pomóc?

          Comment


          • Zamieszczone przez GT-3000 Zobacz posta
            Wykasowałem TP
            Wyzerowałem ECM
            Uruchomiłem silnik,obroty na 3500 aż osiągnął 102st C.
            Puściłem pedał gazu i rozpoczęło się nauczanie biegu jałowego -ok 7 min obroty spadły na 660-670 ,przepustnica 0,8% i nauka biegu jałowego ZAKOŃCZONA
            A mnie się nie udało
            Stwierdziłem że zaryzykuję i spróbuję jeszcze raz zrobić naukę, może opadanie do 500 usunę...
            Po wykasowaniu TP wyzerowałem ECM i wyskoczyło, że trzeba zrobić naukę.
            Temperatura poskoczyła do 100 stopni (do 102 nie dochodzi bo wentylator się włącza i studzi silnik), puściłem gaz i na HDSie pokazało że zaczęła się nauka i na tym tyle.
            Po pół godziny pracy na jałowym kąt przepustnicy to 2,7 stopnia. Podejrzewam że tutaj właśnie jest problem, bo wcześniej było 3 stopnie.
            Na całe szczęście nic się z samochodem nie dzieje, obroty jałowe jak były są na ok. 670 obr., obroty nie falują a przy wyhamowywaniu dalej spadają do ok. 500.
            Gdyby nie HDS to nawet bym nie wiedział że coś jest nie tak

            Może głupie pytanie, ale gdzie jest opisane położenie przepustnicy w %-ach, bo u mnie jakoś tylko widzę w stopniach.

            Comment


            • Ale wydaje mi się że wiele ludzi ma tak że spadają im do 500

              Comment


              • Na ile się orientuję to nie wszyscy, dlatego chodzi mi jeszcze po głowie zmiana softu.
                Mój ma chyba pierwszą wersję a na pewno były już aktualizacje.
                Pewnie za jakiś czas się skuszę na zmianę, może też dlatego mam problemy z nauką jałowego.

                Comment


                • Ja mam najnowszy soft i jest dalej to samo. Najlepsze ze kolega z hondy mi powiedział ze to normalne w tych hondach

                  Comment


                  • Zamieszczone przez pietryk Zobacz posta
                    Ja mam najnowszy soft i jest dalej to samo. Najlepsze ze kolega z hondy mi powiedział ze to normalne w tych hondach
                    Ja się osobiście nie zgodze z tą opinią ponieważ przed czyszczeniem przepustnicy wszystko jest ok dopiero po czyszczeniu wychodzą takie proplemy(przynajmniej tak było u mnie i raczej u wielu innych osób czytając temat)
                    MOJA CZARNULA - http://www.civicforum.pl/showthread....455#post240455

                    Comment


                    • Ja miałem włożoną druga przepustnicę która nie była czyszczona i było to samo...

                      Comment


                      • Normalnie jakiś cud. Nie wiem jak to się stało ale udało mi się zrobić naukę jałowego.
                        Ostatnio nie miałem czasu więc uczenie chyba dokończyłem dzisiaj. Było to tak;
                        Przez noc miałem odpięty akumulator bo był rozładowany i włożyłem go na prostownik.
                        Wcześniej jak miałem nauczone obroty to kąt przepustnicy miał 3 stopnie a przy ostatnim uczeniu tylko 2,7, więc postanowiłem sztucznie zwiększyć kąt i dodatkowo naukę zrobić na zasilaniu LPG. Kąt chciałem zwiększyć wpinając prosto na aku. jakieś żarówki, żeby zwiększyć obciążenie silnika, a żeby komputer nie widział włączonych odbiorników...
                        W każdym razie, po nagrzaniu silnika, i puszczeniu gazu na obroty jałowe (cały czas na LPG) zanim wysiadłem z auta i przesunąłem w komputerze pasek programu HDSa do miejsca gdzie jest kolorowe kółeczko od nauki jałowego, to tam już było napisane że nauka zakończona.
                        I zgłupiałem. Co i kiedy? Czy dziś po naładowaniu aku? Czy kiedyś wcześniej jak stałem w korku i miałem auto na luzie z zaciągniętym ręcznym?
                        Co prawda obroty dalej lecą do 500 (ale nie już niżej jak wcześniej po skasowaniu TP) ale mam wrażenie że jakby silnik wpadał w mniejsze drgania.
                        Na razie za szybko żeby to potwierdzić na 100%, ale jak jeszcze trochę pojeżdżę to zobaczę.

                        Comment


                        • No mi tez spadaj do 500 tragedii nie ma bo slinik drży minimalnie.
                          ==========================================
                          Nie chce jeszcze przesądzać ale wydaje mi się że dzieje mi się tak tylko przy włączonej klimie, to może przyczyn szukać w klimie?
                          ================================================== =================================
                          A czy myślicie że sama wymiana przepustnicy może w tej kwestii pomóc?
                          Last edited by syriuszteam; 09-07-2014, 15:47. Powód: łączenie postów

                          Comment


                          • Wnioski jakie wyciągnąłem z adaptacji biegu jałowego to takie ,że silnik musi mieć odpowiednie warunki pracy.
                            Gdy koledze Piotrowi z forum robiłem adaptacje to od pierwszej nauki nie dało się tego zrobić.Co ciekawe podczas nauki gdy wentylator się włączał od chłodnicy to przerywało naukę i wznawiało od momentu wyłączenia wentylatora.Po dłuższym czasie efekt się powtarzał a nauczanie nie przebiegało pomyślnie.

                            Ponowiłem procedurę resetu TP + reset EPM ,ale tym razem zrobiłem mały wybieg-gdy rozpoczęła się nauka biegu jałowego po wyłączeniu wentylatora to włączyłem lekko ogrzewanie na Hi zakres 2-3 dmuchawy (oczywiście bez AC) i pilnowałem by temperatura nie przekroczyła 100 st...bo przy 102-103st C. włączały się wentylatory (które przerywały naukę ). W takim stanie nauka biegu jałowego trwała ok 10-15 min,żaden wentylator się nie włączył i efekt był taki ,że pojawił się komunikat NAUKA -biegu jał.-ZAKOŃCZIONA Czujnik TP kąt 1,06 ST otwarcia.

                            Myślę ,że komputer ECU ma określony czas na naukę biegu jałowego,gdy w tym czasie nie uda mu się w trybie -bez przerwy- złapać na stawów biegu jałowego -bo np wentylatory się włączą to po prostu nie nauczy się i koniec.Powtarzanie procedury to kwestia przypadku ,że się uda.Wpływ otoczenia i temperatury zewnętrznej wpływa na częstotliwość włączania wentylatorów,dlatego najlepiej prowadzić procedurę od zera-czyli nagrzewamy auto od np 20st i zrobić naukę według procedury.
                            CIVIC 1.8 I-VTEC Executive I-SHIFT
                            LPG Stag 300 Premium +Hana

                            Comment


                            • Masz rację, ale ASO jakoś wykonało procedurę nauki przy rozgrzanym silniki, było tak w moim przypadku.
                              Civic VIII 1.8 Executive

                              Comment


                              • Zamieszczone przez pietryk Zobacz posta
                                No mi tez spadaj do 500 tragedii nie ma bo slinik drży minimalnie.
                                ==========================================
                                Nie chce jeszcze przesądzać ale wydaje mi się że dzieje mi się tak tylko przy włączonej klimie, to może przyczyn szukać w klimie?
                                ================================================== =================================
                                A czy myślicie że sama wymiana przepustnicy może w tej kwestii pomóc?
                                Włączenie klimy a dokładnie zasprzęglenie kompresora potrafi lekko obniżyć obroty silnika jest dość mocnym obciążeniem wbrew pozorom więc wydaje mi się, że zachowuje się normalnie jeżeli chodzi proces akcja reakcja ale czasami silnik stara się wyrównać i utrzymywać obroty aby nie spadły poniżej wartości zamierzonej.

                                Comment

                                Working...
                                X